![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#181 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Discriminatie op basis van religieuze en politieke overtuiging is sowieso strafbaar. Net zoals discriminatie op basis van ras. Mag ik van mijn huurder eisen dat hij zijn religieuze overtuiging opgeeft? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op wat slaat dat nu weer?
U zei: Citaat:
Waarom? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag me af welke 'racistische' of 'discriminerende' punten het VB dan wel in haar programma heeft staan.
Mss kan een perfecte gutmensch me daar eens op wijzen ?
![]() |
#186 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die horen dus niet thuis in een centrum dat discriminatie en racisme wil bestrijden. Ontslaan ! ![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 18 juni 2020 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anti-racist zijn is een zelf-tegensprekende paradox, zoals die bekende Russell Paradox. De Russell paradox is er een in de wiskundige logica, die aangeeft dat men geen willekeurige verzamelingen kan definieren met een criterium tot toebehoren alleen. De Russell paradox is ongelofelijk gelijklopend met anti-racisten. Even uitleggen. De echte Russell paradox is deze: "beschouw de verzameling E van alle verzamelingen, die zichzelf niet als element bevatten". Meer is daar niet aan. Dat is een paradox: Immers: behoort E tot zichzelf ? Dat is oftewel ja oftewel nee he. Als E een verzameling is die zichzelf niet bevat, dan moet E een element zijn van E, maar we zegden net het omgekeerde. Als E zichzelf bevat, dan is E een element van E, maar dat zou willen zeggen dat E een verzameling is die zichzelf niet bevat. Maar we zegden net het omgekeerde. Met dat ontwapenende simplisme heeft Russell de ganse visie op verzamelingen van de 19de eeuw onderuit gehaald waar men dacht dat het volstond van een criterium te nemen, en de verzameling was gedefinieerd. Welnu, beschouw de verzameling van anti-racisten: dat zijn "mensen die racisten uitsluiten, ttz, mensen die mensen uitsluiten" ... Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juni 2020 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#188 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#189 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die discriminatie speelt zich af tussen de klagers hun oren, medicatie is aangewezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga je er mee akkoord dat de twee directeurs van Unia volgens uw definitie van racisme zelf racisten zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#191 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat jullie willen is de vrijheid van de andere partijen afnemen zodat ze verplicht zijn om samen te werken met het vb. Zeker van dat jullie niet eerder in Turkije bij Erdogan horen dan hier in Belgie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#192 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#193 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals ik al eerder heb aangestipt: het CS is een soort zelfmoordstrategie gebleken van de traditionele politiek. En die vrijheid hebben. Vanzelfsprekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beetje rare discussie. Als het VB denkt dat het cordon racistisch is dan moeten ze maar een proces aanspannen. Ze hebben geld genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Banneling
|
![]() Het vb denkt dat niet, het zijn hun gelovigen die dat denken, en het vb laat hen in de waan, kritische volgelingen kunnen ze immers niet gebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#196 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben namelijk voorstander van volledig vrije keuze van coalitiepartners, om eender welke reden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#198 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is op zich al discriminerend. Citaat:
![]() |
![]() |
#199 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou hij niet beter eerst bij zichzelf beginnen.... Daar is al meer dan genoeg werk aan als je het mij vraagt,alvorens hij anderen hier de les wil komen lezen... Laatst gewijzigd door Svennies : 18 juni 2020 om 22:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#200 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is helemaal niet wat het cordon zegt he:
Citaat:
Maw, het is de definitie zelf van een discriminatie op basis van een bepaalde groep, omwille van die groep zelf, en enkel die groep. En aangezien jij discriminatie "racisme" noemt, ook al heeft het geen genetische kenmerken, is dat voor jou dus wel degelijk racisme. Het cordon is niet uitgesproken tegen "partijen met zekere, welgenoemde programma inhoud". Het is uitgesproken, onafhankelijk van enige programma inhoud, tegen een welbepaalde groep politici, en op onvoorwaardelijke manier. Daarbij is een associatie gebruikt met termen die als verwijt termen gebruikt werden (fascisten/racisten) die enkel maar diende om ontmenselijkend te werken, zonder daar noch de wettelijke, noch andere duidelijke algemene criteria die op iedereen van toepassing zouden zijn, aan te geven. Moesten de meeste partijen zeggen: "wij willen niet met Groen, de pedofielen-aanbidders, samenwerken en wij spreken af onderling, dat niemand ooit met zulke pedofielen-aanbidders zal samenwerken, wie dat toch doet zal zelf geband worden", dan vraag ik mij af in hoeverre je dat niet-discriminerend zou vinden. Het cordon pedofileske, zeg maar. Stel dat dat met veel tam-tam als een groot moreel principe zou afgesproken worden, en dat iedereen daar lof-vol over zou bezig zijn. Dat niemand dat in vraag durft te stellen, want anders wordt hij ook als pedofielen-aanbidder beschouwd. Laatst gewijzigd door patrickve : 19 juni 2020 om 06:07. |
|
![]() |
![]() |