![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De punten waren behoorlijk goed maar dat commentaar.........."NN is steeds verstrooid tijdens de les". " NN kan het wel, ze doet haar best maar wordt door het minste afgeleid". "NN dagdroomt in de klas". "NN is er niet bij met haar gedachten". "NN kijkt de hele tijd uit het raam". Enz.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In de tekst staat : diegene die Pall Mall rookt kweekt vogels. (ps, bij mij zijn alle tips wel in orde.) edit: die in Bold zijn verkeerd Laatst gewijzigd door Skobelev : 9 juli 2020 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoe kom jij aan 7?
op het rekenmachine staat bovenaan telkens 1234, som daarvan is 10. in de berekening is het echter 1224, som daarvan is 9. lampen: bovenaan staan er 5 streepjes, 3 x 5 = 15. in de berekening staan maar 4 streepjes, maw dat is 3 x 4 = 12.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ingenieurs laten zich niet horen.
Beetje schrik?
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 9 juli 2020 om 14:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar is geen regel voor gegeven in de bovenstaande. He is dus onoplosbaar. De prioriteitregel zal namelijk een ander antwoord geven als je 3 x 5 streepjes vermenigvuldigt met het rekenmachien, dan wanneer je 5 + 5 + 5 streepjes vermenigvuldigt met hetzelfde rekenmachien. 9 x 3 x 5 is 135 9 x 5 + 5 + 5 = 55
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist omdat het een kwestie van logica is moet die regel goed vastgelegd worden.
Met de algemeen aanvaarde regel is 1 + 4 +5 gelijk aan 4 + 5 + 1 en 1 + 4 x 5 gelijk aan 4 x 5 + 1. Dat lijkt logischer dan wanneer het laatste verschillende resultaten zou geven. Maar ik vind wel dat men gewoon altijd haakjes moet zetten. Ook als het niet strict nodig is.
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1 + (2*2) = 1 + 2 * 2 =
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() in beide gevallen is dit 5.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is raar hoor.
In het eerste geval is het 5 en in het 2e geval is dat 6.
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen. in alle gevallen (en dat is altijd al geweest, zeker sinds de 19e eeuw) moet je eerst vermenigvuldigen en dan pas optellen.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1+2 = 3 3 x2 = 6 Als je echter 1 + (2 x 2) doet dan tel 1 + 4 = 5. Jullie zijn allemaal mis en uw rekenmachientjes kent er niks van. Als je het anders wil moet je het anders schrijven ook.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 9 juli 2020 om 15:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je kan nu evengoed zeggen dat 1 + 2 = 4 is. Dat is evengoed niet de regels volgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het gegoogled.
https://www.google.com/search?ei=mCw...e-gws-wiz-serp Het moet wel tussen haakjes en wat er tussen staat moet je samen tellen en dat gebruiken. Zoniet doe je 1 +2 =3 en dan pas x 2 = 6
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 9 juli 2020 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementslid
|
![]() Ballonnetje = 10?
En streepje = 1? Dus geeft dat 15 voor elk van de bovenste rij ballonnetjes. En 14 per stuk in dat cluster vanonder. 14 14 14. -> is dat 42? Te veel vraagtekens bij dit. 9 + 9 * 42 387 |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Parlementslid
|
![]() De ballonnetjes zijn maar half zo groot, dus tellen ze maar voor 5?
9 + 9 * 27? 252 |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Ikke nie snap nie ![]()
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |