![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#241 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() SPA bruis?
![]() In de zin van dat er véél water door de zee vloeit?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 19 juni 2020 om 08:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#242 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#243 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom je hier naar wallonie mikt is me niet duidelijk... faciliteiten zijn er zowel in vlaamse als waalse gemeentes. Vraag om daaraan te morrelen is géén gegeven van 'wallonië versus vlaanderen' maar enkel iets dat op het wenslijstje van de vlaams-nationalistiche partij n-va staat. Voor alle duidelijkheid : een franstalige die in Ronse woont (stad met faciliteiten) is en blijft een vlaming. Net zoals een nederlandstalige die drie kilometer verder in Flobecq woont (ook faciliteiten) een waal is en blijft. Wat de betrokken personen daar zelf over denken, is daarbij niet van tel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#244 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind eer dat het niet juridische bepaald is, wie Vlaming is of wie Waal is. En al zeker niet in Brussel, waar de ene wel Vlaming is, maar de andere zeker geen Waal, zelfs al is hij Franstalig.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#245 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat staat als een paal boven water |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#246 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om het even: la Belgique zinkt weg in het moeras v.d. besluiteloosheid van haar politiekers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#247 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Toch zal het federale niveau mij een verkeersboete opsturen, en een ambtshalve aanslag voor mijn belastingen gezien ik Belg ben. En het Vlaamse niveau zal mij dik bij mijn kloten hebben voor de ontbrekende bouwvergunning en de ontdoken erfbelasting. Er is maar één criterium : de wetgeving. Al de rest is folklore en/of fantasie. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |