![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#222 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Enkel de Turkse vlag verbieden? Dat kan volgens mij niet, dat zou discriminerend zijn.
|
|
|
#223 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Blijkbaar zijn er gemeentereglementen die het verbieden enkel de Vlaamse leeuw uit te hangen. Ik vraag me dan af of er gemeentereglementen zijn die gelijkaardige verboden bevatten met betrekking tot andere vlaggen (zoals een Turkse of Marokkaanse). |
|
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De minste scheet wordt gefilmd of gefotografeerd. Voor hetgeen jij beweerd, zijn er geen beelden. Vreemd, zeer vreemd. |
|
|
|
|
|
|
#225 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#226 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#227 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#228 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet enkel in Trois ponts heeft de politie de Vlaamse Leeuw verwijderd ,maar ook op twee andere plaatsen in Wallonië.
En daar was er geen sprake van dat het ze het deden om dat er geen Belgisch vlag naast hing. Gewoon de reactie;Vlaamse vlag...die moet weg van de plaatselijke politie. Ce n'est cependant pas la première fois que la police intervient dans la région en ce début de saison des camps. Elle s'est rendue, en début de semaine, au centre de Malmedy, où un drapeau flamingant ornait la façade d'un gîte. Ce mercredi, c'est ?* Xhoffraix qu'elle est intervenue pour faire enlever un drapeau jaune et noir. https://www.rtbf.be/info/regions/det...ts?id=10547494 |
|
|
|
|
|
#230 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...T=236296846973 "De KSA-leiding ter plaatse was danig geschrokken van het politieoptreden en verwijderde zonder morren de Vlaamse Leeuw aan hun vlaggenmast. “We hebben daar helemaal niet bij stilgestaan. Op elk kamp hangen we die vlaggen, het is een traditie en zeker geen politiek statement”, zegt Kristof Gaublomme, een van de volwassenbegeleiders van KSA Walfergem. “Omdat het blijkbaar een probleem was, hebben we die vlag direct verwijderd. Trouwens, aan onze kooktent hangt een Belgische vlag.” De uitleg van de burgemeester van Trois Ponts klopt dus niet. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 23 juli 2020 om 17:47. |
|
|
|
|
|
|
#232 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En het was ook niet de politie die de vlag weghaalde, het waren de scouts zelf. Weer een scheet in een fles.
Annick De Ridder: - “Lang gedacht dat hij zijn pillekes niet pakte, maar dit lijkt mij stilaan een teveel aan een bepaalde substantie.” Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 23 juli 2020 om 17:56. |
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#234 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Even hard als ik het zou afkeuren dat iemand de Vlaamse Leeuwevlag of de Waalse haan aan zijn gevel hangt en een burgemeester daar problemen rond maakt. Of de franse of nederlandse vlag, poolse vlag enz. Waar ik wel begrip voor heb is dat de burgemeester kijkt of het wel opportuun is om bv vlaggen van de Grijze Wolven aan een gevel te laten hangen, of de collaborateursvlag van het VB, of de vlag van de Ku Kux Clan of andere white supremacy groupuscules. De echt moeilijke vraag is en blijft : verbieden ? Mocht ik zelf voor die keuze staan, ik zou het niet verbieden. Wel zou ik me de vrijheid toe eigenen om ongezouten mijn mening over het betreffende uitschot zeeer publiek en met veel decibels en de nodige pathos te ventileren. |
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Banneling
|
![]() |
|
|
|
|
|
#236 |
|
Banneling
|
Ook in Sri Lanka klauwt de leeuw. Sterker nog, hij gebruikt zelfs een zwaard. Zo lang de leeuw kan houwen, zolang hij zwaarden heeft.
|
|
|
|
|
|
#237 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Pure Vlaming-haat.
|
|
|
|
|
#238 | |
|
Minister
|
Citaat:
Met voorbedachten rade discriminerend is de handelswijze van de Waalse reglementering ….ten aanzien van de Vlaamse vlag. Represie wegens het verprutsen van de sfeer van de op vakantie zijnde Vlaamse jongeren. Scouts die bij ons in de scouts omgeving juist aangeleerd worden om elkaar te respecteren!! Worden daar duidelijk gemaakt dat ze in dit sjoemel land moeten onderdanig zijn "De lokale politie heeft woensdag in een scoutskamp in Basse-Bodeux (deelgemeente van Trois-Ponts) een Vlaamse leeuwenvlag naar beneden gehaald. De politie!!! Vlaamse vlag bij in en op scoutskamp word aangepakt het Hell Angels, Ultra rechts of ultra linkse militie is, alsof die vlag een nazi symbool is, wat de Franstaligen ook steeds weer van ons die leven op Vlaamse gronden tatoeëren, over de wereld uitbazuinen. Met die gasten zou dan een regering gevormd moeten worden???? Soort gelijke regelgeving komt er alleen >>>> als er wel degelijk een sfeer van haat heest bij die genen die deze reglementeringen opstellen en goedkeuren. Ik zie bv niet direct dat op camping bij vakantiegangers de Nederlandse, Duitse, Franse, Engelse…… vlag “DOOR POLITIE” weg gehaald gaat worden als er naast geen Belgische vlag opgehangen word! Nederlandse, Duitse, Franse, Engelse, Turkse, Marokkaanse mogen trots zijn … Wij die leven en geboren zijn op Vlaamse boden duidelijk niet. Wat met Turkse, Marokkaanse, Spaanse, Chinese Vlaggen geschilderd op de ramen van restaurants, firmawagens, bij voetbalwedstrijden……Enz??? moeten die ook allemaal weg gehaald worden DOOR POLITIE of vergezeld worden van de Belgische vlag. Neen, dat is gewoon haat zaaien met voorbedachten rade wat al decennia systeemmatig toegepast word door de Franstaligen. Die wel het geld willen voor de verhuur van hun terreinen maar meteen dictatoriaal hun ding opdringen om al wat Vlaanderen aangaat te discrimineren, de grond in te boren, en hier de sfeer verbrodden voor de scouts door hun "schuld" op te dringen. Wat die kinderen als ervaring nooit zullen vergeten wat hen dan ook zal bijblijven!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 23 juli 2020 om 18:47. |
|
|
|
|
|
|
#239 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alle middelen zijn goed pour couillonner les Flamins
|