Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2020, 15:37   #321
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Al die energie om de vraag te ontwijken, beste man. Het blijft allemaal zo tekenend!
Inderdaad, ik laat me door niemand opdragen wat ik moet posten, ook al blijft ge uw insinuaties maken Jan.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 15:42   #322
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Inderdaad, ik laat me door niemand opdragen wat ik moet posten, ook al blijft ge uw insinuaties maken Jan.
Ik maak geen insinuaties, beste man. Ik stel slechts vast en ik concludeer. Indien mijn conclusies fout zijn, mag u mij dat laten weten. Zo eenvoudig zit het in elkaar. Aan u de keuze. Aan u de vrijheid.

Aan mij ondertussen ook de vrijheid om de nodige gedachten te koppelen aan uw aanhoudende ontwijkingsmanoeuvres.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 15:45   #323
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In vele Europese landen heeft 'extreem rechts' reeds mee geregeerd
Overdrijf je hier niet zwaar ? Het klopt dat de fascisten van Salvini in Italië mee regeerden. (het eindigde zoals voorspelbaar was dramatisch...) maar verder ? Enkel in Holland is er nog een minderheidskabinet geweest dat met gedoogsteun van de fascisten van Wilders regeerde. (ook hier eindigde het zoals voorspelbaar was, dramatisch...)

In frankrijk, de UK, belgië, duitsland, portugal, spanje enz is de Bruine club nooit aan de macht geweest.

Sorry, ik vergat Oostenrijk : ook daar is het 'experiment' met het fascistische FPÖ op de meest dramatische manier tot een einde gekomen en heeft men hen terug bij de vuilbak gezet.

Citaat:
, burgemeesters geleverd, ... nergens zijn vendelzwaaiende legerscharen door de straten getrokken, nergens zijn de migranten in beestenwagons geladen, nergens is de democratie afgeschaft, nergens zijn de buurlanden binnengevallen, ... . Er werd gewoon geprobeerd om tenminste de ergste uitwassen aan te pakken.
Wat heeft die kliek aan 'resultaten' geboekt ? Niets...
Citaat:
Bij ons wordt een kwart van de Vlamingen gewoon uitgesloten, gediscrimineerd, hun stem geldt niet.
Dat is een leugen. Het Blok krijgt verkozenen in de democratische organen volgens exact dezelfde weging als de andere partijen.

Citaat:
En dan verschiet men dat het er op sociale media vuil en hard aan toe gaat. Dan wil men die mensen nog vervolgen ook ?! Diegenen die men zou moeten vervolgen zijn diegenen die het cordon sanitair in stand houden maar achteraf wel telkens de problemen moeten toegeven en te laat gaan aanpakken. Dat zijn diegenen waar het gerecht zou moeten achter aan gaan. De Geyselssen, de Ruttensen, de Verhofstadten en de Somersen ... het tuig dat een kwart van de bevolking uitsluit, kleineert, veracht, ... op bevel van de PS-maffia, opdat het manna blijve stromen, voor de postjes. Bweurk!
Twee fouten...

Ten eerste 'geeft niemand toe...' dat er problemen zijn die iemand anders beter had kunnen aanpakken, wat jij hier zegt is gewoon een aanname en een construct.

Ten tweede is het cordon sanitaire er helemaal niet op vraag van de PS maar is een beslissing van de Vlaamse partijen in het Vlaamse parlement. Met eenparigheid overigens.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 15:50   #324
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik maak geen insinuaties, beste man. Ik stel slechts vast en ik concludeer. Indien mijn conclusies fout zijn, mag u mij dat laten weten. Zo eenvoudig zit het in elkaar. Aan u de keuze. Aan u de vrijheid.

Aan mij ondertussen ook de vrijheid om de nodige gedachten te koppelen aan uw aanhoudende ontwijkingsmanoeuvres.
De enige vrijheid waarvan gij gebruik maakt is te fantaseren over iets dat er niet staat en daar conclusies aan te verbinden.
Oud 6 juni 2020, 15:51   #325
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De enige vrijheid waarvan gij gebruik maakt is te fantaseren over iets dat er niet staat en daar conclusies aan te verbinden.
Of dat de enige vrijheid is, laat ik volkomen in het midden.

Ik stel echter nogmaals vast dat u niet ingaat op de inhoud en geen oordeel wenst te vellen over de plunderingen, brandstichtingen, vandalisme... die zich nu voordoen in de VS.
Oud 6 juni 2020, 15:52   #326
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Overdrijf je hier niet zwaar ? Het klopt dat de fascisten van Salvini in Italië mee regeerden. (het eindigde zoals voorspelbaar was dramatisch...) maar verder ? Enkel in Holland is er nog een minderheidskabinet geweest dat met gedoogsteun van de fascisten van Wilders regeerde. (ook hier eindigde het zoals voorspelbaar was, dramatisch...)

In frankrijk, de UK, belgië, duitsland, portugal, spanje enz is de Bruine club nooit aan de macht geweest.

Sorry, ik vergat Oostenrijk : ook daar is het 'experiment' met het fascistische FPÖ op de meest dramatische manier tot een einde gekomen en heeft men hen terug bij de vuilbak gezet.

Dat is een leugen. Het Blok krijgt verkozenen in de democratische organen volgens exact dezelfde weging als de andere partijen.

Twee fouten...

Ten eerste 'geeft niemand toe...' dat er problemen zijn die iemand anders beter had kunnen aanpakken, wat jij hier zegt is gewoon een aanname en een construct.

Ten tweede is het cordon sanitaire er helemaal niet op vraag van de PS maar is een beslissing van de Vlaamse partijen in het Vlaamse parlement. Met eenparigheid overigens.
Alles voor de Olympische gedachte dat deelnemen belangrijker dan winnen is, allez resultaten boeken op de pensioenrechten na, die zijn binnen.
Oud 6 juni 2020, 15:58   #327
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Of dat de enige vrijheid is, laat ik volkomen in het midden.

Ik stel echter nogmaals vast dat u niet ingaat op de inhoud en geen oordeel wenst te vellen over de plunderingen, brandstichtingen, vandalisme... die zich nu voordoen in de VS.
Ik laat me inderdaad niet voorschrijven wat ik moet posten.
Oud 6 juni 2020, 16:00   #328
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh, dat hebt u bij mijn weten al meerdere malen geschreven en ik heb u gelijk gegeven. Uw vrijheid.

In afwachting van uw inhoudelijke reactie blijf ik bij mijn conclusie. Ook mijn vrijheid.
Oud 6 juni 2020, 16:11   #329
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Euh, dat hebt u bij mijn weten al meerdere malen geschreven en ik heb u gelijk gegeven. Uw vrijheid.

In afwachting van uw inhoudelijke reactie blijf ik bij mijn conclusie. Ook mijn vrijheid.
Ge kunt dus stoppen met uw gezaag die alleen maar diende om een rookgordijn op te trekken vanaf het moment dat ge besefte dat uw argumenten te belachelijk waren om ermee verder te gaan.

Je verzon dat ik aan het pleiten was om iedere kritische noot over homoseksualiteit strafbaar te stellen, en die verzinsels die er niet staan waren dan ook nog eens intentioneel volgens u.

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=300

En dan hebt ge ook nog de pretentie om me voor te schrijven wat ik moet posten over een ander onderwerp ?
Oud 6 juni 2020, 16:14   #330
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Als je het lang genoeg blijft herhalen, dan zal aan de overkant (misschien, maar verwacht niet teveel...) ooit de eurocent vallen dat niemand hier verplicht is om iets te becommentariëren omdat een derde dat vraagt. En dat hij/zij die daaraan 'conclusies' meent te moeten koppelen dat enkel voor eigen rekening doet.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 16:28   #331
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Twee fouten...

In Frankrijk zijn er FN burgemeesters geweest, in Denemarken is met 'extreem-rechtse' gedoogsteun geregeerd, de PiS regeert in Polen, in Griekenland regeren de Onafhankelijke Grieken mee, de Vox gedoogt een regionale regering in Spanje, ... Nergens is men beginnen gaskamers bouwen.

Natuurlijk heeft men nooit toe gegeven dat het VB gelijk had maar men heeft nadat bleek dat men er met couscousliederen en integratiefeestjes niet kwam weldegelijk maatregelen genomen waaruit blijkt dat het VB gelijk had en heeft. Schijnhuwelijken terug dringen, inburgeringstrajecten, gezinshereniging moeilijker maken, verplicht peuteronderwijs om de taalachterstand weg te werken, gesloten instellingen voor illegalen, ... En binnen dit en tien twintig jaar zal de EU zich nog uit de menserechtenverdragen en andere internationale verdragen terugtrekken, gedwongen door de omstandigheden, maar het zal te laat zijn.

Het maakt geen zak uit vanwaar het cordon sanitair juist kwam. Ik las hier op het forum laatst dat het eigenlijk op vraag van de PS zou zijn geweest. Maakt niet uit. Of het nu het koningshuis was, de PS, Gheysels, ... het ging erover postjes en poen te kunnen scheppen voor de een, voor de ander was het een gatachterlijke reactionaire historicitische reflex. Maar voor een kwart van de bevolking is het gewoon zo dat ze met hun problemen op ondemocratische wijze genegeerd worden. Bijkomend wordt het land hoe langer hoe onbestuurbaarder.

En met zitjes in organen ben je vet als je geen macht en beslissingsrecht hebt. Ga in de hoekstaan, hier is ne lekstok en zwijg. En laat u terwijl verder droog in de kakker pakken.

Laatst gewijzigd door Vlad : 6 juni 2020 om 16:31.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 16:50   #332
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
En dat is het probleem, zolang die 2 maten en 2 gewichten blijven voortduren, gaat er nooit sprake zijn van echt samenleven.
Ik hoorde Joachim Coens zeggen dat hij nooit samen wil werken met Vlaams Belang, met als een van de voorbeelden hun houding tov. homo's.
Maar tegelijk hoor je hem niet als het over homo's in elkaar kloppen gaat door moslims.
Dat past dan wel in de christendemocratische traditie?
2
Oud 6 juni 2020, 17:00   #333
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Haat je je schoonmoeder, dan wacht je voortaan de bajes!
Op de streng beveiligde afdeling voor schoonmoederhaters.
Oud 6 juni 2020, 17:06   #334
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
We vertrokken bij een onderzoek naar de scheldpartij aan het adres van de woordvoerster van de Open VLD en de dramaqueens zitten intussen al bij de algehele censuur.
De achterliggende bedoeling is dan ook heel duidelijk kritiek op migratie en multicultuur onmogelijk maken. Nogal wiedes dat daar verzet tegen komt. Dagelijks krijgen politie agenten te maken met scheldpartijen. Kraait daar een haan naar? Intengendeel, figuren als Dalibor zullen daarop zeggen: eigen schuld, vuile fascisten.
Oud 6 juni 2020, 17:07   #335
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Bestaat dat nog? Schoonmoedermoppen?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 17:07   #336
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Al valt er wel wat te zeggen hoor, aangaande de fixatie op enerzijds berichten van 'dat soort slag'; en anderzijds het gebrek aan die fixatie wanneer het gaat om doodsbedreigingen jegens gebruikers van sociale media die openlijk stellen vooral rechts te stemmen.

En je kan perfect van oordeel zijn dat die berichten aan de nieuwe voorzitster, los over de grenzen van het fatsoen liggen; en in vraag stellen waarom daar wél zoveel fixatie op komt te zitten. En dat heeft nies te maken, met zoals Panda dat verwoordde, het willen verdrinken van de vis. Dat is aankaarten van een inconsequentie.
2
Oud 6 juni 2020, 17:11   #337
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik dacht dat we het over de reacties van politici hierover ging?
Nu springen we plots handig naar de parketten, om daarna weer handig terug te springen naar de politiek als het over rechts gaat....
Om maar niet te moeten toegeven dat de politici van traditionele partijen uitblinken in stilzwijgen hierover?
Spartelen noemt men dat.
Oud 6 juni 2020, 17:12   #338
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ik had het over fysieke agressie op straat tegen holebi's door islamieten. Is imo toch nog wat anders dan wat vuilbekkerij op Twitter.
Neenee, in de ogen van links is wat vuilbekkerij veel erger.
Oud 6 juni 2020, 17:14   #339
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

We zijn weer aanbeland bij gejammer over het cordon.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 17:16   #340
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je het lang genoeg blijft herhalen, dan zal aan de overkant (misschien, maar verwacht niet teveel...) ooit de eurocent vallen dat niemand hier verplicht is om iets te becommentariëren omdat een derde dat vraagt. En dat hij/zij die daaraan 'conclusies' meent te moeten koppelen dat enkel voor eigen rekening doet.
Echt? Iedereen is vrij op dit forum en dat heb ik al vele malen geschreven. Alleen getuigt het niet van enige samenhang het ene geweld luidkeels te veroordelen maar in alle talen te zwijgen over het andere...

Citaat:
Ongetwijfeld hebt u dat recht en ik betwist het ook niet. Ik stel ondertussen wel iets vast en trek daar mijn conclusies uit.

Daarom schreef ik ook al: als mijn conclusies fout zijn over uw merkwaardig ontwijkend gedrag, mag u dat gerust laten weten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be