Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juli 2020, 09:06   #4101
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, 4 van de ondertussen 6 corona virussen die mensen ziek maken, zijn verkoudheidsvirussen. De vijfde is SARS I, de zesde, SARS II, ttz, deze.

Ja, er zijn mensen die eraan sterven. Had iemand hier geschreven: verleden week is een Spaanse vriendin van mij (35) aan een verkeersongeluk gestorven, dan zou niemand daar in paniek voor slaan, maar dat spijtig maar normaal vinden.

Ja, de griep doet dat elk jaar ongeveer. De meeste verkoudheden gaan nog sneller. Kinderziektes, maar die viseren enkel maar kinderen (eeuwige immuniteit nadien). De meeste airborne virussen doen dat.

Kijk, mensen die men getest had, die symptomen gehad hebben, en die nadien genezen zijn, die hebben het echt gehad he. Als je zo begint kan je zelfs zeggen dat het virus niet bestaat.

Wat juist is, is dat niet iedereen die ziek is geweest anti lichamen lijkt te hebben van de soort waar men op test, toch niet die die niet erg ziek geweest zijn.

Dat is een beetje idioot van tegelijkertijd te beweren dat miljoenen mensen besmet zijn, en dat iedereen die besmet is dood gaat, en dat er uiteindelijk nog geen miljoen doden in de wereld zijn gevallen he.

Begrijp je hoe incoherent dat allemaal is ? Volgens jou is dit een virus dat tegelijkertijd iedereen besmet en quasi totaal dodelijk is, maar aan de andere kant zijn er niet veel doden.

Ik denk dat jij totaal wartaal aan het uitkramen bent. Wat jij daar schrijft is in totale tegenspraak met alles wat we tot nu toe weten, ik zou in de verste verte niet weten waar je dat allemaal vandaan haalt.
Ik weet dat wel. Lees het corona-verhaal in de kranten, kijk op de televisie naar het corona-verhaal en idem op de radio ... En de overheid doet er elke dag nog een schep op. Angst, ja paniek is nodig om catastrofale vroegere ingrepen te verdedigen en de nog steeds voortdurende beperkingen te wettigen.
Gans Zweden is nu tot onveilig land (code rood) gebombardeerd waarschijnlijk als wraak voor het niet opleggen van een complete lockdown.
Oud 13 juli 2020, 09:31   #4102
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Gans Zweden is nu tot onveilig land (code rood) gebombardeerd waarschijnlijk als wraak voor het niet opleggen van een complete lockdown.
Inderdaad, want de situatie in Zweden is quasi identiek aan die in de UK.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 09:53   #4103
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ook hier eens droppen:

Oud 13 juli 2020, 09:57   #4104
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, 4 van de ondertussen 6 corona virussen die mensen ziek maken, zijn verkoudheidsvirussen. De vijfde is SARS I, de zesde, SARS II, ttz, deze.
ge zijt MERS vergeten
Oud 13 juli 2020, 10:13   #4105
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ge zijt MERS vergeten
Dat was in kamelen- en zandbak-streken.
Irrelevant dus en trouwens onvoldoende effectief.
Oud 13 juli 2020, 10:50   #4106
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ge zijt MERS vergeten
Juist ja.
Oud 13 juli 2020, 12:36   #4107
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Ik weet dat wel. Lees het corona-verhaal in de kranten, kijk op de televisie naar het corona-verhaal en idem op de radio ... En de overheid doet er elke dag nog een schep op. Angst, ja paniek is nodig om catastrofale vroegere ingrepen te verdedigen en de nog steeds voortdurende beperkingen te wettigen.
Heb ongeveer dezelfde bedenking gemaakt. Vandaag hoorde ik een intervieuw met Soo Aleman, arts en ass. professor in Stockholm:

Key quotes:

“Intensive care units are getting empty, the wards are getting empty, we are really seeing a decrease — and that despite that people are really loosening up. The beaches are crowded, social distancing is not kept very well … but still the numbers are really decreasing. That means that something else is happening – we are actually getting closer to herd immunity. I can’t really see another reason.”

