Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: De toekomst van Vlaanderen:
Een onafhankelijk Vlaanderen 12 25,00%
Een hereniging met Nederland 24 50,00%
Voortzetting België 12 25,00%
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2020, 14:38   #1101
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Vele mensen zijn het communautair gehakketak beu. En uw partij wenst niets beters dat er communautair geruzie is en pookt dit op. En dus : neen u wenst geen peis en vree. U bent lid van die partij. Indien het VB nu zoveel succes boekte, heeft dit maar weinig te maken met de communautaire onvrede, maar met de hardvochtige regering Michel waar ook Vlaams nationalisten in zaten. Vlaams nationalisten die dan ook een pandoering kregen.
Daarom moet het communautaire opgelost worden, best door Belgie op te lossen.

Probeer het maar tegen te houden, ik wens u veel geluk, je zal het nodig hebben als je de Belgische evolutie bekijkt van de laatste 60 jaar.
Oud 6 juni 2020, 14:39   #1102
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
in 2019 at ik (in Yerseke bij Vistro Nolet) ongeveer half/eind september de eerste platte oesters van het seizoen, en dat was al heel vroeg. Echt niet eetbaar voor mij nu.
In feite zou het me verwonderen dat ze te koop kunnen zijn...
Persoonlijk heb ik een voorkeur voor de creuses. De Rolls van de oesters is natuurlijk Gillardeau (Oleron). Winkelprijs kan boven de 40€ per dozijn gaan maar ze zijn het waard. Ik heb een vriend die regelmatig de streek in Frankrijk bezoekt en die brengt hij dan mee zogezegd om me plezier te doen maar hij kan zelf geen oester open doen dus "offer" ik me op om ze open te doen. Wel de top van de top.

Ze worden zelfs overgevlogen naar HK, China, Singapore etc, daar zijn ze dan nog een pak duurder natuurlijk.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 14:46   #1103
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Allez mannekes. Ge hebt alle 2 gelijk.
Henri moet niet zo erg de chagrijnige Kjoe uithangen en gij Cato: respecteer den Ouwe: 't zijn die van Carthago die de klootzakken zijn!
Eindelijk iemand die het begrijpt , Carthago delendum esse

Laatst gewijzigd door cato : 6 juni 2020 om 14:52.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 14:52   #1104
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vele mensen zijn het communautair gehakketak beu. En uw partij wenst niets beters dat er communautair geruzie is en pookt dit op. En dus : neen u wenst geen peis en vree. U bent lid van die partij. Indien het VB nu zoveel succes boekte, heeft dit maar weinig te maken met de communautaire onvrede, maar met de hardvochtige regering Michel waar ook Vlaams nationalisten in zaten. Vlaams nationalisten die dan ook een electorale pandoering kregen.
Volgens uw redenering is iedere vorm van oppositie verkeerd, want een gevaar voor die "peis en vree" in het land.

Trouwens, u pookt ook op. Schande dat u "de peis en vree" verstoort door zo uit te halen naar de regering-Michel.

Juist, de Vlaams-nationalisten hebben een electorale pandoering gekregen... Het Vlaams Belang ging van 6 naar 23 zetels. En de N-VA, ook al verloor het acht zetels, die met 35 zetels de grootste partij van Vlaanderen bleef. Samen goed voor 58 zetels op 124 zetels in het Vlaams parlement.

Jaja, ferme pandoering voor de Vlaams-nationalisten...

Trouwens: de CD&V verloor ook acht zetels. Raar dat u daar niet spreekt over "een pandoering"...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 15:42   #1105
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Volgens uw redenering is iedere vorm van oppositie verkeerd, want een gevaar voor die "peis en vree" in het land.

Trouwens, u pookt ook op. Schande dat u "de peis en vree" verstoort door zo uit te halen naar de regering-Michel.

Juist, de Vlaams-nationalisten hebben een electorale pandoering gekregen... Het Vlaams Belang ging van 6 naar 23 zetels. En de N-VA, ook al verloor het acht zetels, die met 35 zetels de grootste partij van Vlaanderen bleef. Samen goed voor 58 zetels op 124 zetels in het Vlaams parlement.

Jaja, ferme pandoering voor de Vlaams-nationalisten...

Trouwens: de CD&V verloor ook acht zetels. Raar dat u daar niet spreekt over "een pandoering"...
Als het liedje maar lang duurt. Maar daar ging het alweer niet over. U had het over peis en vree. Een partij die de communautaire tegenstellingen probeert te vergroten, valse informatie verspreid juist om alles op de spits te drijven (zoals over der transfers) kan moeilijk een partij voor peis en vree zijn. En haar leden (politiek) maar evenmin.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 juni 2020 om 15:47.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 15:44   #1106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als het liedje maar lang duurt. Maar daar ging het alweer niet over. U had het over peis en vree. Een partij die de communautaire tegenstellingen vergroot, valse informatie verspreid juist om alles op de spits te drijven (zoals over der transfers) kan moeilijk een partij voor peis en vree zijn. En zijn leden maar evenmin. Integendeel.
Als ik het dus goed begrijp, vindt u dat er geen oppositie mag gevoerd worden. Dat zou "de peis en vree" verstoren. Partijen vergroten immers de tegenstellingen tussen partijen en die breuklijn kan gerust ook lopen tussen een Franstalige en Vlaamse partij.
Oud 6 juni 2020, 16:14   #1107
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik het dus goed begrijp, vindt u dat er geen oppositie mag gevoerd worden. Dat zou "de peis en vree" verstoren. Partijen vergroten immers de tegenstellingen tussen partijen en die breuklijn kan gerust ook lopen tussen een Franstalige en Vlaamse partij.
Breuklijnen kunnen er zeker lopen.Er moeten zeker politieke verschillen zijn. Dat is politiek. Maar tegenstellingen uitvergroten, onjuiste informatie verstrekken, burgers tegen mekaar opzetten, met als enig doel het land uit mekaar te doen vallen zijn geen peis en vree-doelstellingen. Dat klopt. Dat zijn haat en nijd doelstellingen.
Oud 6 juni 2020, 16:29   #1108
DeZeeuw
Provinciaal Gedeputeerde

DeZeeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het liedje maar lang duurt. Maar daar ging het alweer niet over. U had het over peis en vree. Een partij die de communautaire tegenstellingen probeert te vergroten, valse informatie verspreid juist om alles op de spits te drijven (zoals over der transfers) kan moeilijk een partij voor peis en vree zijn. En haar leden (politiek) maar evenmin.
U bent een Limburger toch?
Ik vraag me af waar toch uw afkeer voor alles wat Nederlands is vandaan komt? Ik bedoel: feitelijk bent u zelf ook een Nederlander, of u het nu leuk vind of niet.
En wat heeft 190 jaar België nu eigenlijk opgeleverd? Eerlijk?

Laatst gewijzigd door DeZeeuw : 6 juni 2020 om 16:34.
DeZeeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 16:33   #1109
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat moet ik mij voorstellen bij die omschrijving "de basiscultuur van de Vlamingen is Nederlandstalig" en "die van de Franstaligen Franstalig"?

Wat is "basiscultuur"?
U bent Nederlandstalig : uw moedertaal is dus het Nederlands, u hebt dus een Nederlandstalige opvoeding gehad.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 16:34   #1110
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook dit is onjuist. 'Bepaalde' Vlamingen zetten zich af tegen het zuiden, lang niet alle Vlamingen. Dat lijkt me correcter. En het is waar, Vlamingen zijn niet per se francofiel maar nog minder 'Hollandofiel'.Veruit de meeste Vlamingen wensen in peis en vree te leven in ons mooi landje.
2
Oud 6 juni 2020, 16:43   #1111
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Kreeften eet ik zelden , wel Zeeuwse mosselen 1x in de week ,vanaf juli.
Kistjes Zeeuwse Oesters zag ik gister al in de winkel liggen ,
nog niet gekocht ,want het is een kunst om ze goed klaar te maken.
Misschien vandaag.
Ik eet ze liefst rouw met peper en een druppeltje citroen vers uit de zee hmm.
Ik eet eveneens graag mosselen, ook al eens rouw om in de sfeer te komen.
Oud 6 juni 2020, 16:43   #1112
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daarom moet het communautaire opgelost worden, best door Belgie op te lossen.

Probeer het maar tegen te houden, ik wens u veel geluk, je zal het nodig hebben als je de Belgische evolutie bekijkt van de laatste 60 jaar.
Vergeet het! De meeste partijen willen er niets van weten.
Oud 6 juni 2020, 16:43   #1113
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeZeeuw Bekijk bericht
Ik vraag me af waar toch uw afkeer voor alles wat Nederlands is vandaan komt? Ik bedoel: feitelijk bent u zelf ook een Nederlander, of u het nu leuk vind of niet.
Afkeer? Totale onzin. Ik neem Nederlanders en Nederland op te korrel en soms goed op de korrel. En ik wijs op de verschillen tussen Nederlanders en wij. En dit op basis van feiten. U noemt dit 'afkeer'. Mij goed, maar u dwaalt.

Troost u. De Nederlanders doen dit maar even graag met België.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 juni 2020 om 16:44.
Oud 6 juni 2020, 16:47   #1114
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het besef dat ik nergens anders zou willen wonen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 juni 2020 om 16:47.
Oud 6 juni 2020, 16:50   #1115
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Vergeet het! De meeste partijen willen er niets van weten.
Die partijen evolueren stilaan richting kiesdrempel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 16:50   #1116
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Behalve "Belg zijn" duidelijk héél weinig terwijl in het begin Wallonië de voortrekker was en de Vlaming er ging werken in de mijnen.
Na de oorlog heeft Vlaanderen zich opgericht trekt nu Wallonië over de streep maar Walen komen hier niet werken die stempelen liever.
En België ... ligt op apegapen met een onoplosbare schuld dank zij de politiek die enkel zichzelf bedient, niet het land.
Oud 6 juni 2020, 16:54   #1117
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afkeer? Totale onzin. Ik neem Nederlanders en Nederland op te korrel en soms goed op de korrel. En ik wijs op de verschillen tussen Nederlanders en wij. En dit op basis van feiten. U noemt dit 'afkeer'.
U neemt uw mede-forummers blijkbaar voor een bende naievelingen. Uw niet aflatende kritiek op Nederland is volstrekt niet belangeloos en onschuldig. U hebt een agenda mijnheer system/HO. U wilt elke toenadering tussen Nederland en Vlaanderen saboteren. En dat doet u met een opvallende ijver.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 16:55   #1118
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Breuklijnen kunnen er zeker lopen.Er moeten zeker politieke verschillen zijn. Dat is politiek. Maar tegenstellingen uitvergroten, onjuiste informatie verstrekken, burgers tegen mekaar opzetten, met als enig doel het land uit mekaar te doen vallen zijn geen peis en vree-doelstellingen. Dat klopt. Dat zijn haat en nijd doelstellingen.
Maar dat zal hen niet lukken en ze zullen leren met België te leven.
Oud 6 juni 2020, 16:55   #1119
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moet u alle politieke partijen veroordelen. In de politiek is dat schering en inslag. Bij iedereen. Van iedereen.
Oud 6 juni 2020, 16:55   #1120
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Behalve "Belg zijn" duidelijk héél weinig terwijl in het begin Wallonië de voortrekker was en de Vlaming er ging werken in de mijnen.
Na de oorlog heeft Vlaanderen zich opgericht trekt nu Wallonië over de streep maar Walen komen hier niet werken die stempelen liever.
En België ... ligt op apegapen met een onoplosbare schuld dank zij de politiek die enkel zichzelf bedient, niet het land.
Ik moet het tot vervelens toe herhalen: door België en mét België zijn de Vlamingen ofte Nederlandssprekende Belgen één van de meest welvarendste bevolkingen geworden van Europa en misschien zelfs van heel de wereld.

Knoop dit maar eens goed in uw oren..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be