Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2005, 01:38   #461
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
even aangenomen dat het allemaal waar is en dat het niet slechts een bijkomend effect is camera of door de programmatuur achteraf gebruikt
ik weet het niet, maar zou het niet kunnen dat het hier om een perfect normaal verschijnsel zou kunnen zijn ?
vreemd is dan wel dat men het verderop wegfiltert
Dit is net wat de verdachtmakingen ondersteunt. Waarom wordt er gefoefelt?
Oud 14 februari 2005, 01:39   #462
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

spreek je hier wel over hetzelfde filmpje ? dezelfde camera ?

buiten die vlek zijn de kleuren van de voorliggende gebouwen anders ( dat zou nog kunnen als men het wat tracht te verbeteren ), bovenal zijn de gevelaflijningen ook niet precies hetzelfde
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 01:47   #463
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

@2004gun

kijk eens naar het rechtse voorliggende gebouw telkes op foto 2 van beide sequenties
op de eerste staat die aflijning lichtjes hol, op de tweede kan je zelfs met een lat naast geen buiging in terug vinden

antwoord daar misschien eens eerst op
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 01:56   #464
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat mij nu echter nog het meest fascineert is waarom, buiten net die vage foto's en films die wezen op allerhande gekke toestanden ( oa het verticaal naar beneden komen ) waardoor een mens uiteraard sterk gaat twijfelen, de anderen ( oa in dat FEM-verslag gebruikt ) niet meteen boven water kwamen
Omdat enkel de eerste categorie bruikbaar is om complottheorieën op te bouwen ?

Wat mij 'fascineert' is dat je op 't web wel dozijnen complottheorieën vindt rond 9/11 maar erg weinig wetenschappelijke benaderingen

Hoe mensen zo massaal kunnen instappen in complottheorieën, vat ik niet. Is dit iets nieuw in de geschiedenis ? Een bijverschijnsel van www ?
Hebben mensen nood aan n soort groepsgevoel - wij tegen de lemmingen ?
I dunno. En geen idee of daar al veel sociologisch onderzoek naar is gedaan. Zal daar de komende dagen n keer naar googlen

Het wijst in elk geval op n zeer groot wantrouwen vs het officiële discours en vs de mainstream media.

Als dat wantrouwen zich nu nog kon omzetten in ernstige politieke analyse dan kwamen we msschn n stap verder,
maar het schijnt zich meer en meer te vertalen in 'misdaadonderzoek' - wat is bvb de relevantie van 'de flits' waar hierboven wordt naar gevraagd ?

Laatst gewijzigd door Knipp : 14 februari 2005 om 02:02.
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 01:58   #465
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Bristow, Knipp en anderen, ik had u ervoor gewaarschuwd !
We rekenen erop te mogen komen uithuilen bij u
Oud 14 februari 2005, 02:00   #466
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp

Als dat wantrouwen zich nu nog kon omzetten in ernstige politieke analyse dan kwamen we msschn n stap verder,
maar het schijnt zich meer en meer te vertalen in 'misdaadonderzoek' - wat is bvb de relevantie van 'de flits' waar hierboven wordt naar gevraagd ?
De relevantie?? Dat is dat er iets gebeurd met dat vliegtuig want normaal niet gebeurd met een normaal vliegtuig die gekaapte zou moeten zijn door 4 arabische terroristen met kartonsnijders.

Je kan het bewijs op het filmpje niet ontkennen. Dit is bewijs. Er is daar iets gebeurd wat men langs officiële weg blijkbaar niet graag geanalyseerd ziet want het is weggeknipt op de officiële DVD.
Oud 14 februari 2005, 02:14   #467
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
De relevantie??
Ja, maar vanwaar je fixatie op die flits ?

De al dan niet mainstream media staan elke dag bol van feiten die wel duidelijk zijn en waar wel politieke conclusies kunnen worden uit getrokken.

Als je de amerikaanse regering op iets wil pakken,
dan kan je dat alle dagen, mét mainstreamfeiten en zonder complottheorieën.

Als je naast de mainstreammedia iets alternatief wil bieden, dan moet je dat ernstig doen. Je ingraven in wilde gissingen en een handvol anomalieën dient tot niets.

Laatst gewijzigd door Knipp : 14 februari 2005 om 02:18.
Oud 14 februari 2005, 02:22   #468
exodus

Standaard

Citaat:
Ja, maar vanwaar je fixatie op die flits ?

De al dan niet mainstream media staan elke dag bol van feiten die wel duidelijk zijn en waar wel politieke conclusies kunnen worden uit getrokken.

Als je de amerikaanse regering op iets wil pakken,
dan kan je dat alle dagen, mét mainstreamfeiten en zonder complottheorieën.

Als je naast de mainstreammedia iets alternatief wil bieden, dan moet je dat ernstig doen. Je ingraven in wilde gissingen en een handvol anomalieën dient tot niets.
Anomaliën... ik kan je zeggen ik geloof natuurlijk niet alleen door die flits dat het een inside job is. Het is wel weer een serieuze aanwijzing. Jij vind die anomaliën niet belangrijk?? Het zou je toch moeten aan denken denken zetten, op zijn minst.

Een mogelijke verklaring is dat die flits een raket afvuurt, die de schade aan het gebouw vergroot.
Oud 14 februari 2005, 03:23   #469
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een mogelijke verklaring is dat die flits een raket afvuurt, die de schade aan het gebouw vergroot.
Als je goed kijkt kan je op sommige foto's een tunnel zien.
Oud 14 februari 2005, 04:29   #470
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat enkel de eerste categorie bruikbaar is om complottheorieën op te bouwen ?
Wat mij 'fascineert' is dat je op 't web wel dozijnen complottheorieën vindt rond 9/11 maar erg weinig wetenschappelijke benaderingen
Hoe mensen zo massaal kunnen instappen in complottheorieën, vat ik niet.
Het gaat in eerste fase niet om complottheorieën te bouwen ...

Zoals reeds gemeld was ik in eerste instantie volledig mee met het verhaal dat ons via de (Amerikaanse) media werd doorgestuurd. Nog lang vóór ik de eerste complot-theorie op het net (per ongeluk) ontdekte (ergens midden 2002) merkte ikzelf bij het bekijken van de berichtgeving op CNN, VRT, VTM, BBC-World, ... (allemaal main stream) een aantal rariteiten op waardoor ik me ben gaan vragen stellen. Het ging in eerste instantie over de meest simpele zaken.

Een korte bloemlezing:
- Het feit dat vliegtuig II 40 minuten in de lucht hing, afwijkend van de route, wanneer vliegtuig I reeds gestopt was met vliegen (ik kende NORAD nog bij lange niet, maar vond het wel al een beteke bizzar)
- De vondst van het paspoort van ene Mohammed Atta op enkele 100 m van WTC uit duizenden ton afval.
- Het feit dat ze na x aantal uur alle namen reeds op papier hebben en de link naar OBL hebben gelegd
- De bevestiging van Mueller dat er gebruik is gemaakt van gestolen identiteitspapieren, maar desalniettemin blijft vasthouden aan hun 19 namen
- Een Nederlander (naam ontglipt me) die een vlieginstructiecentrum uitbaat en zegt dat die Atta geen woord Duits kan, terwijl hij wel x aantal jaar in Hamburg zou gestudeerd hebben
- Het feit dat er zo verdacht werd gedaan over het staal dat uit de WTC torens afkomstig was, 't werd naar afgebakende zones verstuurd en niemand mocht enig onderzoek uitvoeren
- Het nieuws dat in de Israëlische pers verscheen dat er op 9-11 (1 dag) 4000 telefoontjes werden ontvangen op de Ambassade van Israël terwijl er geen enkele het leven heeft gelaten. (Laat ons er extreem van uitgaan dat 80% van de telefoons niet voor WTC-werknemers waren en dat er per werknemer 5 telefoons werden gedaan, dan zijn het er nog steeds 160 (!?)...)
- ...

Ik ben toenertijd steeds kritischer gaan kijken naar die main stream toestanden en kreeg op regelmatige basis bevestiging dat er 't één en 't ander niet correct verliep:
- De gelukkige vondst van de films van OBL waar in Europa door Duitse onafhankelijke experts werd gewezen op het manipulatief karakter van de vertaling van een heel onduidelijk sprekende en getoonde OBL.
- Het feit dat er geen bewijslast kwam tegen OBL
- De link naar Saddam en zijn Irak ...
- De WMD en de kakkafonie daaromtrend op de life uitgezonden vergadering van de UN waar Hans Blickx zijn getuigenissen komt verklaren
- Het anthrax verhaal waar gaten in zaten door anonieme brieven e.d.
- Uitspraken van een heel aantal politici
- ...

Ik weet dat jullie een aantal zaken in gescheiden beeld wensen te zien, maar voor mij bleek ik een aantal puzzelstukjes in handen te hebben van een puzzel waar ik de grootte nog niet van kon identificeren. En ergens midden 2002 ben ik mij op allerlei gebied beginnen informeren. Het net (officiële en minder officiële data), de literatuur (o.a. Gore Vidal), de main stream media, en telkens kreeg ik puzzelstukjes bij. Een aantal passen volledig niet wegens te ver gezocht, te fantast, te extreem, ... maar een groot aantal blijken deel uit te maken van een mega puzzel. De helft van de stukken ontbreken nog en een deel zal nooit gevonden worden en de beeltenis is intussen zichtbaar.

Er bestaan verschillende theorieën en waarschijnlijk is géén van allen de juiste
- Er werd door jullie een aardig (maar aangenaam) boompje opgezet over de statistische evaluatie van de 4 zelfmoorden. Heren, er zijn te veel variabelen om dit op een betrouwbare manier te doen en god weet of het er effectief iets mee te maken heeft. Ik heb er mijn cursus statistiek niet voor boven gehaald

- Net zoals de bij wijlen hillarische discussie over het gebruik van kernexplosies. Gentlemen, the bottle neck is explosieven of niet en of het dan wel met of zonder atoomtechnologie (electronen, protonen, neutronen, ...) is gebeurd is voor mij van ondergeschikt belang. De verklaringen van Praha komen mij bekend voor, maar ook hier heb ik de cursus sterkteleer nog ff zo gelaten.

't Is voor mij ook van ondergeschikt belang welke theorie het dan wel haalt, ik kan mij in ieder geval niet van de indruk ontdoen dat wat wij op school in onze geschiedenisboekjes hebben geleerd door een katalysator is gehaald alvorens wij het te eten kregen en dat het ganse 9-11 volledig gekatalytiseerd is.

Graag jullie mening

Met vriendelijke groet
Oud 14 februari 2005, 06:33   #471
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
even aangenomen dat het allemaal waar is en dat het niet slechts een bijkomend effect is camera of door de programmatuur achteraf gebruikt
ik weet het niet, maar zou het niet kunnen dat het hier om een perfect normaal verschijnsel zou kunnen zijn ?
vreemd is dan wel dat men het verderop wegfiltert
Als je een printscreen maakt net op het moment van de flits...plak hem in photoshop en bekijk het resultaat. Een perfect wit bolletje wat er heel duidelijk gefabriceerd uitziet. IS duidelijk niet echt.

Laatst gewijzigd door illwill : 14 februari 2005 om 06:34.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 06:36   #472
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
spreek je hier wel over hetzelfde filmpje ? dezelfde camera ?

buiten die vlek zijn de kleuren van de voorliggende gebouwen anders ( dat zou nog kunnen als men het wat tracht te verbeteren ), bovenal zijn de gevelaflijningen ook niet precies hetzelfde
Zowiezo kijkend naar de kleur van de gebouwen en de kleur van de lucht zien de tweede reeks er toch wel heel wat natuurlijker uit hoor en dus ongewijzigd.
Oud 14 februari 2005, 07:46   #473
Bristow
Burger

Bristow's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
[size=3]Wanneer je Mueller citeert, dien je het wel volledig te doen:[/size]
[font=Arial][size=3]CNN revealed that FBI director Robert Mueller openly admitted that some of the identities of the 9-11 hijackers are in question due to identity theft. Here’s what CNN reported on September 21: [/size][size=3]FBI Director Robert Mueller has acknowledged that some of those behind last week's terror attacks may have stolen the identification of other people, and, according to at least one security expert, it may have been "relatively easy" based on their level of sophistication.[/size][/font]

10 dagen na de aanslag
Je moet echt niet roepen, hoor. Leer liever wat beter lezen. Ik had het over een verklaring uit 2002. Jij zit weer in de beginperiode, om wat meer verwarring te zaaien zeker.
Bristow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 07:57   #474
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We rekenen erop te mogen komen uithuilen bij u
Kom maar af, we will pull it of together !
Oud 14 februari 2005, 08:36   #475
Bristow
Burger

Standaard

Citaat:
Het gaat in eerste fase niet om complottheorieën te bouwen ...
Wie gaat nu zoiets denken ...

Citaat:
- De vondst van het paspoort van ene Mohammed Atta op enkele 100 m van WTC uit duizenden ton afval.
Heeft de wereldpers gehaald, natuurlijk. Dit bericht werd nooit bevestigd. Dit is iets dat jij blijkbaar niet begrijpt.

Citaat:
- Het feit dat ze na x aantal uur alle namen reeds op papier hebben en de link naar OBL hebben gelegd
Zelfs de FBI kan de passagierslijsten door een computer laten cross-checken met de lijst van Al Qaeda contacten. Dat duurt volgens mij geen 20 minuten, de tijd om in SQL de query op te stellen.

Citaat:
- Het feit dat er zo verdacht werd gedaan over het staal dat uit de WTC torens afkomstig was, 't werd naar afgebakende zones verstuurd en niemand mocht enig onderzoek uitvoeren
Flagrant onwaar

Citaat:
- Het nieuws dat in de Israëlische pers verscheen dat er op 9-11 (1 dag) 4000 telefoontjes werden ontvangen op de Ambassade van Israël terwijl er geen enkele het leven heeft gelaten. (Laat ons er extreem van uitgaan dat 80% van de telefoons niet voor WTC-werknemers waren en dat er per werknemer 5 telefoons werden gedaan, dan zijn het er nog steeds 160 (!?)...)
Daar heb je inderdaad zelf aan gedacht ! Ik heb daar in deze draad al gedetailleerd op geantwoord, maar goed, begrijpend lezen is niet je sterkste punt.
Deze roddel is gelanceerd door Al Manar en is op zowat elke junk-site te vinden.
Heb je je nooit de kritische vraag gesteld waarom geen van de duizenden junk-sites die dit vertellen een lijst geeft van waar deze hypotetische 160 (of 4000 zoals op de junk-sites meestal staat) werkten?
Heb je je nooit de kritische vraag gesteld wie ze verwittigd heeft? Hoe? En vooral waarom? Alsof het de daders van zulke vreselijke aanslagen iets kan schelen dat enkele van hun "geloofsgenoten" omkomen. Voor een inside-job zijn dit in elk geval weer veel outsiders die op de hoogte zijn !
Voor je informatie, er zijn drie Israëli's omgekomen in de WTC.
(http://www.haaretzdaily.com/hasen/pa...ubContrassID=0)
Eén van hen was doof, misschien heeft hij daarom de telefoon van de mossad niet horen rinkelen !

In het algemeen, wat de junk-sites doen, en jij trapt er gewillig in, is verwarring zaaien door een cocktail van krantenknipsels, valse berichten en uit de context gehaalde berichten in ellenlange lijsten op ons loslaten.

Dit lukt altijd, voor elk onderwerp waar de pers veelvuldig over bericht.

