![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3021 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
in ieder geval is België wereldkampioen , als het om het aantal/percentage corona-doden van de bevolking gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3022 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hiermee ook in die van Liège. Ook daar komen ondanks de vermeende taalbarrière veel Nederlandse patiënten zich laten verzorgen. Ik moet de Nederlanders wel nageven dat ze in ieder geval geen poespas maken over vermeend Nederlandsonkundige brancardiers, ambulanciers, verplegers en verpleegsters, dokters, chirurgen, enz... Deze Nederlanders zijn op dat vlak eigenlijk betere Belgen dan sommige bekrompen vlamingen die zich hierover wel druk kunnen maken. Of het moest zijn dat er natuurlijk veel minder nederlandsonkundigheid is in deze ziekenhuizen dan ze willen laten uitschijnen. Laatst gewijzigd door Henri1 : 4 juni 2020 om 05:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3023 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3024 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is niet zo nieuw als je zou denken. Er zijn een massa films en series over gemaakt en er is zelfs een Vlaamse serie over (met Antwerpen als centrum). Men kon zich er dus redelijk aan verwachten dat een of ander groep het idee in de praktijk zou brengen. Het is een goedkope manier van oorlog voeren met alleen menselijke schade en erg weinig economische schade (er word niets vernietigd tegenover dat men met bommen of zo gaat werken). Alle grote mogendheden werken er aan en waarschijnlijk zelfs privé groepen. Hebzucht is nog steeds het grootste probleem van de mensheid.
![]() |
#3025 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Als ik zo de grafieken eens bekijk dan merk ik op dat hoe dunner een land bevolkt is en / of hoe armer de bevolking van een land is hoe minder dodelijke slachtoffers.
Als je er even over nadenkt is dat overigens vrij logisch. Als je verder van elkaar woont is de kans kleiner dat je de buren besmet. En als je arm bent haal je meer eten uit je tuin, waar je niemand tegenkomt, dan wanneer je constant in de supermarkten op elkaar geplakt zit voor het aankopen van luxe voeding en andere luxe spullen.
![]() |
#3026 | |
|
![]() Citaat:
dat zelfs academici en beroepskrachten in de gezondheidszorg, niet de taal spreken van de grote meerderheid van het land. Dan zit er toch grondig iets mis tussen de oren van de Franstaligen en hun bestuurders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3027 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan je je al voorstellen dat een Catalaanse dokter de taal van de meerderheid, het Spaans, niet spreekt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3028 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat de academici betreft heb je gelijk. Zelfs op samenkomsten tussen Leuven Nederlands en Louvain-la-Neuve wordt Engels gebruikt. Het belangrijkste blijft toch elkaar respecteren en willen begrijpen.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3029 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat het verzamelen van data en het opzetten van een methode voor epidemiologisch onderzoek op een hoger niveau (Europa of WHO) had moeten gebeuren, daar ben ik het volledig mee eens. Dat wij weinig weten over de besmettelijkheid van infectieuze aandoeningen vind ik niet juist. Er zijn eeuwen van ervaring niet alleen in Europa maar ook in Azië. Wat ik de virologen verwijt is dat zij deze kennis genegeerd hebben. Het is ook te begrijpen. Zij werken voor het merendeel in laboratoria en kennen eventueel de samenstelling en het metabolisme van het virus, weinig over zijn gedragingen in een groep mensen. De 1,5 meter zijn theoretische concepten die ze daarna in computermodellen trachten om te zetten.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3030 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als Maggie De Block Franstalig zou zijn men daarbij nog slechte kennis van het Nederlands verwijten. Blijkbaar is de bekrompenheid van de Vlamingen, Brusselaars en Vlamingen iets wat de Belgen verbindt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 4 juni 2020 om 10:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3031 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Magie De Block heeft ook veel goeds gedaan bij de optimalisatie van de ziekenhuizen. De verzorgingsinstellingen (Vlaamse bevoegdheid) zouden zich daaraan kunnen spiegelen. Gezondheidszorg is ook afhankelijk van geografie en bevolkingsdichtheid. Het verwijt van Franstaligen dat hiermee te weinig rekening wordt gehouden is waarschijnlijk ook terecht. Communicatie en respect zijn sleutelwoorden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3032 | |
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is dat heel normaal voor ministers in België Als de Vlamingen een klein beetje zelfrespect zouden hebben , dan zouden ze onmiddellijk een einde maken aan het discriminerende België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3033 | |
|
![]() Citaat:
België is het enige land waar de meerderheid van de bevolking achtergesteld wordt en die dat ook nog normaal vindt. In de VS , Nederland en diversen andere landen gaan de zwarten de straat op om te demonstreren tegen racisme en achterstelling. In België zie ik Vlamingen niet demonstreren tegen hun structurele achterstelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3034 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op het reclamebord achter de veiligheidsraad staan ze er zelfs niet op.
![]() |
![]() |
#3035 |
Partijlid
|
![]() Dus we mogen vanaf maandag :
We mogen niet
Kan me iemand de logica van het winkelen uitleggen, ik kan niet volgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3036 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou totaal niet logisch zijn. In Wallonie leert men liever Engels. En dat is wel weer logisch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3037 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#3038 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Engels is sowieso de logische 2de taal, het is de basis van de wetenschap, computer, luchtvaart, zeevaart ... enz. Het wordt tijd dat we overschakelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3039 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3040 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |