Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2020, 15:34   #101
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Neen de mening van een Vlaamse die naar Wallonië verhuisde.
in dit geval dus een willekeurige Flair-lezeres.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2020, 15:48   #102
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het traditioneel cliché, met vreugde, met uiterste nauwgezetheid én met een merkwaardige standvastigheid in stand gehouden door Vlaams-nationalistische keffertjes :

“Walen zijn lui en de Vlamingen zijn de werkpaarden”.

Edoch,
Stéphanie (29) verhuisde naar Wallonië (2017?) : ‘Het beeld van “de luie Waal” klopt niet’.

Luie Walen
‘Er zijn verschillen tussen Vlamingen en Walen. Omdat we een tv-toestel hebben, betalen we nog kijk- en luistergeld, iets wat in Vlaanderen al lang werd afgeschaft (lacht). Walen zijn ook strenger als het aankomt op recyclage, maar ook dat is een pluspunt. Ik vind het wel jammer dat in Vlaanderen soms het beeld wordt opgehangen van de luie Waal. Ze zijn niet lui, ze leven gewoon op een ander ritme. En soms is het niet erg om die ingesteldheid te hebben, want in Vlaanderen moet alles snel gebeuren en is er veel minder tijd om te genieten. In de toekomst overweeg ik zelfs werk te zoeken in Wallonië, maar momenteel vind ik mijn huidige job nog te leuk.’

(Flair, 2018)
Zoiets moet bij de Vlaams-Nationalisten pijn doen om zoiets te lezen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2020, 15:51   #103
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen de mening van een Vlaamse die naar Wallonië verhuisde.

Een Erasmus-studente:

Anouk Baeten: “Ze zijn een stuk relaxter dan wij, maar lui zijn ze in geen geval. Ik vond de Waalse studenten en proffen vooral heerlijk hartelijk. Warme mensen die iedereen met open armen ontvangen.”

Een totaal ander beeld van de Walen dan wat we hier kunnen lezen.
Oud 22 juni 2020, 15:53   #104
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
in dit geval dus een willekeurige Flair-lezeres.
(2012)
“Op basis van een representatieve steekproef ging het team van de UHasselt, onder leiding van professor Martine Verjans, aan beide zijden van de taalgrens (in Limburg en Luik) op zoek naar verschillen en gelijkenissen. Van de 11 cultuurkenmerken die onder de loep werden genomen, bleken er 4 een significant verschil op te leveren. “Eén kenmerk springt eruit, en dat is dat Luikenaars veel formeler zijn dan Limburgers,” aldus prof. dr. Martine Verjans. “Voor het overige loopt het gedrag van de Vlamingen en Walen grotendeels parallel. Zo kunnen we het cliché ontkrachten dat Walen luier zouden zijn.

Het is maar dat men het weet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juni 2020 om 15:58.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2020, 15:55   #105
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Wauw, de mening van een willekeurige Flair-lezeres.

Zij zal inderdaad sinds haar verhuis een volledig en correct beeld hebben gevormd over de gehele Waalse maatschappij. Becijferd en al.

En wat moet je in hemelsnaam aanvangen met zinnen als: "Ze zijn niet lui, ze leven gewoon op een ander ritme."?
De mening van een Vlamingen die naar Wallonië is verhuisd en die anders is dan de algemene clichés.
Oud 22 juni 2020, 15:56   #106
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De mening van een Vlamingen die naar Wallonië is verhuisd en die anders is dan de algemene clichés.
Zie ook mijn laatste post hierboven.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juni 2020 om 16:07.
Oud 22 juni 2020, 16:12   #107
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zie ook mijn laatste post hierboven.
Ja, ook gelezen : het moet pijn bij sommigen doen.
Oud 22 juni 2020, 16:20   #108
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ook gelezen : het moet pijn bij sommigen doen.
Er zijn er hier die per se willen gezegd hebben dat ‘Walen lui zijn’. Nochtans blijkt dit niet zo te zijn als ik het allemaal goed lees.

Ik ga er dan ook van uit dat het één der vele dogma’s in de Vlaams-nationale traditie en overlevering is. Met de paplepel ingegoten in deze milieus. Met name : ”Walen zijn lui!!” En iedereen die daar ooit aan durft te twijfelen, is een slechte Vlaming...

Tsjong tsjonge toch.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juni 2020 om 16:24.
Oud 22 juni 2020, 16:24   #109
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ik geloof niet in de piste van verkiezingen. Zowel N-VA als de tsjeven en de liberalen weten maar al te goed dat zij dan elk nog een verlies gaan moeten incasseren. Die gaan dat tegen elke kost willen vermijden.

Nu, als ze mateke willen overtuigen gaan ze hem een serieus departement moeten geven federaal. Ik gok op sociale zaken en volksgezondheid.

En een bijkomende ministerpost maken in de Vlaamse regering, en zo de spa toevoegen aan de vlaamse regering.

Dan zou het wel eens kunnen, dat Rouseau Magnette lost.
ne Vlaamse minister van mondmaskers.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2020, 16:27   #110
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Het traditioneel cliché, met vreugde, met uiterste nauwgezetheid én met een merkwaardige standvastigheid in stand gehouden door Vlaams-nationalistische keffertjes :

Edoch,
Stéphanie (29) verhuisde naar Wallonië (2017?) : ‘Het beeld van “de luie Waal” klopt niet’.

Luie Walen
‘Er zijn verschillen tussen Vlamingen en Walen. Omdat we een tv-toestel hebben, betalen we nog kijk- en luistergeld, iets wat in Vlaanderen al lang werd afgeschaft (lacht). Walen zijn ook strenger als het aankomt op recyclage, maar ook dat is een pluspunt. Ik vind het wel jammer dat in Vlaanderen soms het beeld wordt opgehangen van de luie Waal. Ze zijn niet lui, ze leven gewoon op een ander ritme. En soms is het niet erg om die ingesteldheid te hebben, want in Vlaanderen moet alles snel gebeuren en is er veel minder tijd om te genieten. In de toekomst overweeg ik zelfs werk te zoeken in Wallonië, maar momenteel vind ik mijn huidige job nog te leuk.’

(Flair, 2018)
Eerst ontkracht ze het, en daarna bevestigd ze het de lui geit.
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2020, 16:27   #111
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Je vergeet de meest waarschijnlijke optie: Sofie blijft gewoon tot 2024 zitten, met haar minderheidsregering.

Ok, ze zal misschien geen enkele wet meer goedgekeurd krijgen - maar who cares? De salarissen worden toch uitbetaald Er is geen meerderheid voor een regering - maar welke meerderheid zie je samen, dezelfde, motie van wantrouwen goedkeuren?

En na der verkiezingen van 2024 blijft uiteraard de ontslagnemende regering-Wilmès zitten totdat er een nieuwe meerderheid is...
Voorlopige 12'den tot 2024 ?

lol

Not gonna happen...de begroting is het alfa en omega van alle beleid, en dat moet via het parlement.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2020, 16:29   #112
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn er hier die per se willen gezegd hebben dat ‘Walen lui zijn’. Nochtans blijkt dit niet zo te zijn als ik het allemaal goed lees.

Ik ga er dan ook van uit dat het één der vele dogma’s in de Vlaams-nationale traditie en overlevering is. Met de paplepel ingegoten in deze milieus. Met name : ”Walen zijn lui!!” En iedereen die daar ooit aan durft te twijfelen, is een slechte Vlaming...

Tsjong tsjonge toch.
Het maakt deel van hun folklore.
Oud 22 juni 2020, 16:33   #113
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het maakt deel van hun folklore.
Van hun onware en valse Vlaams-nationale bijbel, ja.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juni 2020 om 16:34.
Oud 22 juni 2020, 16:35   #114
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Eerst ontkracht ze het, en daarna bevestigd ze het de lui geit.
Ze bevestigt helemaal niets wat u beweert en ze overweegt trouwens naar Wallonië te blijven.
Oud 22 juni 2020, 16:41   #115
Glennos1
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ze bevestigt helemaal niets wat u beweert en ze overweegt trouwens naar Wallonië te blijven.
Omdat het daar een trager ritme is en hier in Vlaanderen alles veel te snel moet gaan... In mijn ogen bevestigd ze net het cliché...
Glennos1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2020, 16:53   #116
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glennos1 Bekijk bericht
Omdat het daar een trager ritme is en hier in Vlaanderen alles veel te snel moet gaan... In mijn ogen bevestigd ze net het cliché...
Helemaal niet. Het is niet omdat daar het arbeidsritme ietwat anders is (en dat zal niet veel zoveel 'anders' zijn overigens), dat de Walen 'lui' zijn. Daar gaat het over.

Misschien gaan wij te snel. Daar al aan gedacht?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juni 2020 om 16:54.
Oud 22 juni 2020, 16:55   #117
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Edoch,

Luie Walen

(Flair, 2018)
Niet alleen de Vlaams-nationalistische keffertjes maar ook jan met de belgische pet op worden vriendelijk verzocht jaarlijks 6,4 miljard op te hoesten teneinde te vermijden dat de walen letterlijk verhongeren. Bovendien is dit een minimumbedrag, afhankelijk hoe je de berekening maakt maar je kan dit onmogelijk natrekken aangezien het bedrag vervat is in allerlei afhoudingen. Hoe dan ook blijft het een aanzienlijke aderlating voor de vlamingen.

Dit gezegd zijnde wil ik je wijzen op een vergissing in jouw betoog. Henri1 is namelijk geen waal, maar een rasechte limburger zoals jij en een pak anderen. Henri1 wil absoluut doorgaan voor waal en vermeldt daarom "le grand Liège" als woonplaats terwijl hij in Herstappe, een Vlaamse gemeente met faciliteiten voor franstaligen geboren is. Deze kwestie is hier niet lang geleden behandeld maar is je vermoedelijk ontgaan.

Stephanie vergist zich dus. Haar mening is niet meer waard dan het papier waarop ze gedrukt is.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2020, 16:59   #118
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoiets moet bij de Vlaams-Nationalisten pijn doen om zoiets te lezen.
Oei ineens hebben de Vlamingen toch gelijk... als ze de Walen maar naar de mond praten hebben ze altijd gelijk, onafhankelijk van wat ze zeggen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2020, 17:01   #119
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Tsjong tsjonge toch.
De Waal wordt niet luier geboren dan de Vlaming maar de Waal wordt het wel veel meer met de politieke papfles ingelepeld...
Oud 22 juni 2020, 17:02   #120
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Man, man, man, de doorsnee Waal is er fier op dat zij Walen wel profiteren van het leven en dus minder werken dan de hardwerkende dwaze Vlamingen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be