![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar wil jij dat? Leven volgens een schema? Op dit uur zo, en op dat uur si ... Als ik in de fase van mijn leven kom, waarin dit de gang van zaken is, geef mij dan maar een spuitje ... Je kan zaken plannen uiteraard. En je kan plannen dat je om 8 uur wil vertrekken om ongeveer rond 10 uur aan te komen op de bestemming. Uiteraard. Maar ik vind het geweldig om te kunnen beslissen om toch nog eerst even te stoppen voor een koffie en pas rond 10 uur 30 te arriveren. Gewoon omdat het kan ...
![]() |
![]() |
#62 | ||
Banneling
|
![]() Best informeren dan:
De aanpassing van de maatregelen per 1 juni Citaat:
Terrassen Op terrassen geldt geen maximum aantal personen. Wel moet iedereen aan een tafel zitten en 1,5 meter afstand tot elkaar houden (behalve mensen uit hetzelfde huishouden). Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Benieuwd eigenlijk hoe dat in de praktijk werkt. Of kan je gewoon om 14u54 een bar binnenwandelen; en vragen of je kan reserveren voor 14u55? Hoe dan ook, ik word er alles behalve vrolijk van.
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Probeer het uit en deel je ervaringen, doe niet zoals velen hier die constant van alles zitten te verzinnen over de horeca in Nederland en Duitsland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Misschien doe ik dat wel ...
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders hadden mijn home boss en ik graag met Sheila -en gij ook, als 't echt moet- eens ergens lekker gaan eten in Belgenland. 't Zal voor een volgend leven zijn, denk ik.
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook. Ik zou er geen neen tegen zeggen. Laat dus toch maar weten als je nog eens naar ons Belgenland afzakt.
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?” — Jeremy Clarkson Laatst gewijzigd door Travis Bickle : 2 juni 2020 om 12:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, trouwens in België zijn er ook al plaatsen waar gevraagd wordt met de kaart te betalen. Leg dat maar eens uit aan wie nog nooit een bankkaart heeft gebruikt. Dus neen, dat elektronisch betalen heeft niets te maken met het achterlaten van gegevens bij niet reserveren op restaurant of café. Eerder met hygiëne. Ook in Duitsland. Laatst gewijzigd door Rudy : 2 juni 2020 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik nu met een paar toevallig tegen het lijf gelopen vrienden en/of vriendinnen, waarvan ik hoogstens de voornaam ken, iets ga drinken, en ik betaal alles met MIJN kaart, dan kan je moeilijk spreken van gegevens achterlaten als alternatief voor reservatie, want ik ken die mensen nauwelijks. Neen. Betalen met kaart kan je niet vergelijken met het achterlaten van gegevens. Elektronisch betalen, liefst contactloos, heeft met het vermijden van contact te maken. En ik kan goed begrijpen dat de Duitsers daar iets strikter mee omgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En zoals ik een paar berichten terug aanhaalde, betekent dit in de praktijk dat als ik op 3 juni iets drink in Duitsland, men dat in Brussel op datum van 18 juli ook weet ...
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En hoe ge het ook draait of keert, je bent traceerbaar als je met je kaart gaat betalen spijkers op laag water zoeken is duidelijk de Belgische nationale sport gezien men voor alles en nog iets uitvluchten zoekt en dan verbaasd is dat de overheid maar maatregelen neemt omdat de Belgische nationale sportlui onvolwassen en onverantwoordelijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het werkt niet. Op mijn werk wilden ze eerst de cantine niet opendoen (wij zijn op een campus met verschillende instituten). Onze directie had hard aangedrongen dat die toch openging. Dat is dan ook gebeurd.... Maar je moet 2 dagen op voorhand reserveren en gereserveerd = betaald. Gevolg: waar er dus normaal 200 mensen zouden gaan eten, zijn er.... 10 die ervan gebruik gemaakt hebben. Onze directie was niet content, en zou graag hebben dat we nu naar de cantine gaan, maar we hebben dat in blok geweigerd omwille van de reservatie. Liever een broodje eten dan, van thuis meegebracht, terwijl we wat gaan wandelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een virus "verzwakt" niet. Wat je krijgt, is dat de bevolking resistenter wordt, omdat de zwaksten die er echt niet tegen kunnen dood gaan, en de anderen die het een eerste keer overleven, nadien resistentie hebben. Misschien geen immuniteit, maar wel resistentie. DAT is de manier waarop een virus "domestikeert": door die die er niet tegen kunnen af te maken, en de anderen die het een eerste keer misschien zwaar hadden, maar erdoor kwamen, de tweede keer veel milder (vanwege resistentie) ziek te laten worden. Dat was trouwens goed te merken bij de eerste contacten tussen Europeanen en Indianen. De ziektes die bij de Europeanen relatief mild waren, waaronder verkoudheid, waren gewoon dodelijk voor die Indianen. Eens de zwaksten dood waren, en de minder zwakken eens zwaar ziek geweest waren, werd dat zoals voor ons. Hoe langer het duurt voor de nodige doden zijn gevallen, hoe langer al die anderen aan welvaart en comfort verliezen. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juni 2020 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Dat wil dus zeggen dat de horeca sector inderdaad nu helemaal dood is. Meer is daar niet aan. Tel daar alle bijhorende logistiek en zo bij, en je kan 20% van uw economie op uw buik schrijven, en een even groot werkloosheidscijfer erbij bedenken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() Joepie reserveren. Ik doe niets liever, op voorwaarde dat men voldoende accuraat is natuurlijk.
Zoals nu bijvoorbeeld, je moet reserveren bij de autokeuring. Supersnel, op 15 minuten binnen en buiten, vroeger was dit al snel 45 minuten. Een terras reserven? Geen probleem, dat de stad een App laat maken om dit te regelen. Ik zo bijvoorbeeld in op de korenmarkt in Gent kunnen staan en zien waar ik het snelst kan reserveren binnen 5 minuten wandelafstand. Een terrasbezoek zou dan ook wel moeten beperkt zijn in de tijd, 30 minuten bijvoorbeeld. En plaats, plaats dat men zal hebben. 1,5 meter afstand, van de tafels. Geen vervelende rokers die je om de 5 minuten een duw geven. Ik vind het idee alleen al zalig. Laatst gewijzigd door JimmyB : 2 juni 2020 om 16:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bericht van de cafebaas van Café Fatima te Gent. Waanzinnig dat er mensen zijn die dergelijke toestanden normaal vinden. Ze zijn hier zelfs in troepen op dit forum te vinden. Ik begrijp niet dat je mensen zover krijgt dat ze dit klakkeloos aanvaarden en zelfs verdedigen. Een jaar geleden hadden ze je zot verklaard, nu vinden ze het normaal. En dat allemaal omwille van een onzichtbare vijand. En enkel en alleen omdat virologen met absolute cijfers zijn beginnen schermen, ipv het over procenten te hebben.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |