Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2020, 22:55   #901
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat is het belangrijkste wat zou "vreten"?
Uw voorzitterke die kinderen die kinderen ging lastig vallen.

Ze hebben achteraf zelf de fotos zitten te verspreiden van die lokatie, ontkennen is dus zinloos.
Doet hij ook niet trouwens, hij noemt het een jeugdzonde waar zelf zijn mama lastig om was.

Laatst gewijzigd door dpg : 9 juni 2020 om 22:59.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 23:03   #902
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Uw voorzitterke die kinderen die kinderen ging lastig vallen.

Ze hebben achteraf zelf de fotos zitten te verspreiden van die lokatie, ontkennen is dus zinloos.
Doet hij ook niet trouwens, hij noemt het een jeugdzonde waar zelf zijn mama lastig om was.
Ik ontken niets. U stelt echter dat hij kinderen heeft lastig gevallen. Als het waar is, dan is de klacht van de school terecht en zie ik het parket zo'n ernstig feit niet seponeren.

Nergens lees ik trouwens dat "mijn (sic) voorzitterke (sic)" verklaard heeft dat hij kinderen heeft lastig gevallen. Wel dat hij die actie als een jeugdzonde ziet. En dat kan ik best begrijpen.

Mij gaat het eerder over uw beschuldiging die me een ferme slag in het water lijkt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2020, 23:07   #903
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ontken niets. U stelt echter dat hij kinderen heeft lastig gevallen. Als het waar is, dan is de klacht van de school terecht en zie ik het parket zo'n ernstig feit niet seponeren.

Nergens lees ik trouwens dat "mijn (sic) voorzitterke (sic)" verklaard heeft dat hij kinderen heeft lastig gevallen. Wel dat hij die actie als een jeugdzonde ziet. En dat kan ik best begrijpen.

Mij gaat het eerder over uw beschuldiging die me een ferme slag in het water lijkt.
Aktie gaan voeren op een BBQ met kinderen is deze kinderen lastig vallen.
En dat kleeft voor altijd op hem, van die smet, dat hij kinderen is gaan lastigvallen op een school BBQ, daar geraakt hij nooit vanaf.
Oud 9 juni 2020, 23:10   #904
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aktie gaan voeren op een BBQ met kinderen is deze kinderen lastig vallen.
Goed mogelijk dat u er zo over denkt, maar blijkbaar vond het parket (als er al klacht werd neergelegd) het toch niet zo. Als er echt kinderen waren lastiggevallen, had men ongetwijfeld een heel duidelijk signaal willen geven.
Oud 9 juni 2020, 23:10   #905
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dat kleeft voor altijd op hem, van die smet, dat hij kinderen is gaan lastigvallen op een school BBQ, daar geraakt hij nooit vanaf.
Iedereen die zijn leven betert, mag opnieuw op weg gaan. Schijnbaar hebt u het niet zo voor tweede kansen. Het tekent uw persoonlijkheid. En het is geen mooie tekening.
Oud 9 juni 2020, 23:15   #906
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen die zijn leven betert, mag opnieuw op weg gaan. Schijnbaar hebt u het niet zo voor tweede kansen. Het tekent uw persoonlijkheid. En het is geen mooie tekening.
Voor mensen die kinderen lastig vallen heb ik dat inderdaad niet.
Oud 9 juni 2020, 23:16   #907
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor mensen die kinderen lastig vallen heb ik dat inderdaad niet.
Is dat zo? Hebt u beelden waarop te zien is hoe hij kinderen lastig valt? En ik blijf me erover verbazen dat het parket blijkbaar een ernstig feit als kinderen lastig vallen heeft geseponeerd (in de veronderstelling dat er ooit een klacht werd neergelegd)?
Oud 9 juni 2020, 23:20   #908
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Hebt u beelden waarop te zien is hoe hij kinderen lastig valt? En ik blijf me erover verbazen dat het parket blijkbaar een ernstig feit als kinderen lastig vallen heeft geseponeerd (in de veronderstelling dat er ooit een klacht werd neergelegd)?
Ja dat is zo, hij noemt het zelf een jeugdzonde.

Noemt hij zijn andere akties waaraan hij deelnam een jeugdzonde ?

Duidelijk niet, maar het lastigvallen van kinderen op een vermeende halal-BBQ, dat noemt hij wel een jeugdzonde.

En dat zal voor altijd op hem blijven plakken, die smet die gaat nooit weg.

Laatst gewijzigd door dpg : 9 juni 2020 om 23:20.
Oud 9 juni 2020, 23:24   #909
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat is zo, hij noemt het zelf een jeugdzonde.

Duidelijk niet, maar het lastigvallen van kinderen op een vermeende halal-BBQ, dat noemt hij wel een jeugdzonde.