“I can’t say if the Swedish approach was right or wrong – I think we can say that in one or two years when we are looking back. You have to look at the mortality over the whole period.”
“I don’t think that we have more new cases, I think we are just detecting more cases”

“We found that if you have a mild case you can be negative for antibodies afterwards … in those almost all of them had strong T-cell activity. This study says that there are cases that you can have a strong T-cell response even though you have not had antibodies, meaning that you have encountered the virus and built up immunity.”

Zij legt de nadruk op het feit dat zelfs met gemeten lage antistoffen toch een immuniteit kan ontstaan door het "geheugen" van de T-lymfocyten.
Het doel blijft toch een immuniteit in de groep op te bouwen. Mazelen is een heel kwaadaardige infectie, zeker indien je de ziekte als volwassene krijgt. Ik vraag mij af of hier antistoffen bij alle volwassenen kunnen gevonden worden.

Paniekerig doen om het terug stijgen van het aantal infecties lijkt mij niet juist. De weerstand van de mensen optimaliseren en indien mogelijk door mondmaskers de "dosis" zo laag mogelijk brengen lijkt mij een betere weg dan de mensen opsluiten.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.

Laatst gewijzigd door Valentinus : 13 juli 2020 om 12:38.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 12:41   #4108
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Paniekerig doen om het terug stijgen van het aantal infecties lijkt mij niet juist. De weerstand van de mensen optimaliseren en indien mogelijk door mondmaskers de "dosis" zo laag mogelijk brengen lijkt mij een betere weg dan de mensen opsluiten.
Inderdaad, tenslotte is het dodencijfer wat echt telt. Daarmee is trouwens ook het aantal "zware gevallen" gecorreleerd. Voor licht zieken maken we ons niet druk (jaja ik weet wel dat er erge na-weeen kunnen zijn, maar ik heb nergens percentages gezien).

Het *enige* nadeel van het dodencijfer is dat het met enkele weken vertraging komt. Dus als het plots, om een heel rare reden, serieus is gaan stijgen, dan kan het effect op de sterfcijfers pas "laat" binnenkomen. Besmettingen opspeuren is goed om mensen te isoleren, maar is GEEN betrouwbare bron van de werkelijke verspreiding, vermits men toch 80 of 90% van de besmetten lijkt te missen. Hoe beter men dus gaat opsporen, hoe meer men vindt.

Maar dat kan ons allemaal niet schelen als het aantal doden niet sterk gaat stijgen, daar is het tenslotte om te doen.
Oud 13 juli 2020, 13:15   #4109
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, tenslotte is het dodencijfer wat echt telt. Daarmee is trouwens ook het aantal "zware gevallen" gecorreleerd. Voor licht zieken maken we ons niet druk (jaja ik weet wel dat er erge na-weeen kunnen zijn, maar ik heb nergens percentages gezien).

Het *enige* nadeel van het dodencijfer is dat het met enkele weken vertraging komt. Dus als het plots, om een heel rare reden, serieus is gaan stijgen, dan kan het effect op de sterfcijfers pas "laat" binnenkomen. Besmettingen opspeuren is goed om mensen te isoleren, maar is GEEN betrouwbare bron van de werkelijke verspreiding, vermits men toch 80 of 90% van de besmetten lijkt te missen. Hoe beter men dus gaat opsporen, hoe meer men vindt.

Maar dat kan ons allemaal niet schelen als het aantal doden niet sterk gaat stijgen, daar is het tenslotte om te doen.
Eigenlijk niet.
Het eerste tekenen dat er een nieuwe opflakkering is met ernstige gevolgen,
zijn namelijk de besmette die ernstig ziek worden en daardoor hulpbehoevend.
zijn mensen die al een onderliggend medisch probleem hebben, die fel achteruitgaan door de besmetting.

Men ziet dus vrij snel dat er een nieuwe opflakkering is, want de ziekenhuisopnames stijgen dan.

Mensen isoleren nadat ze bevestigd besmet zijn is zinloos.
Men weet immers niet hoelang die al besmet zijn, want de testen gebeuren nog steeds sporadisch en niet systematisch.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 13:30   #4110
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij legt de nadruk op het feit dat zelfs met gemeten lage antistoffen toch een immuniteit kan ontstaan door het "geheugen" van de T-lymfocyten.
Correctie. Juist vertaald:"We bevonden dat als je een milde vorm hebt je negatief kan zijn op anti-lichamen nadien...in bijna al deze gevallen was er hoge T-cellen activiteit."

Testen op antilichamen zijn ofwel positief of negatief. Laag gemeten antistoffen bestaat niet.

Citaat:
Mondmaskers bij publieke contacten en ruimten hebben ook het voordeel dat je minder andere microben verspreid. Het aangeboren immuunsysteem is minder weerbaar tegen sars-cov-2 bij iemand die ziek is. Iemand die ziek is blijft beter in zijn kot, evenzo als personen met een immuunsysteemaandoeningen zoals AIDS lijders. Zij zijn kweekarsenalen voor een nieuw virus zoals sars-cov-2.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 13:37   #4111
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Correctie. Juist vertaald:"We bevonden dat als je een milde vorm hebt je negatief kan zijn op anti-lichamen nadien...in bijna al deze gevallen was er hoge T-cellen activiteit."

Testen op antilichamen zijn ofwel positief of negatief. Laag gemeten antistoffen bestaat niet.

Mondmaskers bij publieke contacten en ruimten hebben ook het voordeel dat je minder andere microben verspreid. Het aangeboren immuunsysteem is minder weerbaar tegen sars-cov-2 bij iemand die ziek is. Iemand die ziek is blijft beter in zijn kot, evenzo als personen met een immuunsysteemaandoeningen zoals AIDS lijders. Zij zijn kweekarsenalen voor een nieuw virus zoals sars-cov-2.
2
Oud 13 juli 2020, 14:38   #4112
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

.
Had eerst titer geschreven titer (De titer van een bepaalde stof in het bloed is de verdunning waarbij deze nog aantoonbaar is) maar dacht dat dit verwarrend was voor dit forum. Concentratie leek mij een goed alternatief. In tegenstelling met wat jij meent is er niet alleen een wel of niet aanwezig zijn van antilichamen. Er kunnen veel of weinig antilichamen aanwezig zijn.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2020, 14:48   #4113
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Mensen isoleren nadat ze bevestigd besmet zijn is zinloos.
Men weet immers niet hoelang die al besmet zijn, want de testen gebeuren nog steeds sporadisch en niet systematisch.
Je wil zeggen, het is een druppel op de hete plaat. Ja, maar het is toch dat. Ik vind het vrij normaal dat als je ziek bent, je je afzondert. Het is maar 1 keer he !
Nadien ben je dood of immuun
Oud 13 juli 2020, 17:19   #4114
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ook hier eens droppen:

Er zijn 62 miljoen hospitalisaties en daarvan zijn er 114 miljoen mensen die een aandoening overhouden aan hun hospitalisatie.

Rekenen is deze man zijn sterke kant duidelijk niet.
Er zijn er al meer dan 3 miljoen die geen aandoening overhouden.
Hij houdt geen er geen rekening mee dat een persoon meerdere aandoeningen gaan hebben.

Als we dan naar de huidige echter cijfers kijken dan is het aantal nu ongeveer 20 tot 25 maal lager dan degene die gebruikt worden.
3,4M hospitalisaties en 140K doden zijn de huidige cijfers dus waarom deze niet gebruiken.

Bij de huidige corona doden is er een co-morbiditeit van 94%, er zijn dus slechts 8000 gezonde mensen gestorven.
Het percentage doden boven de 65 jaar is 75%, dus ook in de US zijn de bejaarden de grote slachtoffers.

Zonder het te hebben hoe hij aan zijn cijfers komt van de hoeveelheid aandoeningen en er ook geen onderscheid wordt gemaakt hoe ernstig deze aandoening is kunnen we zien op onderstaande grafiek dat de oversterfte in de US laag is.

https://www.cdc.gov/nchs/nvss/vsrr/c...ess_deaths.htm

Dus zijn aanname van het aantal is tot op heden gigantisch overdreven, zijn berekening is fout en zijn cijfers van aandoening niet specifiek genoeg (en waarschijnlijk ook niet correct).

Dat de meeste doden en beschadigde mensen +65 zijn betekent dat de economie niet er niet veel slechter zal worden en om die extra 1% doden te halen gaat de epidemie toch serieus een tandje moeten bijsteken.

Dus in te delen bij de groep paniekzaaiers waar stilaan toch wel eens mag hardhandig zou tegen opgetreden moeten worden.

Laatst gewijzigd door sbe4kdr : 13 juli 2020 om 17:20.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 12:42   #4115
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik denk dat jij totaal wartaal aan het uitkramen bent. Wat jij daar schrijft is in totale tegenspraak met alles wat we tot nu toe weten, ik zou in de verste verte niet weten waar je dat allemaal vandaan haalt.
Alles wat we weten ? We weten niks. We weten zelfs niet tot welke groep dit virus behoort. Een labo virus kan je niet zomaar ontleden. Het enige dat we weten is dat het een virus is dat na de longen ook nog heel veel vitale organen aantast.
Net daarom zal het vele jaren duren eer we er een beetje gaan zijn van verlost. 2027 zal waarschijnlijk geen jaar te vroeg zijn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 12:56   #4116
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Alles wat we weten ? We weten niks. We weten zelfs niet tot welke groep dit virus behoort. Een labo virus kan je niet zomaar ontleden. Het enige dat we weten is dat het een virus is dat na de longen ook nog heel veel vitale organen aantast.
Net daarom zal het vele jaren duren eer we er een beetje gaan zijn van verlost. 2027 zal waarschijnlijk geen jaar te vroeg zijn.
Allé gij, hoe komen ze dan aan de naam Sars-Cov-2, later verandert door de media in Covid-19 en in de volksmond Corona.

Het word echt tijd dat je de complot-theorie laat varen.
Dit is een natuurlijk virus.
Oud 15 juli 2020, 13:10   #4117
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Allé gij, hoe komen ze dan aan de naam Sars-Cov-2, later verandert door de media in Covid-19 en in de volksmond Corona.

Het word echt tijd dat je de complot-theorie laat varen.
Dit is een natuurlijk virus.

Ieder zijn mening. Maar ik heb vanaf de eerste dag net als vele mensen rondom mij geweten dat er iets niet klopt aan dat virus.
Er klopt iets niet. Dit is geen natuurlijk virus.

https://www.duurzaamnieuws.nl/experi...lksgezondheid/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 juli 2020 om 13:11.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2020, 13:36   #4118
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles wat we weten ? We weten niks. We weten zelfs niet tot welke groep dit virus behoort.
Wat een wartaal. Het is een corona virus.

https://en.wikipedia.org/wiki/Severe..._coronavirus_2

Citaat:
Een labo virus kan je niet zomaar ontleden.
Waar haal je toch zo een dingen ?
Oud 15 juli 2020, 13:39   #4119
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ieder zijn mening. Maar ik heb vanaf de eerste dag net als vele mensen rondom mij geweten dat er iets niet klopt aan dat virus.

Juist, ja, ik geef het ook een serieuze kans dat dit virus uit het WIV komt. Per ongeluk, dat wel. Maar dat maakt het daarom geen "magisch" virus, het is gewoon een virus, he. Het had even goed langs "natuurlijke" weg kunnen ontstaan. Dat is kifkif, hoor.
Oud 15 juli 2020, 13:53   #4120
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De Spaanse griep was ook geen natuurlijk virus.
De Nazi's en Japanners hebben dat ontwikkeld om den Amerikaan en Engelsman te pesten.
En nu 100 jaar later zitten wij nog steeds met het influenza virus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be