![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het niet aan de nazaten om zich te verontschuldigen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en dat is heel wat beter dan het Nederlands van Reynders. De tijd is voorbij dat we in onze handen moesten kloppen van plezier omdat een Waal wat gebroken Nederlands spreekt . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is het maar net. Maar met deze nuance evenwel,dat, moest ik burgemeester zijn van een gemeente, dan verdween zulk beeld uit het straatbeeld. Misschien liet ik het verhuizen naar een verloren hoek waar bijna niemand komt. Nu , als men het laat staan, graag een objectieve uitleg bij het standbeeld van de man. Kan ook. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juni 2020 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat u in uw handen moet klappen van plezier. Ik zeg enkel dat het Nederlands van Reynders voldoende te begrijpen valt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als overtuigd flamingant heb ik respect voor de plaatselijk taal van Wallonië en verwacht dan ook hetzelfde respect van de Walen voor plaatselijke taal van Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
want het is een goede geschiedenis les voor de jeugd. In Nederland ligt dit toch wel anders dan in België ,want ons land is ontstaan door een beeldenstorm en dat heeft zijn nut bewezen. De beeldenstorm van de watergeuzen heeft ons ook geen windeieren gelegd , dat kan ook met deze gebeuren. In de tijd van de Bataafse Republiek hadden we hier ook een beeldenstorm en moesten er ook stadsnamen veranderen. zoals Den Bosch en Den Haag. Toen moesten ook schilderstukken van de Friese adel uit de kerkjes verdwijnen. Niemand weet dat nu nog en toch is opstand typisch Nederlands. Laatst gewijzigd door cato : 12 juni 2020 om 11:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommigen leven nog in de tijd van 'Wat Walsch is, valsch is".
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juni 2020 om 11:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aan de andere kant krijg ik in Brussel soms wel de indruk dat ze mij als een Vlaamse taalfascist beschouwen als ik daar in het Nederlands blijf praten.
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 12 juni 2020 om 11:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een verkoper in gans België actief is moet die mens ook tweetalig zijn,of hij zal zich moeten beperken tot één taalgebied. Ik ben er zeker van dat Reynders met zijn brabbel Nederlands niet veel klanten in Vlaanderen zou gehad hebben,moest hij een verkoper van bijvoorbeeld stofzuigers zou zijn geweest. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 12 juni 2020 om 11:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niks van aantrekken. Gewoon Nederlands blijven spreken. Ze zullen wel op de duur moeten gaan beseffen dat Brussel de hoofdstad is van alle Belgen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juni 2020 om 11:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
En daarom is het zo dat belgicisten zeggen de taal niet zo belangrijk vinden. Laatst gewijzigd door cato : 12 juni 2020 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het eens met u dat federale ministers de beide landstalen voldoende moeten beheersen. De lat ligt bij mij gewoon iets minder hoog dan bij u, vermits ik het Nederlands van Reynders voldoende vind. Vindt u dit nu echt zo slecht? https://www.youtube.com/watch?v=cn88t5wvKsg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
![]() U blijft dromen en dromen zijn bedrog. Laatst gewijzigd door cato : 12 juni 2020 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Persoonlijke ervaring in een restaurant. Nederlands = geen bediening.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat u mijn mopje verkeerd heeft begrepen.
Ik bedoelde niet dat men in Wallonië geen Frans spreekt. Ik bedoel dat ze hun eigen taal (het Waals) hebben laten vallen en massaal zijn overgeschakeld op de taal van hun zuiderburen, het Frans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
omdat Leopold II geen woord Nederland sprak? |
|
![]() |
![]() |