Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2020, 16:12   #81
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Joepie reserveren. Ik doe niets liever, op voorwaarde dat men voldoende accuraat is natuurlijk.

Zoals nu bijvoorbeeld, je moet reserveren bij de autokeuring. Supersnel, op 15 minuten binnen en buiten, vroeger was dit al snel 45 minuten.

Een terras reserven? Geen probleem, dat de stad een App laat maken om dit te regelen. Ik zo bijvoorbeeld in op de korenmarkt in Gent kunnen staan en zien waar ik het snelst kan reserveren binnen 5 minuten wandelafstand.

Een terrasbezoek zou dan ook wel moeten beperkt zijn in de tijd, 30 minuten bijvoorbeeld.

En plaats, plaats dat men zal hebben. 1,5 meter afstand, van de tafels. Geen vervelende rokers die je om de 5 minuten een duw geven.

Ik vind het idee alleen al zalig.
Een terrasbezoek beperken in de tijd ?

Alleen anaal gefixeerde controlefreaks kunnen zo'n idee genegen zijn toch ?

De mooiste terrasbezoeken zijn toch net diegene die totaal ongepland uitliepen tot een ganse namiddag en avond...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2020, 16:13   #82
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Joepie reserveren. Ik doe niets liever, op voorwaarde dat men voldoende accuraat is natuurlijk.

Zoals nu bijvoorbeeld, je moet reserveren bij de autokeuring. Supersnel, op 15 minuten binnen en buiten, vroeger was dit al snel 45 minuten.

Een terras reserven? Geen probleem, dat de stad een App laat maken om dit te regelen. Ik zo bijvoorbeeld in op de korenmarkt in Gent kunnen staan en zien waar ik het snelst kan reserveren binnen 5 minuten wandelafstand.

Een terrasbezoek zou dan ook wel moeten beperkt zijn in de tijd, 30 minuten bijvoorbeeld.

En plaats, plaats dat men zal hebben. 1,5 meter afstand, van de tafels. Geen vervelende rokers die je om de 5 minuten een duw geven.

Volgens mij ben je ook geen echte "spontane" terrasbezoeker.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2020, 16:21   #83
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht

De mooiste terrasbezoeken zijn toch net diegene die totaal ongepland uitliepen tot een ganse namiddag en avond...
Volgens mij heeft het met gebrek aan ervaring, of sociaal gezindheid te maken.
Ik denk dat we zullen moeten rekening houden met jongere alternatievelingen, egocentrische types die willen dat ze de spil zijn.
Oud 2 juni 2020, 16:25   #84
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Heb ik nog meegamaakt bijna 20 jaar geleden in Cambridge (UK). Daar kreeg men 30 minuten per consumptie.

Ik denk dat dit wel zou helpen zodat iedereen een kans krijgt om een half uurtje te zitten, eens naar het toilet te gaan en een glas of koffie te drinken, toch zeker tijdens de drukken dagen in de stad.

Als er niet teveel volk is kan men dan gewoon blijven zitten, mits men opnieuw consumeert of er sowieso voldoende plaats is. Op deze manier heeft de horeca uitbater ook wat meer zekerheden over zijn inkomen. Want klanten die ongepland een terras bezoeken de ganse namiddag of avond, daar is de horecauitbater niet veel mee als er niet verteerd wordt.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2020, 16:30   #85
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb ik nog meegamaakt bijna 20 jaar geleden in Cambridge (UK). Daar kreeg men 30 minuten per consumptie.

Ik denk dat dit wel zou helpen zodat iedereen een kans krijgt om een half uurtje te zitten, eens naar het toilet te gaan en een glas of koffie te drinken, toch zeker tijdens de drukken dagen in de stad.

Als er niet teveel volk is kan men dan gewoon blijven zitten, mits men opnieuw consumeert of er sowieso voldoende plaats is. Op deze manier heeft de horeca uitbater ook wat meer zekerheden over zijn inkomen. Want klanten die ongepland een terras bezoeken de ganse namiddag of avond, daar is de horecauitbater niet veel mee als er niet verteerd wordt.
Neem van mij aan dat die uitgelopen terrasbezoeken net het meest opbrengen voor horecauitbaters. Dat impliceert immers dat die groep steeds groter en groter wordt
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2020, 16:30   #86
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Volgens mij ben je ook geen echte "spontane" terrasbezoeker.
Dit zou ik niet durven zeggen, maar ik ben geen terrasplakker. Als ik op route ben ga ik al graag eens iets drinken (of eten) maar dit hoeft geen uren te duren, vind ik trouwens te duur.

Nu ja, ik geef ook liever iets meer geld uit aan fatsoenlijke uitbating dan aan een bruine kroeg waar ik zelfs niet rechtstaand zou willen plassen.

Als ik al onvoorzien blijf plakken is het bij vrienden of familie en omgekeerd.
Oud 2 juni 2020, 16:31   #87
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Maar kom zeg ... Op sommige terrassen (vooral in de zomer) mag je al rekenen op 10 minuten wachten, alvorens iemand je bestelling komt opnemen. Vervolgens nog eens 5 ?* 10 minuten, alvorens je je bestelling krijgt ...

En wat als, je toevallig iemand tegen het lijf loopt? Genoeg meegemaakt. Net op het moment dat ik van plan ben door te gaan, zie ik iemand die ik ken. En dan blijf ik wel eens zitten. Bijpraten wekt soms begeesterend. Hoe sneu moet het zijn om te zeggen, dat je weg moet omdat je tijd op is? Enfin, ik ben hier wel over aan het doorbomen, maar op zich maak ik me geen zorgen. Dit komt er nooit.

Wat autokeuring betreft, heb je dan weer gelijk. Afspraak bij de dokter, kapper, tandarts, ... allemaal heel logisch. Maar om een pint te gaan drinken? ... Neen danku.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2020, 16:32   #88
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neem van mij aan dat die uitgelopen terrasbezoeken net het meest opbrengen voor horecauitbaters. Dat impliceert immers dat die groep steeds groter en groter wordt
Ja, maar dit mag niet hé. Je moet immers een anderhalve meter afstand houden.

Het gezellig pinten tappen met steeds meer tafeltjes die bij elkaar gezet worden en stoelen die er bij komen en op elkanders schoot gaan zitten, dit zal voor later zijn vrees ik.
Oud 2 juni 2020, 16:36   #89
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Maar kom zeg ... Op sommige terrassen (vooral in de zomer) mag je al rekenen op 10 minuten wachten, alvorens iemand je bestelling komt opnemen. Vervolgens nog eens 5 ?* 10 minuten, alvorens je je bestelling krijgt ...

En wat als, je toevallig iemand tegen het lijf loopt? Genoeg meegemaakt. Net op het moment dat ik van plan ben door te gaan, zie ik iemand die ik ken. En dan blijf ik wel eens zitten. Bijpraten wekt soms begeesterend. Hoe sneu moet het zijn om te zeggen, dat je weg moet omdat je tijd op is? Enfin, ik ben hier wel over aan het doorbomen, maar op zich maak ik me geen zorgen. Dit komt er nooit.

Wat autokeuring betreft, heb je dan weer gelijk. Afspraak bij de dokter, kapper, tandarts, ... allemaal heel logisch. Maar om een pint te gaan drinken? ... Neen danku.
Ik denk niet dat we al klaar zijn om gewoon eens een pint te gaan drinken.

Dit kan nog een jaar duren als je het mij vraagt.

Nu ja, voor mij geen probleem, ik doe dit toch niet. Ik heb in mijn vorig leven vooral geld verdiend aan het pintelieren, niet uitgegeven.
Oud 2 juni 2020, 16:39   #90
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uitbaters zijn geen uilskuikens.
Oud 2 juni 2020, 16:42   #91
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gaat dan ook spontaan, voor je plezier, naar de autokeuring he. Je vraagt je af wat je binnen 3 dagen wel zou kunnen doen, en dan zeg je, "wat als ik eens een leuke autokeuring zou doen, da's al een tijdje geleden !".

Kijk, dingen die "nodig" zijn maar je liever zou vermijden, die doe je op afspraak. Dingen die je doet voor je plezier, doe je spontaan, of niet.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2020, 16:42   #92
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bericht van de cafebaas van Café Fatima te Gent.

Waanzinnig dat er mensen zijn die dergelijke toestanden normaal vinden. Ze zijn hier zelfs in troepen op dit forum te vinden. Ik begrijp niet dat je mensen zover krijgt dat ze dit klakkeloos aanvaarden en zelfs verdedigen. Een jaar geleden hadden ze je zot verklaard, nu vinden ze het normaal. En dat allemaal omwille van een onzichtbare vijand. En enkel en alleen omdat virologen met absolute cijfers zijn beginnen schermen, ipv het over procenten te hebben.
2
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2020, 16:45   #93
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit zou ik niet durven zeggen, maar ik ben geen terrasplakker. Als ik op route ben ga ik al graag eens iets drinken (of eten) maar dit hoeft geen uren te duren, vind ik trouwens te duur.

Nu ja, ik geef ook liever iets meer geld uit aan fatsoenlijke uitbating dan aan een bruine kroeg waar ik zelfs niet rechtstaand zou willen plassen.

Als ik al onvoorzien blijf plakken is het bij vrienden of familie en omgekeerd.
Dat is uw keuze.
Ik heb niets tegen bruine kroegen, waar ik mij bekende mensen ontmoet, en waar ik lekker kan doorzakken zonder de klok in de gaten te houden. daarom hou ik van Oostende.
Ik zie mij in de "Zeegeuzen" niet zo direct reserveren. Dit behoort niet tot de cultuur.
Elk z'n meug.
Familie vind ik uiteraard belangrijk.
Oud 2 juni 2020, 16:46   #94
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Destijds heb ik het vaak meegemaakt.
Laatste hap was nog niet binnen en ze stonden naast de tafel. Bij bestellen of opkrassen.

En dat was zonder corona.
Vooral Monaco had er een handje van weg.
En dikwijls nog slecht eten en duur ook.

Laatst gewijzigd door Mambo : 2 juni 2020 om 16:47.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2020, 16:47   #95
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je gaat dan ook spontaan, voor je plezier, naar de autokeuring he. Je vraagt je af wat je binnen 3 dagen wel zou kunnen doen, en dan zeg je, "wat als ik eens een leuke autokeuring zou doen, da's al een tijdje geleden !".

Kijk, dingen die "nodig" zijn maar je liever zou vermijden, die doe je op afspraak. Dingen die je doet voor je plezier, doe je spontaan, of niet.
Daar doe ik mijn hoed voor af.
Merci bien.
Oud 2 juni 2020, 16:49   #96
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Laatste hap was nog niet binnen en ze stonden naast de tafel. Bij bestellen of opkrassen.

Dat is wel extreem. En voor mij valt dat net onder hetzelfde onaangenaam gevoel, als vooraf reserveren. Er is geen spontaniteit.
Daarom ga ik nog het liefst naar mijn kroeg, waar de tapbiljart staat en waar de sfeer ongedwongen is. Je komt wanneer je wil; en je gaat, staat (en leunt) waar je wil.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2020, 16:49   #97
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Monaco heeft daar niets mee te maken. Dergelijke toestanden kan je hier kort bij huis ook meemaken. Heb je affiniteit met Monaco ?
Oud 2 juni 2020, 17:06   #98
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wel extreem. En voor mij valt dat net onder hetzelfde onaangenaam gevoel, als vooraf reserveren. Er is geen spontaniteit.
Daarom ga ik nog het liefst naar mijn kroeg, waar de tapbiljart staat en waar de sfeer ongedwongen is. Je komt wanneer je wil; en je gaat, staat (en leunt) waar je wil.
Het is idd heel onaangenaam.

Nu ja ik begrijp ergens wel dat ze hun tafels gebruiken om er iets aan te verdienen en dat gasten geen uur moeten blijven zitten zonder eten.
Maar het is zeker niet leuk.
Oud 2 juni 2020, 17:08   #99
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Monaco heeft daar niets mee te maken. Dergelijke toestanden kan je hier kort bij huis ook meemaken. Heb je affiniteit met Monaco ?
Ik ben daar een paar keer geweest.
Meer niet.

Mooi oord. Speciaal.
Oud 2 juni 2020, 17:23   #100
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is idd heel onaangenaam.

Nu ja ik begrijp ergens wel dat ze hun tafels gebruiken om er iets aan te verdienen en dat gasten geen uur moeten blijven zitten zonder eten.
Maar het is zeker niet leuk.
Niet leuk: inderdaad maar het is iets waaraan we zullen MOETEN wennen, althans in de nabije toekomst.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be