![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Liefst verkoopsaantallen 2019. Ik denk dat de F-serie met zware #V8-benzine nog populair is... (ik kan me vergissen) Citaat:
# https://media.ford.com/content/fordm...ty-pickup.html Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 17 juni 2020 om 19:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk kan je dat in de meeste gebieden, al van electriciteit gehoord? ![]() Ik denk dat elk ICE-tankstation met electriciteit werkt. Zijn er landen die nog geen electriciteit hebben? Vertel eens welke? En bij rampspoed kan het zijn dat je nergens meer brandstof krijgt. Bij mijn weten moeten tankstations altijd regelmatig bevoorraad worden. Citaat:
Teveel wagens die willen tanken, men kan ze thuis niet opladen zoals EV wel kunnen. ![]() En bij de Teslas kon je onderweg desnoods nog gratis bijladen: https://www.teslarati.com/tesla-unlo...ricane-dorian/ Laatst gewijzigd door Micele : 17 juni 2020 om 20:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus dat zal nog wel een paar decennia het geval zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zal men zeker beginnen de inschrijvingen van nieuwe ICE-personenwagens te verbieden (gewoon door een nul-emissie-wet) Noorwegen als eerste, ik denk in 2025, te beginnen in de steden. Aardolie kun je voor veel andere dingen gebruiken. Voor personenwagens is maar heel weinig nodig. Als smering/koeling mss nog. Laatst gewijzigd door Micele : 17 juni 2020 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je gaat mij dus niet vertellen wat mogelijk is en wat niet. Maar rij je nu zelf al met een EV of nog steeds met een ICE. En ben nu al eens buiten je beschutte leefzone geweest. Ik stel voor dat je eens een toch onderneemt van Athene naar Oslo zonder ergens een overzet te nemen. Je krijgt als bagage een last van 150kg aan koffers en 3 passagiers. We spreken over een tocht van +/-4000km en je mag er 2 dagen over doen, daar je met 2 chauffeurs bent. Ach ja, om het nog makkelijker te maken en onze groene jongens en meisjes niet boos te maken, mag je geen energie uit fossiele brandstof gebruiken. Uranium is een deftstof, mag dus ook niet. En je zal dan vanzelf tot de vaststelling komen dat er zelfs in Europa nog hele gebieden zijn waar geen elektriciteit beschikbaar is. En nee, niet alle tankstations werken met elektriciteit, En ik blijf het je niet zeggen maar 65% van de bevolking kan thuis niet opladen, gewoon omdat ze geen parkeerplaats of garage voor de deur hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt niet eens opgepompte olie nodig voor een ICE. De meeste opgepompte olie word niet eens als ICE-brandstof gebruikt, want ze is daar niet geschikt voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
AEG, waar is den tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dichtbevolkte landen met enorme onbenutte ruimte stijl Noorwegen kan dat allemaal iets eenvoudiger zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Micele kent de EV enkel van de boekjes, hij heeft er zelf geen en heeft er nog nooit gebruik van gemaakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen eenduidig antwoord. Een meerderheid van de steden zal ongetwijfeld het individueel vervoer in steeds groter mate ontmoedigen (ik moet niet speculeren,dit is zowat overal op de planeet wat er gebeurt).daar komt de "deelwagen" in beeld,iets waar de EV subliem geschikt voor te maken is....(parallel met de AI-ontwikkeling) Elders is het vooral een kwestie van geld en technische ontwikkelingen.Misschien is dat in ons lui en lam geslagen West-Europa (in handen gevallen van "economisten" en overheidspersoneel) inmiddels onoverbrugbaar.Laat ons echter India niet onderschatten...(de natie zal gradueel de rol van "smisse van de wereld" van China overnemen...) Ja,in dunbevolkte naties zal het "eenvoudiger" zijn zolang daar geen zeurende babyboom-Vlamingen en andere adepten van het verleden wonen..Dus zien we dat in "dunbevolkte naties" het bezig is,ofwel als kompleet onnodig geacht wordt....(enkele duizenden zware ICE-pickups in gebieden vele malen groter dan Belgie zijn van geen belang hé) Laatst gewijzigd door kelt : 18 juni 2020 om 09:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dienstmededeling:
Bij een lokaal Lidl-filiaal in mijn buurt is een EV-laadstation op de parking opgericht... "resistance is futile,You WILL be assimilated" ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 18 juni 2020 om 10:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoeft ook niet, dan laden ze ergens anders. Het zijn geen ICEs hé. Elke AC-stroomvoorziening is goed, elke EV heeft een interne lader-omvormer. In Noorwegen laden maar 6% nooit thuis. Onderzoek 2016, zal nu wel nog minder zijn. Wat begrijp je daar niet aan? Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 18 juni 2020 om 10:34. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als Tesla dat deels wereldwijd al gedaan heeft kunnen landen dat heel zeker. ![]() Moeilijk te begrijpen voor Jantje die maar blijft zeggen dat het niet of nooit kan, er is volgens orakel Jantje geen voldoende electriciteit in "de meeste gebieden", of geen electriciteitsnet. Dat zal wel in bepaalde oerwouden zo zijn waar ook geen verharde wegen liggen. ![]() Kan zich aansluiten bij de minderheid kanniezeggers zoals deze site opmerkt. Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 18 juni 2020 om 10:55. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik rijd graag met mijn (sport) auto door het binnenland van Spanje. Het is zowat één van mijn vakantie hobby's. Ik heb zo mijn twijfels aangaande EV aldaar
![]() Het probleem van de elektrische auto in Spanje is natuurlijk dat er geen of weinig oplaadpunten te vinden zijn in de steden (laat staan in de dorpen of het platteland). Eind december 2018 had Spanje slechts 5.000 laadpalen waarvan er maar 200 gezien kunnen worden als snellaadpalen Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 juni 2020 om 10:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Kan het niet recenter? Hier een link die regelmatig ververst, alle Europese landen en ook wat meer. Citaat:
Of parkeer jij je auto nooit in Spanje? lol. >22 kW - of in de regel meestal DC-snellaadpunten - heeft Spanje er nu 1.013, einde 2018 zoals je kunt zien had Spanje er 618. Nu 1013 stuks Fast Charge genoemd. Totaal openbare laadpunten Spanje 5.550 waarvan ruim 1000 fast charge Waar jij die 200 uit haalt is me een raadsel, snellaadpalen is volgens jou of jouw bron hoeveel kW? btw het is toch de interne lader en het batterijmanagement die de snelheid van het laden bepaald. Als je maar tot 11 kW AC kan laden heeft een 22kW AC-laadpaal ook geen meerwaarde. Bij snelladen DC zijn er ook beperkingen, gelukkig kunnen de recente kleine EV minstens tot 100 kW piek aan (zoals Peugeot e-208). Dus best een EV kopen in de toekomst die minstens tot 100 kW DC piek kan laden. Ben je altijd gehaast en een rijmaniak best een EV kopen die tot 200 kW kan laden. lol. Laatst gewijzigd door Micele : 18 juni 2020 om 11:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 18 juni 2020 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |