Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2020, 15:30   #901
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Waren dat dan zwarten ? (only) black lives matter he
Mocht u deelnemen aan zo'n BLM-betoging met een bordje met de leuze "All lives matter", dan zou dat u niet goed bekomen.
Een artikel met enige statistische gegevens over de zwarte en blanke samenleving in de VS.
https://www.amren.com/features/2020/...police-racism/
Oud 7 juni 2020, 15:56   #902
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Mocht u deelnemen aan zo'n BLM-betoging met een bordje met de leuze "All lives matter", dan zou dat u niet goed bekomen.
Een artikel met enige statistische gegevens over de zwarte en blanke samenleving in de VS.
https://www.amren.com/features/2020/...police-racism/
Mooi artikel en zijn afsluitende paragrafen zijn eigenlijk de essentie.

Citaat:
In conclusion, let me be clear about one thing: I am not trying to justify what happened to George Floyd in Minneapolis. He was a big guy, and he was resisting arrest to the point that even with cuffs on, a team of three officers couldn’t get him into a squad car. Police had a problem to deal with, but keeping a knee on Floyd’s neck for nearly 9 minutes may have been homicide.

But the solution is to investigate the officer, charge him if there are grounds to do so, and punish him if he is guilty. The solution is not to demonstrate and riot against police racism, when there is hardly any evidence of system-wide bias. There may be some bad apples, but the system is working as it should: In the overwhelming majority of cases, police deal with criminals properly, without regard to race.

There is a tremendous head of steam built up behind the idea of police bias. But it’s not the police who need reform. It’s the media. This crisis will not end until the press stops presenting a false and dangerously inflamed picture of the American justice system. Rioting and looting are wrong no matter what the reason. Rioting and looting over an illusion — because of something that isn’t even true — is an American tragedy.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 16:40   #903
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Mooi artikel en zijn afsluitende paragrafen zijn eigenlijk de essentie.
bwoa
ze hebben eht op 2 punten toch mis

1 Floyd heeft geen weerstand geboden. Hij zal die flik verkeerd aangekeken hebben en de ongeschoolde flik had waarschijnlijk neit eens door dat 'm die jongen aan het wurgen was

2 het idee dat er bij de politie in d Vs niets zou moetne gebeuren. de laatste 6 decennia bewijzen dat er toch heel wat werk aan de winkel is.
oa die flik die toch heel wat aanklachten al aan zijn broek had

en ik he die trien vanochtend ook op de vrt gehoord. als ge als beweging uzelf wilt vernietigen dan meot ge dit soort trienen naar de tv sturen. In eht interview wist ze ook te zeggen dat ze een bachelor had en dat ze zich te goed voelt om onder haar niveau te beginnen. Iets wat heel veel mensen moeten doen als ze van school komen.

Ik heb dat normaal gevonden, 20j geleden, en zij noemt dat racisme

Laatst gewijzigd door 1207 : 7 juni 2020 om 16:41.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 17:12   #904
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ondertussen zijn andere "minderheidsgroepen" ,die NA de afro-americanen naar de VS kwamen niet meer te verwaarlozen en........hebben in economisch belang hen al lang voorbij gestoken met ,oa,hun ondernemingslust en discipline...ik denk natuurlijk aan de Aziatische groepen die nog binnen de 20 jaar een president in het Witte Huis zullen zetten....zonder al dat poco gehoelabahoela....

Laatst gewijzigd door kelt : 7 juni 2020 om 17:14.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 17:38   #905
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht

en ik he die trien vanochtend ook op de vrt gehoord. als ge als beweging uzelf wilt vernietigen dan meot ge dit soort trienen naar de tv sturen. In eht interview wist ze ook te zeggen dat ze een bachelor had en dat ze zich te goed voelt om onder haar niveau te beginnen. Iets wat heel veel mensen moeten doen als ze van school komen.

Ik heb dat normaal gevonden, 20j geleden, en zij noemt dat racisme
Als ge al jaren thuis zit zonder te werken hebde ne schone CV, wij pakken zo'n mensen alvast niet aan (eender wie) of ze moesten goedkoop zijn via een activa-kaart maar die worden dan na de 2 goedkope jaren buitengegooid. Zelfde geldt voor mensen die ooit bij de vakbond of PVDA een functie gehad hebben. Dat laatste is geen discriminatie maar gezond verstand.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 18:24   #906
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Het was te denken, linkse poco's slaan aan het rellen in Bxl
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 18:48   #907
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Het was te denken, linkse poco's slaan aan het rellen in Bxl
Na een nieuwsuitzending (Antwerpen/Brussel regio's) gezien te hebben stel ik mij dan weer de vraag hoe sommige mensen 'morgen' hun winkel die aan diggelen geslagen is, alles gestolen is, hun zaak gaan openen?¿

Ik hoop dat die mensen op bijstand kunnen rekenen.

Ik weet in alle geval waar al die drugs naartoe gegaan zijn als je de relschoppers bezig ziet.

Laatst gewijzigd door Universalia : 7 juni 2020 om 18:50.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 19:05   #908
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Na een nieuwsuitzending (Antwerpen/Brussel regio's) gezien te hebben stel ik mij dan weer de vraag hoe sommige mensen 'morgen' hun winkel die aan diggelen geslagen is, alles gestolen is, hun zaak gaan openen?¿

Ik weet in alle geval waar al die drugs naartoe gegaan zijn als je de relschoppers bezig ziet.
Laat ze er nog een paar keer een grote rotzooi van maken. Van die boer geen eieren meer....poco's....

De zweep wint van de democratie. Zwarte dag of ook weer niet.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 19:15   #909
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Het gaat hier over een intern Amerikaans probleem met straffeloze politieagenten die via hun politievakbond alles mogen.
Die buitenlandse protesten en dat ganse Black Lives Matter gedoe zijn contraproductief en dat is ook wat de White Supremacist graag hebben.
Oud 7 juni 2020, 19:15   #910
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Gisteren was D-Day, 'n generatie mannen, echte mannen, die streden voor de vrijheden van de woke-flakes die nog nooit iets in hun leven gepresteerd hebben, die alles in de schoot geworpen kregen, die over alles en nog wat beledigd zijn.
Die dappere generatie die hun levens gaven voor de vrijheid om de woke-flakes alles te laten vernietigen waarvoor zij streden.

Hadden ze dat ooit geweten hadden ze nooit tegen 't fascisme hoeven strijden, om 't nog geen eeuw later terug te zien opflakkeren overal in de vrije westerse wereld.

De ironie.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 19:20   #911
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het gaat hier over een intern Amerikaans probleem met straffeloze politieagenten die via hun politievakbond alles mogen.
Die buitenlandse protesten en dat ganse Black Lives Matter gedoe zijn contraproductief en dat is ook wat de White Supremacist graag hebben.
Als ze alles zouden mogen, waren ze nu niet aangeklaagd.
De ene zelfs voor moord #2.
Oud 7 juni 2020, 19:22   #912
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

10 Vlamingen op een BBQ staat gelijk aan 250 euro boete per persoon. 10,000 man op elkaar gepropt in de straten van Brussel is dan weer geen probleem. Als dit allemaal kan dan mag je je toch de vraag stellen waarom Vlamingen niet naar Werchter mogen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 19:25   #913
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
10 Vlamingen op een BBQ staat gelijk aan 250 euro boete per persoon. 10,000 man op elkaar gepropt in de straten van Brussel is dan weer geen probleem. Als dit allemaal kan dan mag je je toch de vraag stellen waarom Vlamingen niet naar Werchter mogen.
Er zullen er ook 'n heleboel zijn die zich nog wat andere vragen stellen.

Of die vragen niet eens meer hoeven stellen & hun vage vermoedens - alweer, maar dit keer overduidelijk - bevestigd zien.
Oud 7 juni 2020, 19:25   #914
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Als ze alles zouden mogen, waren ze nu niet aangeklaagd.
De ene zelfs voor moord #2.
1. Men moet de US politieproblemen niet exporteren naar hier. Ik lees nu ook dat er Belgische politieagenten klagen over ‘politiebashen’. Ik vind dat er weinig problemen zijn hier, en als er rotte appels tussenzitten worden die meestal wel aangepakt.

2. Die US agenten zijn aangeklaagd SDX, maar zelfs de openbare aanklager zegt dat ze mogelijk niet gaan gestraft worden. Ze gaan zelfs hun job kunnen terugkrijgen
Oud 7 juni 2020, 19:40   #915
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Men moet de US politieproblemen niet exporteren naar hier. Ik lees nu ook dat er Belgische politieagenten klagen over ‘politiebashen’. Ik vind dat er weinig problemen zijn hier, en als er rotte appels tussenzitten worden die meestal wel aangepakt.

2. Die US agenten zijn aangeklaagd SDX, maar zelfs de openbare aanklager zegt dat ze mogelijk niet gaan gestraft worden. Ze gaan zelfs hun job kunnen terugkrijgen
1. Uiteraard.
Weinig totnogtoe, maak je borst al maar nat, want dit is nog maar 'n begin. Pandora's box krijg je nooit meer dicht.

2. Dat worden dan levende schietschijven, net als zoveel andere agenten dat al jaren zijn. Zijn niet enkel de cops die niet deugen daarginds hoor.
En jij vraagt je af waar dat gedrag van gezagsdragers vandaan komt?

In Bxl & A'pen lopen ze op dit eigenste moment te rellen en met stenen te gooien.
Ze worden allemaal zo verschrikkelijk gediscrimineerd en slachtoffer van racisme.

Is dat aanvaardbaar gedrag, is dat hoe jij wil dat je maatschappij naartoe evolueert?

Laatst gewijzigd door SDX : 7 juni 2020 om 19:42.
Oud 7 juni 2020, 19:52   #916
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
In België is de wetgeving dubbelzinnig. Een rechter in Brugge oordeelde in het verleden dat het filmen van de politie een inbreuk was op hun privacy wat nogal eigenaardig is indien de politie in functie is. De wetgever zou de dubbelzinnigheid kunnen opheffen maar België kennende zal men niet vlug meer macht bij de bevolking leggen.
Ik dacht toch dat het vrij helder was:

1, je mag politie filmen
2, politie mag je niet verhinderen te filmen, noch materiaal in beslag nemen, tenzij je een misdrijf begaat
3, je mag de filmpjes NIET verspreiden en publiceren zonder toestemming
4, op [3] is een uitzondering voor pers. De enige ambiguiteit is er wat betreft burger-journalisten (bvb.: https://www.standaard.be/cnt/dmf20181220_04053439)
Oud 7 juni 2020, 20:02   #917
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Uiteraard.
Weinig totnogtoe, maak je borst al maar nat, want dit is nog maar 'n begin. Pandora's box krijg je nooit meer dicht.

2. Dat worden dan levende schietschijven, net als zoveel andere agenten dat al jaren zijn. Zijn niet enkel de cops die niet deugen daarginds hoor.

In Bxl & A'pen lopen ze op dit eigenste moment te rellen en met stenen te gooien.
Ze worden allemaal zo verschrikkelijk gediscrimineerd en slachtoffer van racisme.

Is dat aanvaardbaar gedrag, is dat hoe jij wil dat je maatschappij naartoe evolueert?
Het grootste probleem in de VS is de mentale zorg, of eerder het totaal gebrek aan zorg voor de zware gevallen. Het zorgt voor meer drugsgebruik, zwervers en misdaad. Ze hadden beter meer geld in die zorg gestoken in plaats van de politie te militariseren.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 20:05   #918
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gisteren was D-Day, 'n generatie mannen, echte mannen, die streden voor de vrijheden van de woke-flakes die nog nooit iets in hun leven gepresteerd hebben, die alles in de schoot geworpen kregen, die over alles en nog wat beledigd zijn.
Die dappere generatie die hun levens gaven voor de vrijheid om de woke-flakes alles te laten vernietigen waarvoor zij streden.

Hadden ze dat ooit geweten hadden ze nooit tegen 't fascisme hoeven strijden, om 't nog geen eeuw later terug te zien opflakkeren overal in de vrije westerse wereld.

De ironie.
Naam: sorrykids.jpg
Bekeken: 175
Grootte: 41,7 KB
Oud 7 juni 2020, 20:08   #919
Hoomer

Standaard

Citaat:

Ik kan maar 1 ding bedenken bij zulke beelden.

Oud 7 juni 2020, 20:11   #920
Hoomer

Standaard

Citaat:
1. Uiteraard.

De geest is uit de fles. Overal in West Europa klotst de haat tegen blanken tegen de plinten. Met open grenzen en een snel kleiner wordende autochtone bevolking gaan onze kinderen en kleinkinderen horror-achtige tijden tegemoet. Sorry, maar ik kan er écht niets mooiers van maken

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be