![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: De toekomst van Vlaanderen: | |||
Een onafhankelijk Vlaanderen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,00% |
Een hereniging met Nederland |
![]() ![]() ![]() |
24 | 50,00% |
Voortzetting België |
![]() ![]() ![]() |
12 | 25,00% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#981 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Is dat België ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#982 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen , in geen geval. Moest ik het boek terugvinden zal ik de passage posten. Dat was trouwens ook begrijpelijk. Het was wel het laatste wat de Republiek wilde natuurlijk: nog méér katholieken binnenhalen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 juni 2020 om 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#983 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om welke reden zouden de Spanjaarden katholieken de dood injagen, terwijl de Spaanse legers juist naar de Nederlanden waren gestuurd om de primauteit van het katholiek geloof te herstellen...? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#984 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#985 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 juni 2020 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#986 | |
|
![]() Citaat:
Buiten Antwerpen waren genoeg andere katholieke gebieden in Vlaanderen en Brabant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#987 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#988 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De belangrijkheid der dingen. Goed eten is een verrijking, ook cultureel. GrootNederlands ende het gekibbel erover is: een detail uit de geschiedenis. ![]() ![]() ![]()
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 6 juni 2020 om 03:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#989 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staat wel heel prioritair genoteerd in mijn "nog-to-do" lijst. Doe mij maar een dozijn 3 nullen! ![]()
![]() |
![]() |
#990 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is persoonlijk. Ik kan alleen over eigen ervaring spreken, niet over jou of jouw doorsnee Vlaams huisgezin. Probeer dat ne keer te aanvaarden, Jan. En gij hebt de waarheid niet echt in pacht ook niet, he? Getuige je mosselen & oesters opmerking ergens hierboven. Leef ermee. 't Is niet het einde van de wereld hoor.
![]() |
![]() |
#991 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat zijn de kwekers van de Ostendaise met kleine resto en winkel ik haal ze daar. https://www.vishandel.net/ Hier zit je bij de beste van Oostende, enkel viswinkel en oesters van overal. Na NW of N storm aan de dam tussen de Oosterschelde en Antwerpen Rijn kanaal (kant Oosterschelde), niet ver van Tholen raap je de aangespoelde Zeeuwse gratis.... Smakelijk.
![]() |
![]() |
#992 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Bericht opgeslagen in mijn folder Belgenland, tegen we terug tot daar geraken, hopelijk na september. Net opgezocht: Times flies fast, FFS: mijn datum van 2018 hierboven was in feite oktober 2014 ![]()
![]() |
![]() |
#993 | |
|
![]() Citaat:
Kistjes Zeeuwse Oesters zag ik gister al in de winkel liggen , nog niet gekocht ,want het is een kunst om ze goed klaar te maken. Misschien vandaag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#994 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oesters moeten niet klaargemaakt worden. Gewoon opensteken en degusteren. Alles wat men er verder bijdoet of erger in de oven steekt vernietigd de smaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#995 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
U beseft dat u vastloopt in deze discussie en dus gaat u zomaar historische gebeurtenissen in uw eigen voordeel ombuigen? Katholieken die vanuit Antwerpen naar de republiek zouden zijn gevlucht om vervolgens bij de grens te zijn teruggestuurd? Alsof er een grenspost zou hebben gestaan waar alle mensen gecontroleerd werden op het dragen van een crucifix? Een belachelijke veronderstelling waar ook werkelijk helemaal niets over terug te vinden is. Ik zou heel graag zien dat u de bron van deze flauwekul bekend maakt? Maar persoonlijk denk ik dat u dit zelf verzonnen heeft... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#996 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#997 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Of verkopen ze daar nu ook al van die genderneutrale import?
![]() |
![]() |
#998 | |
|
![]() Citaat:
Mijn moeder zei altijd ,als de "R" in de maand zit. Hier komen mosselen en oesters een paar weken later dan in Zeeland. Mosselen heb ik nog niet gezien. Laatst gewijzigd door cato : 6 juni 2020 om 07:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#999 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In feite zou het me verwonderen dat ze te koop kunnen zijn...
![]() |
![]() |
#1000 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |