Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2020, 16:17   #21
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dus het landsdeel dat het meeste maskers draagt, heeft ook het meeste besmettingen en sterfgevallen. Tot zover de veronderstelling dat maskers dragen dé oplossing is.
Ze zijn pas maskers beginnen dragen toen de lijken er al lagen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 16:49   #22
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Moest ik naar een hypermarkt gaan of een grote supermarkt of een drukke winkelstraat dan zou ik er zeker een dragen. Maar ik vermijd dergelijke plaatsen.
Hier is dat systematisch hoor: de meeste winkels kom je niet binnen zonder masker. Op straat is het wel idioot.
Oud 9 juni 2020, 16:51   #23
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Ocharme de sukkels die een vakantie naar Spanje hebben gepland of daar een tweede verblijf hebben
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 17:05   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ocharme de sukkels die een vakantie naar Spanje hebben gepland of daar een tweede verblijf hebben
In open lucht is dat gewoon te gek. Daarentegen, in winkels en het OV denk ik dat het geen slecht idee is.
Oud 9 juni 2020, 17:12   #25
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hier is dat systematisch hoor: de meeste winkels kom je niet binnen zonder masker. Op straat is het wel idioot.
Serieus?

Ik heb nog geen enkele winkel gezien waar het verplicht is.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 17:16   #26
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Serieus?

Sommige winkels hebben bewakingsagenten die U niet binnenlaten zonder masker. Anderen hebben gewoon een affiche op de deur dat maskers binnen verplicht zijn. Nog anderen trekken het zich niet aan, maar de meeste grote zaken verplichten het U wel als ge binnen wilt.

(eens binnen kan je het afzetten, ik heb nog maar weinig mensen onder hun botten zien krijgen eens ze binnen waren).
Oud 9 juni 2020, 17:21   #27
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De beste remedie. Eindelijk begrijpen de westerse boeren dat de oplossing relatief simpel is en nemen ze een voorbeeld aan de Aziatische landen waar het virus omzeggens totaal is verdwenen.

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...296e/#comments
Wa nen zever...

Citaat:
Eindelijk begrijpen de westerse boeren dat de oplossing relatief simpel is en nemen ze een voorbeeld aan de Aziatische landen
Waarom gaat ge niet in china hokken, uw social credit score zou een voorbeeld stellen voor alle aziaten die geen dragen...
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 17:31   #28
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Wa nen zever...

Waarom gaat ge niet in china hokken, uw social credit score zou een voorbeeld stellen voor alle aziaten die geen dragen...
Hij heeft nochtans gelijk.

For instance, Thailand waar nagenoeg bijna iedereen een masker draagt -> veel minder corona doden itt hier.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 17:33   #29
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Serieus?

In Spanje, en Frankrijk.

Waar P. Woont.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 18:21   #30
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In open lucht is dat gewoon te gek. Daarentegen, in winkels en het OV denk ik dat het geen slecht idee is.
Te gek of niet te gek is totaal irrelevant. Hou het simpel....verplicht het of niet. want daar wel daar weer niet of daar een beetje.....mensen zijn simpele dieren hoor vergeet dat maar niet. Mag of mag niet. Simpel blijven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 18:22   #31
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te gek of niet te gek is totaal irrelevant. Hou het simpel....verplicht het of niet. want daar wel daar weer niet of daar een beetje.....mensen zijn simpele dieren hoor vergeet dat maar niet. Mag of mag niet. Simpel blijven.
Sommige toch simpeler dan andere
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 18:25   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In tegendeel. Laat mensen hun plan trekken. De slimmen geraken erdoor de dommen zien af.
Oud 9 juni 2020, 18:25   #33
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Wa nen zever...

En waarom zou ik in China moeten gaan hokken ? Opdat ik er een andere mening op nahoud als jij ? Heb je het daar moeilijk mee ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 juni 2020 om 18:28.
Oud 9 juni 2020, 18:30   #34
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In tegendeel. Laat mensen hun plan trekken. De slimmen geraken erdoor de dommen zien af.
Neen want die slimme zijn het slachtoffer van die domme. Dus de domme moet je een beetje helpen.
Als ik het overleef in het verkeer is dat opdat men die domme mensen wat onder de knoet houdt.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 juni 2020 om 18:31.
Oud 9 juni 2020, 18:36   #35
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Hij heeft nochtans gelijk.

For instance, Thailand waar nagenoeg bijna iedereen een masker draagt -> veel minder corona doden itt hier.
Laat maar Wat de boer niet kent dat eet hij niet
Oud 9 juni 2020, 18:39   #36
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen want die slimme zijn het slachtoffer van die domme.

Dan was die slimme eigenlijk zo slim niet he.

Citaat:
Als ik het overleef in het verkeer is dat opdat men die domme mensen wat onder de knoet houdt.
We zijn daar al een paar keer over gegaan. Je kan perfect zorgen dat je nooit besmet geraakt ; dat vergt wel opofferingen. Ik zie niet in waarom jij die niet besmet wil geraken, iemand anders wie dat niet kan schelen, moet dwingen om UW dada op te volgen.

Als Jef weet dat hij 2% kans heeft om aan corona te sterven, maar hij wil dat risico nemen om toch nog feest kunnen te vieren met anderen die ook van die mening zijn, is dat Jef zijn vrije keuze. Als JIJ niet wil besmet worden door Jef, is dat heel eenvoudig: blijf ver weg van Jef. Het enige dat vergelijkbaar is met het verkeer, is dat Jef U niet mag komen opzoeken, hij moet respecteren dat jij ver weg wil blijven van hem.

Er zijn mensen die best risico's willen nemen in ruil voor plezier of andere dingen. Dat jij dat niet wil, is ook jouw recht, maar dat moet jou niet toelaten om anderen JOUW keuze op te dringen. Dat is wat er zo verkeerd gegaan is bij deze crisis he. Er waren veel mensen wiens risico zodanig laag was dat het voor hen IDIOOT was om maatregelen te nemen: dat was puur verlies voor hen. Toch heeft men hen gedwongen om de keuze te maken voor het vermijden van dat voor hen piepkleine risico, en de nadelen te ondergaan van die keuze. Voor heel veel mensen was dat de juiste keuze: U niet aantrekken of je corona krijgt of niet, en gewoon verder doen. Voor anderen was het misschien te riskant, of die wilden dat niet: wel die moesten dan maar ervoor zorgen dat ze het niet kregen he. Dat kan, door U thuis op te sluiten.

Kijk, er zijn misschien voldoende mensen als jij, die enkel naar winkels willen gaan waar maskers gedragen worden. Dan is er een markt voor zulke winkels, en kan je hopen dat de dienst "winkel met maskers" aangeboden wordt. Zo niet zal je het zonder winkels moeten doen. Uw probleem he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 9 juni 2020 om 18:41.
Oud 9 juni 2020, 18:41   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Het punt is: willen wij wel minder corona doden ?
Oud 9 juni 2020, 18:46   #38
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan was die slimme eigenlijk zo slim niet he.

We zijn daar al een paar keer over gegaan. Je kan perfect zorgen dat je nooit besmet geraakt ; dat vergt wel opofferingen. Ik zie niet in waarom jij die niet besmet wil geraken, iemand anders wie dat niet kan schelen, moet dwingen om UW dada op te volgen.

Als JIJ niet wil besmet worden door Jef, is dat heel eenvoudig: blijf ver weg van Jef. Het enige dat vergelijkbaar is met het verkeer, is dat Jef U niet mag komen opzoeken, hij moet respecteren dat jij ver weg wil blijven van hem.

Ik heb toch liever dat als het licht op rood staat dat ook JIJ blijft stilstaan en wacht tot het licht op groen springt alvorens te vertrekken.
Als jij niet aan het eerste kruispunt wil komen te sterven blijf dan weg aan dat kruispunt maar verplicht de JEF niet om te blijven staan aan een rood licht. Als jij niet wil worden platgereden door de JEF wel zorg er dan voor dat jij niet aan dat kruispunt bent wanneer ook de JEF er is.

Van mij doet ook iedereen wat hij zelf wel...maar alleen wanneer je er een ander geen last of schade mee berokkent.

Het leven kan simpel zijn. Zou daar medicatie voor zijn ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 juni 2020 om 18:49.
Oud 9 juni 2020, 19:05   #39
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Ik lees her en der van Spaanse residenten dat dit fake news is. Maskers zijn enkel verplicht in warenhuizen en op het OV, voor de rest is het vrijblijvend. Click bait dus.

Laatst gewijzigd door HOUZEE ! : 9 juni 2020 om 19:06.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 19:13   #40
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb toch liever dat als het licht op rood staat dat ook JIJ blijft stilstaan en wacht tot het licht op groen springt alvorens te vertrekken.
Juist, maar dat heeft zijn equivalentie hier met "ik wil dat ik uit uw buurt kan blijven".

Citaat:
Als jij niet aan het eerste kruispunt wil komen te sterven blijf dan weg aan dat kruispunt maar verplicht de JEF niet om te blijven staan aan een rood licht. Als jij niet wil worden platgereden door de JEF wel zorg er dan voor dat jij niet aan dat kruispunt bent wanneer ook de JEF er is.
Nee, dat is niet equivalent. In tegenstelling tot het kruispunt, waar je totaal niet weet of Jef nu aangeraasd gaat komen of niet, weet je wel perfect waar Jef zonder masker staat in de winkel. Je kan dus afstand houden. Wat Jef moet doen, is om U niet te *beletten* om afstand met hem te houden.

Moest Jef U zeggen: pas op, om 10:10 kom ik aangeraasd, dan is er geen enkel probleem en moet Jef niet stoppen voor het rode licht. Jij kan, als je wil, vermijden van het kruispunt te betreden rond 10:10. Het probleem met het kruispunt is dat je niet weet of de andere gaat aankomen of niet, en hij dus ook niet kan zorgen dat jij dat weet.

Met een masker is dat anders: je ZIET Jef van ver zonder masker. Wil je niet dat hij in uw buurt komt, wel, blijf er dan van weg, en Jef zal weg blijven van U (dat is het "rode licht").
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be