Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2020, 21:36   #61
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Action heroes zien er anno 2020 nog gelijkaardig uit hoor:

Die vergelijking met Twilight is absurd. Het gaat daar om een film gericht op tienermeisjes... Totaal ander doelpubliek dan een Rambo film dus.
En de maatpakken zijn ook nog niet verdwenen:

Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 8 juli 2020 om 21:37.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 00:01   #62
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Action heroes zien er anno 2020 nog gelijkaardig uit hoor:

Die vergelijking met Twilight is absurd. Het gaat daar om een film gericht op tienermeisjes... Totaal ander doelpubliek dan een Rambo film dus.
Voor feminazis is dit "Toxic Masculinity".

Deze komt echter niet uit Twilight, of welke serie/film dan ook.

Bloedserieus.
Bij 'n Google search naar "Men in skirts" kom je niet enkel Braveheart tegen.

Maar je hebt gelijk dat nog niet elke man al geïnfecteerd is met 't links-liberalisme & 'n overdosis soya.

Gelukkig maar.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 10:28   #63
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Een vrouw van in de tachtig waar ik regelmatig een praatje mee maak vertelde mij een tijdje geleden dat kattenvlees tijdens de oorlog niet zo uitzonderlijk was.
Inderdaad, er zijn katten gesneuveld in de oorlog! Ik heb me laten vertellen dat ze een beetje smaken als konijn.
Minder geweten is dat er ook honden stierven. Niet om op te eten - ten minste daar heb ik nooit iets over gehoord. Maar gewoon omdat er niet genoeg eten was om hen te voeren. Mijn grootvader heeft 2 van zijn 3 honden afgemaakt in het begin van de oorlog, hij vond het vreselijk maar had geen keuze.
Oud 9 juli 2020, 10:30   #64
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Voor feminazis is dit "Toxic Masculinity".

Deze komt echter niet uit Twilight, of welke serie/film dan ook.

Bloedserieus.
Bij 'n Google search naar "Men in skirts" kom je niet enkel Braveheart tegen.

Maar je hebt gelijk dat nog niet elke man al geïnfecteerd is met 't links-liberalisme & 'n overdosis soya.

Gelukkig maar.
Het feit dat die foto al jaren rondcirculeert en zo vaak als voorbeeld wordt gebruikt, toont toch aan dat het al bij al goed meevalt.

Als ik rondloop op straat zie ik maar zeer weinig zulke gevallen.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 9 juli 2020 om 10:31.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 11:11   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Definieer eens mannelijker?
Vraag dat eens aan eender welke vrouw. Die willen allemaal een 'echte' man. Ze zullen u uitleggen wat ze daarmee bedoelen.

Eenmaal ze een 'echte' man aan de haak hebben geslagen moet die zich zo snel mogelijk vrouwelijk gaan gedragen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 juli 2020 om 11:14.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 11:21   #66
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Ik vraag me af of de topicstarter niet vertrekt vanuit een verkeerde veronderstelling. "Mannen worden vrouwelijker" zegt hij, maar is dat wel zo?

Als ik louter af ga op wat ik in mijn omgeving zie doen de mannelijke tieners en twintigers veel meer aan sport, fitness enz dan in mijn tijd. Ze lopen er dan ook allemaal behoorlijk gespierd bij vind ik.

En, ondanks alles wat er rond metoo en PC-praatjes in de media verschijnt, komt er toch ook nog altijd dezelfde vettige praat uit hun bakkes zoals mannen overal ter wereld dat altijd al gedaan hebben. En gelukkig maar

Ze zuipen en roken minder dan vroeger, maar dat lijkt me eerder een kwestie van slimmer te zijn dan vrouwelijker.

Laatst gewijzigd door JBM : 9 juli 2020 om 11:21.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 11:39   #67
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Ik vraag me af of de topicstarter niet vertrekt vanuit een verkeerde veronderstelling. "Mannen worden vrouwelijker" zegt hij, maar is dat wel zo?

Als ik louter af ga op wat ik in mijn omgeving zie doen de mannelijke tieners en twintigers veel meer aan sport, fitness enz dan in mijn tijd. Ze lopen er dan ook allemaal behoorlijk gespierd bij vind ik.

En, ondanks alles wat er rond metoo en PC-praatjes in de media verschijnt, komt er toch ook nog altijd dezelfde vettige praat uit hun bakkes zoals mannen overal ter wereld dat altijd al gedaan hebben. En gelukkig maar

Ze zuipen en roken minder dan vroeger, maar dat lijkt me eerder een kwestie van slimmer te zijn dan vrouwelijker.
De conditie van jongeren gaat er sterk op achterruit. Er gespierd bijlopen en er alleen maar mee pronken heeft ook niet veel vandoen met mannelijkheid; wat je met die spieren doet of kan dan weer wel.
En ja er komt nog wel wat vettige praat uit hun bakkes maar dat is dan enkel en alleen maar als er geen vrouw in de buurt is te bespeuren. Van zo gauw er een vrouw in het gezelschap is is het heel wat minder.
Beste voorbeeld is de studentenwereld van nu tegenover die van vroeger....of bepaalde beroepscategorieën die zijn vervrouwelijkt. Spreek daar maar eens van aan oude politie mannen of zelfs gewoon mannelijke oudere arbeiders.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 juli 2020 om 11:40.
Oud 9 juli 2020, 11:39   #68
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vraag dat eens aan eender welke vrouw. Die willen allemaal een 'echte' man. Ze zullen u uitleggen wat ze daarmee bedoelen.

Eenmaal ze een 'echte' man aan de haak hebben geslagen moet die zich zo snel mogelijk vrouwelijk gaan gedragen
jij bent veel afgewezen geweest zeker?
Oud 9 juli 2020, 11:42   #69
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De conditie van jongeren gaat er sterk op achterruit. Er gespierd bijlopen en er alleen maar mee pronken heeft ook niet veel vandoen met mannelijkheid; wat je met die spieren doet of kan dan weer wel.
En ja er komt nog wel wat vettige praat uit hun bakkes maar dat is dan enkel en alleen maar als er geen vrouw in de buurt is te bespeuren. Van zo gauw er een vrouw in het gezelschap is is het heel wat minder.
Beste voorbeeld is de studentenwereld van nu tegenover die van vroeger....of bepaalde beroepscategorieën die zijn vervrouwelijkt. Spreek daar maar eens van aan oude politie mannen of zelfs gewoon mannelijke oudere arbeiders.
dus vettige praat uitkramen, is iets mannelijk? jullie praten echt nooit met vrouwen hé?
Oud 9 juli 2020, 11:42   #70
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jij bent veel afgewezen geweest zeker?
Pas op ik zou daar een heel gepast antwoord op kunnen geven maar ik doe dat niet.

Is een gebrek aan een tegen argument de reden om persoonlijk te worden ? Wat is de relevantie van uw antwoord ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 9 juli 2020 om 11:51.
Oud 9 juli 2020, 11:44   #71
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus vettige praat uitkramen, is iets mannelijk? jullie praten echt nooit met vrouwen hé?
Of dat al dan niet mannelijk overkomt moet U vragen aan vrouwen.
Oud 9 juli 2020, 11:51   #72
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of dat al dan niet mannelijk overkomt moet U vragen aan vrouwen.
Niet mee eens.
Vrouwen zien wel wie concurrerende vrouwen zijn.
Idem dito voor mannen.
Het zou kunnen dat homo's bij de vrouwen in de smaak vallen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 11:55   #73
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niet mee eens.
Vrouwen zien wel wie concurrerende vrouwen zijn.
Idem dito voor mannen.
Het zou kunnen dat homo's bij de vrouwen in de smaak vallen.
Ach....het zijn van die eindeloze discussies. Wie valt bij wie in de smaak ? Gelukkig is dat bij de meeste van ons altijd anders. Sommige vallen op vulgaire types andere dan weer op keurige.....
Hoe dikwijls vraag ik me niet af hoe kan die vrouw met die man en of hoe kan die man met die vrouw ....
Oud 9 juli 2020, 16:42   #74
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik werkte vroeger in de maritiem. Ik denk dat het daar erger was dan in uw studentenwereldje!
Oud 9 juli 2020, 19:04   #75
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

De meisjes klagen nu zelfs al over de veel te zware para-opeiding.

