Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2020, 05:38   #21
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
de foto's aan de boomstammetjes gaan eentonig zijn
Ze besparen daar op.
Ze maken maar ne foto of 5.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 05:41   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
komkomkom....ik vind dat die "veiligheidsraad" toespraken de laatste weken aan professionaliteit gewonnen hebben.Men geeft maatregelen en men geeft van sommige van die maatregelen zelfs een inkijkje in wat het in de toekomst KAN worden.(bvb nu over die verzamelingen van 400 mensen...)

Het is ongetwijfeld ook een soort coordinatie met andere landen in de EU....

Eigenlijk is dat "lossen van de teugels" een soort zoektocht:laat de teugels vieren en wacht even af dat het niet scheef loopt....

En ja,er zullen ALTIJD mensen en sectoren zijn die zich tekort gedaan voelen...tant pis....

En ja,er zullen altijd "vergetelheden" opduiken die dan in de pers of zo uitgebreid uitgesponnen kunnen worden en als "bewijs" aangevoerd worden voor "amateuristisch gedoe".Die quarantainemaatregelen hebben echter letterlijk TIENDUIZENDEN draadjes van het maatschappelijk weefsel gebroken.....pats....doorgesneden..De herstelling zal LANG duren...

Laat ons verder "idiotengedrag" hier en daar zien voor wat het is,idiotengedrag en niet "regeringspolitiek"...

Overigens,dat is wel duidelijk,hangen de "experten" bijna buiten te drogen.Ze hebben hun nut gehad,en mochten ze "sterallures" hebben zijn er ongetwijfeld nog wel verkiezingen om eens te proberen...

We kunnen BLIJVEN zeuren over de zaken van een maand of zo geleden,maar die zijn EEN MAAND geleden hé.........het is bijna de oudheid nu.

Kan allemaal zijn.
Ze zijn hun geloofwaardigheid echter kwijtgespeeld.

En dan rollen de "experten" ook nog eens over de straat in hun moddergevecht (Van Ranst en Van Gucht).
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 05:55   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ah bon. Dat ik daar nog niet aan had gedacht. En ik maar denken waarom die ober een half uur aan mijn tafel bleef zijn leven te vertellen
Hij spreekt toch met U, he, hij zal misschien wat speeksel in uw pint spuwen en zo...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 05:57   #24
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Integendeel, die ongehoorzame burgens leveren juist het bewijs dat al haar vorige strenge maatregelen voor niets waren en dat ze onze maatschappij en onze economie door een paar machtsgeile virologen in de vernieling heeft laten brengen door haar onbekwaamheid als leidster van het volk.
Het blijft inderdaad een puzzel waarom het opheffen van noodzakelijke maatregelen geen rampen veroorzaakt he.

Het is een beetje als de snelheidsbeperkingen overal opheffen, en vaststellen dat het aantal verkeersdoden blijft dalen.
Oud 25 juni 2020, 07:36   #25
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een klucht van jewelste.

De circussen moeten alvast niet meer heropenen van hun voorstellingen hebben we er de laatste tijd meer dan genoeg gezien.
Farce Majeure in de eerste mini-ster haar geval?
Oud 25 juni 2020, 08:17   #26
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De eerste minister was kwaad en heeft de feestjes op straat stijl Flagey veroordeeld.

Wat een stoute minister . Nu gaan al die jongeren nog bang worden ook ...straks dienen ze nog een klacht in wegens pesterij.

Ze gaan het nu zeker niet meer doen. Daar ben ik nu van overtuigd
Inderdaad wat een schouwspel

Je bubbel mag van 10 naar 15 personen. Wie trekt daar zich nog iets van aan?

Mondmaskers...nu iedereen er één heeft hoeft het niet meer.

( Ik was gisteren in Aldi als enige met mondmasker, zelfs het personeel dat de rekken vult heeft er geen meer op)

80 besmettingen op 10.000 000 mensen, is dan ook als een naald in een hooiberg.

Kortom, de grootste hoop van de bevolking gooit alle maatregelen overboord.
Enkel waar het verplicht is wordt nog een mondmasker gedragen. En diegene waarvoor de gezondheid op de eerste plaats komt, zal er ook nog één dragen.

Laatst gewijzigd door De Prof : 25 juni 2020 om 08:20.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 08:17   #27
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

De discrepantie tussen wat ik in mijn vrije tijd niet mag of kan doen en op het werk (voor de overheid!) moet doen is om gewelddadig zot van te worden.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 09:34   #28
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Inderdaad wat een schouwspel

Je bubbel mag van 10 naar 15 personen. Wie trekt daar zich nog iets van aan?

Mondmaskers...nu iedereen er één heeft hoeft het niet meer.

