![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie daar een overeenkomst.
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Joden stonden uiteraard bovenaan, verder stonden homofielen, zigeuners, negers etc. Ook erg hoog in zijn 'ranglijst' in principe stond inderdaad alles behalve zijn 'Übermensch' op die lijst. p.s. Waarom haatte Hitler de Joden?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 10 juni 2020 om 10:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal het anders zeggen. Neem nu Alfred Nobel. Ik vermoed dat er ergens ook een standbeeld van hem staat. Moeten we dat nu verwijderen? Nobel verdiende zijn fortuin met wapens waarmee vele duizenden mensen werden gedood. Maar hij deed ook goede dingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#405 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hij was gefocust op geld verdienen. Zonder negers geen rubber en geen geld.
![]() |
#406 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfs dan houdt uw redenering geen stand. Door de economische agenten van Leopold II zijn er zeker heel wat mensen omgekomen en was de toestand voor bepaalde zwarten ronduit afschuwelijk natuurlijk. Maar het was niet de bedoeling van L II om zwarten te doden, wel om winsten te maken. Bij Hitler lag het wel effe anders.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 juni 2020 om 11:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoja, toon me uw bron. Zo nee, zwijg dan liever.
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In die tijd hadden bijna alle West Europese landen kolonies. Geen enkel staatshoofd zich daar toen ronkend voor uitgesproken wat in hun kolonie gebeurde. Het stoorde alleen England dat Leopold onder hun neus hen de Kongo ontfutseld had. Van daar uit is de grote leugen en overdrijving begonnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#409 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Leopold II staat niet meer in Ekeren sinds vandaag.
https://www.gva.be/cnt/dmf20200610_0...utalized-congo Voor restauratie echter. Laatst gewijzigd door Weyland : 10 juni 2020 om 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen Leopold II steeds weer geonfronteerd werd met misbruiken in zijn Vrijstaat heeft hij zelf een onderzoekscommissie bevolen. En het is deze onderzoekscommissie die ter plaatse ging kijken in oktober 1904 tot februari 1905 en vroeg informatie in deze aangelegeheid vroeg aan de missionarissen.. De commissie gaf een vernietigend rapport over de wantoestanden in Congo Vrijstaat.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 juni 2020 om 12:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op die manier kan je alles vergoelijken.
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders kunnen we beelden van Himmler zetten ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik hoop het ook, al zou het een nieuwe plek krijgen in het Middelheimpark. Mogelijk wordt het ooit definitief verwijderd (voor ethische redenen en vandalisme kost de staat geld). Gewoon naar een museum ermee.
Laatst gewijzigd door Weyland : 10 juni 2020 om 12:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een andere mogelijkheid (en misschien beter?) zou zijn: men laat de standbeelden staan maar men plaatst er een instructieve tekst onder in de zin van: "Leopold II was de tweede Koning der Belgen...enz. Onder zijn bewind en in zijn Congo-vrijstaat werden afschuwelijke feiten gepleegd tegenover de zware bevolking, enz, enz. Hij was ook een bouwer en verfraaide Oostende, Brussel met zijn persoonlijk fortuin... enz enz." Dan leert een mens nog tenminste iets. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 juni 2020 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dichterlijke vrijheid.
Ik druk me steeds plastisch uit.
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom? Welke mensenrechten werden er in de tijd van Leopold II dan wel afgekondigd en als universeel geldend beschouwd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |