![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op druk bezette plaatsen, waar de afstand niet kan bewaard worden of ook binnen, hebben deze wel nut. Bijvoorbeeld openbaar vervoer.
![]() |
![]() |
#102 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En dat is trouwens niet eens juist: er zijn veel dingen waar mensen vrijwillig betalen voor iets dat ze willen bekomen. Maar ja, belastingen, dat is verkeerd: dat is U dwingen om iets te kopen waarvan je zelf de prijs te hoog vindt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar het in dit topic over ging is dat TVG zegt dat zowat iedereen een mm draagt in de winkel wat dan wel pure onzin is. Hier laat hij dan nog eens uitschijnen dat hij het voor zichzelf niet nodig acht. Dat is een kaakslag voor diegene die er wel één dragen. ( ze doen dat niet voor hun plezier hé) Komt er dan nog bovenop, als het verplicht is, zal ik het wel doen. Je kan het vergelijken met een straat waar dagelijks kinderen oversteken. (een gevaarlijke situatie) Omdat er geen 'verplichting' is om trager ter rijden op die plaats, rijd hij er steeds tegen volle snelheid voorbij... Moest het echter verplicht worden om om trager te rijden... ja dan zou hij het wel doen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als in een winkel maar 30 mensen binnen mogen tegelijkertijd, dan zal de aerosol densiteit (die waarschijnlijk UNIFORM WORDT in de winkel) kleiner zijn dan als daar 100 man binnen is. Maar het heeft totaal geen belang WAAR ge staat in die winkel om besmet te worden of niet: ge snuift die aerosol op, of ge nu op 50 cm, of op 3 meter van die bron staat. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 juli 2020 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet men dat dan opleggen ? Nee. Want zoveel is volksgezondheid dus gewoon niet waard, volgens de daadwerkelijke keuze van de mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over het nut van mondmaskers hoef je mij niet te overtuigen, ik gebruik dat de ganse dag door, verplicht. Het gaat er mij om dat de virologen, Van Ranst op kop, beweerde dat mondmaskers, aan de start van de pandemie, voor de gewone burger geen zin hadden. Uitsluitend omdat er onvoldoende beschikbaar waren en men geen stormloop op mondmaskers wou riskeren. (zoals op toiletpapier godbetert).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarom geloof ik niet in dat argument. Ze waren er volgens mij gewoon tegen en hebben nu om een of andere reden hun kar gekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De aerosol theorie is nog relatief nieuw en ook de WHO heeft deze nog niet aangenomen.
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#110 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar in het artikel (16/03) zijn het toch wel degelijk de ziekenhuizen die vroegen naar extra maskers. De richtlijnen voor rusthuizen staat reeds vermeldt in mijn post. Trouwens die tekorten hadden gemakkelijk opgevangen geweest kunnen zijn indien de federale overheid zijn voorraad mondmaskers op peil had gehouden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vb. 20 mensen, allen klant van dien Aldi in dat dorp, die die dinsdagvoormiddag er gewinkeld hebben; omdat waarschijnlijk een superverspreider ofwel meerdere gewone verspreiders er een aerosol-wolkje gepresteerd hebben. Terwijl gij nu hier fantaseert, zijt ge begod toch, volgens mij, intelligent genoeg om te kunnen opsommen waar en in welke omstandigheden er al ferme uitbraken, waar oorzaken voor kunnen aangeduid worden, vastgesteld zijn.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Komt daarbij dat er door die mensen niet de hoeveelheid lucht uitademen zoals in superspread events als zingen of zwaar werk zoals in een slagerij (waar het dan slechts 12°C is als extra verzwarende feit) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan kennen die virologen het werk van Wells niet uit de jaren 50. En sindsdien zijn er al verschillende studies geweest die aangeven dat hoe kleiner de druppeltjes, hoe besmettelijker ze zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En men gaat zich afvragen waarom: die is altijd op minstens 5 meter van anderen gebleven, en is voor de rest in zijn kot gebleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van Ranst had voor minstens 1 ding gelijk:
het is niet simpel de dingen te regelen in een land dat zowat 10 miljoen virologen telt.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een virus dat zich verspreid via speeksel kan niet op twee weken tijd tot de kleinste hoekjes van de wereld mensen zijn gaan besmetten. Het hangt gewoon in de lucht. Dat heb ik vanaf dag 1 gezegd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dat is toch een nauwe grens (dauwpunt) waar die druppeltjes (water +virus) een lang leven beschoren zijn (temperatuur ,relatieve vochtigheid en druk)
Laatst gewijzigd door jogo : 8 juli 2020 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat mondmaskers wel veel nut hadden. Dat het virus ook gewoon in de lucht hangt. Dat ze hun mond hebben gehouden voor de Chinese leiders dat krijgen ze nog niet over de lippen...misschien komt dat nog wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien denkt hij gewoon een rebel te willen zijn door geen mondmasker te willen dragen....misschien denkt hij daarmee een Outlaw te zijn ( hij is verzekeringsagent) Ik noem dat moeilijk doen over een mondmasker gewoon slechte wil. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 juli 2020 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |