Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2020, 21:50   #601
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hij is waarschijnlijk zoals het gros van de VB-stemmers.
"Tegen de makakken!".
U heeft het over mij?
Weet u nog niet beter Jack?
Indien wel, is dit vrij laag bij de grond.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 21:53   #602
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Jan, ze heeft haar mening mogen geven. En ik zeg heel duidelijk, dat wat mij betreft, ze daar in de keuken mag mee blijven. Het betekent, dat wat betreft dit soort onzin, ik het debat zelfs niet wil aangaan. Voor wat zij stelt, is geen enkel argument te vinden, waar ik kan akkoord mee gaan.

Wil iemand anders met haar in debat mij niet gelaten. Voor mij mag zij zelfs nog eens op de radio komen. Geen probleem. Maar ik ga er niet op in.
'Dat' is wat ik bedoel met: "Van mij mag ze met haar mening in de keuken blijven."
Kortom, u wil het debat niet aangaan. Bang dat u zelf geen argumenten hebt om uw stelling te verdedigen? Bloedarmoede in uw eigen denkwereld? Daar lijkt het toch. U doet nu exact hetzelfde als wat er al zovele jaren gebeurt tegenover het Vlaams Blok/Belang: het debat weigeren. Niet over de zaken willen spreken. Niet in de ring van de uitwisseling van ideeën willen treden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 21:54   #603
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet dat Jan. En wat dat betreft is het Vlaams Belang bijgedraaid. En dat vind ik mooi. Niet iedereen heeft de moed om die vreemde en verwrongen knop te kunnen omdraaien.
Uit uw reactie leid ik af dat u het laatste verkiezingsprogramma niet gelezen heb.
Oud 7 juni 2020, 21:56   #604
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kortom, u wil het debat niet aangaan. Bang dat u zelf geen argumenten hebt om uw stelling te verdedigen? Bloedarmoede in uw eigen denkwereld? Daar lijkt het toch. U doet nu exact hetzelfde als wat er al zovele jaren gebeurt tegenover het Vlaams Blok/Belang: het debat weigeren. Niet over de zaken willen spreken. Niet in de ring van de uitwisseling van ideeën willen treden.
Jan, over het gegeven dat een homokoppel geen kinderen zou mogen hebben, vind ik een debat inderdaad weinig waardevol. Als iemand al argumenten nodig heeft (in de plaats van common sense) om te begrijpen, er niets mis is met een homokoppel dat kinderen heeft, dan lijkt een debat me gewoon tijdverlies. Zinloos.

— Jeremy Clarkson
Oud 7 juni 2020, 22:00   #605
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan, over het gegeven dat een homokoppel geen kinderen zou mogen hebben, vind ik een debat inderdaad weinig waardevol. Als iemand al argumenten nodig heeft (in de plaats van common sense) om te begrijpen, er niets mis is met een homokoppel dat kinderen heeft, dan lijkt een debat me gewoon tijdverlies. Zinloos.
Nochtans had u moeten weten dat het Vlaams Belang zich al altijd uitgesproken heeft tegen adoptie door homoseksuele koppels. Iets wat u blijkbaar toch geen probleem vindt. Als u het laatste verkiezingsprogramma hebt gelezen zoals u beweert, dan weet u ook dat het Vlaams Belang het traditionele gezin verdedigt en dus geen lans breekt voor andere vormen.

Mij komt het dus vreemd over wat u hier allemaal schrijft. En het wordt nog vreemder dat u ervan uitgaat dat er geen debat moet zijn omdat het zogezegd "common sense" is. Is dat wel zo? En waarop is die dan wel gebaseerd? Het zijn allemaal vragen waar u overduidelijk geen antwoord op weet en wat misschien verklaart waarom u het debat gewoon niet aandurft.
Oud 7 juni 2020, 22:05   #606
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nochtans had u moeten weten dat het Vlaams Belang zich al altijd uitgesproken heeft tegen adoptie door homoseksuele koppels. Iets wat u blijkbaar toch geen probleem vindt. Als u het laatste verkiezingsprogramma hebt gelezen zoals u beweert, dan weet u ook dat het Vlaams Belang het traditionele gezin verdedigt en dus geen lans breekt voor andere vormen.

Mij komt het dus vreemd over wat u hier allemaal schrijft. En het wordt nog vreemder dat u ervan uitgaat dat er geen debat moet zijn omdat het zogezegd "common sense" is. Is dat wel zo? En waarop is die dan wel gebaseerd? Het zijn allemaal vragen waar u overduidelijk geen antwoord op weet en wat misschien verklaart waarom u het debat gewoon niet aandurft.

Jan, er is zoveel meer dan het gezin. Er zijn zoveel domeinen. Geen enkele partij heeft een programma waarin ik me voor 100% kan vinden. Maar toch moet een mens een keuze maken. Die keuze is voor mij Vlaams-Belang.

Ja, zij hebben standpunten waar ik me niet kan in vinden. Onder andere, dat wat jij aankaart.

En het debat met betrekking op adoptie niet willen aangaan heeft niets mat angst te maken Jan. Veeleer, met het gegeven dat bij stille wind, het zeilen geheel nutteloos is.

— Jeremy Clarkson
Oud 7 juni 2020, 22:09   #607
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
U heeft het over mij?
Weet u nog niet beter Jack?
Indien wel, is dit vrij laag bij de grond.
Ik heb het over het gros.
Waar ik u moet situeren is mij niet echt duidelijk...
U wil een onafhankelijk Vlaanderen misschien?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 22:09   #608
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan, er is zoveel meer dan het gezin. Er zijn zoveel domeinen. Geen enkele partij heeft een programma waarin ik me voor 100% kan vinden. Maar toch moet een mens een keuze maken. Die keuze is voor mij Vlaams-Belang.

Ja, zij hebben standpunten waar ik me niet kan in vinden. Onder andere, dat wat jij aankaart.

En het debat met betrekking op adoptie niet willen aangaan heeft niets mat angst te maken Jan. Veeleer, met het gegeven dat bij stille wind, het zeilen geheel nutteloos is.
U doet dus ook geen poging om de leiding van het Vlaams Belang tot andere gedachten te brengen?

Geldt uw weigering tot debat ook over andere onderwerpen waar, volgens u, het gesprek nutteloos is? Is het nuttig om met AJ bijvoorbeeld hier in debat te treden over een onderwerp als Vlaamse onafhankelijkheid, of rechtse politieke standpunten? Denkt u dat het debat hem zal kunnen overtuigen?
Oud 7 juni 2020, 22:19   #609
No Apologies
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, mede dankzij mijn stem.
Jij hebt op Verhofstadt gestemd en jij durft dat zomaar open en bloot toegeven?
Oud 7 juni 2020, 22:20   #610
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
U doet dus ook geen poging om de leiding van het Vlaams Belang tot andere gedachten te brengen?

Geldt uw weigering tot debat ook over andere onderwerpen waar, volgens u, het gesprek nutteloos is? Is het nuttig om met AJ bijvoorbeeld hier in debat te treden over een onderwerp als Vlaamse onafhankelijkheid, of rechtse politieke standpunten? Denkt u dat het debat hem zal kunnen overtuigen?
Jan, ik ben actief op Twitter. O.a. met betrekking op de hoofddoek heb ik al wat discussies achter de rug. En jawel, die verlopen zeer fatsoenlijk. Ik ben niet overtuigd van het standpunt van Vlaams-Belang.

Ik heb met Jack, nog geen gesprek gehad over onafhankelijkheid ..

— Jeremy Clarkson
Oud 7 juni 2020, 22:21   #611
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb het over het gros.
Waar ik u moet situeren is mij niet echt duidelijk...
U wil een onafhankelijk Vlaanderen misschien?
Mijn focus ligt op gecontroleerde migratie en justitie.

— Jeremy Clarkson
Oud 7 juni 2020, 22:23   #612
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jan, ik ben actief op Twitter. O.a. met betrekking op de hoofddoek heb ik al wat discussies achter de rug. En jawel, die verlopen zeer fatsoenlijk. Ik ben niet overtuigd van het standpunt van Vlaams-Belang.
Ook een debat over huwelijk en homoseksuele koppels kan gerust "zeer fatsoenlijk" verlopen. Ik betwijfel echter of de discussie met AJ naar uw normen fatsoenlijk loopt.

Ik lees dat u ook al niet overtuigd bent van het VB-standpunt over hoofddoeken. Zo stilaan moet ik de vraag stellen waarmee u nog wel akkoord gaat...
Oud 7 juni 2020, 22:25   #613
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ook een debat over huwelijk en homoseksuele koppels kan gerust "zeer fatsoenlijk" verlopen. Ik betwijfel echter of de discussie met AJ naar uw normen fatsoenlijk loopt.

Ik lees dat u ook al niet overtuigd bent van het VB-standpunt over hoofddoeken. Zo stilaan moet ik de vraag stellen waarmee u nog wel akkoord gaat...
Justitie en gecontroleerde migratie.
En dat zijn voor mij wel zeer belangrijke domeinen; het gewogen gemiddelde speelt een rol.

— Jeremy Clarkson
Oud 7 juni 2020, 22:26   #614
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:

U gaat mij toch niet zeggen, dat u wel met 100% van het programma akkoord bent?

— Jeremy Clarkson
Oud 7 juni 2020, 22:26   #615
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Justitie en gecontroleerde migratie.
En dat zijn voor mij wel zeer belangrijke domeinen; het gewogen gemiddelde speelt een rol.
En over Vlaamse onafhankelijkheid?
Oud 7 juni 2020, 22:27   #616
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gaat mij toch niet zeggen, dat u wel met 100% van het programma akkoord bent?
100% hoeft ook niet, maar als ik uw laatste berichten zo lees, kom ik bij u waarschijnlijk nog niet aan 50%...

En ik blijf het verbazend vinden dat u bijvoorbeeld wel met AJ wil debatteren (maar waar het debat uiteindelijk nergens naartoe gaat...), maar het debat over ethische zaken onmiddellijk wil afblokken.
Oud 7 juni 2020, 22:28   #617
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door No Apologies Bekijk bericht
Jij hebt op Verhofstadt gestemd en jij durft dat zomaar open en bloot toegeven?
Ja.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 22:30   #618
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Die Abou Jahjah is wel een atheïst hoor...
Really?
Raar dat hij dan homofoob is.
Oud 7 juni 2020, 22:30   #619
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
En over Vlaamse onafhankelijkheid?
Daar ben ik zeker voor te vinden, maar evengoed voor een België met één Overheid. Provincies en senaat mogen eveneens afgeschaft worden. Gemeenten mogen gerust fusioneren.

— Jeremy Clarkson
Oud 7 juni 2020, 22:31   #620
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja.
Ik vind jou moedig Jack ...

— Jeremy Clarkson
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be