Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 juli 2020, 21:45   #3161
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Wat begrijp je niet aan gemiddelde?
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2020, 22:08   #3162
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.335
Standaard

Wel volvo/mercedes/bmw/golf wordt gemiddeld verkocht aan leasewagens en rijdt gemiddeld 40.000km per jaar

en een Toyota rijdt gemiddeld 15.000km per jaar, ondanks de prius als uitschieter

wat begrijp je niet aan automerken en hun doelpubliek (vertegenwoordiger, business segment, jonge gezinnen, oude mensen die stadswagentje zoeken etc?*) die gemiddeld een bepaald aantal km per jaar rijden ???

Welke vertegenwoordiger wil er rijden met een Zoe ? geen een ken ik ?
Welke CEO gaat er rijden met een Citroen Cactus ? geen een denk ik
Welke gepensioneerde van 80 rijdt er met een Ferrari ? Op één hand te tellen denk ik

Laatst gewijzigd door brother paul : 18 juli 2020 om 22:10.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 10:16   #3163
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.212
Standaard

VW wou Tesla nadoen met EV-massaproductie en hun OTA-software...

Citaat:
ELEKTRISCHE WAGEN

Tesla-killer wordt hoofdpijndossier voor Volkswagen

De lancering van de ID.3, de elektrische massawagen van VW, loopt niet als gehoopt. Vooral softwareproblemen leiden tot een stoelendans bij het management. Het ontslag van het hoofd van de softwaredivisie is het laatste in de rij.

Stijn Decock Vrijdag 17 juli 2020

https://www.standaard.be/cnt/dmf20200716_97649657
Blijkbaar gaan ze niet langer wachten bij VW en wordt de ID.3 met onvolledige software uitgeleverd, vanaf september? Aan de vrijwilligers...

Citaat:
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artike...-niet-compleet
Volkswagen levert elektrische auto ID.3 met incomplete software

12 juni 2020

Door softwareproblemen loopt de levering van de elektrische Volkswagen ID.3 niet zoals gepland. De eerste leveringen van de elektrische auto's starten in september, maar die wagens hebben dan nog incomplete software.

De Volkswagen ID.3 stond lange tijd gepland voor de zomer.

Softwareproblemen leken roet in het eten te gooien, en dat blijkt inderdaad zo te zijn. De wagen wordt in Nederland vanaf september geleverd. In sommige andere landen start de uitgifte van Limited Edition-modellen al deze maand.

In beide gevallen gaat het echter om auto’s die nog niet compleet zijn: begin volgend jaar verschijnt een grote software-update met functies die eigenlijk nu al compleet hadden moeten zijn.

Keuze: wachten of incomplete wagen

Nederlanders die de ID.3 als pre-order hadden besteld, zo’n 30.000 mensen, krijgen de keuze om de wagen begin september te ontvangen met een aantal ontbrekende functies, of te wachten tot eind dit jaar of begin 2021 voor een complete ID3.

Wie de auto zo snel mogelijk wil, moet het een paar maanden stellen zonder het App Connect-infotainmentsysteem en het heads-up display.

De ID.3 1st, de eerste lichting met extra’s, is er in Nederland vanaf 38.000 euro. De luxere 1st Plus-uitvoering kost 44.000 euro, de duurste ID.3 1st Max kost 49.000 euro.

De wagens hebben hetzelfde accupakket van 58 kWh goed voor een maximaal bereik van 420 kilometer. De auto's verschillen in opties en extra’s.

Goedkoper model volgt later

Later komt er ook een ID.3 met een accu van 45 kWh, goed voor een bereik van 330 kilometer. Die wagen moest voor minder dan 36.000 euro beschikbaar komen.

De lancering van de ID.3 verloopt niet zoals gepland. Het was ook één van de redenen dat Volkswagen-ceo Herbert Diess onlangs opzij stapte. Diess krijgt de schuld voor de softwarefouten van onder meer de werknemersvakbond van Volkswagen. Hij blijft wel aan als ceo van de Volkswagen Group.

Laatst gewijzigd door Micele : 19 juli 2020 om 10:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juli 2020, 10:44   #3164
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.212
Standaard

Tesla model 3 P iets sneller dan Porsche Taycan Turbo op circuit in China.

De Porsche kost 3,6 maal zoveel...

Citaat:
https://www.teslarati.com/tesla-mode...track-results/

MIC M3P costs ¥419,800 while Taycan Turbo starts at ¥1,498,000. Taycan T costs 3.57 times more than MIC M3P. Ouch. pic.twitter.com/RLaYzRUsMy

(@ray4tesla) July 16, 2020

For the Porsche Taycan Turbo’s track test, the Dongchedi team brought the vehicle to its closed circuit for a hot lap time attack test. But this time around, the Taycan Turbo had an additional competitor: the Tesla Model 3 Performance with Track Package. The Taycan Turbo showed its racing pedigree in the test, decimating the Model S Performance’s track time of 1:19:26 with its impressive 1:15:97 run.

However, the German made electric car’s win was short lived, as the much more affordable Model 3 was able to complete its hot lap in 1:15:78. Granted, the gap between the time attack results of the Porsche Taycan Turbo and the Model 3 Performance was very slim. Despite this, it is difficult not to be impressed by Tesla’s most affordable performance branded car.

There are very few cars out there in the Model 3 Performance’s price range that could give the Taycan Turbo some competition, after all, and there are even fewer that can actually humble the proud German made EV in an area that it’s designed to dominate. With such results, it would not be surprising if the Model 3 Performance becomes the vehicle of choice for the country’s mainstream racing enthusiasts, seeing as it offers performance that can compete with a Porsche on the track — at a fraction of the price.


Laatst gewijzigd door Micele : 19 juli 2020 om 10:53.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2020, 20:25   #3165
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.335
Standaard

de autopilot wat verder getest:


Mode ACC: 1 tikje naar beneden

rijdt zoals elke ACC, tenzij je moet de snelheid aanpassen met een wieltje
voorliggers doen hem remmen zoals het hoort, iets trager dan bij mercedes, maar werkt naar behoren
mij MB is het tikken omhoog en omlaag in snelheid sneller dan het wieltje... Het vertragen gaat sneller met de elektromotor Regenerative braking, de snelheid gaat sneller omhoog dankzij sterkere motor. Hij rijdt heel stuurvast mooi recht visualiseert de auto. Enige dat ik merk dat ik het dashboard niet kan lezen zonder bril terwijl bij MB lukt mij dat wel... ik moet dus een beetje raden bij het draaien aan het wieltje hoe snel ik rij
Zijn verbruik ondertussen bekeken zat op gemiddeld 141Wh/km wat met de mB steevast op 4.5-4.8L uitkwam is dus 3xzuiniger. In de veronderstelling dat zijns troom met gas gemaakt word, verbruikt de tesla dus minder...

Nu één probleem, ik weet niet hoe hij aan zijn snelheden komt maar die kloppen nogal dikwijls niet met de huidige realiteit. Bij MB heb ik bordjesherkenning en dan zie ik hoe snel ik mag rijden, hier krijg ik permanent verkeerde adviesen... Nog zotter, als je cruis control inschakelt, holt hij ineens naar 70km/h waar hij 50km/h mag omdat HeyTesla denkt dat hij 70mag rijden op zijn foute GPS databank...Maar goed, we gaan daar rekening mee leren houden zeker;.. Bij MB pakt hij de snelheid die je dan rijdt en niet sneller of trager...


Nu de Autopilot eens wat mee geexperimenteerd:

Het systeem werkt dus niet vanaf er geen lijnen staan, dus laat dat duidelijk zijn het schakelt vanzelf uit en hij remt op zijn RB...
Het systeem werkt ook keurig op de maximumsnelheid. De afwijking op de snelheidsmeter is aan 50km/u 1km... dat is dus duidelijk minder dan met de MB, daar heb ik 5km marge, ik kan daar permanent 10km/u te snel rijden, bij Tesla zou ik dat niet aanraden...

Het systeem houdt uw stuur stevig vast en stuurt idd zelf... tenzij dat hij vraagt om het stuur vast te houden, vanaf je dat ding loslaat begint hij na korte tijd te protesteren... En zegt in kleine onleesbare letters dat ik het stuur moet vasthouden...

Om in te halen is het idd een zacht gekookt eitje je drukt om de knipperlicht hé, en hij verandert na 3-5 seconden van strook... En ja je moet blijven pinken of anders stopt hij het maneuver... Ook weeral iets die ik blijkbaar altijd foutief doe, gewoon eens tikken bij MB op de flesche, en hj pinkt dan vijf keer en in die tijd heb ik het maneuver gedaan. Hier gaat dat trager... maar goed het gaat dus vanzelf... En ja het omgekeerde gaat ook vanzelf, dat moet ik toegeven is dus iets nieuws, nog nooit gedaan en gezien op een auto...

ondertussen eens genieten van de Belgian road design, en de Tesla die daar zo moet tussen de lijntjes moet rijden... Beeld u in hij slalomt dus gans de tijd in Belgie op die lijntjes die overal maar zo willekeurig getrokken zijn om tussenvakjes te maken waar mensen dan naar links of recht skunnen afslaan. Maar ok, het werkt keurig..

Maar ow, als er een lijntje ontbreekt mag je direct het stuur overnemen...

Nu de flaw: rij je 80 en zegt GPS zone 50vertraagt hij automatisch, het omgekeerde doet hij niet... wieltje draaien blijkbaar
WIl je overrulen, gewoon gas geven, maar nooit gaat hij vanzelf 1km te snel rijden op die autopilot, goed om geen boetes te krijgen dus... Tenzij als de snelheid verkeerd staat, en hij in de dorpskom er 300m over doed om te vertragen, of je bent flitsbaar gedurende een embarrassing lange tijdn, blijkbaar kennen ze da tniet in VS flikken die flitsen vanaf het bordje zoals in BE... Dus waaarom er geen verkeersbord herkenning is is mij een raadsel... dat zou toch met de camera's mogelijk moeten zijn ??? En hé dat doet MB relatief keurig... en hier niet dus...

Laatst gewijzigd door brother paul : 20 juli 2020 om 20:27.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2020, 22:42   #3167
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht


Als die EQS komt in 2022 zullen er meer wagens +700 km WLTP hebben.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2020, 12:45   #3168
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.335
Standaard

de EQS is nu eens de eerste auto die ik zie die de mythisch bananshape benadert van Pininfarina anno1978




*

Laatst gewijzigd door brother paul : 21 juli 2020 om 12:47.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 21:03   #3169
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
de EQS is nu eens de eerste auto die ik zie die de mythisch bananshape benadert van Pininfarina anno 1978

*
En deze trekt zeker op de Isetta?



https://electrek.co/2020/07/22/bmw-s...ar-production/

Laatst gewijzigd door Micele : 22 juli 2020 om 21:04.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 22:01   #3170
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.335
Standaard

in elk geval Ford bijt hem ook vast in de EV...
hun paardje hebben ze opgefokt naar1400HP voor de NASCAR
om te tonen aan de 'burger' watn een EV kan zodat mensen hun 'kennis en inzicht over EV' wat kunnen bijwerken,

https://www.greencarreports.com/news...-a-nascar-race

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 juli 2020 om 22:02.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 22:03   #3171
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
benadert in elk geval niet die banaan... dat is duidelijk
het mythische aan die bananevorm was dat ze een 'designrecord' hadden in Cd coefficient... die tot nu toe nog altijd niet geevenaard is bij mijn weten
Cd 0.172

Laatst gewijzigd door brother paul : 22 juli 2020 om 22:04.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 22:05   #3172
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Met een aandelenuitgifte kan Tesla nu vlotjes BMW kopen, en als extratje Volvo er bij pakken.....

Gestoord.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 22:44   #3173
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
benadert in elk geval niet die banaan... dat is duidelijk
het mythische aan die bananevorm was dat ze een 'designrecord' hadden in Cd coefficient... die tot nu toe nog altijd niet geevenaard is bij mijn weten
Cd 0.172
En bij mijn weten niet...

https://en.wikipedia.org/wiki/Automo...g_coefficients

"Die banaan" was een conceptwagen.

Deze heeft een betere Cd:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=CymtD3hlMPM

But what is so special about this race car? The Panhard LM64 owes its competitiveness to its aerodynamic and "slippery" fibreglass bodywork, able to give the car a record-breaking Cx (drag coefficient/air penetration coefficient) of 0.12, which was never equalled since then by a race car.
Thanks to this and a low weight (560 kg), it was able to reach some incredible performances considered the little 848cc supercharged flat twin engine with just 78 hp: on the Mulsanne straight the LM64 was able to reach speeds near the 220 km/h mark.

Laatst gewijzigd door Micele : 22 juli 2020 om 22:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 23:16   #3174
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En bij mijn weten niet...

https://en.wikipedia.org/wiki/Automo...g_coefficients

"Die banaan" was een conceptwagen.

Deze heeft een betere Cd:
ik herschrijf de zin

ze hebben in '78 een concept designrecord neergezet die tot nog toe nog altijd niet op de weg gezet is anno 2020 of 40jaar later.. productiewagenrecord zit nog altijd 0.19
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2020, 23:22   #3175
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik herschrijf de zin

ze hebben in '78 een concept designrecord neergezet die tot nog toe nog altijd niet op de weg gezet is anno 2020 of 40jaar later.. productiewagenrecord zit nog altijd 0.19
Kwa aerodynamica staat de tijd al een tijdje stil hoor.

In de jaren 50/60 was het te doen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 10:47   #3176
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.212
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik herschrijf de zin

ze hebben in '78 een concept designrecord neergezet die tot nog toe nog altijd niet op de weg gezet is anno 2020 of 40jaar later.. productiewagenrecord zit nog altijd 0.19
Fijn.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2020, 19:16   #3177
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.212
Standaard

Tesla nu eens "eerste" bij J.D. Power, lol


Citaat:
Tesla, Porsche and Dodge create the most joy for owners, says J.D. Power

WED, JUL 22 2020

KEY POINTS

- J.D. Power’s 2020 APEAL study rates vehicle brands by measuring owners’ emotional attachment and level of excitement with their new vehicles.

- Unofficially topping the list was Tesla at 896 out of 1,000 points — besting sports car brand Porsche, which had 881 points.

- For mainstream brands, Fiat Chrysler’s Dodge brand, which is best known for its over-700-horsepower Hellcat models, ranked first.

Car brands that create the most joy for owners are a mix of new and old technologies, but they have one thing in common: performance.

That’s according to J.D. Power’s 2020 Automotive Performance, Execution and Layout, or APEAL, study, which rates vehicle brands by measuring owners’ emotional attachment and level of excitement with their new vehicles.

Unofficially topping the list that was released Wednesday is Tesla, a company well-known for the performance of its all-electric, tech-savvy vehicles. The Silicon Valley automaker scored 896 out of 1,000 points — besting sports car brand Porsche, which received 881 points.

Porsche has topped the study 15 of the past 16 years, according to J.D. Power.

Tesla wasn’t officially part of the study because it doesn’t give J.D. Power access to customer vehicle registration data in 15 states. The firm rated them anyway based on responses from more than 1,200 Tesla owners.

“Their owners do express a high degree of satisfaction with their vehicles,” Dave Sargent, vice president of automotive quality at J.D. Power, said during a call Wednesday. “It’s largely driven by performance,” styling and the large infotainment systems in the vehicles.

https://www.cnbc.com/2020/07/22/tesl...-jd-power.html
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2020, 08:15   #3178
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Laat ze maar doen.

Hoe meer concurentie, hoe beter voor onze portemonnée.
Zo zie ik dat ook wel alhoewel ...

Mij zal je nooit een Tesla zien kopen, dat staat natuurlijk iedereen vrij.

Meer om met op te vallen dat men die gaat leasen/kopen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 24 juli 2020 om 08:18.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2020, 08:20   #3179
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 45.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Op wat die ook mogen trekken buiten op niets daar heb ik géén idee van.

Wagen om met op te vallen dat is zowat alles.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2020, 16:09   #3180
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.796
Standaard

Elektrische wagen vat vuur na ongeval in Wilrijk
https://www.gva.be/cnt/dmf20200727_9...val-in-wilrijk
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be