![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gij doet precies of al die vrijheden en luxe uit de hemel vallen ![]() Maar het is een terugkerend feit: Ouderen klagen over onverantwoord gedrag van jongeren, tot ze zelf ouder worden, dan klagen zij over het onverantwoord gedrag van de volgende jongeren.. ![]() Laatst gewijzigd door De Prof : 18 juli 2020 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het probleem met deze ziekte is, het blijft niet onder de jongeren. Zoals ik al eerder zei, ze mogen fuiven, ze mogen zuipen, ze mogen vechten, ze mogen vrijen. ( dat deden wij ook als we jong waren ![]() Mijn ouders hadden daar weinig of geen last van. Maar nu ligt dat wel even anders. Die jongeren brengen de besmettingen over op de ouderen, die er ernstig ziek van kunnen worden. Laatst gewijzigd door De Prof : 18 juli 2020 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Groeten van een 83 jarige ouwe knaap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Met de kennis die men nu heeft zou men in maart waarschijnlijk andere maatregelen genomen hebben: de scholen open gehouden, de ouderen meer buiten gebracht en contact met familie mogelijk gemaakt.
Ik ben onder de indruk van de grafieken van Patrickve. De ziekte kent overal hetzelfde verloop: in Zweden en In Frankrijk. Het is alsof het virus zich niets aantrekt van maatregelen. Toch zijn er zeker in de perceptie enorme verschillen tussen bijvoorbeeld het Noorden van Italië en Zweden. Een belangrijk verschil is zeker de organisatie van de samenleving. Ik vind dat men noch de virulogen noch de politici mag veroordelen. Zij deden het naar goed vermogen en zullen wel de eersten zijn om toe te geven dat ze fouten hebben gemaakt. Iets anders is de verantwoordelijkheid voor de toekomst. Uit een raam klimmen om geen vragen te moeten beantwoorden is geen verantwoordelijke houding. Of ging het over iets anders?
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dat jongeren gefrustreerd zijn is van alle tijden. Hun onbehagen hangt samen met hun hormonen en is de oorzaak van de vooruitgang. Hun taak is het compleet mens te worden en dat loopt niet altijd over gladde wegen.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U leeft in een droomwereld. Dat toegeven is niet mogelijk, gezien de impact van die fouten, die enorm is .
![]() |
![]() |
#28 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Leg een contactverbod op met de risicogroep.
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Staatsdwang is om Staat en aanhang te beschermen tegen repressailes voor hun misdaden. Dat is, de bestaansreden van dwang: om in te kunnen gaan TEGEN de wil van mensen. Citaat:
Een simpele andere verklaring is het weer, dat sinds enkele weken kouder is. Dus ga je nu, ipv "jongeren", het weer zwartmaken?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom? Zeg je dat jongeren met opzet ouderen willen besmetten? Nee toch? Het enige dat dwang door Staat doet, is problemen verschuiven, het netto verschil/resultaat op het problemenvlak is 0, het netto verschil/resultaat op het geheel van de samenleving, is zwaar negatief, omdat dat asociaal tuig van de overheid de verschuiving als "prestatie" invult op hun loonbrieven. En dat laatste is trouwens het ordinaire motief dat zit achter deze hele "corona" propaganda die straks 5 maanden heeft geduurd. De zakken vullen met andermans geld, om er andermans productie te mee gaan kopen, zonder een zak te helpen geholpen ze te realiseren.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 18 juli 2020 om 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Anderzijds vraag ik mij toch af of de maatregelen er ook niet toe bijdragen de dosis te verlagen: afstand houden, maskers doen dit zeker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik geef aan wat Van Damme uit "onderzoek" laat optekenen. En "hij" beweerd vanuit dat onderzoek dat 'jongeren' voor de opstoot zorgen. Daarbij, ik zeg duidelijk "lakse' jongeren. Ik scheer ze niet allemaal over dezelfde kam. Het weer zwart maken. . ![]() ![]() ![]() Ik vind dit een prima weertje. ![]() Laatst gewijzigd door De Prof : 18 juli 2020 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en we weten allemaal dat virussen zich houden aan een contactverbod
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, misschien geen verbod maar maak het duidelijk dat ze best niet naar meetje en peetje gaan dit jaar als ze de volgende jaren nog een nieuwjaar willen krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga je die mensen ook aan het kruis nagelen omdat ze als jongeren nu eenmaal niet zo gevoelig zijn voor het virus. En ik herhaal, meer dan 100.000 dode kinderen per jaar door de mazelen waarvoor er allang een vaccin bestaat waar blijf je daar met met je egoïstische moraal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Erika Vlieghe vindt dat de horeca de regels niet goed toepast.
Citaat:
Heeft ze die man gewezen op het gevaar of heeft ze zichzelf beschermd door vliegensvlug een mondmasker op te zetten zoals tijdens dat belachelijke theater van op en afzetten van hun maskers tijdens het TV interview. Nee hoor, ze blijft gewoon zitten. Luister naar mijn woorden, kijk niet naar mijn daden. https://www.gva.be/cnt/dmf20200717_9...eter-handhaven Laatst gewijzigd door sbe4kdr : 18 juli 2020 om 13:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Spaanse vriendin van me is overleden. Ze was alleenstaande moeder van 42. Haar dochter studeerde. Dochter is gaan feesten. Besmet en toch wel heel zwaar ziek geweest. De moeder heeft het niet gehaald. Leuk moet dat zijn zo weten dat je je moeder onrechtstreeks hebt vermoord. Ze zal nu zelf mogen gaan werken om haar studies te bekostigen als ze nog hersteld en of er de moed nog voor heeft. Er zijn genoeg manieren om als jongere plezier te beleven zonder dat je met 500 op een plein moet staan te springen. Het gaat er niet over plezier te beleven dan wel om wat regels te respecteren. Veel jongeren willen nu eerder provoceren dan amuseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe oud denkt U dat de ouders van die jongeren zijn ? Niet zelden zijn die hun ouders dertigers vroege veertigers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het egoïstisch van de oudere generatie om nog maar te durven eisen dat tieners en twintigers hun sociaal leven even een jaar op pauze zouden zetten.
![]() |