Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2020, 10:57   #101
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Er sterven nog steeds mensen van honger in België. Sturen we de rekening dan naar de N-VA wegens wanbeleid.
De dikke patroons deden het wel goed en beter tijdens hun shift.
Waar in hemelsnaam haal jij dat vandaan?
Dat zou ik nu echt toch eens willen weten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2020, 11:04   #102
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Als hij 10x meer krijgt moet hij meer dan 10x meer wegen aanpakken want dat wordt goedkoper als de hoeveelheid groter wordt.
Of heb je dat voorzien als geld wat hij in zijne binnenzak steekt.
Zeg man, heb jij begrepen wat ik bedoelde, of zijt ge met mijn kloten aan het rammelen?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2020, 09:20   #103
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zeg man, heb jij begrepen wat ik bedoelde, of zijt ge met mijn kloten aan het rammelen?
sbe: begrijpen ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 07:14   #104
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Kamervoorzitter Patrick Dewael (Open VLD) wil dat een eventueel pardon van België voor het koloniale verleden niet “gratuit” is, maar ook kijkt naar mogelijke flankerende maatregelen. Dat zei hij zondag in De zevende dag.
Afgelopen woensdag kwamen de fractieleiders in de Kamer overeen dat de Kamer zich gaat buigen over het koloniaal verleden in Congo, Rwanda en Burundi. Hoe dat precies zal gebeuren, binnen de commissie Buitenlandse Zaken of via een afzonderlijke nieuwe commissie, wordt de komende weken, nog voor het reces, beslist. Vanaf september zou de commissie dan aan de slag kunnen.

“Ik ga niet vooruitlopen op hoe dat er moet uitzien, maar ik denk dat, behalve een eventueel excuus of pardon, dat er een resem maatregelen moeten zijn om dat te kaderen”, zei Dewael. De commissie zou ook moeten bekijken hoe er met eventuele herstelbetalingen zal worden omgegaan als de overheid een fout zou erkennen. “Wie een fout maakt, zegt het wetboek, moet de schade vergoeden”, aldus Dewael.

De Kamervoorzitter heeft begrip voor de suggestie dat de koning excuses zou kunnen uitspreken. “Maar de koning moet altijd afgedekt zijn door een regering, en die wordt maar gesteund door 38 leden in de Kamer. Vandaar dat ik zeg: doe zoiets in een aparte commissie of in een commissie Buitenlandse Zaken”.

Jongens waar gaat dit heen?
Hebben wij nog niet genoeg ontwikkelingshulp gegeven.
Hulp die steeds verdween in de zakken van enkelingen.

Dewael zou beter op pensioen gaan, dan kan ie zich weer iedere dag een stuk in z'n kloten zuipen.
Die gelden verdwenen inderdaad in de zakken van ...

En dan heb je dit nog:

'Ik ben door België ontvoerd en nadien aan mijn lot overgelaten'

Er is denk ik niemand die de 'ontvoerden' op huidig ogenblik in de weg staat om terug naar eigen land te gaan?
Oud 27 juni 2020, 07:41   #105
ydde
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

... Ik ben door België ontvoerd en nadien aan mijn lot overgelaten ... niemand belet de ontvoerden om terug naar eigen land te gaan ... en in de democratische republiek feest te gaan vieren; misschien is het ook nuttig om onze beste burgemeester ter wereld, en toekomstig beste minister er wereld, mee te nemen om vergiffenis te vragen, een vergoeding te storten en de mensen in Kivu en Ituri samen te brengen in een vredevol congo ... wie weet ?
Oud 27 juni 2020, 07:47   #106
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde Bekijk bericht
... Ik ben door België ontvoerd en nadien aan mijn lot overgelaten ... niemand belet de ontvoerden om terug naar eigen land te gaan ... en in de democratische republiek feest te gaan vieren; misschien is het ook nuttig om onze beste burgemeester ter wereld, en toekomstig beste minister er wereld, mee te nemen om vergiffenis te vragen, een vergoeding te storten en de mensen in Kivu en Ituri samen te brengen in een vredevol congo ... wie weet ?
Strak plan
Oud 27 juni 2020, 16:04   #107
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Zorgverleners met een restaurantcheck afkopen en dan geld over het door en door corrupte Congo gaan uitstrooien ... proficiat P. De Waal. Dat heet een AZG'tje doen. Artsen zonder Grenzen voerden ook veiligheidsmateriaal uit terwijl we in België zonder zaten, duizenden stierven en de zorgverleners met schrik voor het eigen leven dubbele shiften draaiden omdat een diarree had ... FTW!

In de meltingpot gaat alles kapot, echte diversiteit op kop.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 16:50   #108
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zorgverleners met een restaurantcheck afkopen en dan geld over het door en door corrupte Congo gaan uitstrooien ... proficiat P. De Waal. Dat heet een AZG'tje doen. Artsen zonder Grenzen voerden ook veiligheidsmateriaal uit terwijl we in België zonder zaten, duizenden stierven en de zorgverleners met schrik voor het eigen leven dubbele shiften draaiden omdat een diarree had ... FTW!
2!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 17:26   #109
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Maar je vergelijkt verschillende kieskringen met elkaar.
Et alors? Maak dat minder duidelijk water in jouw geliefde Belgische federatie aan de hand is?
Oud 27 juni 2020, 17:32   #110
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Et alors? Maak dat minder duidelijk water in jouw geliefde Belgische federatie aan de hand is?
Maar wat jij doet, is iemand vergelijken die, bij wijze van spreken, 40 stemmen haalde in een kieskring met 100 inwoners met iemand die 400 stemmen haalde op 1200 kiezers en dan op basis van de absolute aantallen de eerste persoon een loser noemen. Beetje vreemd.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 18:27   #111
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Jongens waar gaat dit heen?
Hebben wij nog niet genoeg ontwikkelingshulp gegeven.
Hulp die steeds verdween in de zakken van enkelingen.

Dewael zou beter op pensioen gaan, dan kan ie zich weer iedere dag een stuk in z'n kloten zuipen.
In Rusland heeft men het lijfeigenschap ook maar pas afgeschaft in 1861. Nazaten van lijfeigenen zouden dus kunnen nagaan voor wiens rekening hun voorouders arbeid hadden geleverd en eventueel vd nazaten van die grootgrondbezitter een billijke vergoeding kunnen eisen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 18:32   #112
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Er sterven nog steeds mensen van honger in België.
In Wallonie?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 18:47   #113
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
In Rusland heeft men het lijfeigenschap ook maar pas afgeschaft in 1861. Nazaten van lijfeigenen zouden dus kunnen nagaan voor wiens rekening hun voorouders arbeid hadden geleverd en eventueel vd nazaten van die grootgrondbezitter een billijke vergoeding kunnen eisen.
Je kan de rollen trouwens even goed omdraaien. Er waren ook vele Belgische kolonialen, die met hard werken een landbouwbedrijf hadden opgebouwd in de Kongo, en die in 1960 zonder genade over de kling werden gejaagd (vrouwen vaak verkracht ook). Wanneer gaat Kongo HEN vergoeden?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 27 juni 2020 om 18:47.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 19:10   #114
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dit is een standaard praktijk in aanbestedingen, als de aannemer meer moet uitvoeren dan voorzien dat er een min-prijs wordt bedingt omdat de vaste kosten dalen.
Nu 10x meer is natuurlijk fraude want dan is de raming niet goed opgesteld.
Dat was nogal eens een probleem bij de Regie Der Gebouwen en zo zijn er ook wel enkel ambtenaren in de gevangenis beland.

Ik dacht iets wezenlijks bij te dragen maar u had het duidelijk zo niet begrepen.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 19:20   #115
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
sbe: begrijpen ???
Dank u voor deze nutteloze post.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 20:09   #116
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Je kan de rollen trouwens even goed omdraaien. Er waren ook vele Belgische kolonialen, die met hard werken een landbouwbedrijf hadden opgebouwd in de Kongo, en die in 1960 zonder genade over de kling werden gejaagd (vrouwen vaak verkracht ook). Wanneer gaat Kongo HEN vergoeden?
2!

Hoeveel blanken zouden er al niet vermoord zijn in Afrika? Daar zwijgt men wijselijk over, want de uitkomst past niet in het politiek correcte en multiculturele plaatje. Stel u voor dat Afrikanen zouden aangeklaagd worden voor moord en racisme. Liever de bleekscheet de grond inboren en overladen met alle schuld, dat is gemakkelijker. De negerkes riepen in de jaren 60: Afrika voor de Afrikanen. Met als gevolg vermoorden en verkrachten van blanken. Daar zwijgt men over ...
Stel u voor dat wij nu nog maar zouden zeggen: Europa voor de Europeanen. Men zou 'geschokt' zijn van hier tot Tokio en janken om zoveel racisme. Tja, bepaalde rassen zijn tegenwoordig onaantastbaar.

Laatst gewijzigd door Lukkas : 27 juni 2020 om 20:20.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 20:35   #117
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
2!

Hoeveel blanken zouden er al niet vermoord zijn in Afrika? Daar zwijgt men wijselijk over, want de uitkomst past niet in het politiek correcte en multiculturele plaatje. Stel u voor dat Afrikanen zouden aangeklaagd worden voor moord en racisme. Liever de bleekscheet de grond inboren en overladen met alle schuld, dat is gemakkelijker. De negerkes riepen in de jaren 60: Afrika voor de Afrikanen. Met als gevolg vermoorden en verkrachten van blanken. Daar zwijgt men over ...
Stel u voor dat wij nu nog maar zouden zeggen: Europa voor de Europeanen. Men zou 'geschokt' zijn van hier tot Tokio en janken om zoveel racisme. Tja, bepaalde rassen zijn tegenwoordig onaantastbaar.
De Namibische Genocide is door de Verenigde Naties aangemerkt als de eerste genocide van de 20e eeuw. Deze genocide heeft aan de meerderheid van de Herero- en de Namabevolking in de toenmalige kolonie Duits-Zuidwest-Afrika het leven gekost. Tussen 1904 en 1908 zijn circa 80.000 mensen omgekomen tijdens hevige gevechten en onder erbarmelijke omstandigheden in concentratiekampen. Deze periode werd in het verleden aangeduid als de opstand van de Herero en de Hottentotten (Nama) tegen de Duitsers.
De Blanken in actie. Circa 80% van de plaatselijke Afrikaanse bevolking werd door de Blanken uitgeroeid.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 27 juni 2020 om 20:36.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 20:39   #118
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Anders kregen ze hun plaatselijke hoeren niet betaald zeker?
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 20:42   #119
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
2!

Ja vrouwen en dochters van de blanken die verkracht zijn. Of blanken die gewoon opgegeten werden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2020, 21:36   #120
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja vrouwen en dochters van de blanken die verkracht zijn. Of blanken die gewoon opgegeten werden.
In 1960 ook zusters van missieposten en zo verkracht. Wat hadden zìj misdaan??? Ook hier de vraag: wanneer komen daarvoor excuses?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be