Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Hollanderhaat?
Nederlanders zijn onze broeders en zusters! 54 54,00%
Nederlanders zijn buren net als Duitsers en Fransen 41 41,00%
Kaaskoppen zijn arrogant en neerbuigend, ik mag ze niet 3 3,00%
Ik heb echt een diepgewortelde schijthekel aan dat tuig in het Noorden 2 2,00%
Aantal stemmers: 100. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 juli 2020, 23:11   #581
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.418
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik vind het natuurlijk heel erg wat die mevrouw is overkomen.
Maar om nu te besluiten dat Belgen Hollanders haten omdat "een groepje jongeren" haar belaagde, lijkt me ook wel iets te ver gaan.
"Groepjes jongeren" belagen ook Belgische vrouwen, alle vrouwen eigenlijk, afijn alles wat ze denken dat zwakker is dan hen.
Ik begrijp haar frustratie/woede/angst. Maar tenzij ze constant belaagd zou worden her en der kan je dat toch niet veralgemenen naar Belgische Hollanderhaat ?
Die vrouw was niet eens woedend. Erg oud nieuws.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 08:15   #582
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Denk ook dat de jongeren daar geprovoceerd werden. Tijd voor een negatief reisadvies naar de Belgique ?

Verder begrijp ik uit uw bericht dat Nederlanders met de dood bedreigd mogen worden omdat jongeren daar stennis maken ?

Ook uw bericht is dus een haatbericht.
Denkt u dat of hoopt u dat. Het is trouwens niet alleen België dat niet content is over de Nederlandse jongeren en/of Nederlandse toeristen.


Portugal treedt op tegen feestende Nederlanders.
De Portugese politie treedt hard op tegen feestende Nederlandse jongeren in Albufeira. Ze geven overlast en drinken op straat. Ook houden ze geen afstand, waarmee de plaatselijke coronamaatregelen worden overtreden.

(RTL-nieuws, 10 juli 2020)

Werden die Nederlanders dan ook in Portugal 'geprovoceerd'? Nie swaanse a.u.b. .

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juli 2020 om 08:19.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 09:37   #583
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Denkt u dat of hoopt u dat. Het is trouwens niet alleen België dat niet content is over de Nederlandse jongeren en/of Nederlandse toeristen.


Portugal treedt op tegen feestende Nederlanders.
De Portugese politie treedt hard op tegen feestende Nederlandse jongeren in Albufeira. Ze geven overlast en drinken op straat. Ook houden ze geen afstand, waarmee de plaatselijke coronamaatregelen worden overtreden.

(RTL-nieuws, 10 juli 2020)

Werden die Nederlanders dan ook in Portugal 'geprovoceerd'? Nie swaanse a.u.b. .
Een drankverbod zou slim zijn, dan is er ook geen probleem meer, en gelijk het gevang in bij overtreding samenscholing. Schuld dus van de Portugezen.

Verder haten de Portugezen ons niet en omgekeerd. Best aardige mensen.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 30 juli 2020 om 09:39.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 10:09   #584
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Denkt u dat of hoopt u dat. Het is trouwens niet alleen België dat niet content is over de Nederlandse jongeren en/of Nederlandse toeristen.


Portugal treedt op tegen feestende Nederlanders.
De Portugese politie treedt hard op tegen feestende Nederlandse jongeren in Albufeira. Ze geven overlast en drinken op straat. Ook houden ze geen afstand, waarmee de plaatselijke coronamaatregelen worden overtreden.

(RTL-nieuws, 10 juli 2020)

Werden die Nederlanders dan ook in Portugal 'geprovoceerd'? Nie swaanse a.u.b. .


Gelul van schreeuwerige zatlappen werkt wrevel en verontwaardiging op bij iedereen, of het nu gaat om Nederlanders, Duitsers, Britten of, gotbetert, Vlamingen.
Je bent nog maar pas terug uit Forumse Ballingschap en stante pede open je het artilleriegeschut tegen Nederlanders. Dit heeft alle kenmerken van het belgicistisch syndroom. Een raadpleging bij een psychiater is ten zeerste aanbevolen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 10:51   #585
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht


Gelul van schreeuwerige zatlappen werkt wrevel en verontwaardiging op bij iedereen, of het nu gaat om Nederlanders, Duitsers, Britten of, gotbetert, Vlamingen.
Je bent nog maar pas terug uit Forumse Ballingschap en stante pede open je het artilleriegeschut tegen Nederlanders. Dit heeft alle kenmerken van het belgicistisch syndroom.Een raadpleging bij een psychiater is ten zeerste aanbevolen.

Ik antwoord gewoon op de klaagzang van een Nederlandse poster. Mag het nog Monsieur Quercus?

