Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Welk scenario verwacht u?
Paarsgeel 8 14,29%
Verkiezingen 22 39,29%
Paarsgroen-plus 6 10,71%
Voortzetten minderheidsregering 20 35,71%
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2020, 23:21   #641
Tavek
Banneling

Standaard

De timing van deze "openbaring", is echter wel speciaal.

Die is er volledig op gericht Arizona te kelderen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2020, 23:23   #642
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De timing van deze "openbaring", is echter wel speciaal.

Die is er volledig op gericht Arizona te kelderen.
Oei, en de deadline van 21 juli van Bouchez dan ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2020, 23:24   #643
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Oei, en de deadline van 21 juli van Bouchez dan ?
Ik denk dat Rutten "fck bouchez" denkt.

"Ik gaan premier, gij ook niks..."
Oud 26 juni 2020, 23:32   #644
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

Bwa, Bouchez has it all. Status quo tot 2024 is just fine.

Maar Rutten beseft blijkbaar dat ze politiek dood is Nog even de tactiek van de verschroeide aarde toegepast...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2020, 23:34   #645
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Bwa, Bouchez has it all. Status quo tot 2024 is just fine.

Maar Rutten beseft blijkbaar dat ze politiek dood is Nog even de tactiek van de verschroeide aarde toegepast...
Er zijn twee kampen in de VLD.

Rutten zit in een er van, ze hebben de voorzittersverkiezingen verloren.
Oud 26 juni 2020, 23:35   #646
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Rutten denkt eerder: "Er zit niks in voor mij, dus liever een scenario waar ik een kans heb dat terug in beeld kom"
Ze is na de verkiezingen enkel op postjes aan het azen geweest. Nu is dat vooruitzicht weg, terwijl haar partij in pole-position voor formatie (en het uitdelen van postjes). Als ze met haar openbaring de formatie op de klippen wil laten lopen en na eventuele verkiezingen weer uitzicht krijgt op een of andere functie of mandaat is dit geen slechte zet.

Bij mijn weten zijn er nog geen reacties dat alles wat ze gezegd heeft voor 100% de waarheid is. Even afwachten op reacties, zeker van de tsjeven.

Het zou de politiek geloofwaardig maken dat alle (in)formatie gesprekken opgenomen worden en ter beschikking worden gesteld van de kiezers. Enkel besproken items mogen onderwerp worden van bestuur. Een droom voor de kiezer, zo kan men niet meer onder leugens uitkomen maar dit is een utopie. De geloofwaardigheid van democratisch bestuur zou wel terug wensbare waarden aannemen. Jammer genoeg zijn leugens zijn core-business van de politiek.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2020, 23:36   #647
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Rutten denkt eerder: "Er zit niks in voor mij, dus liever een scenario waar ik een kans heb dat terug in beeld kom"
Ze is na de verkiezingen enkel op postjes aan het azen geweest. Nu is dat vooruitzicht weg, terwijl haar partij in pole-position voor formatie (en het uitdelen van postjes). Als ze met haar openbaring de formatie op de klippen wil laten lopen en na eventuele verkiezingen weer uitzicht krijgt op een of andere functie of mandaat is dit geen slechte zet.

Bij mijn weten zijn er nog geen reacties dat alles wat ze gezegd heeft voor 100% de waarheid is. Even afwachten op reacties, zeker van de tsjeven.

Het zou de politiek geloofwaardig maken dat alle (in)formatie gesprekken opgenomen worden en ter beschikking worden gesteld van de kiezers. Enkel besproken items mogen onderwerp worden van bestuur. Een droom voor de kiezer, zo kan men niet meer onder leugens uitkomen maar dit is een utopie. De geloofwaardigheid van democratisch bestuur zou wel terug wensbare waarden aannemen. Jammer genoeg zijn leugens zijn core-business van de politiek.
We zijn akkoord.
Oud 26 juni 2020, 23:48   #648
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rutten vs Dewever.

Meer is het niet. Die twee lusten elkaars bloed.
Ze kan het in alle geval nog steeds niet laten om de 'boel' op te draaien.

N-VA vroeg om in regering te stappen met Vlaams Belang
Oud 26 juni 2020, 23:50   #649
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ze kan het in alle geval nog steeds niet laten om de 'boel' op te draaien.

N-VA vroeg om in regering te stappen met Vlaams Belang
Na de volgende verkiezing veel kans dat het net andersom wordt

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 00:22   #650
Tavek
Banneling

Standaard

In 2024 is het op vlaams niveau sowieso prijs.

En laat ze dan maar eens klooien. De raad van state en het grondwettelijk hof mogen overuren gaan draaien.

Dan gaan de cheques and balances in ons systeem pas echt nodig zijn.
Oud 27 juni 2020, 00:27   #651
XenApp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Nee, helemaal niet. Het kantelpunt is dat het belang of de pvda de helft van de zetels haalt, 'alternatieve' meerderheid of niet. Des te groter dat deze partijen worden, des te meer legimiteit gaan de resterende partijen hun toe-eigenen met de resterende percenten. En dan spreek ik alleen over Vlaanderen.
Groen speelt het in deze scenarios handig als disfunctionele extremischtische partij door dan toch aan de feestdis van postjes te komen.
Oud 27 juni 2020, 00:31   #652
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Nee, helemaal niet. Het kantelpunt is dat het belang of de pvda de helft van de zetels haalt, 'alternatieve' meerderheid of niet. Des te groter dat deze partijen worden, des te meer legimiteit gaan de resterende partijen hun toe-eigenen met de resterende percenten. En dan spreek ik alleen over Vlaanderen.
Groen speelt het in deze scenarios handig als disfunctionele extremischtische partij door dan toch aan de feestdis van postjes te komen.
Indien NVA en VB een meerderheid hebben vlaams, gaan ze regeren hoor.

Nu, ik kijk er naar uit en ook niet. Wel omdat ze dan eens mogen tonen wat ze kunnen (vooral de rechterlijke macht tegenkomen) en niet omdat 5 jaar klotebeleid...klote is.

Het gros van de VB standpunten ivm migratie en dergelijke zullen knal op de rechter botsen. De teleurstelling zal groot zijn bij de achterban.
Oud 27 juni 2020, 00:35   #653
XenApp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Indien NVA en VB een meerderheid hebben vlaams, gaan ze regeren hoor.

Nu, ik kijk er naar uit en ook niet. Wel omdat ze dan eens mogen tonen wat ze kunnen (vooral de rechterlijke macht tegenkomen) en niet omdat 5 jaar klotebeleid...klote is.

Het gros van de VB standpunten ivm migratie en dergelijke zullen knal op de rechter botsen. De teleurstelling zal groot zijn bij de achterban.
Dat zie ik niet gebeuren. Dat zou betekenen dat de NVA federaal jaren postjes gaat mislopen. Dat gaan ze niet doen. Politiek draait om geld en macht en daarna het plebs laten geloven dat ze goed geregeerd worden.
Oud 27 juni 2020, 01:00   #654
XenApp
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Vanaf het moment dat het VB mee in een of andere regering zit, worden ze de volgende verkiezingen gedecimeerd, maar aan de andere kant zal 'politiek talent' die een professionele carriere wil uitbouwen in de politiek sneller durven naar het VB gaan. Tevens wordt onmiddelijk het VB nog meer aanvaarbaar voor volgende formaties omdat het taboe weg is.

En standpunten die knal op de rechterlijke macht gaan botsen? Als je in de regering zit, kan je wetten laten veranderen. Strookt die niet met Europa, betaal je in het slechtste geval een boete. Duitsland geeft tegenwoordig het goede voorbeeld door besluiten van het Europees Hof van Justitie klaarblijkelijk links te laten liggen.
Oud 27 juni 2020, 02:31   #655
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dewever heeft zelf gezegd in 2019 dat het onmogelijk was om een regering met het VB te vormen omdat CD&V en VLD niet mee wilden.

Dit is geen nieuws. Dat ze het echter hier zo expliciet brengt is wel nieuws. Op dit moment.
Omdat ze nog altijd hoopt op die Vivaldi regering en zo de Arizona regering af te blokken..
Zoals men in de studio zei, dat N-VA een coalitie met het VB wou aangaan maakt de Waalse partijen nog meer afkerig om met N-VA een coalitie te vormen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 02:45   #656
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn twee kampen in de VLD.

Rutten zit in een er van, ze hebben de voorzittersverkiezingen verloren.
Gelukkig want welke "liberale strekking" gaat er nu dividend rendementen meer belasten ?
Oud 27 juni 2020, 02:50   #657
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
verkiezingen gaan niet meer kunnen zoals vroeger met stemhokjes, veel te veel risico, daarnaast kan iedereen kan zijn/haar belastingsbrief online invullen, dan kan je evengoed verkiezingen online doen mensen die geen internet hebben kunnen ook gaan kiezen in bvb de bib of ingerichte plaatsen, WZC hebben de vorige twee verkiezingen al kotjes gezet zodat de mensen niet meer uit hun kot moesten, dus kunnen er evengoed pcees in gezet worden.
Oud 27 juni 2020, 05:02   #658
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Heeft Bart De Wever na de formatiegesprekken voor de Vlaamse regering niet openlijk aan iedereen gezegd dat hij het onmogelijke trachtte te doen om het Vlaams Belang mee in het bad te trekken, maar dat de anderen dit pertinent niet wilden?

Maar niemand nam dat ernstig. Zeker sommige forummers kwaakten hier nogal: zij wisten en weten dat het water tussen nva en vb oneindig diep is. De Chinese muur.
(wel, die muur is er. Maar ook tussen alle andere partijen onderling, dus niet alleen met het vb).
Er is maar een instantie die Chinese muren kan slopen. De kiezer.

Rutten klapt nu een beetje uit de biecht (met de rijkelijkheid van de toegevingen).
Dat zal haar zuur opbreken.
Zelfs al weet eigenlijk iedereen dat het ooit wel ging uitkomen; al moesten de kraaien het uitbrengen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 05:09   #659
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
verkiezingen gaan niet meer kunnen zoals vroeger met stemhokjes, veel te veel risico, daarnaast kan iedereen kan zijn/haar belastingsbrief online invullen, dan kan je evengoed verkiezingen online doen mensen die geen internet hebben kunnen ook gaan kiezen in bvb de bib of ingerichte plaatsen, WZC hebben de vorige twee verkiezingen al kotjes gezet zodat de mensen niet meer uit hun kot moesten, dus kunnen er evengoed pcees in gezet worden.
Dat gaat wel nog in stemhokjes.
Maar niet langer op een halve of drie kwart dag. Een hele dag zal wellicht nodig zijn.
Op voorwaarde dat de reproductie factor beneden 1 blijft, en de wachtrijen in open lucht. Dus graag met een wat striktere organisatie: wie op een redelijk nauwe aangeduide tijdsvork zich aanbiedt, mag in de snelle file gaan staan.
En één bijzitter extra, die toeziet op het ontsmetten van de handen voor het binnengaan in het kotje.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 08:40   #660
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Mooie theorie.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be