Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2020, 17:52   #341
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Microbiologen bang voor problemen met mondmaskers, vooral dan deze in stof en als je de wegsmijtertjes niet wegsmijt.

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...rvan~ab7a7891/

Doordat we mondmaskers plots overal (op restaurant, in drukke winkelstraten en in de supermarkt om maar enkele voorbeelden te noemen) moeten dragen, vragen enkele wetenschappers aan de Universiteit van Antwerpen zich af of het wel veilig is om mondmaskers zo veelvuldig te gebruiken. “Ze gedurende langere perioden dragen kan resulteren in een hogere concentratie aan microben”, zo staat te lezen in een verslag van het labo Toegepaste Microbiologie en Biotechnologie waar professor Sarah Lebeer werkt.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2020, 17:54   #342
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Ze zullen wel nuttig zijn, alle beetjes helpen.

Alleen, zoals zo dikwijls "hier" wil men nooit paard en kar noemen.
Er zijn lokale uitbraken, soms in een gezin, soms in een bepaalde leefgemeenschap, soms in een bepaalde leeftijdsgroep.

En wat doet men HEEL de meute verplichten een mondkapje te dragen.
Dat is zoals een klas waar één leerling iets mispeutert, en heel de klas dient er voor op te draaien.

Ik denk dat artsen, verpleegkundige, contact-opspoorders, waarschijnlijk veel meer weten hoe de vork in de steel zit. Maar zij hebben absolute zwijgplicht.

Dus we zullen met zen "allen" weer het juk moeten dragen.
De vraag die men aan mensen zoals De Block en Van Ranst zou moeten stellen is .....
Waarom zouden mondmaskers waarvan jullie maandenlang beweerden dat ze totaal geen bescherming boden nu wel bescherming bieden?

Laatst gewijzigd door daiwa : 29 juli 2020 om 17:55.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2020, 18:17   #343
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk hebben ze nu nog geluk met hun mondmaskerdwang. Net als eerder dit jaar, toen ze geluk hadden met hun lockdown en winkelkar dwingelandij, en de file mensen buiten niet in de regen stond.
Het weer is GOED. Droog, niet te koud, niet te warm.
Wacht maar tot het nog eens 35 graden (gemiddeld!) is. Misschien volgend weekend.
Ik heb vandaag 40 kilo met mijn fiets 20 km naar huis gereden. Mijn gezicht was kletsnat bij thuiskomen. Met een mondmasker had ik na 5 km waarschijnlijk beginnen zwart zien. Ik heb dat soms bij grotere inspanningen, te weinig eten / drinken. Als ik van bukkend naar recht ga, zie ik dan 5 seconden zwart. Als dat langer wordt - 10 sec, moet ik opletten. Dan weet ik dat ik op het randje zit, en best halt hou en eet/drink.
En dan zou ik een mondmasker moeten dragen? De klojo's die dat beslisten zijn alle besef van realiteit verloren. Onmenselijk en waanzinnig geworden.

En omgekeerd, bij koude en vochtigheid. In de herfst begint het smorgens mistig te worden. Ik als brildrager zie dan amper voor me - ik moet dan trager rijden louter voor dat.
En dan een mondmasker, nog meer / rapper aandamping.
En ook het virus. Griep is iets typisch voor winterseizoenen. Omdat het kouder en vochtiger is. Een virus zit ingekapseld in een olieachtige substantie. In de zomer droogt die rapper uit en gaat het dood. Dito zonnestraling / UV. In de winter drogen spullen veel slechter tot helemaal niet. Virus overleeft dan langer.
Daarom dat ik de lap elastaan die ik als mondvod gebruik aan mijn stuur hang na gebruik en er zo mee rij. Moest er virus aan hangen, gaat het zo rapper dood.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2020, 18:49   #344
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Microbiologen bang voor problemen met mondmaskers, vooral dan deze in stof en als je de wegsmijtertjes niet wegsmijt.

Doordat we mondmaskers plots overal (op restaurant, in drukke winkelstraten en in de supermarkt om maar enkele voorbeelden te noemen) moeten dragen, vragen enkele wetenschappers aan de Universiteit van Antwerpen zich af of het wel veilig is om mondmaskers zo veelvuldig te gebruiken. “Ze gedurende langere perioden dragen kan resulteren in een hogere concentratie aan microben”, zo staat te lezen in een verslag van het labo Toegepaste Microbiologie en Biotechnologie waar professor Sarah Lebeer werkt.
Hahaha, ja, dat zou grappig zijn: tegen dat we eindelijk een nutteloos vaccin tegen corona hebben, een nieuwe pandemie van mondmaskerschurft Een waar geen gekende anti biotica tegen werkt...

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 juli 2020 om 18:50.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2020, 18:57   #345
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hahaha, ja, dat zou grappig zijn: tegen dat we eindelijk een nutteloos vaccin tegen corona hebben, een nieuwe pandemie van mondmaskerschurft Een waar geen gekende anti biotica tegen werkt...
Nog niet eens zo vergezocht, schimmel en bacteria zijn hardnekkiger dan virussen.
Oud 29 juli 2020, 19:06   #346
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog niet eens zo vergezocht, schimmel en bacteria zijn hardnekkiger dan virussen.
Het ambetantste is dat hoe meer ge de ene aanpakt, hoe beter de andere gedijt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2020, 19:40   #347
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Intensieve sporters mogen masker afdoen.
Intensieve werkers mogen de schurft krijgen.

Werken doe je gans de dag.
Sport ochere een uurtje.

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 juli 2020 om 19:41.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2020, 19:46   #348
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het ambetantste is dat hoe meer ge de ene aanpakt, hoe beter de andere gedijt.
Het is wel ongelooflijk hoe groot het kuddegedrag is. Toen ik eerder een masker droeg, leek ik een zot. Omdat ik er echter buiten géén draag, behoor ik ondertussen opnieuw bijna in een minderheid. Je voelt aan dat de angst de voorbije week bij de mensen groter is geworden, terwijl ze voordien op volle terrassen zaten. Jonge mensen te voet en op de fiets in een park met maskers en zorgvuldig 'afstand houdend', surrealistisch haast, tenzij het echt de pest was geweest...
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2020, 19:46   #349
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ondanks de borden met de melding om er ééntje te dragen (mondmasker) merkte ik in de gemeente Veurne op dat er velen waren die het gewoon vertikten het te doen.
Oud 29 juli 2020, 19:55   #350
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Het is wel ongelooflijk hoe groot het kuddegedrag is. Toen ik eerder een masker droeg, leek ik een zot. Omdat ik er echter buiten géén draag, behoor ik ondertussen opnieuw bijna in een minderheid. Je voelt aan dat de angst de voorbije week bij de mensen groter is geworden, terwijl ze voordien op volle terrassen zaten. Jonge mensen te voet en op de fiets in een park met maskers en zorgvuldig 'afstand houdend', surrealistisch haast, tenzij het echt de pest was geweest...
Wat je ziet is de angst voor boetes.

Mensen vertellen dat ze 250€ boete krijgen als ze geen mondmasker dragen werkt veel beter dan hen vertellen dat ze 0,1% kans hebben om een ziekte te krijgen die hen in 0,005% van de gevallen zal doden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2020, 19:57   #351
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Wat je ziet is de angst voor boetes.

Mensen vertellen dat ze 250€ boete krijgen als ze geen mondmasker dragen werkt veel beter dan hen vertellen dat ze 0,1% kans hebben om een ziekte te krijgen die hen in 0,005% van de gevallen zal doden.
Nochtans zijn die maskers niet verplicht waar ik woon. Maar goed, misschien was het maar een aanvoelen, ik was al een paar dagen nauwelijks buiten geweest.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2020, 20:00   #352
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Eigenlijk hebben ze nu nog geluk met hun mondmaskerdwang. Net als eerder dit jaar, toen ze geluk hadden met hun lockdown en winkelkar dwingelandij, en de file mensen buiten niet in de regen stond.
Het weer is GOED. Droog, niet te koud, niet te warm.
Wacht maar tot het nog eens 35 graden (gemiddeld!) is. Misschien volgend weekend.
Ik heb vandaag 40 kilo met mijn fiets 20 km naar huis gereden. Mijn gezicht was kletsnat bij thuiskomen. Met een mondmasker had ik na 5 km waarschijnlijk beginnen zwart zien. Ik heb dat soms bij grotere inspanningen, te weinig eten / drinken. Als ik van bukkend naar recht ga, zie ik dan 5 seconden zwart. Als dat langer wordt - 10 sec, moet ik opletten. Dan weet ik dat ik op het randje zit, en best halt hou en eet/drink.
En dan zou ik een mondmasker moeten dragen? De klojo's die dat beslisten zijn alle besef van realiteit verloren. Onmenselijk en waanzinnig geworden.

En omgekeerd, bij koude en vochtigheid. In de herfst begint het smorgens mistig te worden. Ik als brildrager zie dan amper voor me - ik moet dan trager rijden louter voor dat.
En dan een mondmasker, nog meer / rapper aandamping.
En ook het virus. Griep is iets typisch voor winterseizoenen. Omdat het kouder en vochtiger is. Een virus zit ingekapseld in een olieachtige substantie. In de zomer droogt die rapper uit en gaat het dood. Dito zonnestraling / UV. In de winter drogen spullen veel slechter tot helemaal niet. Virus overleeft dan langer.
Daarom dat ik de lap elastaan die ik als mondvod gebruik aan mijn stuur hang na gebruik en er zo mee rij. Moest er virus aan hangen, gaat het zo rapper dood.
Vergeet niet van masker te wisselen zodra je masker nat wordt. Natte maskers werken nóg minder dan droge.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2020, 21:03   #353
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:

Eindelijk wat wetenschappers die tegen de stroom durven inzwemmen.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2020, 21:27   #354
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Intensieve sporters mogen masker afdoen.
Intensieve werkers mogen de schurft krijgen.

Werken doe je gans de dag.
Sport ochere een uurtje.
Met andere woorden geen masker voor fietsers en joggers. Het schuim en snot kan weer in het rond vliegen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2020, 22:13   #355
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Vergeet niet van masker te wisselen zodra je masker nat wordt. Natte maskers werken nóg minder dan droge.
Als ik met een masker fiets dan is dat na 5 minuten al nat. Ik ben geen toeristische fietser, ik rij door, heb een zware fiets (25-30kg naargelang al dan niet meehebben van een grote rugzak met extra materiaal), geen versnellingen en geen vrijwiel. Ik kan mijn benen dus niet stilhouden en ik rem door tegen te duwen. Ik heb dus geen moment uitblazen - het is blijven gaan. Ik koos dat om de mechaniek simpel te maken zodat ik me zelf uit de slag kan redden en ik me niet pleuris betaal aan onderhoud/vervanging.
Dat politiek tuig van nu schijnt uit als levende in een waanwereld. Als waanzinnig geworden. En ik geloof er geen snars van dat ze zelf geloven in hun kul. Het hele coronaverhaal heeft een berekenend en nuchter doel: nog eens een crisis wekken, om nog eens zoveel spaargeld "verdampt" te krijgen op gefrontrunde markten. That's it en that's all.
Ze willen OPZETTELIJK de economie saboteren. De economie is geen collateral damage van virusmaatregelen, de virusmaatregelen zijn collateral damage van opzettelijke economiesabotage.

Dus voor diegenen die de koopkracht van hun centjes willen behouden/redden, wees slimmer dan verkopen als de propaganda negativisme uitstraalt, en slimmer dan kopen als het positivisme is.
Oud 29 juli 2020, 22:17   #356
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Met andere woorden geen masker voor fietsers en joggers. Het schuim en snot kan weer in het rond vliegen.
Hoe krijg je een sterk immuunsysteem zonder training?
Oud 29 juli 2020, 22:19   #357
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Hoe krijg je een sterk immuunsysteem zonder training?
En constante besmetting, hetgeen ze ons opleggen maakt ons net zwakker
Oud 29 juli 2020, 22:21   #358
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Eindelijk een Belgische dokter die zich uitspreekt over de idiotie die er nu gebeurd.
Geef deze man ook een standbeeld.

https://www.viruswaanzin.be/post/zo-...a2a50017d5aed5
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2020, 22:34   #359
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Eindelijk een Belgische dokter die zich uitspreekt over de idiotie die er nu gebeurd.

Die zegt perfect wat enkelen hier nu al maanden zeggen, een portie wat logica en gezond verstand.

Dat het zo lang geduurd heeft toont aan wat voor druk er uitgevoerd wordt op de zalmen die tegen de stroom in durven te gaan.

Meer zalm, dat hebben we nodig. Echte zalm, niet die rotte shit van De Morgen.
Oud 29 juli 2020, 22:42   #360
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht

Bam, die zegt eindelijk eens alles zoals het is. Griepdoden en andere worden gewoon bij Covid gerekend. Of de politiekers en Van Ranst gaan luisteren is iets anders, ze moeten doordoen willen ze hun gezicht niet verliezen.

"Ondertussen hebben we geen griepdoden geteld, zijn er in mijn specialiteit geen ischemische beroertepatiënten geweest en zo zijn er nog voorbeelden.
Ischemische beroertes kun je niet uitstellen, die doe je gewoon. Dus die mensen liggen ook op het Covid-19 kerkhof! Pas op het einde van dit jaar of zelfs pas volgend jaar zullen we het exacte oversterftecijfer door Covid-19 kennen."

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 29 juli 2020 om 22:47.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be