![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En op de koop toe, aan de Belgische kust is personeel vinden in de horeca niet zo evident. Het zou de eerste keer niet zijn dat de baas of bazin van een horecazaak (waar ze mij kennen) vraagt of ik als gepensioneerde geen zin heb om nu en dan te komen werken. Heel wat personeelsleden werken op zelfstandige basis, en factureren hun prestaties, en werken in diverse horecazaken. Die witte kassa is legitiem, noodzakelijk als je zwart werk wilt indijken. De BTW verlaging is best meegenomen. Voorlopig slechts tijdelijk tot eind dit jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Wonen aan de kust is extreem duur,als je daar iets moet huren en je verdient maar 1500 euro per maand dan kan je net zo goed op het OCMW gaan zitten.Verder van de kust gaan wonen is ook niet ideaal want in de horeca werken veel mensen in zo geheten "shift coupé",als je dan 4 x per dag op en neer moet naar je job ben je op den duur alleen nog maar bezig met je werk.Wie zaagt dat hij geen personeel vindt moet maar een keuze maken,minder klanten bedienen of beter betalen.
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was het gedeelte eten tot op heden geen 12 procent?
Dat wordt nu 6 procent, als ik het goed voor heb. Op alcoholische dranken wordt geen btw-korting gegeven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders zou je zo niet spreken. Mocht je op uw loon telkens 21€ per 100€ inkomen afdragen dan zou je verstaan dat 79€ rest dient om de overschotten te betalen. Wat wil zeggen de huur, personeel, electriek, Boekhouder enz en wat daar van rest gaat telkens circa 25% af naar rsz en wat dan nog rest hopelijk gaat er tot circa 50% af naar belastingen en nog eens circa 9% naar gemeente. Vergeet niet uw terras belasting ook. Als je nu nog niet volledig depri bent is ondernemen uw roeping.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En je kan betalen met eetbonnetjes of broodbonnen (want de bakkers ...) Gaat nooit failliet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn uitzonderlijke tijden. Horeca mag wel eens ondersteund worden.
Toch is in het algemeen het veel beter om geen belasting te heffen op arbeid, maar wel op consumptie (en andere zoals vb. vervuiling). En liefst dan nog gestuurd op gewenst/ongewenst gedrag ...(alcohol, niet-alcohol ..werkgelegenheid scheppen ..) bla bla ...
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik merk het....ondernemen is uw metier niet.
Blijf er dan van weg, samen met uw vriendin die er ook niks van verstaat.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel uitbaters dienen nog onderhoud te betalen op hun witte kassa terwijl deze economisch werkloos is ? https://forum.politics.be/showthread.php?t=215240 Hoeveel pintjes moet je tappen om een witte kassa te financieren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 |
Burger
|
![]() Van mij mogen ze gerust de horeca ondersteunen. Je zal maar net een zaak begonnen zijn vlak voor de coronacrisis
Maar als letterlijk alle economen zeggen dat dit doen via een btwverlaging een slecht idee is, waarom doen ze daar dan toch mee door? Waarom krijg ik 200 euro om electriciteit te betalen? Waarom krijg ik een gratis rail pass, waarom krijg ik consumptiecheques om mijn restaurant te betalen? Ik heb dat voor niets nodig. Dat ze het geld eens specifiek uitdelen aan de mensen en bedrijven die echt zwaar getroffen zijn in plaats van aan iedereen. Ze delen uit alsof ze op een berg geld zitten terwijl ze in het echt in een put zitten waar je de bodem niet van kan zien. Laatst gewijzigd door Morphy : 7 juni 2020 om 14:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de zon een beetje wil meewerken dan kan horeca met terras er nog wel wat uithalen.
In het andere geval zie ik er niet veel goeds in. Al die regeltjes en zenuwachtig gedoe zal het niet aangenaam maken. Ik denk dat de 2 golf vooral sluitingen zullen worden.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Ondertussen massabetoging in Brussel : meer dan tienduizend mensen op een zakdoek. Maar ik mag niet aan de toog gaan zitten want het risico is te groot...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showthread.php?t=253694 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er werden ondertussen al een 100-tal GAS boetes genoteerd. Op de Groenplaats als ik me niet vergis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is zo een beetje een valse geste van de regering hoor.
Frisdrank en watertjes in België is wel veel gevraagd. Circa 120 liter pp. Dat is met huisgebruik inbegrepen. Was reeds; 6% Het afhalen én leveren (eventueel aan huis) van het eten zoals chinees, pizza, frieten, etc; De take-away van dranken zonder alcohol. Nu is daar een kleine uitbreiding in voorzien. Maar dat zal niks oplossen en zal hun ook nauwelijks iets kosten. Maar de geste is gezet!
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die plaats is al gereserveerd. Voor mezelf.
|
![]() |
![]() |