Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2020, 15:45   #121
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
De achterliggende agenda is een grote, economische reset.
Ik vrees inderdaad dat dat de essentie gaat zijn (en natuurlijk de vergroting van de macht van oligarchen parallel daaraan), waarbij ik nog in het midden laat in hoeverre er sprake is van planning (ik bedoel dan of COVID zelf bewust verspreid is; op die reset zelf is men al veel langer aan het aansturen).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 24 juli 2020 om 15:46.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2020, 15:48   #122
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik vrees inderdaad dat dat de essentie gaat zijn (en natuurlijk de vergroting van de macht van oligarchen parallel daaraan), waarbij ik nog in het midden laat in hoeverre er sprake is van planning (ik bedoel dan of COVID zelf bewust verspreid is; op die reset zelf is men al veel langer aan het aansturen).
Ze geven het gewoon openlijk toe:

https://www.weforum.org/great-reset/
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2020, 15:51   #123
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo simpel is het niet, ik zei je van in het begin dat ik die tegenstelling zelf als onzinnig afwijs. Het gaat hier immers om emergente fenomenen, om de processen die de emergentie zelf veroorzaken, de nieuwe, hogere patronen - weliswaar niet geheel los van de eerdere - na de emergentie en verder om de mogelijkheid om ook die geëmergeerde orde weer te overstijgen door inzicht in de werking van de eerdere emergentie en in de constitutieve illusies die daarbij te pas kwamen (bij het ontstaan van de religie met name, en van de culturele patronen die daaraan gekoppeld zijn). En dat hele proces begint al bij de hominisatie zelve, bij de vergroting van de omvang van het brein en het ontstaan van de menselijke taal als complexificatie in de gedragssturing die nodig was om de uit het mimetisme resulterende conflicten te kanaliseren volgens het model van de (door de betrokkenen niet begrepen) collectieve moord (vandaar het mensenoffer als eerste daaruit afgeleide 'instituut').

Hiermee bewijst u dus uw door mij voorspelde irrationaliteit: u koppelt een door mij afgewezen kwalificatie aan een theorie die u nog niet kent om het meteen binnen uw eigen denkpatronen te klasseren en verder gaat u ervan uit dat de argumentatie niet kan kloppen terwijl u die ook nog niet vernomen hebt.
Zelfs de woorden die U gebruikt zijn gestoeld op collectivistische theorie; emergent, dat moet bewijzen dat het geheel groter is dan de som van zijn delen. Typisch een koeterwaalse drogredenering, meestal omgeven door wollig en mistig nietszeggend taalgebruik om de schrijver ervan slim en erudiet te doen overkomen, en de ontvanger dom en achterhaald.

Been there, done that.

Het is niet omdat collectivistische theorie (1+1 >2) op verschillende manieren wordt uitgelegd dat ze waar wordt.
De grote leugen van Goebbels....
Oud 24 juli 2020, 15:51   #124
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar plaats je Socrates, Einstein, Victor Hugo, Tolstoj...?
Onder de nuttige idioten

Nee, ik hoop dat die mensen zich goed geamuseerd hebben...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2020, 15:52   #125
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Zelfs de woorden die U gebruikt zijn gestoeld op collectivistische theorie; emergent, dat moet bewijzen dat het geheel groter is dan de som van zijn delen. Typisch een koeterwaalse drogredenering, meestal omgeven door wollig en mistig nietszeggend taalgebruik om de schrijver ervan slim en erudiet te doen overkomen, en de ontvanger dom en achterhaald.

Been there, done that.

Het is niet omdat collectivistische theorie (1+1 >2) op verschillende manieren wordt uitgelegd dat ze waar wordt.
De grote leugen van Goebbels....
QED, fijne avond verder.
Oud 24 juli 2020, 15:54   #126
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Onder de nuttige idioten

Nee, ik hoop dat die mensen zich goed geamuseerd hebben...
Ook dit antwoord is een beetje gunteriaans.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 24 juli 2020 om 15:54.
Oud 24 juli 2020, 15:58   #127
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook dit antwoord is een beetje gunteriaans.
Neen, een paar honderd miljoen doden die het eerder met mij eens waren dan met U. Daar slaapt U waarschijnlijk goed van. Die gaven ook Gunteriaanse anwoorden op collectivistische onzin.
alle ergste seriemoordenaars bij mekaar verbleken in relatie tot de doden die het collectief op het geweten heeft.
Dus ook voor U een fijne avond en een rustgevende nacht gewenst alvast.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 24 juli 2020 om 16:02.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2020, 20:39   #128
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Aangezien het een uitgemaakte zaak is dat ikzelf besmet kan geraken zonder dat ik het weet; en vervolgens anderen kan besmetten zonder dat ikzelf of zij dat weten,
heb ik voor mezelf beslist om alle nodige voorzichtigheid aan de dag te leggen.

Ik verwacht van iedereen hetzelfde.
En daarvoor is dus dwingende wetgeving nodig.
Aangezien de pandemie terug aan kracht wint, blijkt dat die wetgeving en de toepassing ervan, nog wat tekort schiet.

Graag dus wat meer strengheid.
Als ik zo vb. op facebook kijk wat mijn contactpunten (vrienden, kuch) en hun contactpunten ... allemaal zeggen, dan lijkt het me dat mijn standpunt overeenkomt met dat van zeer veel Vlamingen.
Hoe weet u dat ?
Omdat onze 'beleidsmakers' en main stream media dat zo verordonneren?

'De mensen zijn niet braaf, niet gehoorzaam genoeg geweest; dus moeten ze gestraft worden.'

Middeleeuws.
Oud 24 juli 2020, 23:27   #129
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Links denkt dat zij de macht dan kunnen grijpen omdat ze denken dat meer mensen ze dan gaan nodig hebben. Het kan uiteraard ook net het omgekeerde werken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2020, 08:55   #130
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Straf.
Onze 'regering' sluit ons op in ons kot en beperkt onze 'bewegingsvrijheid' en ... we zitten te zeveren over het vlaams blok.
Die selectieve blindheid heb ik sinds ik, met motief tegen alle andere partijen stemmen, op het blok begon te stemmen in 2004, honderden keren gemerkt in onderwerpen hier en op andere fora.
Het Vlaams Blok tegen de Waalse partijen, werd totnogtoe altijd buitengehouden, tot MonsterKartels oooowweee soooorry "RegenBoogCoalitie Bloemetjes Bijtjes en Sunshine" van allen tegen 1 toe.
Daarom, alles wat eenieder die deel uitmaakt van de partij zegt, zijn woorden gebleven, nooit daden. Diegenen die kritiek leverden op het VB, zoals de auteur van dit onderwerp, bekritiseren dus enkel woorden. De auteur valt van zijn stoel, door WOORDEN. Daartegenover staan de regimepartijen, die naast woorden, ook DADEN bedreven. BEWEZEN welke aard ze hebben. DADEN, die al enkele decennia in verkiezingen blijken steeds meer te worden afgekeurd, en nepoppositie zoals door de NVA valsaards, net zoals hun voorganger (EgmontPact), intussen ook als eindelijk dusdanig werden herkend de laatste verkiezingen, zijnde nog een "Zwarte Zondag" voor de regimepartijen (en een Witte voor het Verzet tegen de NAZI's).
En daar, voor die decennia lange afgekeurde wandaden van de regimepartijen, valt de onderwerpauteur NIET van zijn stoel

Ik stel voor dat de onderwerpauteur gaat solliciteren bij de VRT of 1 van de andere propagandazenders van de regimepartijen, voor een rol in 1 van hun zeepseries.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 25 juli 2020 om 08:56.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2020, 09:16   #131
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe weet u dat ?

'De mensen zijn niet braaf, niet gehoorzaam genoeg geweest; dus moeten ze gestraft worden.'

Middeleeuws.
Ze schuiven hun definitie van "genoeg" steeds verder richting totalitarisme, en verwachten gehoorzaamheid tot in dat graf?
Lol.
Leve het Verzet.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2020, 15:24   #132
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe weet u dat ?

Middeleeuws.
Sanitaire voorzorgsmaatregelen zijn nooit een straf.
Je mocht tot voor enkele weken geen niet-essentiële verplaatsingen maken. Dat was niet omdat jij iets misdaan had. Dat was omdat er een virus was.

Als jouw mama zegt dat je niet mag buitenspelen als het regent dat het giet, dan is dat niet als straf.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 01:11   #133
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Onderzoekers hebben hetzelfde idee als het Vlaams Belang, erger nog, geen enkelbanden maar opsluiting.

"Onderzoekers pleiten voor “isolatiecentra” voor coronapatiënten: is dat haalbaar? En wat met mensen die weigeren?"
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200725_95189864
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 07:09   #134
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ja nu val ik toch van mijn stoel. De kampioenen van de persoonlijke vrijheid laten zien wat ze gaan doen als ze aan de macht komen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200723_94774770
Toch wordt het al meer en meer toegepast in andere landen, zij het met eren polsbandje.

Die van het VB zijn blijkbaar zo gek nog niet.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 07:10   #135
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Sanitaire voorzorgsmaatregelen zijn nooit een straf.
Je mocht tot voor enkele weken geen niet-essentiële verplaatsingen maken. Dat was niet omdat jij iets misdaan had. Dat was omdat er een virus was.

Als jouw mama zegt dat je niet mag buitenspelen als het regent dat het giet, dan is dat niet als straf.
Toch wel, ik speelde graag in de gietende regen.
Wat is daar mis mee?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 08:53   #136
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Toch wordt het al meer en meer toegepast in andere landen, zij het met eren polsbandje.

Die van het VB zijn blijkbaar zo gek nog niet.
Jamaar, zo'n enkelband klinkt lekker smerig en negatief, en zeker bij de TS die al begint te hyperventileren bij de gedachte dat hij het VB inhoudloos kan aanvallen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 09:04   #137
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Onderzoekers hebben hetzelfde idee als het Vlaams Belang, erger nog, geen enkelbanden maar opsluiting.

"Onderzoekers pleiten voor “isolatiecentra” voor coronapatiënten: is dat haalbaar? En wat met mensen die weigeren?"
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200725_95189864
Dat is dus de Wuhan methode: mensen opsluiten in opgevorderde hotels en militaire bewaking.
Sorry, dat gaat mij te ver.

En ik begrijp er niks meer van. Degenen die zitten te klagen over complotten, valse berichten over Covid, overdreven besmettingscijfers, contact tracing, etc...die willen nu mensen gaan opsluiten.

Mondmaskers verplichten: ho maar, mag niet. Aanval op de persoonlijke vrijheid.
Mensen militair opsluiten: goed idee.
Oud 26 juli 2020, 09:32   #138
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is dus de Wuhan methode: mensen opsluiten in opgevorderde hotels en militaire bewaking.
Sorry, dat gaat mij te ver.

En ik begrijp er niks meer van. Degenen die zitten te klagen over complotten, valse berichten over Covid, overdreven besmettingscijfers, contact tracing, etc...die willen nu mensen gaan opsluiten.

Mondmaskers verplichten: ho maar, mag niet. Aanval op de persoonlijke vrijheid.
Mensen militair opsluiten: goed idee.
Waar lees jij dat er iemand, buiten die onderzoekers die even in de belangstelling willen staan, mensen wil gaan opsluiten ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2020, 09:40   #139
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Waar lees jij dat er iemand, buiten die onderzoekers die even in de belangstelling willen staan, mensen wil gaan opsluiten ?
Je zegt het zelf waar ik het lees.
Oud 26 juli 2020, 09:41   #140
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Je zegt het zelf waar ik het lees.
Die onderzoekers zitten te klagen over complotten, valse berichten over Covid, overdreven besmettingscijfers, contact tracing, etc... ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be