Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 juli 2020, 19:05   #101
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Gemiddeld 5 dagen, maximaal ongeveer 14 dagen...
dus dan neemt ge het zekere vor het onzekere.
baseert ge u ni op die uitzondering van 2 dagen. 14 dagen + wat extra.
als het daalt kutn ge verder versoepelen. blijft het stabiel of stijgt het kunt ge bijsturen

Citaat:
Uiteraard, tenzij men het als wetenschappelijk experiment ziet en heel zeker wil zijn van de koppeling "oorzaak" "effect" maar zo een experimentjes zijn duur.
de evenementensector tot eind 21/vaccin lamleggen is heel duur. Dat experimentje stopzetten en Tomorrowlandf nu laten doorgaan is volgens mij nog vele male duurder op termijn

Citaat:
Maar de maatschappij is geen labo:
kijk naar landen die te laat hebben ingegrepen of gewoon niets doen.

Laatst gewijzigd door 1207 : 17 juli 2020 om 19:07.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 19:10   #102
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Zijn wij de schuldigen?

In bepaalde gevallen misschien wel.

Zou het een 'goede' zaak zijn al die mensen die staan aan te schuiven op luchthavens om af te reizen naar één of ander land een boete te geven?

Dat gaat niet gesmaakt worden denk ik maar *kassa*kassa* is het zeker.

En die tweede golf zat er al lang aan te komen men hoeft dat niet te draaien of te keren dat het niet zo was of zou zijn.

Van mij mag het Covid-19 ¾ van de wereldbevolking uitdunnen.

Oei slecht bochtenwerk met vreselijk slipgevaar als gevolg Uni.

Laatst gewijzigd door Universalia : 17 juli 2020 om 19:16.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 19:29   #103
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zie het probleem niet. Oftewel is uw maatschappij in het algemeen aan een R < 1, en dan hebben lokale vuurtjes geen belang. Oftewel is die R > 1, en dan is 1 zieke genoeg om het spel weer aan de gang te krijgen. Lokale opflakkeringen zijn niet erger dan 1 zieke.

Als R > 1 is, dan heb je de keuze tussen het laten waaien, of voor jaren maatregelen proberen te nemen die R < 1 krijgen. Maar die jarenlange maatregelen zijn veel duurder dan de schade van de epidemie zelf, die maar in het ergste geval 100 000 doden zou veroorzaken of zo. We gaan gans de maatschappij toch niet voor jaren ontwrichten voor 100 000 doden en wat zware zieken ??? Goed zot, nee ?

Op een zeker ogenblik is het geduld en het krediet op he. Op een zeker ogenblik gaat die 99% van de maatschappij die de epidemie zou overleven, het beu zijn om zichzelf omzeep te helpen voor die 1% he.

Wel, los de zwaarste maatregelen, en niks stijgt. Dus die waren allemaal perfect nutteloos en hebben veel schade veroorzaakt voor niks. Die hebben NIKS helpen dalen, want als je ze lost, doen ze niks stijgen.

Los lichtere maatregelen, die eventueel werken, en ja, het gaat stijgen. Dat is altijd zo: los de werkende maatregel, en je verspeelt alles wat die bijgedragen heeft. Die moet je dus jaren aanhouden, tot er eventueel een vaccin komt, of tot de epidemie zich heel heel langzaam verspreid heeft en het achter de rug is.

Maw, werkende maatregelen moeten voor jaren ingevoerd worden. Dat is een veel te hoge prijs voor de weinige slachtoffers die deze epidemie zou maken he. Dan toch veel liever die slachtoffers, nee ?

Ja, en dat zal zo zijn voor jaren. Dus gaan we onszelf de miserie niet aandoen van gans de maatschappij te ontwrichten hiervoor, nee ?

Maar beschouw ook het alternatief: geen enkele maatregel heeft de epidemie tegengehouden. Die is doorgewaaid zonder het minste probleem, ondanks alle maatregelen die niks deden. Daar lijken de curves goed op, he, op een normaal verloop van een epidemie.

En ja, dan heb je nog "naweeen" en soms een grote tweede golf, die des te groter is naarmate men toch nog delen heeft weten te "redden" tijdens de eerste piek. En aangezien de maatregelen niet echt werkten de eerste keer, gaan ze dat de tweede keer ook gelukkig niet doen. Na een tweede piek zijn we er dan meestal vanaf, omdat er voldoende groepsimmuniteit/resistentie is in de bevolking, de zwaksten zijn dood, de anderen hebben er resistentie tegen, en nadien komt het nog geregeld, maar veel milder, eventueel terug.

Ik denk eerlijk gezegd dat wij eerder in dat scenario zitten: de maatregelen hebben niet veel tegengehouden, de epidemie is als een mes door de boter door de bevolking gegaan.

Je ziet dat, want in landen met veel minder maatregelen is het niet erg anders.
Ik denk niet dat je kan zeggen dat het drastisch beperken van contacten geen effect heeft gehad als de cijfers weer gaan stijgen nadat mensen weer meer contact hebben met elkaar.

Ik denk dat de meeste experten het eens zijn met jou, het plan was voor een constante stroom besmettingen die te overzien was, hopend dat immuniteit intussen zou aangroeien.

Maar dat valt op meerdere vlakken tegen, moeilijk te overzien door de milde gevallen die toch voor verspreiding zorgen, de groei is daardoor heel volatiel gaat snel in het rood en de antilichamen die vooral bij die groep snel lijken te verdwijnen.

Begrijp je wat ik zeg? Iets wat jij als voordeel ziet, namelijk dat er in verhouding veel mensen met een licht ziekteverloop zijn, dat ziet het virus ook als een voordeel om zich onopgemerkt te kunnen blijven verspreiden.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 19:38   #104
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Zijn wij de schuldigen?

In bepaalde gevallen misschien wel.

Zou het een 'goede' zaak zijn al die mensen die staan aan te schuiven op luchthavens om af te reizen naar één of ander land een boete te geven?

Dat gaat niet gesmaakt worden denk ik maar *kassa*kassa* is het zeker.

En die tweede golf zat er al lang aan te komen men hoeft dat niet te draaien of te keren dat het niet zo was of zou zijn.

Van mij mag het Covid-19 ¾ van de wereldbevolking uitdunnen.

Oei slecht bochtenwerk met vreselijk slipgevaar als gevolg Uni.
Je mag niet vergeten dat er veel mensen bij zijn die misschien al maanden geleden hebben geboekt en wel verplicht zijn om te gaan of ze zijn hun geld kwijt.

Reisorganisaties zijn wettelijk slechts verplicht iets te doen als er officieel, negatief reisadvies is.
Oud 17 juli 2020, 19:48   #105
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Je mag niet vergeten dat er veel mensen bij zijn die misschien al maanden geleden hebben geboekt en wel verplicht zijn om te gaan of ze zijn hun geld kwijt..
je bent nooit verplicht om te gaan
een negatief reisadvies lijkt me de evidentie zelve. moet je ook neit zaniken over een kleurenboek.

net het interview op terzake gezien met de grote baas van de tracing.
onvoorstelbaar pijnlijk en da mens is zo wereldvreemd dat ze overtuigd is dat ze goed bezig is.

Laatst gewijzigd door 1207 : 17 juli 2020 om 19:49.
Oud 17 juli 2020, 20:00   #106
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Wilmès roept politici en experts zondag samen - “Grootste vrees voor het najaar is tekort aan testcapaciteit”
Voetballers, wielrenners en zo kunnen dan vanaf nu misschien best even stoppen met tests opsouperen alsof die aan de bomen groeien?

Van Ranst kan zijn plaat over reagentia weer opzetten. Of beter: heruitzending van die fragmenten uit maart, zoals De Kampioenen elk jaar. Dan kan hij even thuisblijven uit de studio.
Oud 17 juli 2020, 20:10   #107
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat je kan zeggen dat het drastisch beperken van contacten geen effect heeft gehad als de cijfers weer gaan stijgen nadat mensen weer meer contact hebben met elkaar.
De meest drastische zaken waren toch de lockdown en dergelijke. De cijfers zijn NIET gestegen nadien.

Je gaat mij toch niet zeggen dat vanaf "iedereen opgesloten thuis" behalve die die naar hun werk gaan, naar "scholen weer open, mensen weer op de tram,...." er geen enkel effect zou zijn, maar dat het laatste maatregeltje dat opgeheven werd 2 weken geleden, op zijn eigen verantwoordelijk was voor het tegenhouden van gans de epidemie, die nu weer exponentieel naar astronomische hoogtes zou stijgen ?

Volgens mij hebben we gewoon een goed stuk van de epidemie meegemaakt, en begint de groepsimmuniteit die in maart verwezenlijkt werd, nu af te brokkelen, en dus weer wat openingen te geven. Maar ik zou het eerst met een factor 10 willen zien stijgen voor ik zou stellen dat we aan een tweede piek bezig zijn. Een factor 10 is nog niks. In maart deden we dat op 2 weken he.

Citaat:
Ik denk dat de meeste experten het eens zijn met jou, het plan was voor een constante stroom besmettingen die te overzien was, hopend dat immuniteit intussen zou aangroeien.

Maar dat valt op meerdere vlakken tegen, moeilijk te overzien door de milde gevallen die toch voor verspreiding zorgen, de groei is daardoor heel volatiel gaat snel in het rood en de antilichamen die vooral bij die groep snel lijken te verdwijnen.
Wel, het is veel te hard gaan dalen daarvoor he ! Men had, na de piek van 300 doden per dag, dat moeten stabiliseren op 100 doden per dag.

Maar ik denk dat men dat niet kon, omdat er gewoon zoveel infectie potentieel niet meer was.

Citaat:
Begrijp je wat ik zeg? Iets wat jij als voordeel ziet, namelijk dat er in verhouding veel mensen met een licht ziekteverloop zijn, dat ziet het virus ook als een voordeel om zich onopgemerkt te kunnen blijven verspreiden.
Maar dat is niet erg he. Het virus mag zich blijven verspreiden. Het zal dat trouwens doen ook, of wij dat plezant vinden of niet. Eens een virus pandemische proporties heeft aangenomen, stopt ge dat toch niet meer. Het enige wat ge kunt doen is het verloop in de tijd wat bijsturen.

Maar nu hebben wij er veel meer voordeel bij van het laten "in te burgeren" en het "ons niet meer aan te trekken", eerder dan nog maanden/ jaren lang onze maatschappij hierdoor laten te beinvloeden.

Ik was daar voorstander van van in 't begin, van het U gewoon niet aan te trekken, mensen die ziek moeten worden zullen ziek worden, mensen die moeten sterven zullen sterven, en we doen gewoon voort zoals we altijd deden. Eventueel kunt ge individueel proberen de slimmerik uit te hangen en proberen de dans te ontspringen, maar dat is uiteraard iets dan niet maatschappelijk kan veralgemeend worden, want iedereen die de dans ontspringt, zal ervoor zorgen dan een ander de dans niet kan ontspringen.

Dat was het ironische: het is eerder uw "burgerplicht" om ziek te worden, en het werd omgekeerd voorgesteld. Mensen die namelijk ziek werden, en de ziekte doorgaven, zorgen ervoor dat zij die zich beschermen, een grotere kans hebben om uiteindelijk de dans te ontspringen. Als wij allemaal proberen van niet ziek te worden, dan rekken we het enorm in de tijd, en uiteindelijk zal toch het gros van de mensen ziek worden.

Tenzij vaccin, maar ik geloof niet dat dat gaat helpen, ttz, ik geloof dat een vaccin zal komen, nadat de epidemie grotendeels voorbij is. Het zou nog in het najaar moeten afkomen om dat NIET te hebben. Als het midden 2021 er is (en dat zou een mirakel zijn) dan is de epidemie grotendeels voorbij, dan is iedereen, maatregelen of niet, toch al ziek geweest die ziek moest worden.

Ik geef het echter maar een kleine kans dat er een werkend vaccin is midden 2021. Dat zou een ongelofelijk huzarenstukje zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 20:11   #108
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voetballers, wielrenners en zo kunnen dan vanaf nu misschien best even stoppen met tests opsouperen alsof die aan de bomen groeien?
Er zijn meer dan testen genoeg. Maar met de zeer lage incidentie nu wordt het zelfs belachelijk. We willen toch niet proberen om het land virus vrij te maken, nee ?
Oud 17 juli 2020, 20:18   #109
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
een negatief reisadvies lijkt me de evidentie zelve. moet je ook neit zaniken over een kleurenboek.
Zie je België al een negatief reisadvies geven voor heel Spanje of om het even welk EU land tijdens de eerste EU-top in maanden dat Michel de hele bende in levende lijve naar hier heeft gekregen?

Misschien heeft Merkel haar zinnen gezet op mosselen in Knokke, of droomde Von der Leyen van paling in Overmere-Donk? Of wil Wilmes met de Finse premier op zwier in de Matongé-wijk? Ge moogt dat die mensen niet afnemen, ze hebben al zo weinig verzet.

Oud 17 juli 2020, 20:51   #110
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
maar dat het laatste maatregeltje dat opgeheven werd 2 weken geleden, op zijn eigen verantwoordelijk was voor het tegenhouden van gans de epidemie, -.
dat lees je verkeerd
wat ik zeg:

als je versoepelt meot je eerst het effect van de versoepeling afwachten vooraleer je iets beslist (in welke richting ook).
bij dit virus betekent dit dus minimaal 14 dagen, elke keer opnieuw.

Wacht je die termijn niet af dan heb je geen idee wat de genomen maatregel eigenlijk bereikt.
Gooi je dus alles te snel terug open is de huidige stijging perfect normaal, zelfs geen 2e golf maar gewoon nog steeds de 1e.

men heeft te snel en teveel versoepeld, alles samen zet ons waar we nu staan. op hetzelfde punt als midden maart, net voor de lockdown (200 besmettingen).

Laatst gewijzigd door 1207 : 17 juli 2020 om 21:04.
Oud 17 juli 2020, 21:00   #111
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

De enige verantwoordelijken voor een 2e lockdown zijn de media, ze krijsen erom. Er is geen enkele kritische stem te horen. en dat geldt voor al de provincies van het grote Europese Rijk. Behalve Hongarije, maja die zitten al drie dagen in Terzake om gebashed te worden.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 21:06   #112
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
De enige verantwoordelijken voor een 2e lockdown zijn de media, ze krijsen erom.
ik zou zeggen de overheid

kondig al eens een negatief reisadvies af, zodat burgers hun geld misschien terug kunnen krijgen en niet vertrekken.

maar zelfs dat is te ingewikkeld
Oud 17 juli 2020, 21:15   #113
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zou zeggen de overheid

kondig al eens een negatief reisadvies af, zodat burgers hun geld misschien terug kunnen krijgen en niet vertrekken.

maar zelfs dat is te ingewikkeld
Er is geen verschil meer vandaag, vooral in de media, de media zijn een verlengstuk van de overheid en de zogenaamde experten.

Angstpropaganda, 1984.
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 22:23   #114
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige wat ge kunt doen is het verloop in de tijd wat bijsturen.

Ik geef het echter maar een kleine kans dat er een werkend vaccin is midden 2021. Dat zou een ongelofelijk huzarenstukje zijn.
Dit virus zal je niet kunnen bijsturen. Je kan er ook geen vaccin voor maken. Om dit virus in te dijken zullen de Chinezen eerst bereid moeten zijn om te praten. Maar dat is nog niet voor morgen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 23:17   #115
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ik weet dat het een denkpiste is.

Maar die stellige zekerheid van Fred...
Mijn zuster heeft vroeger nog stage gelopen in een psychiatrische instelling, het zat daar vol met Fredden.
Met eigen ogen gezien
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 23:37   #116
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dit virus zal je niet kunnen bijsturen. Je kan er ook geen vaccin voor maken. Om dit virus in te dijken zullen de Chinezen eerst bereid moeten zijn om te praten. Maar dat is nog niet voor morgen.
Het is gewoon een virus van niks.

De virologen zijn al weken de maatregelen aan het lossen op een curve die die al dalend was van weinig naar heel weinig.
En wat doet dat virus? Helemaal niets.
De mensen worden die zever moe en gaan zich te buiten aan allerlei losbandigheden waardoor ze door de virologen met alle zonden van de hel worden beladen.
Wat doet dat virus? Besmettingen gaan wat omhoog maar de hospitalisaties en doden blijven dalen.

Wat een prutsvirus, met de R=5 zoals het aangepaste model nodig had moesten de ziekenhuizen nu al tot de nok gevuld zijn met zieke en dode lichamen.
Prutsvirus zeg ik u.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2020, 23:55   #117
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
De enige verantwoordelijken voor een 2e lockdown zijn de media, ze krijsen erom. Er is geen enkele kritische stem te horen. en dat geldt voor al de provincies van het grote Europese Rijk. Behalve Hongarije, maja die zitten al drie dagen in Terzake om gebashed te worden.
Aan de andere kant van de Atlantische Oceaan zit nog een onnozelaar die denkt dat dit virus vanzelf weggaat en wegblijft. Ook Vlaams rechts probeert de toestand rooskleuriger voor te stellen dan ze is.

Trump zal op zijn bek kaan, maar ook Vlaams rechts.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2020, 01:58   #118
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

net het interview op terzake gezien met de grote baas van de tracing.
onvoorstelbaar pijnlijk en da mens is zo wereldvreemd dat ze overtuigd is dat ze goed bezig is.
Wat die allemaal uit haar nek kletste was onvoorstelbaar.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2020, 02:01   #119
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

.
Inderdaad !
Niemand gaat dood aan een jaartje geen vakantie in het buitenland maar wel aan corona.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2020, 05:04   #120
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als je versoepelt meot je eerst het effect van de versoepeling afwachten vooraleer je iets beslist (in welke richting ook).
bij dit virus betekent dit dus minimaal 14 dagen, elke keer opnieuw.
Welnee, dat is als je precies het effectje van elk regeltje wil vinden. Tot hier toe was dat nul, nul, nul en nog eens nul.

Lockdown: effect nul.

Vele winkels sluiten: effect nul.

Mensen niet naar hun werk laten gaan: effect nul.

Haarkappers doen failliet gaan: effect nul.

....

Citaat:
Wacht je die termijn niet af dan heb je geen idee wat de genomen maatregel eigenlijk bereikt.
Juist, zoals ik zegde, als je de maatschappij als uw prive labooke wil gebruiken, ja.

Als je de kosten wil inperken vooral als je nu al ervaring hebt dat tot nu toe, niks geholpen heeft, en elke maatregel essentieel nul effect had, kan je beter eerst veel meer lossen, en eventueel, als het verkeerd gaat, terug gaan.

Er is nu heel veel "marge". We kunnen 100 tot 1000 keer meer gevallen aan dan er nu zijn. Er is dus genoeg marge om "te lossen" in pakskes, en te zien OF er wel een maatregel tussen zit die WEL iets gedaan heeft. Behalve misschien recent, waren alle geloste maatregelen dus zonder het minste effect.

Citaat:
Gooi je dus alles te snel terug open is de huidige stijging perfect normaal, zelfs geen 2e golf maar gewoon nog steeds de 1e.

Kijk, stel dat je, ik zeg maar wat, 8 maatregelen hebt. Ga je die 1 voor 1 lossen ? Nee, je lost er eerst 4. Stijgt het weer, dan ga je van die 4, er weer 2 invoeren. Stijgt het nog, dan ga je 1 van de 2 andere invoeren. Stijgt het nog, dan weet je dat het de laatste maatregel was, die moet je dan ook weer invoeren.
Nadien los je de 4 andere maatregelen. Stijgt het dan, dan ga je op dat tweede viertal dezelfde methode uitvoeren.

Citaat:
men heeft te snel en teveel versoepeld, alles samen zet ons waar we nu staan. op hetzelfde punt als midden maart, net voor de lockdown (200 besmettingen).
Wel, waar we staan is heel goed. De stijging is nu niet een verdubbeling per week, en als het dat zou zijn is het heel simpel: gewoon de laatste versoepeling ongedaan maken, en die hield dus alles tegen. Trouwens die lockdown heeft niks gedaan, want zijn lossen heeft niks gedaan. Dus voor of na de lockdown heeft geen enkel belang, voor het virus is dat een transparant gebeuren geweest dat die niet heeft beïnvloed.

Net voor de lockdown hadden we natuurlijk geen 200 besmettingen, maar rond de 30 000 of zo, he. Anders kom je niet aan je 300 doden per dag 3 weken later. We hadden maar 200 bevestigde besmettingen misschien.

Zoals ik het al zegde, we hebben meer dan marge genoeg. Het mag gerust enkele weken terug stijgen, onze ziekenhuizen kunnen dat zonder de minste problemen aan, want het stijgt nu bijlange zo snel niet.

In maart hadden we in het begin een viervoudiging op 1 week ongeveer (verdubbeling om de 3 dagen). Nu hebben we 20% erbij op een week of zo.

Als het een duurzame en echte stijging is van de echte besmettingen, en geen opflakkering, zoals ze in Duitsland gaan panikeren waren vorige maand he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 18 juli 2020 om 05:09.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be