![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dus dan neemt ge het zekere vor het onzekere.
baseert ge u ni op die uitzondering van 2 dagen. 14 dagen + wat extra. als het daalt kutn ge verder versoepelen. blijft het stabiel of stijgt het kunt ge bijsturen Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door 1207 : 17 juli 2020 om 19:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn wij de schuldigen?
In bepaalde gevallen misschien wel. Zou het een 'goede' zaak zijn al die mensen die staan aan te schuiven op luchthavens om af te reizen naar één of ander land een boete te geven? Dat gaat niet gesmaakt worden denk ik maar *kassa*kassa* is het zeker. ![]() En die tweede golf zat er al lang aan te komen men hoeft dat niet te draaien of te keren dat het niet zo was of zou zijn. Van mij mag het Covid-19 ¾ van de wereldbevolking uitdunnen. Oei slecht bochtenwerk met vreselijk slipgevaar als gevolg Uni. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 17 juli 2020 om 19:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de meeste experten het eens zijn met jou, het plan was voor een constante stroom besmettingen die te overzien was, hopend dat immuniteit intussen zou aangroeien. Maar dat valt op meerdere vlakken tegen, moeilijk te overzien door de milde gevallen die toch voor verspreiding zorgen, de groei is daardoor heel volatiel gaat snel in het rood en de antilichamen die vooral bij die groep snel lijken te verdwijnen. Begrijp je wat ik zeg? Iets wat jij als voordeel ziet, namelijk dat er in verhouding veel mensen met een licht ziekteverloop zijn, dat ziet het virus ook als een voordeel om zich onopgemerkt te kunnen blijven verspreiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Reisorganisaties zijn wettelijk slechts verplicht iets te doen als er officieel, negatief reisadvies is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
een negatief reisadvies lijkt me de evidentie zelve. moet je ook neit zaniken over een kleurenboek. net het interview op terzake gezien met de grote baas van de tracing. onvoorstelbaar pijnlijk en da mens is zo wereldvreemd dat ze overtuigd is dat ze goed bezig is. Laatst gewijzigd door 1207 : 17 juli 2020 om 19:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Van Ranst kan zijn plaat over reagentia weer opzetten. Of beter: heruitzending van die fragmenten uit maart, zoals De Kampioenen elk jaar. Dan kan hij even thuisblijven uit de studio. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je gaat mij toch niet zeggen dat vanaf "iedereen opgesloten thuis" behalve die die naar hun werk gaan, naar "scholen weer open, mensen weer op de tram,...." er geen enkel effect zou zijn, maar dat het laatste maatregeltje dat opgeheven werd 2 weken geleden, op zijn eigen verantwoordelijk was voor het tegenhouden van gans de epidemie, die nu weer exponentieel naar astronomische hoogtes zou stijgen ? Volgens mij hebben we gewoon een goed stuk van de epidemie meegemaakt, en begint de groepsimmuniteit die in maart verwezenlijkt werd, nu af te brokkelen, en dus weer wat openingen te geven. Maar ik zou het eerst met een factor 10 willen zien stijgen voor ik zou stellen dat we aan een tweede piek bezig zijn. Een factor 10 is nog niks. In maart deden we dat op 2 weken he. Citaat:
Maar ik denk dat men dat niet kon, omdat er gewoon zoveel infectie potentieel niet meer was. Citaat:
Maar nu hebben wij er veel meer voordeel bij van het laten "in te burgeren" en het "ons niet meer aan te trekken", eerder dan nog maanden/ jaren lang onze maatschappij hierdoor laten te beinvloeden. Ik was daar voorstander van van in 't begin, van het U gewoon niet aan te trekken, mensen die ziek moeten worden zullen ziek worden, mensen die moeten sterven zullen sterven, en we doen gewoon voort zoals we altijd deden. Eventueel kunt ge individueel proberen de slimmerik uit te hangen en proberen de dans te ontspringen, maar dat is uiteraard iets dan niet maatschappelijk kan veralgemeend worden, want iedereen die de dans ontspringt, zal ervoor zorgen dan een ander de dans niet kan ontspringen. Dat was het ironische: het is eerder uw "burgerplicht" om ziek te worden, en het werd omgekeerd voorgesteld. Mensen die namelijk ziek werden, en de ziekte doorgaven, zorgen ervoor dat zij die zich beschermen, een grotere kans hebben om uiteindelijk de dans te ontspringen. Als wij allemaal proberen van niet ziek te worden, dan rekken we het enorm in de tijd, en uiteindelijk zal toch het gros van de mensen ziek worden. Tenzij vaccin, maar ik geloof niet dat dat gaat helpen, ttz, ik geloof dat een vaccin zal komen, nadat de epidemie grotendeels voorbij is. Het zou nog in het najaar moeten afkomen om dat NIET te hebben. Als het midden 2021 er is (en dat zou een mirakel zijn) dan is de epidemie grotendeels voorbij, dan is iedereen, maatregelen of niet, toch al ziek geweest die ziek moest worden. Ik geef het echter maar een kleine kans dat er een werkend vaccin is midden 2021. Dat zou een ongelofelijk huzarenstukje zijn. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn meer dan testen genoeg. Maar met de zeer lage incidentie nu wordt het zelfs belachelijk. We willen toch niet proberen om het land virus vrij te maken, nee ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Misschien heeft Merkel haar zinnen gezet op mosselen in Knokke, of droomde Von der Leyen van paling in Overmere-Donk? Of wil Wilmes met de Finse premier op zwier in de Matongé-wijk? Ge moogt dat die mensen niet afnemen, ze hebben al zo weinig verzet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wat ik zeg: als je versoepelt meot je eerst het effect van de versoepeling afwachten vooraleer je iets beslist (in welke richting ook). bij dit virus betekent dit dus minimaal 14 dagen, elke keer opnieuw. Wacht je die termijn niet af dan heb je geen idee wat de genomen maatregel eigenlijk bereikt. Gooi je dus alles te snel terug open is de huidige stijging perfect normaal, zelfs geen 2e golf maar gewoon nog steeds de 1e. men heeft te snel en teveel versoepeld, alles samen zet ons waar we nu staan. op hetzelfde punt als midden maart, net voor de lockdown (200 besmettingen). Laatst gewijzigd door 1207 : 17 juli 2020 om 21:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister-President
|
![]() De enige verantwoordelijken voor een 2e lockdown zijn de media, ze krijsen erom. Er is geen enkele kritische stem te horen. en dat geldt voor al de provincies van het grote Europese Rijk. Behalve Hongarije, maja die zitten al drie dagen in Terzake om gebashed te worden.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
kondig al eens een negatief reisadvies af, zodat burgers hun geld misschien terug kunnen krijgen en niet vertrekken. maar zelfs dat is te ingewikkeld |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Angstpropaganda, 1984.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit virus zal je niet kunnen bijsturen. Je kan er ook geen vaccin voor maken. Om dit virus in te dijken zullen de Chinezen eerst bereid moeten zijn om te praten. Maar dat is nog niet voor morgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De virologen zijn al weken de maatregelen aan het lossen op een curve die die al dalend was van weinig naar heel weinig. En wat doet dat virus? Helemaal niets. De mensen worden die zever moe en gaan zich te buiten aan allerlei losbandigheden waardoor ze door de virologen met alle zonden van de hel worden beladen. Wat doet dat virus? Besmettingen gaan wat omhoog maar de hospitalisaties en doden blijven dalen. Wat een prutsvirus, met de R=5 zoals het aangepaste model nodig had moesten de ziekenhuizen nu al tot de nok gevuld zijn met zieke en dode lichamen. Prutsvirus zeg ik u. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trump zal op zijn bek kaan, maar ook Vlaams rechts. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lockdown: effect nul. Vele winkels sluiten: effect nul. Mensen niet naar hun werk laten gaan: effect nul. Haarkappers doen failliet gaan: effect nul. .... Citaat:
Als je de kosten wil inperken vooral als je nu al ervaring hebt dat tot nu toe, niks geholpen heeft, en elke maatregel essentieel nul effect had, kan je beter eerst veel meer lossen, en eventueel, als het verkeerd gaat, terug gaan. Er is nu heel veel "marge". We kunnen 100 tot 1000 keer meer gevallen aan dan er nu zijn. Er is dus genoeg marge om "te lossen" in pakskes, en te zien OF er wel een maatregel tussen zit die WEL iets gedaan heeft. Behalve misschien recent, waren alle geloste maatregelen dus zonder het minste effect. Citaat:
Kijk, stel dat je, ik zeg maar wat, 8 maatregelen hebt. Ga je die 1 voor 1 lossen ? Nee, je lost er eerst 4. Stijgt het weer, dan ga je van die 4, er weer 2 invoeren. Stijgt het nog, dan ga je 1 van de 2 andere invoeren. Stijgt het nog, dan weet je dat het de laatste maatregel was, die moet je dan ook weer invoeren. Nadien los je de 4 andere maatregelen. Stijgt het dan, dan ga je op dat tweede viertal dezelfde methode uitvoeren. Citaat:
Net voor de lockdown hadden we natuurlijk geen 200 besmettingen, maar rond de 30 000 of zo, he. Anders kom je niet aan je 300 doden per dag 3 weken later. We hadden maar 200 bevestigde besmettingen misschien. Zoals ik het al zegde, we hebben meer dan marge genoeg. Het mag gerust enkele weken terug stijgen, onze ziekenhuizen kunnen dat zonder de minste problemen aan, want het stijgt nu bijlange zo snel niet. In maart hadden we in het begin een viervoudiging op 1 week ongeveer (verdubbeling om de 3 dagen). Nu hebben we 20% erbij op een week of zo. Als het een duurzame en echte stijging is van de echte besmettingen, en geen opflakkering, zoals ze in Duitsland gaan panikeren waren vorige maand he. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2020 om 05:09. |
||||
![]() |
![]() |