( Ik was gisteren in Aldi als enige met mondmasker, zelfs het personeel dat de rekken vult heeft er geen meer op)

80 besmettingen op 10.000 000 mensen, is dan ook als een naald in een hooiberg.

Kortom, de grootste hoop van de bevolking gooit alle maatregelen overboord.
Enkel waar het verplicht is wordt nog een mondmasker gedragen. En diegene waarvoor de gezondheid op de eerste plaats komt, zal er ook nog één dragen.
hmmm.....in mijn regio zie ik inderdaad amper mondmaskers maar GEEN drukte hoor.Die verplichte karretjes zijn eigenlijk een goed "afstandssysteem".Zelf zoek ik het ook niet op..(geen weekendwinkelen en geen populaire winkels vlakbij Izegem of Kortrijk dus...voor onbepaalde tijd)

Een meerderheid van de bevolking,durf ik poneren,houdt zich naar beste arbeid en vermogen aan afstand houden en dat is het enige wat de overheid kan verhopen ,met de "maatregelen" als gids.

Neen,de flikken gaan niet met rolmeters beginnen rondlopen en ja,er zijn ALTIJD onnozelaars die interpreteren,(of niet denken),en tot de orde moeten geroepen worden.Wat die "bubbels" betreft,het onderscheid tussen mensen en de meeste diersoorten(totnogtoe bekend) is dat mensen kunnen tellen tot meer dan 4.Als ik soms lees vraag ik me af of mensen niet KUNNEN tellen...

Moest de regering een bubbel van 50 voorstellen dan,ik geef het op een briefje,zijn er die gaan janken dat ze 60 "nodig" hebben etc.........onnozelaars....de "bubbels" worden vergroot,stapje voor stapje,wat meer misschien?

Het goede nieuws LIJKT te zijn dat de propagatie van het virusje al een tijdje vrij laag is geworden..en we misschien een paar betere maanden krijgen om 2020 en onze hulpsector ook een paar maanden "gewoon" mag doen...

Het wordt spannend gezien honderduizenden landgenoten ,ondanks alles,toch maar weer op reis zullen gaan en in andermans bubbels gaan rondhangen.....het zal zijn wat het zal zijn...zeg...september

Laatst gewijzigd door kelt : 25 juni 2020 om 09:38.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 09:38   #29
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
hmmm.....in mijn regio zie ik inderdaad amper mondmaskers maar GEEN drukte hoor.Die verplichte karretjes zijn eigenlijk een goed "afstandssysteem".Zelf zoek ik het ook niet op..(geen weekendwinkelen en geen populaire winkels vlakbij Izegem of Kortrijk dus...voor onbepaalde tijd)

Een meerderheid van de bevolking,durf ik poneren,houdt zich naar beste arbeid en vermogen aan afstand houden en dat is het enige wat de overheid kan verhopen ,met de "maatregelen" als gids.

Neen,de flikken gaan niet met rolmeters beginnen rondlopen en ja,er zijn ALTIJD onnozelaars die denken,(of niet denken),en tot de orde moeten geroepen worden.

Het goede nieuws LIJKT te zijn dat de propagatie van het virusje al een tijdje vrij laag is geworden..en we misschien een paar betere maanden krijgen om 2020 en onze hulpsector ook een paar maanden "gewoon" mag doen...

Het wordt spannend gezien honderduizenden landgenoten ,ondanks alles,toch maar weer op reis zullen gaan en in andermans bubbels gaan rondhangen.....het zal zijn wat het zal zijn...zeg...september
Waarom zou je op reis verplicht zijn in andermans bubbels te gaan hangen ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 09:39   #30
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Waarom zou je op reis verplicht zijn in andermans bubbels te gaan hangen ?
Ik zal U eens een belangwekkende "disclosure" doen:

In het buitenland wonen ook mensen!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 09:41   #31
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal U eens een belangwekkende "disclosure" doen:

In het buitenland wonen ook mensen!

Maar ben je verplicht in die hun bubbel te gaan rondhangen ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 09:49   #32
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het blijft inderdaad een puzzel waarom het opheffen van noodzakelijke maatregelen geen rampen veroorzaakt he.
Het is een beetje als de snelheidsbeperkingen overal opheffen, en vaststellen dat het aantal verkeersdoden blijft dalen.
Veralgemeende snelheidsbeperkingen hebben weinig of geen invloed op het aantal verkeersdoden. De verkeersdichtheid doet de gemiddelde snelheid dalen en daardoor zijn er minder verkeersdoden. Van 1950 tot 2020 groeide het autopark in België van circa 500.000 naar ruim 6.500.000 stuks.
Oud 25 juni 2020, 10:53   #33
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee, eigenlijk niet.

Veel van de maatregelen waren NOOIT nodig.
En daar zijn de politici nu ook achter gekomen.
Die zijn tot de vaststelling gekomen dat ze gelijk dwaze kippen achter de hards kraaiende haan zijn aangelopen.

Maar ze kunnen nu niet alles loslaten en zeggen sorry mensen we zaten grondig fout.
Maar het is niet erg, jullie en de 5 komende generaties mogen opdraaien voor de maatschappelijke en economische schade die we hebben veroorzaakt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 11:26   #34
groteAntwerpseGust
Partijlid

Standaard

Citaat:
Nee, eigenlijk niet.

Veel van de maatregelen waren NOOIT nodig.
En daar zijn de politici nu ook achter gekomen.
Die zijn tot de vaststelling gekomen dat ze gelijk dwaze kippen achter de hards kraaiende haan zijn aangelopen.

Maar ze kunnen nu niet alles loslaten en zeggen sorry mensen we zaten grondig fout.
Maar het is niet erg, jullie en de 5 komende generaties mogen opdraaien voor de maatschappelijke en economische schade die we hebben veroorzaakt.
Dat is volgens mij inderdaad één van de problemen van onze politici. Toegeven dat ze de boel verkloot hebben, ongelofelijke economische schade hebben aangericht zonder aantoonbaar resultaat kunnen ze niet.
Hun enige mogelijkheid om nog aan de macht te blijven is volhouden, de extra economische schade die dat veroorzaakt er maar bijnemen, en slechts heel langzaam de maatregelen versoepelen.

Laatst gewijzigd door groteAntwerpseGust : 25 juni 2020 om 11:26.
groteAntwerpseGust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 11:35   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groteAntwerpseGust Bekijk bericht
Dat is volgens mij inderdaad één van de problemen van onze politici. Toegeven dat ze de boel verkloot hebben, ongelofelijke economische schade hebben aangericht zonder aantoonbaar resultaat kunnen ze niet.
Hun enige mogelijkheid om nog aan de macht te blijven is volhouden, de extra economische schade die dat veroorzaakt er maar bijnemen, en slechts heel langzaam de maatregelen versoepelen.
Wat kan de politiek nog anders doen?

Het lossen van de maatregelen hebben ze trouwens ook niet meer in handen.
Oud 25 juni 2020, 12:01   #36
groteAntwerpseGust
Partijlid

Standaard

Citaat:
Wat kan de politiek nog anders doen?

Het lossen van de maatregelen hebben ze trouwens ook niet meer in handen.
Voor een deel nog wel, evenementen mogen nog steeds niet, Tomorrowland, Graspop,...
groteAntwerpseGust is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 14:18   #37
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor een deel nog wel, evenementen mogen nog steeds niet, Tomorrowland, Graspop,...
Wel, ergens zijn dat waarschijnlijk wel de gevaarlijkste dingen natuurlijk, of is het niet uitgesloten dat het gevaarlijke dingen zijn. Daar is het potentieel aanwezig om direct duizenden nieuwe besmettingen te hebben.
Oud 25 juni 2020, 15:37   #38
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel, ergens zijn dat waarschijnlijk wel de gevaarlijkste dingen natuurlijk, of is het niet uitgesloten dat het gevaarlijke dingen zijn. Daar is het potentieel aanwezig om direct duizenden nieuwe besmettingen te hebben.
Buiten zie ik niet veel problemen, binnen is een ander paar mouwen. Alles wordt over één kam geschoren en dat is verkeerd. Liet men de mensen vrij, dan zouden zij ook de minst risicovolle kant kiezen.

En als aerosolen de hoofdvector van de besmetting is, dan zou men dat beter onderzoeken en oplossingen om ze te verhinderen of desnoods te verwijderen.
Die 1,5 meter berust op niets i.v.m. dit virus. Het kerkkoor in Seattle stond verspreid opgesteld met inachtname van de 'sociale' afstand en toch werden nagenoeg alle deelnemers besmet en ze hadden allemaal hun handen vooraf en nadien gewassen.
Oud 25 juni 2020, 16:30   #39
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De concerten en massa is op zich niet direct een probleem.
Maar het drankgebruik, waardoor de lichamelijke weerstand verzwakt en de hitte in de massa, waardoor mensen verzwakken, sommige zelf flauwvallen.

Maar ook de aanwezigheid van mensen uit 1001 verschillende gebieden wereldwijd.
Oud 25 juni 2020, 16:34   #40
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En hoelang denk je dat het nog gaat duren voor de jongeren zelf hun evenementen gaan improviceren?

Ze zetten nu als muziek op hun feestjes en halen hun drank in de nachtwinkels.

Het word vergeten, maar de jongeren zijn door de lockdown en het sluitingsuur aan het leren om te feesten zoals wij dat 40 jaar geleden deden.

En het kost veel minder geld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be