![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3741 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het sluitingsuur heeft een grondige reden. Die is dat hoe later het wordt hoe zatter de junkies worden. En ge weet legale drug Alcohol maakt in tegenstelling tot sommige illegale drugs nogal stoer en agressief. Mensen onder invloed ervan zijn zelden vatbaar voor enige reden. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2020 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3742 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.demorgen.be/nieuws/er-is...kken~b4db06c2/ Hoe is de situatie in Kenia? Ik las dat er op 50 miljoen inwoners nog geen 200 doden zijn gevallen. Klopt dat? “Officieel vielen er tot dusver 137 doden. Die cijfers zullen zeker nog stijgen, hoor. Maar de overheid heeft hier op 13 maart, toen de eerste besmettingen gesignaleerd werden bij mensen die uit het buitenland kwamen, meteen draconische maatregelen genomen. Een mondmasker is hier zelfs verplicht op straat. Wie het niet draagt, krijgt een zware boete. Je komt geen winkel binnen zonder masker en zonder je handen te ontsmetten. Er wordt in winkels ook voortdurend via luidsprekers opgeroepen om afstand te houden. En voorbij bij ons ? Is dat om te lachen ? Er komen nog steeds bijna 1000 besmettingen per maand bij. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3743 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schat dat 85 % van de mensen geen masker (meer)draagt terwijl dat een goede maand geleden nog zeker meer dan de helft was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3744 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Waarschijnlijk worden de meeste mensen besmet net door mensen die ze kennen Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2020 om 23:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3745 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke grondige reden? Dus volgens U is enkel in België het virus super besmettelijk na 1 u, niet in frankrijk of Zwitserland? Waarom wordt die vergelijking met onze buurlanden niet gemaakt in onze media? Wat ik merk is dat U deze situatie misbruikt om uw aversie tegen alcohol duidelijk te maken, en dat als het van U afhangt we een taliban drooglegging moeten invoeren. Alcohol is ok mits enige controle, net als tabak, marihuana, etc. Je kunt natuurlijk alles droogleggen, ook buitenechtelijke seks, en de CVP staat terug invoeren. (toeval dat net De Crem, Geens, en co. het hardst voor de restricties pleiten? ) Wat ik ook merk in mijn directe omgeving is dat mensen die sowieso al een zeer zielig leven hadden die lockdown wel ok vinden. Want zij hebben weinig vrienden, geen seksleven, gaan niet naar discotheken, zijn eigenlijk al stilletjes aan het wachten op de dood (zo zien zij het niet maar ik wel) hoewel ze maar 50 zijn. Hun leven, dat is hun huis, hun tuin, en hun "internet vrienden" die ze nog nooit in het echt gezien hebben. Iets zegt me dat er op dit forum wel enkele te vinden zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3746 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3747 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar begint het nog maar net. Na bijna even lang lockdown als in België. Met dat verschil dat lockdown daar betekent geen inkomen, dus geen eten, dus honger, dus (in veel gevallen) hongerdood. Ben jij nu in Kenia? Ik dacht dat je een Thailand ganger was, of heb ik je overtuigd? Na veel maanden van totale lockdown begint het cijfer in kenia nu serieus te stijgen, net als in Indië en Pakistan. Uiteindelijk halen ze het Belgische cijfer zeker, en veel meer dan dat, want in de krottenwijken en op het platteland zijn geen medische voorzieningen dus ook geen testcapaciteit. Maar goed, moest het virus nu huishouden onder bejaarde sekstoeristen die enkel in die landen zijn om minderjarigen te neuken, dan is het toch niet allemaal voor niets geweest, zijn er toch nog positieve gevolgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3748 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb eigenlijk totaal geen idee welke de percentages zijn, en in welke mate het een "heel langzaam herstei" is en in welke mate er irreversiebele schade is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3749 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinwinkel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3750 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3751 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uw maatschappij om zeep helpen is wat je moet doen als je met ijdele hoop een epidemie wil "tegenhouden", iets wat je volgens mij gewoon niet KAN. Het is niet dat ik een epidemie leuk vind, maar ik denk dat je die niet kan stoppen, TENZIJ je je maatschappij in een soort van dystopische science fiction verandert, en zelfs dan is het niet gegarandeerd dat het lukt. Alvorens daar zelfs maar aan willen te beginnen, aan zo een transformatie, moet het toch wel om 15-20% van uw bevolking gaan he. Wij zijn aan die transformatie begonnen, en het gaat uiteraard niet lukken zonder ze helemaal door te duwen, tenzij we eigenlijk niks gedaan hadden, wat ergens mijn hoop is/was. Als het waar is dat we ze kunnen remmen hebben, dan is het stukken erger. Vergeet dus elke vorm van burgerlijke vrijheid zoals die evident leek 6 maanden geleden: we moeten van onze maatschappij een Noord-Korea op steroids maken als we willen HOPEN om een epidemie "voorgoed" tegen te houden. Tot hier toe heb ik niet de indruk dat men eigenlijk iets gedaan heeft, maar als de stijgingen van de laatste weken *reeel* zijn, en geen artefact van de testen en het opsporen en zo (niet vergeten dat 80-90% van de besmetten ons nog steeds ontgaan), DAN kan dit een aanwijzing zijn dat er ergens een maatregel is geweest die iets heeft uitgehaald: de stijging komt dan door de opheffing ervan. Het zouden de cafe's en zo kunnen zijn, of het uitgangsleven. Het is nu wel zeker dat het de lockdown niet was: die heeft op zich niks gedaan, want geen stijging gezien bij het opheffen ervan. Maar goed, het worden spannende weken. Als het weer gaat stijgen hebben we dus wel degelijk iets gedaan dat het tot nu toe tegenhield. En moeten we dat weer invoeren, voorgoed, deze keer. Of tot we ooit eens een vaccin hebben binnen enkele jaren als dat zou willen lukken. Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juni 2020 om 05:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3752 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En de doden in de sloppenwijken worden die ook geteld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3753 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik schat bij ons eerst 10% en nu misschien 20%. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3754 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn zo'n 17.000 mensen opgenomen in het ziekenhuis waarvan 15% op de IC belandt, dus ongeveer 3.000 mensen of 0.03% van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3755 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, landen met een bevolkingsexplosie hebben geen last van Corona, die hebben voldoende andere problemen. Oa de komende hongersnood vanwege de corona maatregelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3756 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het is een samenloop van omstandigheden die R bepaald en 1 event kan die omhoog doen gaan en 2 weken later kan die weer omlaag gaan. Het zal een constante monitoring en bijsturen vergen, idd tot het vaccin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3757 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die virologen zijn stiekem blij dat jongeren zo zot doen, ze mogen het alleen niet zeggen omdat het hun geloofwaardigheid zou aantasten.
Als jongeren zo voort doen deze zomer komt er geen 2de golf |
![]() |
![]() |
![]() |
#3758 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een beetje als zeggen dat de verwachtingswaarde van een groot aantal teerlingworpen 3.5 is. Die waarde blijft 3.5, ook al zal je bij een zekere teerlingworp misschien een 5 of een 1 gooien. In vele gevallen is er ergodiciteit, dat wil zeggen: het gemiddelde, genomen over het statistische universum, is gelijk aan het gemiddelde, genomen over 1 zulke realisatie, maar langdurig in de tijd. Het is juist dat dat bij chaotische systemen niet altijd zo moet zijn, maar ik geloof niet dat R zelf "chaotisch" is. Je moet dat zo zien: in parallelle equivalente werelden waar je hetzelfde soort gedragingen en dergelijke hebt, maar er wel andere "lotjes" getrokken worden, ga je verschillende R schatter waarden hebben, maar allemaal wel dezelfde "echte" R, want dat is een beschrijving van gans die statistische verzameling werelden (het statistisch universum). In de mate dat er ergodiciteit is, zullen, in al die werelden, de geschatte R waarden wel allemaal rond de echte R waarde fluctueren. Als er geen ergodiciteit is, dan kan men het chaotische verschijnsel hebben dat in sommige werelden, R sterk gaat stijgen en blijven stijgen, in andere werelden (die nochtans statistisch uit hetzelfde universum getrokken werden), R schatters gaan hebben die flink gaan dalen. Systemen waar de statistische beschrijving niet ergodisch is, zijn eigenlijk onbruikbaar. Het wil zeggen dat het concept van R-waarde zinloos geworden is, want het kan elke kant uitgaan. Ik ga er dus van uit dat de statistische beschrijving van R braaf genoeg is om ergodisch (en dus zinvol) te zijn. Citaat:
R (de echte, van het statistisch universum) is puur enkel en alleen gegeven door de statistische eigenschappen van dat universum, ttz, het gemiddelde gedrag, het gemiddelde weer, en zo voort. Als er dus een verandering is van de ECHTE R (en de schatters volgen die, op fluctuaties na), dan moet dat komen door een gedragswijziging, of andere wijziging in omstandigheden. Je kan dus normaal gezien niet hebben dat de geschatte R langdurig afwijkt van de "echte" R en dus moet de geschatte R pas SYSTEMATISCH veranderen als er ook een echte gedrags of omstandigheidswijziging is: DIE en ENKEL die wijziging is dan verantwoordelijk voor de verandering van de echte R. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juni 2020 om 10:34. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3759 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |