![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo moet de gezamelijke Europese commissie zich nu voelen...
https://businessam.be/britse-farmare...he-buurlanden/ Een 4-tal EU-landen hebben onder elkaar een clubje gevormd om honderden miljoenen coronavaccins van het Britse Astra-Zenica te reserveren (dat vaccin is nog niet eens goedgekeurd)....Belgie zit daar niet bij,maar toch de 3 buurlanden... ![]() Ik geloof niet dat er een duidelijker voorbeeld is van iets dat best op EU-niveau zou geregeld geweest zijn,en ik denk niet dat er een duidelijker beeld is van wat verschillende naties (waaronder toch de twee "leidende EU naties") ten gronde over EU-coordinatie denken.... Het feit dat Belgie niet in het "clubje" zit zegt ook iets..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 14 juni 2020 om 09:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Waarmee nog maar eens wordt bewezen, dat EU een overbodige en geldverslindende constructie is.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat België een wijze beslissing heeft genomen wat dit betreft. Wie koopt er nu een vaccin dat op weg lijkt om met zekerheid niet te werken?
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 14 juni 2020 om 10:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nu Frankrijk en Duitsland nota bene hun solo slim aan het spelen zijn,in een kwestie die de ganse EU aangaat,en nog wel met een Duitse op de Commisievoorzitterzetel......tsja.... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 14 juni 2020 om 10:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Het gaat om een grote investering zonder garantie op enig rendement. De aanbieder van de vaccins verkleint het financiële risico. Overigens, het vaccin wordt momenteel getetst op Nederlandse vrijwilligers uit de medische sector. Hoe die test is opgezet staat er niet bij. Maar het lijkt mij sterk dat de testpersonen in een dubbelblind onderzoek, samen met mensen die een placebo krijgen, aan het virus worden blootgesteld. En het lijkt mij ook onverantwoord om alle testpersonen onbeschermd aan het werk te zetten in een ziekenhuis met coronapetiënten. Laatst gewijzigd door Piero : 14 juni 2020 om 10:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jonge gezonde personen die niet eens sterven aan het virus, dus totaal nutteloos onderzoek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik kan aannemen dat die landen niet konden wachten tot de EU een beslissing nam na talloze commissies en we ondertussen al in komkommertijd zaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Mochten er geen nare bijwerkingen zijn dan zal het vaccin nog getest moeten worden op kwetsbare mensen kinderen en ouderen dunkt mij. Het zal nog wel een jaar duren voor het kan worden vrijgegeven. Daarnaast is er de vraag hoe lang het bescherming biedt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het een enorme flater vanwege de EU, en "not done" vanwege die lidstaten die onze buurlanden zijn.
Maar het is een realiteit. Omtrent de bedoeling zelf: het is dik ok dat overheden pogen om via het eigenaarschap van het toekomstig vaccin, dit breder en vlugger ter beschikking kunnen stellen van zoveel als mogelijk mensen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaccins bestellen waarvan absoluut nog niet zeker is dat ze zullen werken. Dit getuigt van goed bestuur. Tegelijk wil men de andere landen in Europa niet helpen..... Conclusies trekt u zelf maar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, ik ben eens gaan kijken naar het vaccin dat Jansen ontwikkelt (van Johnson & Johnson). MOCHT dat werken, dan gaan ze over een jaar ongeveer 600 miljoen dosissen kunnen fabriceren. Ze investeren NU AL in de productie capaciteit om die over een jaar klaar te hebben. Dat is een grote gok, maar vooral: 600 miljoen dosissen, dat is vrij weinig op een planeet met 7 miljard mensen, en misschien 2 dosissen per patient. De vraag is dus: wie gaat bij de gelukkigen zijn ? De Japanners en de Amerikanen ? Hoeveel heeft die corona mop ons ondertussen al gekost, en hoeveel zouden die dosissen kosten ? Natuurlijk kan men gokken, en de kans is groot, dat als er een tweede golf komt, die heel erg is, dat de laatste zal geweest zijn, en dat we er dan eindelijk vanaf zijn tegen dat het vaccin op de markt komt, en dus voor ons nutteloos is. Maar het zou ook kunnen dat we de tweede golf met veel kosten in toom houden, en dus een derde, en een vierde en zo kunnen verwachten (tot de ziekte uiteindelijk uitgewoekerd is). Als dusdanig gaan de kosten daarvan enorm zijn, en zou een vaccin enorm veel kosten en schade kunnen vermijden. Het lijkt mij belachelijk om gierig gaan te doen op een paar honderd miljoen, terwijl er met miljarden werd gesmost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn verschillende vaccins in ontwikkeling. Wat maakt dat vaccin zo speciaal?
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wie te lang wacht grijpt misschien naast een vaccin, doordat anderen het al met contracten voor uw neus hebben weggekaapt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het grappig dat men eerst zit te wauwelen over "we gaan het verplichten", en anderzijds ernaast zal grijpen, net zoals met de maskers. Dit is natuurlijk een gok. En ja, het gegeven dat het zelfs bij dieren niet goed werkt is geen goed teken. En ja, het kan zijn dat ze nu inderdaad aan fund raising doen, omdat ze wel al snappen dat het niet gaat werken. Het gros van de vaccins die men ontwikkelt, gaan niet werken. Die die een werkend vaccin gekocht hebben, gaan het uiteraard krijgen. En er zal er uiteraard niet genoeg zijn voor iedereen. Natuurlijk kan je op "zeker" spelen, en enkel maar geld uitgeven aan een werkend vaccin, maar dan zal je dat niet in 2021, maar misschien wel in 2022 of zo kunnen kopen. Dus inderdaad is het mogelijk dat het een niet-werkend vaccin is dat verkocht wordt. De vraag is echter: gezien de enorme fortuinen die men vergokt heeft voor andere maatregelen die waarschijnlijk niet gewerkt hebben, waarom is men nu gierig ? Dit zijn pietlullige bedragen in vergelijking met de gigantische sommen die men verkwanseld heeft met achteraf (en vooraf) bekeken idiote maatregelen, en het *zou kunnen* dat het werkt en nodig is. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 juni 2020 om 13:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar kan dat überhaupt veilig zijn op zodanig korte tijd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Autorijden is ook niet veilig. Wat wel sneu is, is dat om effectief te zijn (mocht het vaccin werken...) het vooral de mensen zijn met een KLEIN corona risico die een GROOT inentingsrisico moeten nemen, om de mensen met een groot corona risico te beschermen (want daar gaat het vaccin niet goed werken, dat weet men al op voorhand). Natuurlijk, echt gevaarlijk zal het niet zijn, tenzij zware, ongewenste lange termijn effecten die men uiteraard niet kon vaststellen op korte termijn. Maar acuut gevaar zal kleiner zijn dan corona gevaar, toch nadat men al enkele miljoenen mensen zal ingeent hebben - anders zou het opvallen he. In absolute cijfers riskeert het wel van spectakel te geven natuurlijk. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 juni 2020 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |