![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1381 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Amerikaanse litigation culture indachtig kan ik me best voorstellen dat de politie aansprakelijk wordt gehouden als vb. de arrestant erin slaagt om terug in zijn auto te springen, weg te rijden en in dronken toestand een ongeval veroorzaakt. Uiteraard dat de politieprotocollen dan voorschrijven dat zelfs zatlappen geboeid moeten worden.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De redenering dat ze allemaal ambras komen maken is een stuk vreemder.
![]() |
#1384 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem met deze tijd is, dat we deze vraag zelfs niet meer durven stellen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1385 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gebruikte geweld moet proportioneel zijn en in het geval van Atlanta lijkt mij dat niet het geval te zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#1386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1387 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1388 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1390 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
onderwerpen en vermoorden als de zin van het leven, klinkt als de stelling van een psychopaat.
![]() |
![]() |
#1391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die "braaf" wegwandelt, daar zou je anders geen geweld kunnen tegen gebruiken, maar hij onderwerpt zich niet ! Als je proportionaliteit in geweld predikt, dan kan de te onderwerpen entiteit de dosis kiezen om eronder uit te komen. Terwijl onderwerping het beoogde resultaat is. Als hij weet dat gelijk welke afwijking van totale onderwerping arbitraire hoeveelheden geweld kan ontketenen, dan is het al veel twijfelachtiger om aan onderwerping te ontkomen he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gewoon uit zelfbehoud. En dat is de fundamentele wetmatigheid van het leven. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 juni 2020 om 17:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1393 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is inderdaad de fundamentele waarheid die niet mag gezegd worden, vandaar dat men mensen die dat zeggen, psychopaten en zo gaat noemen. Het ontkennen van die waarheid is de hoeksteen van de gangbare sociale leugen waarop onze maatschappijen gestoeld zijn (maar die ze ook zullen vernietigen).
Laatst gewijzigd door patrickve : 14 juni 2020 om 17:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1394 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1395 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dit is iets heel anders dan het floyd george geval. (Behalve , dat de dader / slachtoffer zwart is)
![]() |
![]() |
#1396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat men zo moet handelen, maar het is de enige manier om de wet op te leggen. Kijk naar hier: de wet wordt niet echt opgelegd. Soms, en enkel maar bij brave burgers. Ik zeg niet dat men brutaal moet zijn. Maar ik vind het perfect normaal dat als men het paradigme van wet en wetshandhavers aanneemt, dat die wetshandhavers onbegrensd geweld aan de dag leggen voor zij die de wet niet volgen, en niet braaf en gedwee de voorziene straffen ondergaan. Ik zeg dus niet dat men willekeurig mag schieten als men iemand gaat aanhouden. Ik zeg dat men willekeurig mag schieten in twee gevallen: 1) bij heterdaad betrapt zijn (bijvoorbeeld, een dief die aan het stelen is: tijdens de daad van diefstal mag die wat mij betreft afgelapt worden) 2) bij de minste vorm van ongehoorzaamheid bij interactie met politie. Bij de eerste vaststelling van ongehoorzaamheid zou ook onbegrensd geweld aan de dag gelegd mogen worden. Daarentegen, bij een interpellatie, als je als burger braaf doet wat de politie zegt, moeten zij ook correct blijven. Echter, de minste afwijking van gehoorzamen van hun instructies geeft hen dan vrijgeleide om zo gewelddadig te worden als zij zelf wensen. Als je de wet strikt volgt, en gehoorzaamt aan instructies van politie, gaat er verder normaal gezien niks mis, en wordt uw leven totaal niet verkloot. Laatst gewijzigd door patrickve : 14 juni 2020 om 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1397 |
Europees Commissaris
|
![]() Even los van ons fundamentelere dispuut: ik vrees dat wij zélf allemaal het komende decennium "gekoloniseerd" zullen worden (in het beste geval). Ik vrees dat deze coronacrisis uitmondt in een 'regime change' bij onszelf en dat we een semi-totalitair vazallenregime krijgen. Het enige wat dat op kortere termijn kan verhinderen, is een soort revolutie die zou beginnen in bv. de USA (een echte dan) - waar ik gezien het bloedbad dat het zou veroorzaken ook niet meteen op zit te wachten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1398 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
M.a.w. de verhouding kosten/baten liep hier totaal mank. |
|
![]() |
![]() |