![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelden is dat zo. Het past net niet. Mensen hebben net geen tijd. Mensen hebben nog iets anders gepland...het is altijd iets. Tegenwoordig moet je alles heel lang op voorhand plannen of er komt nooit iets van.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 juni 2020 om 12:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat is dan ook de fond de commerce van cafés he Laatst gewijzigd door patrickve : 3 juni 2020 om 13:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn leven en dat van heel wat vrienden en familieleden is er wel degelijk tijd voor ongeplande dingen. Gelukkig maar.
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die staan plots ongepland aan uw deur met het voorstel om 10 km te gaan joggen terwijl jij net een grote spaghetti hebt verorberd. En jij springt uiteraard in uw korte broek en hopla ![]() In bepaalde zuiderse samenlevingen kan ik dat nog wel eens zien dat spontane ongeplande maar in onze samenleving komen mensen zomaar niet meer binnenvallen. Te veel verplichtingen en regeltjes hier. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 juni 2020 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je werkelijk alles moet inplannen, dan leef je niet. Dan wordt je leven geleefd.
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Afspreken met een vriend om de dag erna een pint te gaan drinken op een bepaalde plaats en om een bepaald uur is volgens mij wel degelijk iets plannen. Dat is allesbehalve ongepland iets doen. En ongeplande cafécultuur is ook stilaan iets uit vervlogen tijden. Dat soort kroegen waar mensen na het werk iets gingen drinken verdwijnen bij de vleet. In een mooie taverne met terras zijn nog weinig spontane contacten. Dat zijn nu al allemaal bubbeltjes van mensen die daar hebben afgesproken. Ik kom ook nog uit een tijd dat ik als jonge man naar mijn buurtcafé's ging zonder echt te weten wie ik daar wel zou tegenkomen. Wij spraken nooit af....was ook niet mogelijk. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 juni 2020 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Terwijl ongedwongen is, dat je ongeveer tegen 'dan' elkaar ziet, en dat je naar huis gaat wanneer je daar zin in hebt, zonder daar vooraf een uur te moeten op kleven. Of dat je uiteindelijk beslist om ook nog eens naar het café er net naast te gaan, zomaar omdat het ongedwongen kan. Dat gevoel van 'zomaar' ben je toch kwijt? En dat gevoel is me heel veel waard. Eigenlijk doet dit me denken aan Kris Kristofferson's song "Me and Bobby McGee" https://www.youtube.com/watch?v=G-J7mLyD3yc ...Freedom's just another word for nothin' left to lose Nothin' ain't worth nothin' but it's free Feelin' good was easy, Lord, When he sang the blues And feelin' good was good enough for me Good enough for me and Bobby McGee...
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Uiteraard stamt die tekst uit een andere periode ....net die periode waar ik het over had ; En ongeplande cafécultuur is ook stilaan iets uit vervlogen tijden. Dat soort kroegen waar mensen na het werk iets gingen drinken verdwijnen bij de vleet. In een mooie taverne met terras zijn nog weinig spontane contacten. Dat zijn nu al allemaal bubbeltjes van mensen die daar hebben afgesproken. Ik kom ook nog uit een tijd dat ik als jonge man naar mijn buurtcafé's ging zonder echt te weten wie ik daar wel zou tegenkomen. Wij spraken nooit af....was ook niet mogelijk. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 juni 2020 om 20:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Janis, had er inderdaad wel het meeste succes mee.
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Freedom's just another word for nothin' left to lose Je bent pas vrij als je niets meer hebt te verliezen. ![]() Ga er nog eens rustig naar luisteren vanavond .Bedankt.....maar bon Off Topic. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 4 juni 2020 om 09:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De spontaniteit is in die context een onderschat geluk. Ik heb de indruk dat veel mensen dat miskennen.
![]() |
![]() |
#154 |
Minister-President
|
![]() Goh, wij vertrokken vroeger voor een week op reis naar Nederland / Duitsland / Frankrijk met de tent. Zonder enig plan, we wisten nauwelijks naar welke streek we reden. Altijd leuk geweest. Denk dat dit nooit meer terugkomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel. Dit komt terug, maar wel iets duurder. Veel campings zullen hun sanitaire voorzieningen ietsiepietsie moeten aanpassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
s'morgens opstaan, ontbijten en dan het idee krijgen om ergens heen te rijden. We zien dan wel waar we terecht komen. En zelfs tijdens de lockdown is dat nooit een echt probleem geweest, ge moest enkel wegblijven uit West-Vlaanderen. Dat is voor mij dan ook een gebied geworden waar ik enkel nog kom als het echt moet. En Oostende is een gemeente waar ik nog enkel zal doorrijden, nooit meer stoppen om iets te eten of drinken. Wandelen in die gemeente zal ook nooit meer gebeuren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De campings zullen met hun prijzen niet te veel kunnen stijgen trouwens, want anders word het goedkoper om een mobilhome te huren, dan om een staancaravan te huren. En de voorzieningen voor mobilhomes zijn tegenwoordig heel goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez zeg, ieder zijn goesting en levensstijl hé zeg.
Maar met professionele contacten zie ik meer en meer dingen die geregeld zullen zijn met afspraken. Groepsgebeurtenissen zijn per definitie op afspraak. Toevalligheden en onverwachte dingen blijven voor mij vaak de plezantste. Zelfs al is het met mijn heksie perfeksie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Da's niet zoals de organisatie van ons uurtjes te gaan reserveren op de tennisbaan, he. Dat laatste dikwijls hier om 8 u 's morgens trouwens. ![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 5 juni 2020 om 09:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanwaar die aversie tegenover Oostende ? |
|
![]() |
![]() |