Kunt u "mijn (sic) voorzitterke (sic)" eens citeren? Heeft hij immers verklaard wat u hier beweert? Nl. dat hij kinderen heeft lastig gevallen en dat hij dit als een jeugdzonde beschouwt?

En de rest hebt u nu al meermaals geschreven. Daarom herhaal ik nog eventjes wat ik u al onder ogen hebt gebracht:

Citaat:
Mijn insteek is doodeenvoudig: als er daar in die school iets is gebeurd wat volgens de wet strafbaar is, dan moeten er ook veroordelingen worden uitgesproken. Overtreders zijn overtreders, welke partijkaart ze ook op zak hebben.
Er is echter ook zoiets als:

Citaat:
Inderdaad, dalibor en dpg verklaren mensen op basis van een klacht blijkbaar al schuldig. Nochtans geldt bij ons een fundamenteel rechtsprincipe: onschuldig tot het tegendeel bewezen wordt.
Oud 9 juni 2020, 23:30   #910
dpg
Banneling

Standaard

Waarom zou hij dat immers een jeugdzonde noemen als het een gewone aktie was waarvan hij er waarschijnlijk vele 100-den deed.

Wat maakt deze aktie dan een jeugdzonde als het niet, het lastigvallen van kinderen op een school-BBQ was, waarom zou zijn moeder lastig geweest zijn gezien het niet zijn eerste aktie zal geweest zijn.

En daarom zal dat voor altijd op hem blijven plakken, die smet die gaat nooit weg.
Oud 9 juni 2020, 23:32   #911
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou hij dat immers een jeugdzonde noemen als het een gewone aktie was waarvan hij er waarschijnlijk vele 100-den deed.

Wat maakt deze aktie dan een jeugdzonde als het niet, het lastigvallen van kinderen op een school-BBQ was, waarom zou zijn moeder lastig geweest zijn gezien het niet zijn eerste aktie zal geweest zijn.

En daarom zal dat voor altijd op hem blijven plakken, die smet die gaat nooit weg.
Ik zie dat u geen antwoord hebt op de gestelde vragen. Kortom, we kunnen tot de conclusie komen dat weer eens met de lege handen staat en dat uw beschuldigingen geen hout snijden.

Die "eeuwige smet" lijkt me trouwens nogal mee te vallen als ik de steile klim zie die het Vlaams Belang onder "mijn (sic) voorzitterke (sic)" heeft genomen.
Oud 9 juni 2020, 23:44   #912
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie dat u geen antwoord hebt op de gestelde vragen. Kortom, we kunnen tot de conclusie komen dat weer eens met de lege handen staat en dat uw beschuldigingen geen hout snijden.

Die "eeuwige smet" lijkt me trouwens nogal mee te vallen als ik de steile klim zie die het Vlaams Belang onder "mijn (sic) voorzitterke (sic)" heeft genomen.
De antwoorden staan u gewoon niet aan want je fietst er keer op keer handig naast.

Waarom noemt hij deze aktie als enige een jeugdzonde, waarom zou zijn moeder boos zijn geweest, dat moet toch een reden hebben, en die reden is overduidelijk het lastigvallen van kinderen op een school-BBQ.

Dat is een grens die hij niet had mogen overschrijden als volwassen persoon tegenover kinderen, al uw minimaliseer en gekronkel ten spijt.
Oud 9 juni 2020, 23:47   #913
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De antwoorden staan u gewoon niet aan want je fietst er keer op keer handig naast.
Integendeel, ik stel mij de vraag waarom het parket een ernstig feit als kinderen lastig vallen geseponeerd zou hebben. U geeft geen antwoord.

Ik stelde u ook de vraag: wilt u de woorden aanhalen van de voorzitter waarin hij verklaart wat u beweert. Ook hier geen antwoord van u.

Om welke feiten ik zou heen fietsen is me trouwens niet duidelijk. Kunt u dat eens concreet aangeven?
Oud 9 juni 2020, 23:49   #914
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom noemt hij deze aktie als enige een jeugdzonde, waarom zou zijn moeder boos zijn geweest, dat moet toch een reden hebben, en die reden is overduidelijk het lastigvallen van kinderen op een school-BBQ.

Dat is een grens die hij niet had mogen overschrijden als volwassen persoon tegenover kinderen, al uw minimaliseer en gekronkel ten spijt.
Al een paar keer aangegeven: als iemand kinderen lastig valt, moet hij aangepakt worden. Herlees mijn woorden, beste dpg.

Alleen hebt u nog steeds niet aangetoond dat de betrokkene tijdens die actie kinderen heeft lastig gevallen. Het gekronkel zit dus voor 100% bij u.
Oud 9 juni 2020, 23:53   #915
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Integendeel, ik stel mij de vraag waarom het parket een ernstig feit als kinderen lastig vallen geseponeerd zou hebben. U geeft geen antwoord.

