![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Marie houdt misschien van één Waal, maar kan het slecht aarden onder veel andere Walen en hun geslotenheid jegens Vlamingen. Nu ja, Walen zijn buiten de politiek prima mensen meestal. Wat veel Walen met ons gemeen hebben is hun dorpsheid. Nu ja, dat heb je overal in Europa zowat, maar dat zie je in de Randstad minder bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door Weyland : 18 juni 2020 om 15:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben heel fier op mijn vader die zijn kinderen, ondanks dat hij zelf bepaalde ideeën had en aanhing, in alle vrijheid heeft opgevoed... Men heeft mij van jongs af aan geleerd dat ik zelf en niemand anders verantwoordelijk ben voor mijn leven... en dat heeft mij inderdaad de volle vrijheid gegeven om zelf uit te zoeken, zonder de minste vooroordelen van hoe mijn omgeving, la Belgique niet uitgesloten, in elkaar steekt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Banneling
|
![]() Tuurlijk niet... Marie haat geen mensen; Marie haat de achterklap, de leugens, de verdwazing, de indoctrinatie waar dit land doodziek aan is en dat dit land niet wil afzweren omdat er een elite is, ik veronderstel dezelfde, of toch hun erfgenamen die vroeger de koloniale wereld, Vlaanderen en Wallonië inbegrepen, in elkaar stak en uitbuitte...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Algemeen Dagblad, gisteren. Centrum Hoorn ontruimd na rellen bij demonstratie tegen standbeeld J.P. Coen, twaalf arrestaties. "De demonstratie in Hoorn van tegenstanders van het standbeeld van Jan Pieterszoon Coen is gisteravond uitgelopen op ongeregeldheden. De manifestatie werd direct afgebroken en de burgemeester heeft een noodverordening afgekondigd." ![]() Pieterszoon Coen, de slachter van Banda. De zogenaamde 'VOC-mentaliteit' zo geroemd door Balkenende was toch ook niet alles... Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2020 om 08:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook in India & Ierland. maar dat zijn "dingen waarover men niet spreekt". Laatst gewijzigd door Boduo : 20 juni 2020 om 08:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook in Ierland heeft hij het een en ander op zijn kerfstok. Hij was trouwens een uitgesproken tegenstander van enige toegeving tegenover de Ieren en meende dat men de Ieren desnoods met keiharde hand eronder moest houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Grote feestelijkheden toen voor een volkerenmoordenaar, als ik het goed begrijp. "Maar het mocht de pret niet drukken. Drie dagen lang vierde Hoorn feest. Een toneelstuk over de stichting van Batavia, tableaux vivants, vuurwerk en een bal waren aan de onthulling voorafgegaan. Een vloot van zes oorlogsschepen in de haven zette de plechtigheid luister bij met een eresaluut. Van heinde en verre waren duizenden `vreemdelingen’ toegestroomd, die Schaepman telkens onderbraken met luide toejuichingen." (Historiek) Tsjonge, tsjonge en de Hollanders hier maar afgeven op Leopold II. Terecht voor een groot stuk weliswaar, maar over de minder fraaie gruwelijke prestaties van hun VOC-held, Coen, spreken ze maar met mondjesmaat heb ik zo de indruk. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 juni 2020 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |