Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2020, 19:28   #781
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Jaren tachtig. Homopamfletten uitdelen is dan pure provocatie. Dit gaat echter niet om het aanvallen of in elkaar kloppen van mensen omdat ze homoseksueel zijn. Wel een actie gericht tegen homopropaganda aan de poorten van een school.

Werd hij trouwens veroordeeld voor dit incident?
Weer een bocht aan het nemen, Jan? Waar ging het weer over? Homo's waren blijkbaar niet zo geliefd bij het VB als ik het partijblad mag geloven en als ik de opiniemakers van die tijd mag geloven, is hij daar inderdaad voor veroordeeld. Handjes thuishouden geldt ook voor VBers.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2020, 19:30   #782
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er staat nergens iets over het binnendringen van een school.
Nee ?

Hier de openingszin van het artikel over het coiffeurke zijn schandalige actie :

Citaat:
Afgelopen dinsdag drongen drie Vlaams Belangers een school in Schoten binnen om...
bron : https://www.knack.be/nieuws/belgie/v...mal-58594.html
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2020, 19:37   #783
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Weer een bocht aan het nemen, Jan? Waar ging het weer over? Homo's waren blijkbaar niet zo geliefd bij het VB als ik het partijblad mag geloven en als ik de opiniemakers van die tijd mag geloven, is hij daar inderdaad voor veroordeeld. Handjes thuishouden geldt ook voor VBers.
Welke bocht? Hier ging het over:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
At your service

Nog niet zo lang geleden was de 'vijand' van het Vlaams Belang niet de 'vijand' van vandaag (allochtonen en migranten). Destijds werden de vijandige pijlen van het VB voornamelijk gericht op homo's, waarbij er nog niet zo lang geleden, regelmatig homo's in stadsparken in elkaar werden geslagen door groepjes VB sympathisanten inclusief heren die ondertussen VB politici zijn. Het tij begon te keren toen bleek dat er af en toe homo's waren die werden in elkaar geslagen door allochtonen. Dat gebeurde net op het moment dat het VB zich meer profileerde als partij tegen allochtonen, waarna men regelmatig riep dat het toch ongehoord is dat homo's in elkaar werden geslagen door allochtonen. Dat resulteerde uiteindelijk in steeds meer homo's die sympathie kregen voor de partij. Na enkele jaren was daar ene Tom Van Grieken, die voorzitter werd van de partij, en hij had het meteen begrepen. Holebi's kunnen een bondgenoot zijn van de partij in de strijd tegen niet Vlamingen of te wel allochtonen en migranten.
Tot nu toe nul bewijs.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2020, 19:38   #784
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Nee ?

Hier de openingszin van het artikel over het coiffeurke zijn schandalige actie :
Neen, want het ging over dat stratenoud artikel van Jakko.
Oud 8 juni 2020, 19:45   #785
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee ?

En in het artikel zelf ...

Citaat:
"De schoolpoort stond wijd open en we konden gewoon doorstappen tot aan het grasveldje." Dat de Vlaams Belangers over de muur gekropen zouden zijn, wordt ook ontkend door de schooldirectie. "Dat is een onjuistheid in sommige media, waar ik me volledig van distantieer", zegt adjunct-directeur Jacques Gits.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2020, 19:48   #786
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Al decennia is het een vast gegeven: in de strijd tegen het Vlaams Belang (net als vroeger tegen Vlaams Blok) vinden de aanvallers dat je mag liegen en bedriegen. Het is zogezegd voor "de goede zaak".

Blijkbaar hebben ze echter nog steeds niet geleerd dat al dat liegen en bedriegen geen winst oplevert: het Vlaams Belang blijft en zet zich steeds weer door.
Oud 8 juni 2020, 19:54   #787
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja en ?

Ze hebben niks verloren op die schoolactiviteit.

Wat een infantiele verdediging, de poort stond open...
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2020, 20:01   #788
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Welke bocht? Hier ging het over:

Tot nu toe nul bewijs.

Citaat:
Nog niet zo lang geleden was de 'vijand' van het Vlaams Belang niet de 'vijand' van vandaag (allochtonen en migranten). Destijds werden de vijandige pijlen van het VB voornamelijk gericht op homo's
Destijds was er o.a.een Xavier Buisseret en zijn knokploeg die de belangen van de homo's behartigde. Duidelijker?

Laatst gewijzigd door Jakko : 8 juni 2020 om 20:05.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2020, 20:01   #789
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ja en ?

Het is eerder een weerlegging dpg.
Op basis van wat ik lees, vind ik niet dat er van 'binnendringen' veel sprake is.

Binnendringen staat enkel in de titel (click bait); maar het artikel zelf, geeft eigenlijk aan dat er niet werd binnengedrongen. (Het komt vaker voor, dat een titel van een artikel, haaks staat op de inhoud van het artikel. Een triestige evolutie ...).

Het is niet omdat ik weerleg, dat er 'binnengedrongen' werd, dat ik me uitspreek over de actie zelf natuurlijk. Het betekent evenmin dat ik de actie verdedig.

— Jeremy Clarkson
Oud 8 juni 2020, 20:05   #790
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja en ?

Niet gelezen dat het juist de onderdirecteur is die laat weten dat de berichtgeving in de krant onjuist is en dat de VB'ers de school niet zijn binnengedrongen door de muur over te klimmen?!
Oud 8 juni 2020, 20:06   #791
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is eerder een weerlegging dpg.
Op basis van wat ik lees, vind ik niet dat er van 'binnendringen' veel sprake is.

Binnendringen staat enkel in de titel (click bait); maar het artikel zelf, geeft eigenlijk aan dat er niet werd binnengedrongen. (Het komt vaker voor, dat een titel van een artikel, haaks staat op de inhoud van het artikel. Een triestige evolutie ...).

Het is niet omdat ik weerleg, dat er 'binnengedrongen' werd, dat ik me uitspreek over de actie zelf natuurlijk. Het betekent evenmin dat ik de actie verdedig.
Een inbreker die zich voor de rechter gaat verdedigen omdat de achterdeur open was zal ook op hoongelach onthaald worden.

Ook als hij met een krantenartikel gaat zwaaien waarin staat dat hij over een muur klom of de deur forceerde.

Ze hadden daar op die school niks verloren.

En die aktie op een school waar kinderen zich altijd veilig moeten kunnen voelen geeft aan wat voor uitschot die vb´ers zijn en zij die er geen graten inzien omdat men moslim kinderen viseerde ook.

Laatst gewijzigd door dpg : 8 juni 2020 om 20:09.
Oud 8 juni 2020, 20:07   #792
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Destijds was er o.a.een Xavier Buisseret en zijn knokploeg die de belangen van de homo's behartigde. Duidelijker?
Ik lees niets in dat artikeltje van u dat ook maar enigszins in de buurt komt van wat beweerd wordt maar tot op heden niet aangetoond kan worden:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
At your service

Nog niet zo lang geleden was de 'vijand' van het Vlaams Belang niet de 'vijand' van vandaag (allochtonen en migranten). Destijds werden de vijandige pijlen van het VB voornamelijk gericht op homo's, waarbij er nog niet zo lang geleden, regelmatig homo's in stadsparken in elkaar werden geslagen door groepjes VB sympathisanten inclusief heren die ondertussen VB politici zijn. Het tij begon te keren toen bleek dat er af en toe homo's waren die werden in elkaar geslagen door allochtonen. Dat gebeurde net op het moment dat het VB zich meer profileerde als partij tegen allochtonen, waarna men regelmatig riep dat het toch ongehoord is dat homo's in elkaar werden geslagen door allochtonen. Dat resulteerde uiteindelijk in steeds meer homo's die sympathie kregen voor de partij. Na enkele jaren was daar ene Tom Van Grieken, die voorzitter werd van de partij, en hij had het meteen begrepen. Holebi's kunnen een bondgenoot zijn van de partij in de strijd tegen niet Vlamingen of te wel allochtonen en migranten.
Oud 8 juni 2020, 20:08   #793
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet gelezen dat het juist de onderdirecteur is die laat weten dat de berichtgeving in de krant onjuist is en dat de VB'ers de school niet zijn binnengedrongen door de muur over te klimmen?!
Ze hebben daar niks verloren of mag iedereen zomaar bij u in de klas, op de speelplaats, in de refter de activiteiten komen verstoren omdat ze zich de toegang niet moesten forceren ?

Laatst gewijzigd door dpg : 8 juni 2020 om 20:21.
Oud 8 juni 2020, 20:10   #794
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een inbreker die zich voor de rechter gaat verdedigen omdat de achterdeur open was zal ook op hoongelach onthaald worden.

En die aktie op een school waar kinderen zich altijd veilig moeten kunnen voelen geeft aan wat voor uitschot die vb´ers zijn en zij die er geen graten inzien omdat men moslim kinderen viseerde ook.
In het artikel wordt gemeld dat de school toen nadacht over een klacht. Is die er ooit gekomen? Als uw beschrijving enig waarheidsgehalte bezit, dan zal iedere directeur die naam waardig klacht hebben neergelegd. Wel, is dat gebeurd? En werd de zaak dan ook behandeld voor de rechtbank?

't Lijkt er echter sterk op dat het allemaal op een sisser is uitgelopen. Of anders gezegd: dat de actie opgeblazen werd tot proporties die het helemaal niet had.
Oud 8 juni 2020, 20:10   #795
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee ?

Nee, de poort stond wagewijd open. Je zal wel met iets beters moeten komen dan dit broodjeaapverhaal van acht jaar geleden, om de publieke opinie aan uw zijde te krijgen. De publieke opnie is trouwens meer geïnteresseerd in wat gisteren in Brussel gebeurde, maar dat lijkt jou dan weeral niet al teveel te interesseren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2020, 20:11   #796
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze hebben daar niks verloren of mag iedereen zomaar bij u in de klas, op de speelplaats, in de refter de activiteiten komen versturen omdat ze zich de toegang niet moesten forceren ?
U beweert dat, maar we weten niet in hoeverre die BBQ openbaar was.

Waar leest u trouwens iets over een refter? En dat ze de toegang hebben geforceerd? Waar? Citeer eventjes.
Oud 8 juni 2020, 20:12   #797
Travis Bickle
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ook als hij met een krantenartikel gaat zwaaien waarin staat dat hij over een muur klom of de deur forceerde.

Zoals gezegd, ik verdedig die actie niet dpg.
Alleen is er wat mij betreft van 'binnendringen' niet echt sprake.
Moesten ze daar zijn? Neen.
Hadden ze er wat te zoeken? Neen.
Zij ze binnengedrongen? Neen.
Is die actie te betreuren? Ja.
Is het nodig om VB telkens weer uitschot te noemen? Neen.

— Jeremy Clarkson
Oud 8 juni 2020, 20:13   #798
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Nee, de poort stond wagewijd open. Je zal wel met iets beters moeten komen dan dit broodjeaapverhaal van acht jaar geleden, om de publieke opinie aan uw zijde te krijgen. De publieke opnie is trouwens meer geïnteresseerd in wat gisteren in Brussel gebeurde, maar dat lijkt jou dan weeral niet al teveel te interesseren.
En men probeert hiermee tevergeefs iets onder te sneeuwen wat men beweerd heeft:

Citaat:
... regelmatig homo's in stadsparken in elkaar werden geslagen door groepjes VB sympathisanten inclusief heren die ondertussen VB politici zijn.
Tot nu toe: nul bewijs. Geen namen. Geen concrete incidenten. Geen data. Geen verwijzing naar een rechtszaak.
Oud 8 juni 2020, 20:15   #799
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals gezegd, ik verdedig die actie niet dpg.
Alleen is er wat mij betreft van 'binnendringen' niet echt sprake.
Moesten ze daar zijn? Neen.
Hadden ze er wat te zoeken? Neen.
Zij ze binnengedrongen? Neen.
Is die actie te betreuren? Ja.
Is het nodig om VB telkens weer uitschot te noemen? Neen.
Hoezo er is van binnendringen geen sprake ?

Is een school dan een plaats waar iedereen zomaar mag binnen wandelen en aktie voeren tijdens de school activiteiten van kinderen ?

En ja ik vind dat uitschot is om een school binnen te dringen om een politieke aktie te voeren bij kinderen.

Laatst gewijzigd door dpg : 8 juni 2020 om 20:17.
Oud 8 juni 2020, 20:20   #800
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
U beweert dat, maar we weten niet in hoeverre die BBQ openbaar was.

Waar leest u trouwens iets over een refter? En dat ze de toegang hebben geforceerd? Waar? Citeer eventjes.
Citaat:
Ze hebben daar niks verloren of mag iedereen zomaar bij u in de klas, op de speelplaats, in de refter de activiteiten komen verstoren omdat ze zich de toegang niet moesten forceren ?

Het is een vraag naar u toe gezien ge in het onderwijs staat.

Mogen ze bij u tijdens om het even welke activiteit deze komen storen om een politieke aktie te voeren bij kinderen ?

Het gaat niet om een straat BBQ, het gaat om een schoolactiviteit met kinderen waar krapuul zich even komt moeien.

Laatst gewijzigd door dpg : 8 juni 2020 om 20:21.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be