![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3241 |
Minister
|
![]() Wat bijzonder weinig is met alle versoepelingen van de laatste weken. Scholen, winkels, werk, .... allemaal plaatsen waar mensen met elkaar in contact komen, en toch maar 132 besmettingen. Gingen de mensen niet bij bosjes doodvallen zonder die lockdown ?
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Absoluut verwaarloosbaar. Opnieuw een teken dat het versoepelen van de maatregelen geen grote gevolgen heeft. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 10 juni 2020 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3243 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Experten spreken elkaar continu tegen. Als je dus de experten die hier de dienst uitmaken zomaar gelooft, zonder de mening van anderen te horen dan ben je inderdaad een kuddedier. Als je daarenboven nog eens vertrouwt op experten die bewezen leugenaars zijn, dan is het zelfs nog veel erger.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3244 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Inderdaad want op alles wat we aanraken en inademen zit er wel een of andere bacterie of virus dat schadelijk kan zijn. Je kan van zowat elk oppervlak in je leefomgeving wel een bacteriekweek maken. (virus niet natuurlijk) Mocht dat niet zo zijn dan stond ons immuunsysteem op zo'n laag niveau dat elke behoorlijk epidemie gemakkelijk 10000de doden zou maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3245 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, ik ben niet slim genoeg daarvoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3246 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
+ 40 op 24 uur. En de voorwaarden was; minder dan 100 of Lockdown. Zijn ze hun voorwaarde al vergeten?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 10 juni 2020 om 13:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3247 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook kunnen 100 besmettingen met een ziekte waar slechts 2% aan overlijdt, niet verantwoorden dat men een land economisch plat legt. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 10 juni 2020 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3248 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3249 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat de legitimiteit binnen experts vaak via de mainstream verloopt natuurlijk. Die experts moeten hun prestige bijeenscharrelen via elkaars goedkeuring; het spreekt voor zich dat dat conformisme bevordert. En door de tunnelvisie van de expertise wordt dat zeer moeilijk vanuit een meta-niveau ontmaskerd. Het meta-denken zelf wordt vaak net als 'onwetenschappelijk' gediscrediteerd omdat je daarvoor meer 'bravoure' - om zo te zeggen - nodig hebt dan wat denkbaar is in de enge sluizen van de bestaande gewoonten en procedures (in een systeem van peers is heel vaak ook het formalisme - een artikel schrijven 'zoals het hoort', met referenties, direct bevattelijk voor een reviewer binnen diens aangeleerde verwachtingen etc. - belangrijk omdat dat met 'objectiviteit' wordt verward, versterkt door de auto-referentiële status van 'expert' zelf; het in vraag stellen van de procedures zelf en een vaak impliciete communis opinio vergt Denken en een denker is in veel opzichten het tegendeel van een expert).
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 10 juni 2020 om 13:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3250 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu reuma is iets waar je weinig fout bij kan doen, maar eens het ergeer is geworden, kan je er ook niets meer aan doen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3251 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Interessant kan misschien ook onderliggende link zijn. Het is van studium generale van de universiteit van Groningen. https://sggroningen.nl/blog/travelling-diseases Het geeft aandacht aan de ervaringen in de geschiedenis. Ook vroeger bestond er Fake News.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3252 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
https://sggroningen.nl/blog/watchlist-fighting-disease
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3253 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel spek.
![]() |
![]() |
#3254 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hebt gij persoonlijk onderzocht of 5G schadelijk is, of "vertrouw" je op de experts die zeggen dat dat niet zo is? Heb je de studie's gereproduceerd die tot die conclusie komen? Vertrouw je je dokter als die jou een medicijn voorschrijft waar je nog nooit van gehoord en niet weet hoe het werkt, of ga je dan studeren om het te begrijpen vooraleer je het neemt? Ik neem aan van niet? Blijkbaar aanvaard je dan wel degelijk de autoriteit van de expert Natuurlijk moet je niet kritiekloos de "autoriteit" van een expert aanvaarden als die niet betrouwbaar blijkt te zijn en het daarbij laten. Maar je ziet toch ook dat het redelijk zinloos is om enkel van verworven kennis te spreken als je hetzelfde denkproces doormaakt als de expert.
