Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2020, 16:36   #541
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jahoor. Ik kan véél beter maar het is zinloos om adem te verspillen aan Belgische nationalisten en flamingantenhaters die niet eens in staat zijn om deftig te reageren.

Er zal meer nodig zijn dan een administratief gevolg van de wetgeving om een omhooggevallen wijf zoals Wilmes te dwingen om zich als Vlaming te confirmeren omdat ze in Rode woont.
Dan mag je er nog heel mannelijk Japan en hun ongebruikte pietjes bij sleuren.
Wilmes is geen Vlaming.
Everytime is evenmin een Vlaming.
Bruno Yammine uit Leuven is ook geen Vlaming.
System uit Het Oosten ook niet.
Pajoske evenmin.

En iemand die Flamingantisme beschouwt als racisme nog minder.

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=186

Er moet hier een virus rondwaren. Een dat ernstige hersenschade veroorzaakt.
Of het virus ernstige schade veroorzaakt weet ik niet, maar het zorgt er blijkbaar wel voor dat wetgeving die al decennialang bestaat door sommigen blijkbaar ofwel niet meer begrijpbaar is, ofwel te ingewikkeld ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 16:41   #542
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Onze nationaliteitswetgeving is veel te soft. In australie of de VS raak je niet binnen omdat een amerikaan of australiër een import bruidje wil naar daar halen. Ze hebben gelijk.

Taal en integratievoorwaarden zijn een minimaal doekje voor het bloeden. Dat lost niets op. Dan blijven er jaarlijks 100.000 geïmporteerde marokanen, turken, tunesiers enz binnen geraken. Cursusje integratie volgen, taalcursus en huppekee.
Even Minister De Block bellen. ZIJ beslist over asiel en migratie.

Francken heeft daar meer energie en power gestoken dan De Block maar toch was zij de eerste die hem afkraakte toen zij het van hem overnam.
En zij was niet de enige.
De nabauwers op dit foum gaven haar vanzelfsprekend gelijk, maar Francken hield voet bij stuk nadat hij Syriërs die asiel aanvroegen vanuit Libanon weigerde asiel te verlenen. Hij kreeg niet alleen de hele linkse forummeute wekenlang over zich heen maar ook de media en een advocate van de PVDA.
Het Europees Hof van Justitie gaf Francken gelijk. Francken heeft zich toen een bewonderenswaardige en geestelijk sterke doorzetter getoond. Hij geraakte in de top 3 van populairste politici, maar de haatdragende linkse jakhalzenmeute heeft nog steeds niet verteerd dat Francken de enige was die een beslist beleid voerde. Ik herinner mij hoe de linkse forummeute zich als één blok achter de Brusselse rechter van de RVV schaarde. Die rotzak veroordeelde Francken zelfs tot een hoge boete voor elke dag die hij niet plooide.

Citaat:
“Wekenlang werd ik door de media, juridische en politieke wereld uitgespuwd omdat ik de hallucinante uitspraak van de RVV-rechter (Raad voor Vreemdelingenbetwistingen; nvdr.) weigerde uit te voeren. Ik hield voet bij stuk, geen asielaanvragen op onze ambassades. Elf lidstaten, waaronder Frankrijk en Duitsland, sloten zich bij me aan. We wonnen alles. Ik vraag me af of de RVV die beruchte rechter nu eens zal aanspreken voor zo’n hallucinante rechtspraak... Waarschijnlijk niet”, besluit hij.
https://www.hln.be/nieuws/buitenland...lijn~a2c26083/

Terloops. Het is dubbelhartig om te vitten op een bevoegdheid van Bart Somers, maar de N-VA te verwijten dat ze de hakken in het zand zette en het Marakeshpact weigerde te ondertekenen.
Ondanks de val van de regering stemde "België" voor, omdat dit beschouwd werd als “beslist beleid”. :Rofl:
Oud 30 juli 2020, 16:49   #543
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Francken heeft daar meer energie en power gestoken dan De Block maar toch was zij de eerste die hem afkraakte toen zij het van hem overnam.
De nabauwers op dit foum gaven haar vanzelfsprekend gelijk, maar Francken hield voet bij stuk nadat hij Syriërs die asiel aanvroegen vanuit Libanon weigerde asiel te verlenen. Hij kreeg niet alleen de hele linkse forummeute wekenlang over zich heen maar ook de media en een advocate van de PVDA.
Het Europees Hof van Justitie gaf Francken gelijk. Francken heeft zich toen een bewonderenswaardige en geestelijk sterke doorzetter getoond. Hij geraakte in de top 3 van populairste politici, maar de haatdragende linkse jakhalzenmeute heeft nog steeds niet verteerd dat Francken de enige was die een beslist beleid voerde. Ik herinner mij hoe de linkse forummeute zich als één blok achter de Brusselse rechter van de RVV schaarde. Die rotzak veroordeelde Francken zelfs tot een hoge boete voor elke dag die hij niet plooide.

Terloops. Het is dubbelhartig om te vitten op een bevoegdheid van Bart Somers, maar de N-VA te verwijten dat ze de hakken in het zand zette en het Marakeshpact weigerde te ondertekenen.
Ondanks de val van de regering stemde "België" voor, omdat dit beschouwd werd als “beslist beleid”. :Rofl:
Als je er iets aan wil doen dien je de wetgeving te veranderen. Er is in Belgie een wet betreffende gezinshereniging. Niets belet de NVA of het VB om daar wijzigingen voor te stellen in het Parlement als dit nodig is. Want o. verrassing dat is een wetgevende bevoegdheid.

Stel zelf eens voor wat JIJ daarin zou wijzigen.

En over die Syrische asielzoekers in Libanon geeft zowat iedereen, ik incluis, Francken gelijk (lees de posts maar na daarover).

De kritiek op Francken ging over de warboel en achterstand in dossiers die hij achterliet.
Oud 30 juli 2020, 16:58   #544
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik heb het over de plaag van de huwelijksmigratie, en jij komt totaal off-topic reageren over asiel, wat daar niets mee te maken heeft ?

Om je te plezieren toch even ingaan op je reactie : zoals je weet gaf -en geef- ik Francken gelijk in zijn reactie om die asielverzoeken vanuit Libanese consultaat te weigeren en die weigering via de rechter door te drukken.

(enige bijgedachte : het is dan echt wel extreem cynisch, dat zijn eigen kabinetsmedewerker Kucam een mensensmokkelroute tegen zware betaling voor diezelfde arabieren organiseerde...)

Maar waarom verwijzen naar De Bock ? Zij heeft die handelwijze van haar voorganger nooit tegengesproken, en voert exact dezelfde politiek op dat specifiek aspect.

Of wil je er een ratatouille van maken ?

Asiel, vluchtelingen conventie en nationaliteitsverwerving & verblijfsvergunning via huwelijksmigratie hebben geen kloten van de Schoof met elkaar te maken.
Oud 30 juli 2020, 17:01   #545
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als je er iets aan wil doen dien je de wetgeving te veranderen. Er is in Belgie een wet betreffende gezinshereniging. Niets belet de NVA of het VB om daar wijzigingen voor te stellen in het Parlement als dit nodig is. Want o. verrassing dat is een wetgevende bevoegdheid.

En over die Syrische asielzoekers in Libanon geeft zowat iedereen, ik incluis, Francken gelijk (lees de posts maar na daarover).

De kritiek op Francken ging over de warboel en achterstand in dossiers die hij achterliet.
Zeer juist.
Oud 30 juli 2020, 17:14   #546
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
. Waarschijnlijk een gevolg van de"splitsing" van ongrondwetelijke kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde.
Was geen ongrondwettelijke kieskring.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 17:19   #547
BWarrior

Standaard

Citaat:
Jahoor. Ik kan véél beter maar het is zinloos om adem te verspillen aan Belgische nationalisten en flamingantenhaters die niet eens in staat zijn om deftig te reageren.

Er zal meer nodig zijn dan een administratief gevolg van de wetgeving om een omhooggevallen wijf zoals Wilmes te dwingen om zich als Vlaming te confirmeren omdat ze in Rode woont.
Dan mag je er nog heel mannelijk Japan en hun ongebruikte pietjes bij sleuren.
Wilmes is geen Vlaming.
Everytime is evenmin een Vlaming.
Bruno Yammine uit Leuven is ook geen Vlaming.
System uit Het Oosten ook niet.
Pajoske evenmin.

En iemand die Flamingantisme beschouwt als racisme nog minder.

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=186

Er moet hier een virus rondwaren. Een dat ernstige hersenschade veroorzaakt.

Blinde frustratie. Hebt je nog steeds deze quote omlijst?

https://forum.politics.be/showpost.p...1&postcount=10
Oud 30 juli 2020, 17:35   #548
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zijn ze nog met 200 in totaal ? Bijna allemaal 70 en 80 jarigen ?
Wat weet jij daarvan, meneer de nationalistenhater. Er stemmen zowat 1.000.000 mensen op de N-VA, jouw strontpartijtje moet het stellen met een derde daarvan.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 17:38   #549
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het lijkt mij niet begrijpelijk dat een minister dat belaagd wordt door heel politiek correct Belgique niet zoveel aandacht aan dossiers kon besteden als hij had gewild. Francken steekt als minister van asiel en migratie kop en schouders boven De Block uit. Daar kwam nog de herrie met een medewerker bovenop die in nauwe schoentjes geraakte. Ook d?*?*r heeft de forummeute Francken op afgerekend.

Gelukkig is de bevolking buiten het forum redelijker dan die binnen het forum. En een pak groter.

Wat je suggestie betreft dat niets de N-VA of het VB tegenhoudt om wijzigingen voor te stellen om de wet aan te passen. Dat klopt, maar dat geldt evengoed voor alle andere partijen, en met meer kans op succes. Alsjij defregels in verband metgezinshereniging wil veranderd zien, dan schakel jedaar beterjeeigenpartij voorin ipv de Vlaams-nationalisten. Zij zullen wel hun goedkeuring geven als het zover is.

Jij weet evengoed als ik dat het volstaat dat een voorstel wordt gedaan door het VB om geen enkele kans te maken.
En dat de N-VA werd wandelen gestuurd met haar verzet tegen het Marrakeshpact. Wat de Vlaams-nationalisten voorstellen wordt bijna als vanzelfsprekend "niet nodig" geacht want er altijd wel iemand die er een geurtje van racisme en discriminatie aan snuift.

Ik heb al gezegd wat ik zou wijzigen. Grenzen dicht en criminelen terug naar waar ze vandaan komen. Jammer genoeg heeft de VLD Bart Somers uitverkoren om de integratiesoap verder te zetten.
Oud 30 juli 2020, 17:40   #550
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Blinde frustratie. Hebt je nog steeds deze quote omlijst?

https://forum.politics.be/showpost.p...1&postcount=10
Feiten Bruno. Niet meer. Niet minder.
Oud 30 juli 2020, 17:43   #551
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het trommelkorps van het VNJ is al meer volk dan dat.

Je weet wel, de meisjes en de knapen die u schuim op de mond geven.
Je eigen stomme fout. Eerst geef je munitie aan panda die natuurlijk van je bericht profiteert om iets totaal onzinnig te debiteren. Je reactie komt dus te laat!
Oud 30 juli 2020, 17:44   #552
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het lijkt mij niet begrijpelijk dat een minister dat belaagd wordt door heel politiek correct Belgique niet zoveel aandacht aan dossiers kon besteden als hij had gewild. Francken steekt als minister van asiel en migratie kop en schouders boven De Block uit. Daar kwam nog de herrie met een medewerker bovenop die in nauwe schoentjes geraakte. Ook d?*?*r heeft de forummeute Francken op afgerekend.

Gelukkig is de bevolking buiten het forum redelijker dan die binnen het forum. En een pak groter.

Wat je suggestie betreft dat niets de N-VA of het VB tegenhoudt om wijzigingen voor te stellen om de wet aan te passen. Dat klopt, maar dat geldt evengoed voor alle andere partijen, en met meer kans op succes. Alsjij defregels in verband metgezinshereniging wil veranderd zien, dan schakel jedaar beterjeeigenpartij voorin ipv de Vlaams-nationalisten. Zij zullen wel hun goedkeuring geven als het zover is.

Jij weet evengoed als ik dat het volstaat dat een voorstel wordt gedaan door het VB om geen enkele kans te maken.
En dat de N-VA werd wandelen gestuurd met haar verzet tegen het Marrakeshpact. Wat de Vlaams-nationalisten voorstellen wordt bijna als vanzelfsprekend "niet nodig" geacht want er altijd wel iemand die er een geurtje van racisme en discriminatie aan snuift.

Ik heb al gezegd wat ik zou wijzigen. Grenzen dicht en criminelen terug naar waar ze vandaan komen. Jammer genoeg heeft de VLD Bart Somers uitverkoren om de integratiesoap verder te zetten.
Jammer. Ik had gedacht dat je haalbare voorstellen had.

Met kretologie zoals die uitspraken zijn we niks.
Oud 30 juli 2020, 17:45   #553
Tavek
Banneling

Standaard

Alles ok knuppel ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 17:49   #554
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of het virus ernstige schade veroorzaakt weet ik niet, maar het zorgt er blijkbaar wel voor dat wetgeving die al decennialang bestaat door sommigen blijkbaar ofwel niet meer begrijpbaar is, ofwel te ingewikkeld ?
Steek je wetgeving maar waar de zon nooit schijnt, panda. Het gaat over Wilmes en haar forumfans die voor al het goud ter wereld geen Vlamingen willen genoemd worden.
Oud 30 juli 2020, 17:49   #555
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jammer. Ik had gedacht dat je haalbare voorstellen had.

Met kretologie zoals die uitspraken zijn we niks.
Ik verwachtte niet anders.
Oud 30 juli 2020, 17:51   #556
BWarrior

Standaard

Citaat:
Feiten Bruno. Niet meer. Niet minder.
Het FEIT was dat ik in januari ( ! ) zei dat het paarsgeel ging worden. Toen was ging dat volgens jou NIET gebeuren. Hoe zit het trouwens met het ‘torpederen’ van PS-NVA door VLD, een bericht afkomstig van die zogenaamde Wetstraatspecialist !?
Oud 30 juli 2020, 17:53   #557
BWarrior

Standaard

Citaat:
Steek je wetgeving maar waar de zon nooit schijnt, panda.
Schelden is het enige wat u precies nog rest
Oud 30 juli 2020, 17:56   #558
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is de oplossing voor dingen die hier als BELG geboren zijn was de vraag.
Mensen zijn geen dingen, maar personen die we horen te respecteren. De tijd dat de sossen Cools koelbloedig lieten executeren is gelukkig definitief voorbij.
Oud 30 juli 2020, 17:56   #559
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Schelden is het enige wat u precies nog rest
Dat is geen schelden maar een raad die Knuppel geeft.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 17:59   #560
Tavek
Banneling

Standaard

Het zal de hitte zijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be