Maak eens een leuke collectie van alle krantenknipsels over Britney Spears. Je zult er zoveel tegenstrijdigheden in vinden dat de conclusie wel zal moeten zijn: Britney Spears bestaat niet.

Droom rustig verder over je complotten.

Laatst gewijzigd door Bristow : 14 februari 2005 om 08:48.
Oud 14 februari 2005, 08:57   #476
Bristow
Burger

Standaard

Citaat:
wat mij nu echter nog het meest fascineert is waarom, buiten net die vage foto's en films die wezen op allerhande gekke toestanden ( oa het verticaal naar beneden komen ) waardoor een mens uiteraard sterk gaat twijfelen, de anderen ( oa in dat FEM-verslag gebruikt ) niet meteen boven water kwamen
Ik weet niet zeker of dat klopt.
Het probleem is dat er duizenden sites zijn die de alternatieve theorieën belijden, en die geven natuurlijk de informatie die hen goed uitkomt (al dan niet vervalst).
Omdat de mainstream-pers niet twijfelt over de grote lijnen zijn er veel minder sites over de aanslagen die de officiële theorie belijden (waarom zou iemand zich daar mee bezig houden).

Voorbeeldje: ik heb vanmorgen in google de volgende opzoeking gedaan:
israeli casualties wtc

Het geeft 35900 hits, de éne alternatieve site na de andere die de roddel van de 4000 ontbrekende Israëli's vertelt. Ik heb goed moeten zoeken om een link te vinden naar de drie Israëli's die kennelijk in de WTC zijn omgekomen.
Oud 14 februari 2005, 09:18   #477
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bristow
Wie gaat nu zoiets denken ...

Zelfs de FBI kan de passagierslijsten door een computer laten cross-checken met de lijst van Al Qaeda contacten. Dat duurt volgens mij geen 20 minuten, de tijd om in SQL de query op te stellen.
Moest het zo makkelijk zijn... Waarom hebben ze dan geen query laten doen om de moslims die les volgden als piloot?? Daar hadden ze wel enkele jaren tijd voor
En kom niet af dat ze het niet wisten want ze wisten dat er iets zat aan te komen, van Al Qauda. Bv. sommige officials die vliegverbod hadden gekregen. Natuurlijk was dat maar een rookscherm voor de echte inside job.
Oud 14 februari 2005, 09:22   #478
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Als je een printscreen maakt net op het moment van de flits...plak hem in photoshop en bekijk het resultaat. Een perfect wit bolletje wat er heel duidelijk gefabriceerd uitziet. IS duidelijk niet echt.
Voila, het filmpje is weer vals.
Oud 14 februari 2005, 12:19   #479
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila, het filmpje is weer vals.
Het is altijd vals geweest. heb je al eens eerder gepost, nog even vals als vorige keer. Overduidelijk zelfs! Indien er een echte flits moest geweest zijn dan krijg je niet een mooi wit bolletje op u schermpje.
Heb je zelf nu al eens een print screen geprobeerd? Doe het nu gewoon eesn zelf en bekijk het resultaat.

Laatst gewijzigd door illwill : 14 februari 2005 om 12:20.
Oud 14 februari 2005, 12:39   #480
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Het is altijd vals geweest. heb je al eens eerder gepost, nog even vals als vorige keer. Overduidelijk zelfs! Indien er een echte flits moest geweest zijn dan krijg je niet een mooi wit bolletje op u schermpje.
Heb je zelf nu al eens een print screen geprobeerd? Doe het nu gewoon eesn zelf en bekijk het resultaat.
Het filmpje is niet vals, het komt van televisie. Zoals het uigezonden is juist na 9/11. Trouwens op 11 september vorig jaar gebruikten ze die beelden ook op het tv1 journaal, ze blikten erop terug. En toen was die flits ook te zien, had er speciaal op gelet. Ze gaan gemanipuleerde beelden gebruiken van internet zeker op het tv1-journaal.

Laatst gewijzigd door exodus : 14 februari 2005 om 12:41.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be