Ik stelde u ook de vraag: wilt u de woorden aanhalen van de voorzitter waarin hij verklaart wat u beweert. Ook hier geen antwoord van u.

Om welke feiten ik zou heen fietsen is me trouwens niet duidelijk. Kunt u dat eens concreet aangeven?
Antwoorden staan er, ze staan u alleen niet aan, daarom dat je maar blijft minimaliseren en rond de pot draaien.

Citaat:
De feiten zijn wat ze zijn en het zijn jullie die het vb achterna lopen die steeds beweren dat criminaliteit niet gestraft word.

En jullie kunnen het weten want jullie hebben het uit eerst hand, namelijk de voorzitter van uw partij die er ongestraft mee wegkwam, maar het kleeft evengoed voor altijd op hem, die smet daar geraakt hij nooit vanaf.
Citaat:
Seponering
Zodra een opsporingsonderzoek is afgerond, moet het parket beslissen over de gevolgen die het eraan geeft. Er zijn twee mogelijkheden:
Het parket kan beslissen om niet te vervolgen.
Het parket stelt vervolging in en brengt op die manier de strafvordering tot stand.
Een van de dingen die het parket kan beslissen wanneer het niet vervolgt, is om de zaak te seponeren, dat wil zeggen dat hij zonder gevolg wordt geklasseerd. Het parket kan daarvoor verschillende redenen aanhalen:
De toestand is intussen geregulariseerd.
Er is maar een beperkte maatschappelijke weerslag.
Het nadeel is zeer klein.
De redelijke termijn werd overschreden.
De dader is minderjarig.
Er is te weinig recherchecapaciteit.
Het parket heeft andere prioriteiten.
Het gaat niet om een misdrijf.
Er zijn onvoldoende bewijzen.
Het misdrijf is verjaard.
De dader is overleden.
Het parket is niet bevoegd.
De dader geniet immuniteit.
De dader is niet bekend.

Het is belangrijk om te weten dat niet elke klacht die wordt ingediend ook leidt tot vervolging. Seponering komt heel vaak voor.
Het parket heeft ook nog de mogelijkheid om een minnelijke schikking of een strafbemiddeling voor te stellen als het besluit om niet te vervolgen.
Kan je aantonen dat hij ergens ooit beweerde, ik werd vrijgesproken, er werd nooit klacht ingediend,

Dat is een grens die hij niet had mogen overschrijden als volwassen persoon tegenover kinderen, al uw minimaliseer en gekronkel ten spijt
Oud 9 juni 2020, 23:57   #916
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Al een paar keer aangegeven: als iemand kinderen lastig valt, moet hij aangepakt worden. Herlees mijn woorden, beste dpg.

Alleen hebt u nog steeds niet aangetoond dat de betrokkene tijdens die actie kinderen heeft lastig gevallen. Het gekronkel zit dus voor 100% bij u.
Niks als, hij deed het.

Hoe kan je immers anders hun aktie beschrijven, als ongenode gasten op een school-BBQ binnen vallen, met zwan worstjes en pamfletjes staan te zwaaien bij kinderen.

Als niks anders als lastigvallen.

Hij noemt het zelf een jeugdzonde.

Oud 9 juni 2020, 23:57   #917
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Antwoorden staan er, ze staan u alleen niet aan, daarom dat je maar blijft minimaliseren en rond de pot draaien.
Geen antwoord dus op de vragen die ik stel. Ook niet wat ik dan wel zou minimaliseren.

En ik zal het maar nog eens herhalen daar u doof lijkt aan beide kanten: als er kinderen werden lastig gevallen, dan mocht er gerust streng opgetreden zijn.
Oud 10 juni 2020, 00:00   #918
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen antwoord dus op de vragen die ik stel. Ook niet wat ik dan wel zou minimaliseren.

En ik zal het maar nog eens herhalen daar u doof lijkt aan beide kanten: als er kinderen werden lastig gevallen, dan mocht er gerust streng opgetreden zijn.
Niks als, hij deed het.

Hoe kan je immers anders hun aktie beschrijven, als ongenode gasten op een school-BBQ binnen vallen, met zwan worstjes en pamfletjes staan te zwaaien bij kinderen.

Oud 10 juni 2020, 00:14   #919
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niks als, hij deed het.

Nogmaals: citeer. U beweert immers dat hij het zo omschreven heeft. Dus, geef eens zijn woorden weer.

Alleen: u kunt het niet. Uw bewering is bijgevolg zonder grond.

Dit verklaart dan ook dat er geen vervolging werd ingesteld.
Oud 10 juni 2020, 00:34   #920
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Ge kunt beter één klaarzetten voor uw partij bij de volgende verkiezingen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be