![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#303 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt er op dat de man van in het probleem medische problemen had. Hij ziet er al niet goed uit als ze hem handboeien en als men hem naar de combi brengt stuikt hij in mekaar.Men had hem van in het begin medische hulp moeten geven ipv hem plat te drukken. En het ergste is dat ze het weten. Ze roepen een ambulance omdat hij uit zijn mond bloedt en toch blijven ze hem nog 8 minuten platdrukken.
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik zie wat er nu aan het gebeuren is in de VS, past bikkelharde repressie. Hier worden andere burgers getroffen die niets met het probleem te maken hebben. Daarom is er geen enkele verantwoording te vinden voor de zogezegde "protesten" die gewoon pure plunderingen en verwoestingen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#307 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meestal moet je dan alles regelen met de nodige giften. Tot 20 tal jaren geleden was dat zelfs in sommige Europese landen nog een gangbaar feit.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja tijdens de Franse revolutie is er ook ene in zijn broek beginnen kakken want het bleef niet met wat roepen en tieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#310 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#311 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#312 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#313 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die andere, dat was teveel Obama stijl. Grote toespraken en nog zo van die blabla die geen zoden aan de dijk zetten, dat is men zo kotsbeu als iets. Geweld en schieten, dat is wat er teveel ontbreekt in deze wereld. Het is nu al 3 generaties geleden dat er nog eens echt serieus mot werd gegeven. Al dat vrede gedoe is men zou beu als koude pap. Korte metten maken, dat is wat tegenwoordig in de markt ligt. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2020 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#314 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het dominantiestreven is maar één van de instincten van de mens, zij het een erg... dominerend instinct, maar door het mimetisme is het laten floreren van dat instinct bij de mens tegendoelmatig geworden: het leidt tot destructie of de noodzaak van 'pure' leugens (ter verhulling van de agressie). Tegelijk biedt het mimetisme een openheid om andere dingen ingang te doen vinden en iets als dat dominantie-instinct te sublimeren. Pas door een rationeel-creatieve interventie is paradoxaal genoeg een leven in en met de waarheid mogelijk, een waarheid die je zelf dan mee schept (maar niet zomaar willekeurig): verum factum est. De enige reden waarom jij met jouw 'waarheid' kan leven (het leven als voortdurende strijd, iets wat eveneens zichzelf 'waar' kan maken maar dan op een apocalyptische manier) is omdat je het niet volledig doet (ik denk bv. dat een belangrijke motivator bij jou het intellectuele plezier is waarin je graag anderen laat delen, zoals op dit forum etc.). Politieke correctheid is overigens gewoon agressie vanuit de pose van het slachtofferschap, een karikatuur van medemenselijkheid als excuus voor verwijten en het aanpassen van normen aan de individuele willekeur en/of zwakte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#315 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er wordt wel iets opgebouwd ook al zie je het niet: toenemende gesofistikeerdheid in de strijd. DAT is de "functie" van het leven als het ware: betere en betere moordmachines maken. Dat is iets wat meestal in stijgende lijn gaat, ook al zijn er soms regressies. Het leven is een zoek algoritme naar de ultieme moordmachine. Ik noem die "god". De eindoverwinnaar, de uiteindelijke nazaat van gans dat gedoe die erin geslaagd is om al de rest af te maken. Zo begrijp ik de wereld. Laatst gewijzigd door patrickve : 1 juni 2020 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 1 juni 2020 om 15:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#317 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En hoe verklaar jij dan bijvoorbeeld mij? Ik vind al dat strijden zeer oninteressant. Vooral als ik zie om wat voor dwaasheden en met welke dwaze middelen en methodes er gestreden wordt. En ook een gesofisticeerd wapen blijft dwaas he, wat heb ik daaraan? Waarom zou je je Plato of Dostojewski voor zoiets neerleggen? Ga naar een universiteit met die dingen en je zit zo weer in middelmatige 'competitie' tussen geleerden die wat persoonlijk prestige bij elkaar willen rapen met mouwvegerij ('peer review'). Dus blijf er gewoon mee 'in het verborgene' (zonder dat ik verder epicurist ben: ik denk wel degelijk dat je blijvende dingen kan opbouwen op maatschappelijk vlak, gezien de openheid van het mimetisme die rationele sturing toelaat, vandaar het ontstaan van de idee van historische ontwikkeling überhaupt, wellicht bij de Perzen). Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 1 juni 2020 om 15:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#318 |
Europees Commissaris
|
![]() Goh, ik denk dat Nietzsche meer aan Patricks kant staat. Wat wel boeiend is aan Nietzsche - naast geniale intuïties verspreid over zijn werk - is dat hij zijn visie over het leven als strijd heel consequent heeft doorgevoerd en eraan ten onder gegaan is, door niet te willen wijken. Dat maakt hem nobeler dan allerlei postmoderne zondagsschrijvers in zijn kielzog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |