![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een nieuweling zou hierover mogen klagen. Iemand die al langer op dit forum vertoeft, weet wat men kan verwachten van Demper topics in het subforum K&K. En ik merk dat u het tweede deel van mijn reactie ontwijkt: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar: In België: Je hebt het recht niet om vernederend seksistisch te de doen tegenover meer dan 50% ( vrouwen Vlamingen zijn in de meerderheid) van de bevolking wegens wettelijk niet verboden.
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er werd hier opgeworpen dat men hier onvrijwillig kan worden geconfronteerd met wat Demper allemaal uitkraamt en dit in tegenstelling tot een show waar je een ticket koopt en dus bewust naartoe gaat / bewust voor kiest: Citaat:
Mijn punt was dat de shows van zulke comedians ook op tv komen. Net zoals men hier op dit forum "per ongeluk" kan worden geconfronteerd met de humor van Demper, zo kan men ook tijdens het zappen "per ongeluk" worden geconfronteerd met moppen van Alex Agnew of Hans Teeuwen. Daarom dat ik het argument dat vrouwonvriendelijke moppen van een comedian minder storend zouden zijn omdat men vrijwillig kiest die moppen te gaan beluisteren, niet echt overtuigend vind. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 2 juli 2020 om 14:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik blijf me hier verzetten tegen ranzige en vuilgebekte uitspraken die alle regels van fatsoen allang overschreden hebben. Ik ben niet de enige by the way: gelukkig zijn er hier mannelijke forummers die wèl op een respectvolle manier een grapje kunnen plaatsen. Lees nogmaals terug. Met vriendelijke groeten, NN |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het gezever van Demper eigenlijk zo goed als nooit grappig. Ik begrijp gewoon het geklaag niet in een topic waarvan men van mijlenver kon zien aankomen dat Demper weer op zijn Dempers ging doen. Demper is mijn vriendje niet. Ik probeer gewoon uit te leggen dat ik niet begrijp waarom mensen die problemen hebben met zijn 'humor' (als je het zo kan noemen) zijn topics openen, zeker wanneer ze zulke titels hebben. Waarom lees je al die zever als het je kwetst? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 2 juli 2020 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik snap trouwens ook niet waarom u me aanspreekt als "de vierpaardenman".
Is er een reden waarom je mijn gebruikersnaam vertaalt en tussen haakjes zet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet iedere lach heeft te maken met humor. Op het werk heb ik ook van die mannen gekend die voortdurend moppen tapten of vieze opmerkingen maakten en dachten dat ze oh zo plezant waren. Vele mensen ergeren zich dood aan die types maar lachen maar mee in de hoop dat het flauwe gezever dan ophoudt!
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dit geval is hij ver over de schreef gegaan wat mij betreft. Een dame in mijn familie had op hoge leeftijd inderdaad haar benen verbrand met heet spekvet en heeft vreselijk afgezien. Een buurvrouw van mij verloor op jonge leeftijd in een ongeluk haar been. Die mensen kunnen daar niet mee lachen. En iedereen die maar een greintje empathie heeft, kan dat ook niet.
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed. En hoe bepaal jij of Demper een komiek is ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vertaalde jouw naam naar het Nederlands/ Vlaams. Mijn nick mag je gerust naar het Engels/ Frans/ Swahili/ Duits vertalen hoor. Dat heeft toch niks te maken met deze discussie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Case closed. Fijn weekend nog, NN |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een schuin mopje tussendoor moet kunnen. Maar demper is echt geen meerwaarde voor dit politiek forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat baten kaars en bril wanneer de uil niet zien en wil? ![]() En tja, empathie is ver te zoeken spijtig genoeg. Toch door sommigen die héél ver over de schreef gegaan zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Da's waar. Maar het is ook waar.
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() toch, in de zin van "desondanks".
Humor is lachen als er niet te lachen valt (op het eerste gezicht). Als het triestig, gemeen, brutaal, .... lijkt. DAN lachen, dat is pas humor. Humor is het herkennen van afwijkende toestanden van "wat hoort" of "wat de bedoeling is". Het is een groot vermaak om kunnen te lachen als het helemaal fout gaat. Het is niet voor niks dat "lachen des duivels is". In onze wereld waar het "niet hoort" om niet mezelig te worden ten aanzien van gehandicapten, waar men moet opletten om niet seksistisch over te komen ten aanzien van vrouwen, en waar een man die seks wil hebben altijd verdacht is van misbruik te maken van zijn lustobject, is Demper gewoon heerlijke humor. Het is een beetje zoals lachen als ge naar de gaskamer moet: dan hebt ge echt humor. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juli 2020 om 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben ondertussen efkes aan het nadenken geweest. Dit onderwerp is een potentieel onderwerp van discussie, in bredere zin. Misschien bestaat het al. Mijn idee is kort en bondig onderwerp "seksisme" binnen subforum "maatschappij", buiten k&k dus. Ik wacht nog enkele dagen. Graag advies. Uiteraard zijn alle suggesties van iedereen welkom. |
|
![]() |
![]() |