![]() |
![]() |
#3255 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedere dag komen er (weliswaar minder) doden bij. En jij komt doodleuk verklaren .... toch maar..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3256 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat is er fout in deze redenering?: Citaat:
![]() |
![]() |
#3257 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik aanvaard authoriteitsargumenten tot het moment dat ze elkaar tegenspreken of tot ze betrapt worden op leugens. Ik ben dus initieel wel willen meegaan in het lockdown principe, maar het voortschrijdend inzicht doet me daarop terugkomen. Ik ben geen expert op het vlak van epidemiologie maar ik durf wel te zeggen dat ik 1 en ander van economie, begroting en de impact daarvan op de gezondheidszorg ken en daar durf ik dus te stellen dat de lockdown een economische waanzin was die niet voor herhaling vatbaar is. Als experts mij dan vertellen dat er een 2e golf komt, dan is er maar 1 conclusie mogelijk. De lockdown was zinloos.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3258 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja toch maar. Dat klopt, uw emo gewauwel over elke dode is er 1 teveel is irrelevant in een rationeel debat.
![]() |
![]() |
![]() |
#3259 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het principe van Paracelsus : "Dosis sola venenum" geldt voor elke aanval/belasting van het organisme. Een lichte druk op de arm zal geen bedreiging vormen. Wanneer het 5 ton is zal het nadelig zijn voor het organisme. Bij straling geldt eenzelfde analogie. Voor ioniserende straling en ook voor andere stralingen bestaat een dosis die als een verwaarloosbaar risico wordt beschouwd. Bij de straling van 5G geldt waarschijnlijk iets gelijkaardigs. Het gaat niet om gevaarlijk of niet gevaarlijk maar om de dosis. Er zijn situaties waarbij 5G wel degelijk gevaarlijk is zoals dat ook 4G het geval is. Maar - en hier kan ik je volgen - je moet vertrouwen hebben in de risicoanalyse en uitvoering van de vakmensen. Voor infecties zijn dosis van bacterie of virus ook belangrijk maar is het antwoord van de receptor complexer dan bij mechanische of stralingsrisico's. Mijn irritatie is dat men in België de Gemeenschappen voor preventie (en normen) verantwoordelijk maakt. Dit baseren op taal is niet verstandig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3260 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een gezagsargument is geen redeneringsvorm. Een gezagsargument is de *afwezigheid* van redeneringsvorm, maar is een vorm van meta-argument om *geloof* te plaatsen in een of andere redenering. Een argument is normaal gezien totaal onafhankelijk van zijn bron, en staat op zichzelf. Valabele redeneringsvormen spelen zich af BINNEN het argument, niet OVER het argument, en wat er zich binnen de redeneringsvorm afspeelt hangt niet af van zijn auteur. Zoals ik reeds stelde: een berekening, of een wiskundig bewijs hangt niet af van wie er de auteur van is: de validiteit ervan is puur INTERN na te gaan. Als alle stappen juist zijn "volgens de regels van de kunst", dan is dat bewijs of die berekening juist ; als er daar een stap zondigt tegen de regels van de kunst, dan is dat een fout. En dan hangt het niet af of het Einstein is of Jef met de Klak die die berekening of dat bewijs neerpootte. Zeggen "het bewijs zal wel juist zijn want Einstein heeft het geschreven" is een gezagsargument en geen vorm van redenering. Natuurlijk is er wel een a priori, maar die gaat buiten het kader van de redenering zelf. "zou een genie als Einstein zo een domme fouten maken ?" is geen juiste vorm van argumentatie betreffende het al dan niet juist zijn van een berekening of een bewijs. Met verdere wetenschappelijke argumenten is het in principe van 't zelfde. Het is zelfs de hoeksteen van het wetenschappelijke denken. |
|
![]() |
![]() |