Die kerels worden opgeleid om ergens in oorlogssituaties ingezet te worden, wat denken de juffertjes, dat de vijand met bloemetjes naar hen gaat gooien en 'Imagine' van Lennon gaan kwelen?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 21:19   #76
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Inderdaad, er zijn katten gesneuveld in de oorlog! Ik heb me laten vertellen dat ze een beetje smaken als konijn.
Minder geweten is dat er ook honden stierven. Niet om op te eten - ten minste daar heb ik nooit iets over gehoord. Maar gewoon omdat er niet genoeg eten was om hen te voeren. Mijn grootvader heeft 2 van zijn 3 honden afgemaakt in het begin van de oorlog, hij vond het vreselijk maar had geen keuze.
De Bomenaars die trots zijn op hun bijnaam "hondenfretters" speelden het destijds slimmer...

Citaat:
In de Volksmond noemen ze de inwoners van Boom wel eens “Hondenfretters”.
Het vreemde is eigenlijk dat de inwoners van Boom er fier op zijn.
Het is dan ook een lang verhaal hoe ze eraan komen die Hondenfretters.
(hondeneters)
Het is tijdens de oorlogsjaren, de periode dat het eten schaars was, dat de bijnaam vorm kreeg. Het waren de sluwe durvers die geregeld naar Mechelen en naar de Antwerpse vogelmarkt gingen om honden te kopen. Op die manier wilden ze het tekort aan vlees oplossen. Zelfs tot in Brussel trokken ze om honden op te kopen.

Alle honden ondergingen hetzelfde lot. Na een klop van ‘den houten hamer’ werden ze geslacht.
In Antwerpen en Mechelen werd het vlees verkocht. Dit allemaal in overtreding met de toen bestaande wet op vleeskeuring. In 1917 werd er een politiereglement op het slachten van honden in de gemeenteraad goedgekeurd.
Ondanks het feit dat er in Boom heel wat honden gesneuveld zijn werd het vlees voornamelijk in Mechelen en Antwerpen verorberd. Maar de Bomenaars zelf hebben nooit hond genuttigd.
http://www.stedeninfo.be/Antwerpen/B...enfretters.htm
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 22:32   #77
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
De Bomenaars die trots zijn op hun bijnaam "hondenfretters" speelden het destijds slimmer...

http://www.stedeninfo.be/Antwerpen/B...enfretters.htm
Amai ik leer nogal eens bij..........
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2020, 22:48   #78
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die kunnen er ook wat van, ja
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2020, 03:44   #79
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Mja, relatief gezien weet ik het niet, maar eieren blijken relatief toch wel wat goedkoper
Investeringstip: kies (geen) eieren voor je geld.
...
Gij beslist.
Oud 10 juli 2020, 03:51   #80
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
De meisjes klagen nu zelfs al over de veel te zware para-opeiding.
Die kerels worden opgeleid om ergens in oorlogssituaties ingezet te worden, wat denken de juffertjes, dat de vijand met bloemetjes naar hen gaat gooien en 'Imagine' van Lennon gaan kwelen?
Dat, en niet in de kazerne hoeven te slapen gedurende de week.
Het resultaat is exact wat we vandaag kunnen zien.

In Singapore is er ook verplichte legerdienst.
Wanneer de miliciens eens naar huis mogen staat de meid aan het hek te wachten om hun kitbag e.d. te dragen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be