![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
|
![]() En zij kunnen het goed weten.
Ook geen hybrides. Ze gaan eerst voor full-EV sportwagens. En sedans, SUVs en GTs zijn later ook nog mogelijk op een flexibel EV-platform. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 17 juni 2020 om 14:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
|
![]() In het geval lotus valt dat nog te begrijpen.
Ze verkopen er amper eentje.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.459
|
![]() Ja het zijn niche-merken die doorheen hun geschiedenis blijven balanceren op de rand van het failliet.
Mensen die daar werken zijn daar uit LIEFDE voor dat vak,speciale auto's ontwerpen.....voor de rest is het voor de werknemers een bang afwachten of de firma de volgende loonstorting haalt,en voor de investeerder een financiele aderlating(maar vergelijkbaar met investeren in dure events om publicitaire redenen voor hun andere industriele bedrijvigheden) Dus,nog een firma van "sportwagens" die de "brulboeimotoren" achter zich zal laten.....na 100 jaar... Laat ons wel wezen,de meeste lotussen die verkocht worden zullen amper rijden maar in "collecties" belanden.En blijkbaar is er vraag voor EV-sportwagens om in collecties te zetten.Zoals steeds is het een rijke bovenklasse met geld op overschot die technologische evoluties financiert..(met welk soort wagen is tesla ooit begonnen hé? ).. En zo,in het tijdperk van enkele jaren dat de discussies op dit eigenste forum omtrent EV's begonnen zijn,zien we hoe EV's nu steeds meer gebieden van het personenwagen-rijk aan het bezetten zijn.Enkel het segment van,zeg ,beneden de 25k Euro (inderdaad wel het Grootste segment) is nog onbereikbaar......maar binnen 5 jaar spreken we wel anders... Laatst gewijzigd door kelt : 18 juni 2020 om 09:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
|
![]() Citaat:
In Frankrijk of Duitsland of ... zal zelfs een Peugeot e-208 active, brutoprijs 30.450 € in *D, nipt onder 25k zitten. Citaat:
Als daar nog die pakweg 5k of 6k (nu Duitsland) vanaf gaat lig je bij 16 tot 17 k€, in Frankrijk nog wat meer bonus 7k€ zelfs In Frankrijk noemen ze dat de CO2-bonus: (en nog een extra conversiepremie als je een oude diesel/benzine inruilt tot bepaalde bouwjaren) De goedkoopste 11 volgens automobile.fr bonussen afgetrokken tussen 13,2 k€ en 24,4 k€ Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 18 juni 2020 om 14:14. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
|
![]() Vervolg, voor zover de EV leverbaar zijn in bepaalde landen.
Ook Renault Zoe en Opel Corsa e heb je onder 25k CO2-bonus afgetrokken. Verkoopcijfers Frankrijk YTD incl. mei 2020. Op 1 en 2 zijn dus wagens... ruim onder 25k in France ![]() http://ev-sales.blogspot.com/2020/06...-may-2020.html Le résumé des prix avec les différentes aides Rang Modèle électrique Prix catalogue Prix avec bonus Prix avec aide si RFR < 18 000 € Prix avec aide si RFR > 18 000 € 7 Renault Zoe 32.000 € 25.000 € 20.000 € 22.500 € 8 Peugeot e-208 32.700 € 25.700 € 20.700 € 23.200 € Laatst gewijzigd door Micele : 18 juni 2020 om 14:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is dan ook een merk met klanten die niet moeten kijken op een paar €K voor een stuk speelgoed.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
|
![]() Citaat:
Ik herinner me dat Lotus de Ford Cortina eens onder handen genomen heeft, blijkbaar met groot succes. Werd al rap Lotus Cortina genoemd. Citaat:
![]() Lotus Cortina met de kenmerkende groene streep over de zijkant Laatst gewijzigd door Micele : 21 juni 2020 om 11:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
|
![]() Citaat:
En jij bent ook te rommelig om een werkende link te plaatsen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Mijn schuld niet dat de link niet volledig word opgenomen als link. En heeft heel veel met Chinese engineering te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
|
![]() Citaat:
Voor een goede occasie tel je vandaag minstens €50k neer... Je bent verwittigd, lol Voila: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...d=C&sfmr=false Laatst gewijzigd door Micele : 21 juni 2020 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
|
![]() Heeft Lotus Chinese ingenieurs of een fabriek in China zoals vele andere automerken? Sinds wanneer?
Vertel eens wat meer. Of bron is ook goed. Aan welk model van Lotus hebben de Chinezen aandeel? Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lotus_(automerk) Daar staat niets in van Chinese engineering, enkel iets van Chinees geld. Laatst gewijzigd door Micele : 21 juni 2020 om 20:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.410
|
![]() Citaat:
![]() Eerst zeg je dat de Chinezen baas zijn (51%) en dan negeer je gewoon de tekst draadstarter wat de CEO van Lotus zegt: (met Chinees geld) Citaat:
Jantje weet immers alles beter dan de CEO van Lotus en de plannen van Geely met Lotus. Laatst gewijzigd door Micele : 21 juni 2020 om 20:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
|
![]() Citaat:
Als Lotus dat doet, is die zijn klanten voor de exculsieve kwijt. En een wagen word niet direct in, één fabriek gemaakt, maar is een samenstelling van vele onderdelen uit veel fabrieken. En ik zie Geely nog niet toestaan dat er onderdelen bij Tesla of VW worden aangekocht, terwijl ze die zelfs in een eigen fabriek maken. En Micele, je wil beledigend en persoonlijke aanvallen gaan plaatsen? |
|
![]() |
![]() |