Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2020, 23:46   #3081
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Ok micele nu een tripje van 80km naar de kust en ondertussen wat ervaring opgedaan met dat 'zelfrijdend' ding

1° de dode hoek:
het werkt, maar mercedes heeft handige driehoekjes in de spiegels... dat mis ik dus eventjes

1-0 Mercedes -Tesla

2° collision detect:
dat is dus hetzelfde, dat piept dus als hij denkt dat jij te dicht bij iemand zit, of dat helpt remmen etc
En hij maakt dezelfde fouten. Als iemand voor uw neus afdraait, remt hij te preventief;..
Je kan blijkbaar ook niet dichter dan 2 meter zo stilstaan van een voorligger (die afstand is instelbaar) of hij gaat zo onverklaarbaar in de remmen

1- 1

3° ivm vering
is niet slecht, relatief europees, ietsje zachter, en ze vangen relatief veel op met een soort 'gelkussen structuur' in de zetels, voelt op die manier zacht aan

1-1

4° dynamische cruise control:
dat werkt knal hetzelfde als bij mercedes, tenzij dat bij mercedes je snelheid omhoog tikt met dezelfde hendel, en bij Tesla doe je dat met een knopje op het stuur. Bij mercedes sla je die functie uit met dezelfde hendel, bij Tesla kan je alleen op de rem duwen. Die functie werkt dus identiek, tenzij je veel meer visualisatie krijgt op het scherm. Dus je ziet zogenaamd wat het systeem ziet. Voetgangers, fietsers, afstanden van auto's die je te dicht passeert
Bij Mercedes zie je mooi als een voorganger bvb 90kmrijdt voor u, en als je preventief moet vak veranderen, bij Tesla zie je niets... Bij Mercedes vertraagt hij iets sneller, als hij een tragere voorligger ziet.
Dan een functie die ik nog niet goed begrijp: je hebt dus twee maal tikken op de hendel activeert de zogenaamde zelfrijdende functie... tenzij je krijgt het bericht dat je handen aan het stuur moet houden, hij heeft lijnen nodig op de baan, en hij zegt regelmatig dat hij de situatie niet aankan. En als weg draait vraagt hij het stuur mee te sturen, en als je van vak verandert, geeft dat blijkbaar een 'snok' (omdat hij op eerste zicht in zijn vak wil blijven) dus ik doe daar duidelijk nog iets verkeerds...

1-1
ik zie tot nu toe geen reden om te zeggen dat het systeem beter is...
maar bon ik zal het wel ontdekken, ronde punten en rode lichten werken nog niet
De visualisatie is wel beter, maar vraag mij eigenlijk af of je dat wel moet zien... ik bedoel daarmee, de realiteit staat rondom u, je ziet de realiteit dus dat scherm leidt je af van de realiteit op die manier...

5° achteruitrijcamera
wel duidelijk Mercedes is beter... zo simpel, je ziet daar letterlijk lijnen die meebewegen met uw stuur en tonen waar uw auto gaat uitkomen, bij Tesla tekenen ze daar twee lullige lijntjes en je zit gegarandeerd op de borduur... maar bon het zal wel wennen

1-0 Mercedes -Tesla

6° opbergvakjes
ik mis dus mijn vakje voor de bril bvb
ik ga daar nu geen punten voor aftrekken ze

7° kofferdeksel met sluitmotor
ik mis dus die drukknop om de achterklep elektrisch te sluiten..
er zit zowat op elke deur een elektromotor om die te ontsluiten, wat in principe je zelf kan doen en dan besparen ze op een motortje voor de kofferklep

8° het laadsysteem
Er staat een paal van allego, en ja de badge geeft problemen, de app op de GSM daarentegen werkt wel... bizar dus moeten we nog eens uitspitten
Nu hij laadt standaard op tot 80% je kan dat instellen en overrulen, maar het komt erop neer je hebt een batterij waarvan je maar 80% gebruikt... en die 20% houden ze blijkbaar als reserve om hem langer te doen meegaan. Je rijdt dus blijbkaar 500km * 60% of gemiddeld rond de 300km tussen laadbeurten. Nu dat is in feite geen probleem, je geraakt overal waar je wilt

9° de software of de touchscreen.
Dat is aardig visueel geschreven. Je gaat mij niet lyrisch horen over doen, want alles is zowat een klein beetje nog zoeken, en terwijl je rijdt heb je natuurlijk geen tijd om te zoeken; laten we zeggen gaandeweg leer je het gebruiken, is natuurlijk niet bevorderlijk om elk hoekje en kantje van het systeem snel te gebruiken maar bon tzijn mijn eerste 80km hé

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 juli 2020 om 00:01.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2020, 23:53   #3082
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Ok micele nu een tripje van 80km naar de kust en ondertussen wat ervaring opgedaan met dat 'zelfrijdend' ding

1° de dode hoek:
het werkt, maar mercedes heeft handige driehoekjes in de spiegels... dat mis ik dus eventjes

2° collision detect:
dat is dus hetzelfde, dat piept dus als hij denkt dat jij te dicht bij iemand zit, of dat helpt remmen etc
En hij maakt dezelfde fouten. Als iemand voor uw neus afdraait, remt hij te preventief;..
Je kan blijkbaar ook niet dichter dan 2 meter zo stilstaan van een voorligger (die afstand is instelbaar) of hij gaat zo onverklaarbaar in de remmen

3° ivm vering
is niet slecht, relatief europees, ietsje zachter, en ze vangen relatief veel op met een soort 'gelkussen structuur' in de zetels, voelt op die manier zacht aan

4° dynamische cruise control:
dat werkt knal hetzelfde als bij mercedes, tenzij dat bij mercedes je snelheid omhoog tikt met dezelfde hendel, en bij Tesla doe je dat met een knopje op het stuur. Bij mercedes sla je die functie uit met dezelfde hendel, bij Tesla kan je alleen op de rem duwen. Die functie werkt dus identiek, tenzij je veel meer visualisatie krijgt op het scherm. Dus je ziet zogenaamd wat het systeem ziet. Voetgangers, fietsers, afstanden van auto's die je te dicht passeert
Bij Mercedes zie je mooi als een voorganger bvb 90kmrijdt voor u, en als je preventief moet vak veranderen, bij Tesla zie je niets... Bij Mercedes vertraagt hij iets sneller, als hij een tragere voorligger ziet.
Dan een functie die ik nog niet goed begrijp: je hebt dus twee maal tikken op de hendel activeert de zogenaamde zelfrijdende functie... tenzij je krijgt het bericht dat je handen aan het stuur moet houden, hij heeft lijnen nodig op de baan, en hij zegt regelmatig dat hij de situatie niet aankan. En als weg draait vraagt hij het stuur mee te sturen, en als je van vak verandert, geeft dat blijkbaar een 'snok' (omdat hij op eerste zicht in zijn vak wil blijven) dus ik doe daar duidelijk nog iets verkeerds...
Welke Mercedes?

Haalde die ook 94% voor de safety assist systemen zoals het model 3?

https://www.euroncap.com/nl/results/tesla/model-3/37573

Paul heeft jouw model 3 dan die volledig zelfrijdende optie van €7500? (FSD)

Of heb je gewoon de standaard autopilot? (zoals getest in Euroncap)

Voor de FSD zal het niet lang duren of er komt een serieuze update.

In elk geval is die optie nu 1k duurder geworden:
https://electrek.co/2020/07/01/tesla...8000-promised/

Laatst gewijzigd door Micele : 5 juli 2020 om 00:06.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2020, 00:05   #3083
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wel ik zie tot nu toe geen groot verschil tussen beide systemen, je ontdekt dat ook maar in functie van situaties

vb remt hij voor een auto die stilstaat aan het rood licht, tuurlijk doet hij dat, hoe hard doet hij dat of hoe snel ? Of hoe vloeiend... zonder mensen zeeziek te maken...
Ik merk geen groot verschil, tenzij bij mercedes het iets ruwer is volgens mij

vb. vertraagt hij voor een vrachtwagen op de snelweg 100m of 20m voor u ? De tesla vertraagt trager, ik vindt het ambetant dat ik niet zie of hij daar al rekening mee houdt, en dat ik de snelheid van de voorligger niet zie zoals bij mercedes
Oud 5 juli 2020, 00:07   #3084
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel ik zie tot nu toe geen groot verschil tussen beide systemen, je ontdekt dat ook maar in functie van situaties

vb remt hij voor een auto die stilstaat aan het rood licht, tuurlijk doet hij dat, hoe hard doet hij dat of hoe snel ? Of hoe vloeiend... zonder mensen zeeziek te maken...
Ik merk geen groot verschil, tenzij bij mercedes het iets ruwer is volgens mij

vb. vertraagt hij voor een vrachtwagen op de snelweg 100m of 20m voor u ? De tesla vertraagt trager, ik vindt het ambetant dat ik niet zie of hij daar al rekening mee houdt, en dat ik de snelheid van de voorligger niet zie zoals bij mercedes
Heb jij Full Self Driving of niet?

Tesla heeft nochtans 20% betere punten dan Mercedes.
Oud 5 juli 2020, 00:08   #3085
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

nu als je over iets lyrisch wilt doen dan is het

KOPPEL, optrekken, hernemingen zijn gewoon super...

als je een ding moet wennen... maar ik heb het al onder de knie na 80km , dan is het 'remmen op de motor'... gaat redelijk hard en snel...
Oud 5 juli 2020, 00:09   #3086
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heb jij Full Self Driving of niet?

Tesla heeft nochtans 20% betere punten dan Mercedes.
kost toch 7000 euro ?
ja die functie schakelt in, en hij draait vanzelf het stuur, maar dat is niet anders dan mercedes hoor.

ik ga wel gaandeweg de subtiele voordelen ontdekken of leren gebruiken.. Je ontdekt dat maar in functie van situaties;. Bij mercedes anticipeer ik in feite zijn fouten en vang ik die zelf op. Hier ga ik wel op de duur doorhebben welke fouten ik niet meer heb..

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 juli 2020 om 00:12.
Oud 5 juli 2020, 00:09   #3087
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nu als je over iets lyrisch wilt doen dan is het

KOPPEL, optrekken, hernemingen zijn gewoon super...

als je een ding moet wennen... maar ik heb het al onder de knie na 80km , dan is het 'remmen op de motor'... gaat redelijk hard en snel...
Kun je niet antwoorden op mijn vraag?
Oud 5 juli 2020, 00:11   #3088
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kost toch 7000 euro ?
ja die functie schakelt in, en hij draait vanzelf het stuur, maar dat is niet anders dan mercedes hoor.
Kan uw Mercedes ook zonder bestuurder parkeren in de garage?

(Summon Functie)

Enz...

De advanced summon functie gaat beter worden:

https://www.teslarati.com/tesla-adva...ate-elon-musk/

Laatst gewijzigd door Micele : 5 juli 2020 om 00:13.
Oud 5 juli 2020, 00:13   #3089
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nee dat parkeren in een garage doet hij niet. Hij parkeert wel tussen twee auto's langs straat, en eerlijk ik heb dat nog maar één keer gebruikt, ik parkeer gewoon zelf...

En ik parkeer die auto nooit in een garage, hij staat gewoon langs strat

Zijn connection met de GSM is heel goed uitgewerkt, dat is idd veel beter dan bij Mercedes. Die hebben iets equivalents, maar je doet daar veel minder mee, ik heb het nog nooit geactiveerd is de moeite niet

Bij elektrische aut's is dat handig tijdens het laden om dat op te volgen...

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 juli 2020 om 00:16.
Oud 5 juli 2020, 00:15   #3090
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat vb verbazend snel gaat is aanzetten, de motor moet niet aanslaan...
Wat verbazend snel gaat is switchen vooruit/achteruit....

Hij rijdt stil, maar toch heb ik de indruk dat hij meer rijgeluiden maakt dan mercedes, ik ga eens de dB meten, ofwel hoor je gewoon alleen de rolgeluiden en denk je daardoor dat hij niet stiller is en is hij effectief stiller
Oud 5 juli 2020, 00:17   #3091
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die summon ga ik wel eens testen hoor, daar ben ik nog niet na 80km..
Oud 5 juli 2020, 00:20   #3092
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat vb verbazend snel gaat is aanzetten, de motor moet niet aanslaan...
Wat verbazend snel gaat is switchen vooruit/achteruit....

Hij rijdt stil, maar toch heb ik de indruk dat hij meer rijgeluiden maakt dan mercedes, ik ga eens de dB meten, ofwel hoor je gewoon alleen de rolgeluiden en denk je daardoor dat hij niet stiller is en is hij effectief stiller
Een Mercedes zou in de regel iets beter tegen wind- en rolgeluiden moeten geisoleerd zijn. Zeker bij hoge snelheden (windgeruis).

Bij lage snelheden 10-30-50 kmh stad enzo zal de EV iets stiller moeten zijn.

ADAC meet bij 130 kmh 68,9 db(A) voor een model 3 Long Range AWD, dat is zeker niet stiller dan een ICE van die prijsklasse.

Bron:
Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/a..._Range_AWD.pdf

Innengeräusch 130 km/h 68,9 dB(A)
Mercedes C-klasse is gemeten 1,6 db stiller bij 130 kmh, maar dat verschil hoor je eigenlijk niet.
Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/a..._9G_TRONIC.pdf

Innengeräusch 130 km/h 67,3 dB(A)

Laatst gewijzigd door Micele : 5 juli 2020 om 00:36.
Oud 5 juli 2020, 00:20   #3093
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

je krijgt bvb netflix en spotify één maand gratis, en dan snap ik niet dat is nu niet iets waar ik zit op te wachten, en dan vraag je u af is dat een supplement die je later moet betalen of niet ? Weet dat dus niet

Idem voor live verkeersupdate;. Is toch al altijd standaard via radio meegestuurd, en hier is dat een 'optie' Bij de ene uitrusting heb je dat een jaar gratis, en ik weet bij god niet of ik dat nu 1maand ga gratis krijgen of 1 jaar... Dat zijn dingen die niet duidelijk zijn bij de aankoop...
Oud 5 juli 2020, 00:24   #3094
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je krijgt bvb netflix en spotify één maand gratis, en dan snap ik niet dat is nu niet iets waar ik zit op te wachten, en dan vraag je u af is dat een supplement die je later moet betalen of niet ? Weet dat dus niet

Idem voor live verkeersupdate;. Is toch al altijd standaard via radio meegestuurd, en hier is dat een 'optie' Bij de ene uitrusting heb je dat een jaar gratis, en ik weet bij god niet of ik dat nu 1maand ga gratis krijgen of 1 jaar... Dat zijn dingen die niet duidelijk zijn bij de aankoop...
Is dat geen volledig jaar gratis?

Je hebt premium dus:

https://www.tesla.com/nl_be/model3/design#battery klik op lijntje premium interieur boven jouw versie.

Citaat:
Premium interieur bestaat uit:

12-voudig elektrisch verstelbare voorstoelen
Stoelverwarming voorin en achterin
Premium audiosysteem – 14 luidsprekers, 1 subwoofer, 2 versterkers, en Immersive Sound

Premium connectiviteit (1 jaar):
Satellietkaarten met live verkeersweergave
Streaming muziek en media via internet in de auto
Vaker draadloze updates via mobiele verbinding
Internetbrowser

LED-mistlampen
Middenconsole met opbergruimte, 4 USB-aansluitingen en dockingstations voor 2 smartphones
Vloermatten

Alle interieurs zijn inclusief:

Getint glazen dak met zon- en UV bescherming
Elektrische, inklapbare, verwarmde buitenspiegels
Muziek en media via Bluetooth®
Persoonlijke bestuurdersprofielen

Laatst gewijzigd door Micele : 5 juli 2020 om 00:38.
Oud 5 juli 2020, 11:13   #3095
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is dat geen volledig jaar gratis?

Je hebt premium dus:

https://www.tesla.com/nl_be/model3/design#battery klik op lijntje premium interieur boven jouw versie.
ah al die functies zitten erin, wist niet dat dit premium was
zie dat nu staan bij de keuze longrange...

ook zoiets grappigs: je koopt longrange en dan staat er dualmotor op
ipv die nummeraanduiding bij TeslaS weet je niet waarop dat slaat

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 juli 2020 om 11:16.
Oud 5 juli 2020, 11:34   #3096
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ah al die functies zitten erin, wist niet dat dit premium was
zie dat nu staan bij de keuze longrange...

ook zoiets grappigs: je koopt longrange en dan staat er dualmotor op
ipv die nummeraanduiding bij TeslaS weet je niet waarop dat slaat
Maar Paul toch.

Dat is om het verschil te zien met de Standard Range Plus, die is enkel RWD en 1 motor achteraan. Anders zie je het verschil niet.

Model S en X is altijd enkel dualmotor sinds 2016. En sinds het enkel 100 kWh batterijpack is zal er ook geen nummer meer opstaan.

De Model 3 Long Range werd een tijdje geleden ook met 1 motor geleverd en RWD.

Maar om productievereenvoudiging en omdat je zoveel trekkracht beter kwijtgeraakt over de 4 banden hebben ze nu enkel AWD Dual Motor in aangebod bij de Long Range. In streken met redelijke winters sowieso aangeraden.

De Performance heeft dualmotor met een rood biesje of rode lijn eronder.

Maar er kunnen nog uitzonderingen zijn (vb China en op bestelling) de RWD long range gaat in de regel het meeste rijbereik hebben van alle model 3.
Hier de directe link alle specs: https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_...ications_table

Directe link specs alle model S, de laatste RWD 90 kWh was ergens 2016:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_...Specifications

Laatst gewijzigd door Micele : 5 juli 2020 om 11:54.
Oud 5 juli 2020, 21:19   #3097
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

zo eens met het gezinnetje aan de supercharger gehangen op 4 km van ons deur in Kortrijk.

Er stond één hollander, zagen er eersteklas drugdealers uit, die zo hun hiphopmuziek loeihard zetten

Er stond een Model X, die dan na vijf minuutjes weg was

Er kwam één Tesla S toe met een kerel dieduidelijk niet eigenaar van die auto was en nog nooit een tesla aan de supercharger gehangen had... die ging weg met zijn telefoon en zijn auto ging niet eens automatisch op slot zijn spiegels gingen niet toe, dus zijn auto staat daar 14' te superchargen onbeveiligd... Ondertussen zat MR waarschijnlijk een hamburger te vreten

En dan stonden wij daar met een 3tje te superchargen en te netflixen...
in 15' was hij vol 140kWpiek... ipv 11kWp hier aan de paal voor de deur.. aan 27cent...

laadsnelheid in begin 920km/u.... t'is welallemaal mooi gevisualiseerd hé En dan gekoppeld aan de iphone krijg je update van de status En slaat hij af aan 80% vanzelf

Je hoort dan ergens een ventilatorke aanslaan, dat is een koeling zeker ? Micele zal het wel uitleggen...

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 juli 2020 om 21:21.
Oud 5 juli 2020, 21:40   #3098
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hoort dan ergens een ventilatorke aanslaan, dat is een koeling zeker ? Micele zal het wel uitleggen...
Yep, luchtkoeling bij de V2 Suc

YT is uw vriend.

En de V3-laadpalen (piek 1600 km/uur) zijn vloeistofgekoeld:
https://www.teslarati.com/tesla-supe...liquid-cooled/

https://www.tesla.com/nl_BE/blog/int...ng?redirect=no

https://www.demorgen.be/nieuws/5-min...rger~bb7d0d20/

Om te weten of er in België ook al een V3 Suc station is zal jezelf moeten zoeken.

Laatst gewijzigd door Micele : 5 juli 2020 om 21:40.
Oud 5 juli 2020, 22:25   #3099
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om te weten of er in België ook al een V3 Suc station is zal jezelf moeten zoeken.
In Suarlée in de buurt van Namen -buurt van de E42- zou de eerste V3 komen, 16 zuilen * 250 kW, volgens
Citaat:
https://supercharge.info/changes

Belgium

Date Change Site Status Links Details

Wed, Jun 3 2020 Namur, Belgium Construction gmap | forum | tesla 16 stalls | 250 kW

Namur, Belgium
Status: Construction - 32 days
Chemin du Fort du Suarlée
Elevation 673 ft
GPS 50.485513, 4.7961364
Hours 24/7
Stalls 16
Power 250 kW
Nog in bouw, de kabels liggen er al, de zuilen ontbreken nog:

Fotos en link:

Citaat:
https://www.dhnet.be/regions/namur/n...78e21bd07bd74a

Une nouvelle station Tesla sort de terre a? proximite? de la brasserie "Le Felicien" sur le site des salles de ventes Rops a? Suarle?e. "La situation est strate?gique, a? proximite? du croisement des autoroutes Nord-Sud, Bruxelles-Arlon et Est-Ouest, Mons-Lie?ge. De nombreuses sociétés sont sur le site et le réseau d'affaires Break2Biz de Namur s'y réuni… Trois de ses membres utilisent une Tesla modèle III", explique Zen Mobility.

De Walen kopen ook meer Teslas en hebben geen hekel aan groene stroom.

Juiste plaats met kaartje:
Citaat:
https://fr.chargemap.com/tesla-super...r-namur-1.html

Chemin du Fort de Suarlée
5020 Namur
Belgique

Niveau de confiance Informations non vérifiées
Lieu couvert Non
Alimenté par de l'énergie renouvelable Non
16 stall V3 supercharger under construction.
Citaat:
Restaurant Le Félicien
AVENUE D’ECOLYS, 2 B3
5020 SUARLÉE
081 39 53 23
https://www.lefelicien.be/

https://www.google.com/maps/place/Le...54!4d4.7950612

Laatst gewijzigd door Micele : 5 juli 2020 om 22:53.
Oud 5 juli 2020, 23:26   #3100
Tavek
Banneling

Standaard

Voor hollanders op doorreis naar Frankrijk ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be