Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2020, 21:28   #13281
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Een zeer belangrijke voorwaarde voor succes van het Britse "uitstap"-evenement is het verder bestaan van verregaande vrijhandel zoals dat bestond ten tijde van het referendum in 2016.

Voor wie het nog niet doorhad,de Covids-crisis is de grafsteen voor op het graf waarin "vrijhandel" de laatste twee jaar verdwenen is.

Vanaf heden is "Internationale handel" weer een constant onderhandelbaar ,van bondgenootschappen afhankelijk gegeven ,desnoods een wapen ,zoals ver terug in de vorige eeuw.

De EU heeft dat door.De recente voorstellen waar "Ursula haute Coiffure" stevig lobbywerk voor levert (het zal haar lukken denk ik) zijn bezig de Eu als een steeds homogener blok te doen handelen naar buiten toe....Ongeacht wat ik daar persoonlijk van vind (serieuze problemen met de modaliteiten heb ik,maar wie ben ik hé?)ZAL dit gevolgen hebben en ZAL de EU meer als een blok kunnen handelen in een wereld van andere blokken.

Groot-Brittanie ondertussen lijkt op een sloepje met een zeer ambitieuze kapitein in een GROTE zee.De natie kan onmogelijk de IMMENSE middelen verzamelen om voor "blok" te spelen.....Bemerk ook hoe de andere Angelsaksische landen canada,australie,nieuw-zeeland een beetje de boot afhouden en de Amerikanen best willen "helpen" ...mits,indien,als......en dan volgen zeer problematische voorwaarden ongetwijfeld.....

Nog begin dit jaar begon het er op te lijken dat in dat Brexit gedoe de beste kaarten eigenlijk bij het "wendbare" Groot-Brittanie waren gaan liggen......hoe snel het draaien kan...
Daar heb je een goed punt, we hebben onze economie zo hard naar de kloten geholpen dat alles zal veranderen. Toch zie ik de Britten niet toegeven, het is niet dat ze opeens bakken geld gaan krijgen van Europa bij een deal, en dan nog. Ze hebben elkaar nodig, het zal draaien zoals het draait.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 05:56   #13282
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Planning is om op 1 juli de onderhandelingen compleet te stoppen op het punt dat ze zitten zodat er duidelijkheid is, dan pas kan de bedrijfswereld zich beginnen aanpassen. De EU probeert dat te voorkomen door wat toegevingen te doen en opnieuw 2 maand of 2 jaar uit te stellen, iets waar de Britten nu absoluut geen zin in hebben.
In het exit akkoord was al geschreven dat onderhandelingen 6 maanden voor het einde van de overgangsperiode moesten stoppen, en dat er 1 maal uitstel kon komen, met gezamelijk akkoord, voor maximaal nog eens 2 jaar. De UK had een wet aangenomen tegen zichzelf, om zichzelf te verbieden om zo een verleng akkoord te sluiten, als ik mij niet vergis.

Misschien stelt de EU voor om een uitstel van 2 maanden of zo eraan te plakken ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 05:57   #13283
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor wie het nog niet doorhad,de Covids-crisis is de grafsteen voor op het graf waarin "vrijhandel" de laatste twee jaar verdwenen is.
Inderdaad, de sovietisering gaat aan ongekend tempo met deze covid-maatregelen krisis.
Oud 30 mei 2020, 06:08   #13284
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In het exit akkoord was al geschreven dat onderhandelingen 6 maanden voor het einde van de overgangsperiode moesten stoppen, en dat er 1 maal uitstel kon komen, met gezamelijk akkoord, voor maximaal nog eens 2 jaar. De UK had een wet aangenomen tegen zichzelf, om zichzelf te verbieden om zo een verleng akkoord te sluiten, als ik mij niet vergis.

Misschien stelt de EU voor om een uitstel van 2 maanden of zo eraan te plakken ?
Mijn indruk is eerder dat het "Brussel" geen zak meer kan schelen of het VK al dan niet "the hard way" weg gaat.De nu reeds gedane kosten,de voorziene kosten,de wrijvingen-,omtrent de Covids crisis zijn zo monumentaal dat wat men ooit dacht dat door Brexit zou "pijn" doen (speciaal aan ons op de Westelijke rand van Europa) bijna .......irrelevant...zijn.

Laatst gewijzigd door kelt : 30 mei 2020 om 06:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2020, 06:12   #13285
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er kan onderhandeld worden tot de laatste dag maar Boris heeft de grens gezet op 1 juli, er is inderdaad een wet aangenomen die verbiedt om te verlengen.

Citaat:
De EU zou akkoord gaan met elke verlenging lijkt me, de Britten kunnen niet tenzij ze een nieuwe wet aannemen of de noodtoestand uitroepen ofzo.
Oud 30 mei 2020, 06:17   #13286
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn indruk is eerder dat het "Brussel" geen zak meer kan schelen of het VK al dan niet "the hard way" weg gaat.De nu reeds gedane kosten,de voorziene kosten,de wrijvingen-,omtrent de Covids crisis zijn zo monumentaal dat wat men ooit dacht dat door Brexit zou "pijn" doen (speciaal aan ons op de Westelijke rand van Europa) bijna .......irrelevant...zijn.
Het is hallucinant te noemen, zo'n gezever en paniek over de Brexit, dat ging een grote ramp zijn en wat nog meer. Maar in een vlaag van paniek en onkunde beslist de halve politieke wereld om a la minute een algemene lockdown te organiseren die 20 keer erger is.
Oud 30 mei 2020, 07:23   #13287
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er kan onderhandeld worden tot de laatste dag maar Boris heeft de grens gezet op 1 juli, er is inderdaad een wet aangenomen die verbiedt om te verlengen.
Nee, nee, in het May akkoord stond expliciet dat alle onderhandelingsresultaten 6 maanden voor het einde van de overgangsperiode dienden bevroren te worden, exact om alle bedrijven en zo 6 maanden te geven om zich aan te passen.
Oud 30 mei 2020, 07:24   #13288
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. We maakten ons druk om een vliegescheet, en hebben nu een emmer stierestront op onze eigen kop gekapt.
Oud 30 mei 2020, 07:43   #13289
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, nee, in het May akkoord stond expliciet dat alle onderhandelingsresultaten 6 maanden voor het einde van de overgangsperiode dienden bevroren te worden, exact om alle bedrijven en zo 6 maanden te geven om zich aan te passen.
Voor zover ik het begrijp hebben ze het May akkoord gewoon overgenomen maar die 6 maanden en de einddatum in de wet vastgezet. Het verschil met nu is dat de UK door heeft dat de EU geen deal zal maken.
Oud 30 mei 2020, 09:36   #13290
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De EU zou akkoord gaan met elke verlenging lijkt me, de Britten kunnen niet tenzij ze een nieuwe wet aannemen of de noodtoestand uitroepen ofzo.
In het akkoord over de overgangsperiode staat dat een verlengong van de Overgangsperiode voor 1 juli moet aangevraagd worden.
Uiteraard kan men op 31 december nog een verlenging aanvragen, maar dat zal dan niet automatisch gaan. Alle EU leden zullen toestemming moeten geven.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 03:11   #13291
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
In het akkoord over de overgangsperiode staat dat een verlengong van de Overgangsperiode voor 1 juli moet aangevraagd worden.
Uiteraard kan men op 31 december nog een verlenging aanvragen, maar dat zal dan niet automatisch gaan. Alle EU leden zullen toestemming moeten geven.
Inderdaad, nog een maand en het is zover.
Oud 31 mei 2020, 05:46   #13292
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is hallucinant te noemen, zo'n gezever en paniek over de Brexit, dat ging een grote ramp zijn en wat nog meer. Maar in een vlaag van paniek en onkunde beslist de halve politieke wereld om a la minute een algemene lockdown te organiseren die 20 keer erger is.
Welke landen behoren tot die andere (in uw optiek weldenkende niet panikerende deel) van de wereldhelft?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2020, 06:13   #13293
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het verschil met nu is dat de UK door heeft dat de EU geen deal zal maken.
Het punt is eigenlijk dat de EU zo goed als niet meer bestaat ondertussen.
Oud 31 mei 2020, 07:12   #13294
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad, nog een maand en het is zover.
Nog een maand en het kan over zes maanden zover zijn.
Oud 31 mei 2020, 07:15   #13295
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Nog een maand en het kan over zes maanden zover zijn.
En dan in december weer datzelfde paniekcircus in het UK parlement.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Oud 31 mei 2020, 10:40   #13296
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Welke landen behoren tot die andere (in uw optiek weldenkende niet panikerende deel) van de wereldhelft?
Goed punt, de landen waar ze die mogelijkheden niet hebben lijkt me, we hebben hier een enorm privelige om in lockdown te kunnen gaan en andere landen mee te laten boeten voor onze economische ramp.
Oud 31 mei 2020, 10:47   #13297
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan in december weer datzelfde paniekcircus in het UK parlement.
Daarom dat Boris de onderhandelingen stopt op 1 juli, net om dat te vermijden.

De corona crisis gooit alles natuurlijk door elkaar maar het lijkt me dat de Britten beter gewapend zullen zijn na de Brexit om erdoor te geraken. Ze zijn er net op tijd uit gestapt.
Oud 31 mei 2020, 19:38   #13298
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Goed punt, de landen waar ze die mogelijkheden niet hebben lijkt me, we hebben hier een enorm privelige om in lockdown te kunnen gaan en andere landen mee te laten boeten voor onze economische ramp.
Zoiets gelijk de UK lockdownbrexit de EU mee laat boeten voor hun economische ramp?
Oud 31 mei 2020, 19:59   #13299
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom dat Boris de onderhandelingen stopt op 1 juli, net om dat te vermijden.

De corona crisis gooit alles natuurlijk door elkaar maar het lijkt me dat de Britten beter gewapend zullen zijn na de Brexit om erdoor te geraken. Ze zijn er net op tijd uit gestapt.
Waarom zou Boris stoppen met onderhandelen op 1 juli? Dat is gewoon de uiterste datum voor verlenging.
Oud 31 mei 2020, 23:13   #13300
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou Boris stoppen met onderhandelen op 1 juli? Dat is gewoon de uiterste datum voor verlenging.
Omdat hij dat gezegd heeft, op 1 juli wil hij horen of een Canada deal in de stijgers staat en zoniet stoppen de onderhandelingen tot volgend jaar omdat ze dan meer kwaad doen dan goed.

Zolang je blijft onderhandelen weten bedrijven niet wat ze moeten doen, vanaf 1 juli zullen ze dat dus weten en kunnen dan eindelijk goed voorbereiden.

https://www.theguardian.com/politics...-talks-in-june

The government said it hoped to achieve “the broad outline” of an agreement by June, with the aim of finalising a deal by September. If not enough progress had been made by June, the government would “need to decide whether the UK’s attention should move away from negotiations and focus solely on continuing domestic preparations to exit the transition period in an orderly fashion”.

https://www.euronews.com/2020/03/19/...aving-covid-19

London insists it won’t request an extension to EU-UK trade talks despite the EU’s lead negotiator Michel Barnier announcing he has contracted COVID-19. The UK government is also doubling down on its threat to walk away at the end of June if sufficient progress hasn’t been made in EU-UK trade talks.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be