![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Burgemeester
|
![]() Het Laatste Nieuws (14 feb)
Weer taalklacht over Waalse MUG-dienst Tubeke In Halle heeft zich een nieuw taalincident voorgedaan met de Waalse MUG-dienst uit Tubeke. Een Nederlandstalige man contacteerde de dienst 100 wegens pijn in de borststreek en werd opgehaald door het Medisch Urgentieteam (MUG), maar niemand van de bemanning kende Nederlands. Omdat er in het ziekenhuis van Halle geen plaats was, werd de man naar het ziekenhuis van Tubeke gevoerd. De man overweegt een klacht in te dienen bij de orde van geneesheren. "Men gelooft niet dat zoiets kan gebeuren tot men het zelf meemaakt en ik ben geen alleenstaand geval", aldus de man maandag op Radio 2 Vlaams-Brabant. (dwm, belga) Zonder commentaar. Laatst gewijzigd door CHW : 14 februari 2005 om 19:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigen schuld, dikke bult. Had hij maar Frans moeten leren.
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Burgemeester
|
![]() Het is precies de arrogantie die u hier schaamteloos tentoon spreidt die België doet barsten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al zou individuele tweetaligheid uiteraard wél gewenst zijn - zeker voor medisch personeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Burgemeester
|
![]() En waarom wordt Halle niet bediend door een eigen MUG-dienst?
Laatst gewijzigd door CHW : 14 februari 2005 om 20:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Burgemeester
|
![]() Uw gedrag sterkt alleen mijn vastberadenheid om komaf te maken met het België dat u voorstaat. Na de splitsing staat het u vrij om u aan te passen of te verhuizen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Burgemeester
|
![]() Typisch : opkomen voor je recht = gezanik volgens de franstalige logica.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Burgemeester
|
![]() In Rafke zijn geval is het François.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() Als er zoiets gebeurd moet dat natuurlijk vervolgd worden!
(het artikel lijkt mij overdreven maar soit) Het zal best zijn dat er Franstalige arrogantie is! Dat is niet goed te keuren he, natuurlijk ook niet overdrijven. En bestaat er dan helemaal geen Vlaamse arrogantie??? (zeker tegenwoordig) Nuja, uzelf 'belang' noemen is natuurlijk helemaal niet arrogant. Laatst gewijzigd door la_Principessa : 14 februari 2005 om 20:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Burgemeester
|
![]() Dan is hij bij mij aan het verkeerde adres : ik hoef niet meer overtuigd te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||
Burgemeester
|
![]() [font=Tahoma][font=Tahoma]
[/font][/font][font=Tahoma][size=2][font=Tahoma] [/font][/size][/font][font=Tahoma][size=2][font=Tahoma] Citaat:
Dat heeft niets te maken met taalproblemen, arrogantie, kwaadaardigheid, of misprijzen. [/font][/size][/font][size=2][font=Tahoma] [/font][/size] Citaat:
Naar hun zin te oordelen geloven ze dat ze met opzet te laat geroepen zijn omdat de omstaanders door taalvooroordelen geen Franstalige hulp wilden inroepen. Ze zijn er van overtuigd dat flaminganten liever kreperen dan aan Franstaligen iets te vragen. Natuurlijk vergissen ze zich (maar als je de nationalisten hoort of leest kun je hun vergissing wel begrijpen).[/font][font=Tahoma][size=2][font=Tahoma] Citaat:
Wie gelooft dat Franstalige ambulancebedieners zomaar cynisch zouden zeggen dat ze met opzet een Vlaamse vrouw hebben laten "crever" ? Hij die zulke dingen gelooft, vertelt en verdervertelt is rijp om zoals zijn niet zo verre voorouders om het even welke "waarheid" te geloven en te verspreiden over Joden, anderstaligen, Arabieren, Negers of ... Dat Vlaamse journalisten zich daaraan schuldigmaken is diep verontrustend, - niet voor de Franstaligen Citaat:
Ze halen de schouders op (en zeggen "c'est de nouveau un Flamand "), en beginnen serieus te overwegen van het maar zonder Vlaanderen verder te doen. [/font][/size][/font] [font=Tahoma]- niet allereest voor de Arabieren of Negers, die door de internationale instanties voor het moment nog een beetje worden beschermd. - voor Vlaanderen zelf, dat niets meer kan horen of zien dan zijn eigen waanbeelden en obsessies en dat langzaam maar zeker onleefbaar wordt. Mensen : lees ("Deutschstunde", van Siegfried Lenz) en kijk ("Der Untergang") en vergelijk. [/font] |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Voor de zoveelste keer: Ambulanciers zijn dienstverleners, dus aan hen de taak om de taal van hun "klanten" te spreken. Als ze aan de taalgrens opereren en geacht worden over die grens heen ook hulp te bieden moeten ze dus die taal ook kennen. Dat geldt voor de taalgrens in België, maar ook voor bvb. de grenzen tussen Nederland en Duitsland, Frankrijk en Spanje, enz. Ik snap gewoon niet waarom de belgicisten dit blijven tegenspreken, indien het omgekeerd was zouden jullie moord en brand schreeuwen. |
|
![]() |
![]() |