Belgicistisch? Het traditionele nietszeggend cliché gebezigd door de Groot-Nederlanders en dus een waardeloos argument natuurlijk. Zou de Nederlandse minister Grappenhaus dan ook 'belgicistisch' zijn?

Grappenhaus:
'Tandje gemist in de opvoeding'
"Ik kijk naar de kinderen, maar ook naar de ouders. Kennelijk heb je in de opvoeding toch een tandje gemist."
De minister wijst erop dat het coronavirus ook in het buitenland een probleem is. Hij gunt de jongeren van harte hun reis, zegt hij. "Maar als je naar andere landen toe gaat, dan gedraag je je."


Grappenhaus legt de vinger op de wonde. De oorzaak van de onbeschofte houding van heel wat Nederlanders in het buitenland ligt namelijk in de manier waarop vele Hollanders hun kinderen opvoeden.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juli 2020 om 11:05.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 11:11   #586
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik antwoord gewoon op de klaagzang van een Nederlandse poster. Mag het nog Monsieur Quercus?

Belgicistisch? Het traditionele nietszeggend cliché gebezigd door de Groot-Nederlanders en dus een waardeloos argument natuurlijk. Zou de Nederlandse minister Grappenhaus dan ook 'belgicistisch' zijn?

Grappenhaus:
'Tandje gemist in de opvoeding'
"Ik kijk naar de kinderen, maar ook naar de ouders. Kennelijk heb je in de opvoeding toch een tandje gemist."
De minister wijst erop dat het coronavirus ook in het buitenland een probleem is. Hij gunt de jongeren van harte hun reis, zegt hij. "Maar als je naar andere landen toe gaat, dan gedraag je je."


Grappenhaus legt de vinger op de wonde. De oorzaak van de onbeschofte houding van heel wat Nederlanders in het buitenland ligt namelijk in de manier waarop vele Hollanders hun kinderen opvoeden.
Het is simpel op te lossen: geen drank meer. En ik pleit vanaf nu voor een Europees strafblad. Een overtreding in een ander land heeft gevolgen in eigen land. Ook een uitreisverbod lijkt mij zinnig. Denk dan dat het snel over is met de jongeren.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 30 juli 2020 om 11:13.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 12:03   #587
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Het is simpel op te lossen: geen drank meer. En ik pleit vanaf nu voor een Europees strafblad. Een overtreding in een ander land heeft gevolgen in eigen land. Ook een uitreisverbod lijkt mij zinnig. Denk dan dat het snel over is met de jongeren.
Hetgeen wel opvalt is dat de jongeren die vaak amok maken en zich misdragen in het buitenland naast Nederland, komen uit landen waar u zo naar opkijkt: Duitsland, Zweden, ja ook Engeland. Zou de protestantse mentaliteit daar iets mee te maken hebben? Het zou zeker kunnen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juli 2020 om 12:05.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 12:45   #588
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Hetgeen wel opvalt is dat de jongeren die vaak amok maken en zich misdragen in het buitenland naast Nederland, komen uit landen waar u zo naar opkijkt: Duitsland, Zweden, ja ook Engeland. Zou de protestantse mentaliteit daar iets mee te maken hebben? Het zou zeker kunnen.


Wat mij vooral opvalt is dat het ernaar uitziet dat u er maar niet in slaagt uw paardenbril en oogkleppen afgeworpen te krijgen.

In London - toch ook buitenland, niet? - laten (nou ja, lieten) groepen jongeren van overal ter wereld zich op gezette tijdstippen 'volledig gaan', ook pakweg jongelui uit Spanje of Italië of Brazilië of Rusland of Polen of Israël of ...

Veel geluk om bij die amokmakers sporen van 'protestantse mentaliteit' aan te treffen (alhoewel, als Weber gelijk heeft met z'n theorie betreffende de oorsprong van het kapitalisme )!
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 30 juli 2020 om 12:45.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 13:25   #589
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht


Wat mij vooral opvalt is dat het ernaar uitziet dat u er maar niet in slaagt uw paardenbril en oogkleppen afgeworpen te krijgen.

In London - toch ook buitenland, niet? - laten (nou ja, lieten) groepen jongeren van overal ter wereld zich op gezette tijdstippen 'volledig gaan', ook pakweg jongelui uit Spanje of Italië of Brazilië of Rusland of Polen of Israël of ...

Veel geluk om bij die amokmakers sporen van 'protestantse mentaliteit' aan te treffen (alhoewel, als Weber gelijk heeft met z'n theorie betreffende de oorsprong van het kapitalisme )!
Indien u nu denkt dat de Nederlandse jongeren zich nu pas slecht gedragen in het buitenland, dan bent u abuis. Een weetje uit het jaar 2000.

Gedrag Nederlanders in buitenland schrijnend
Nederlandse toeristen hebben zich de afgelopen weken ernstig misdragen in bekende Europese badplaatsen. Vakantiegangers op het Griekse eiland Kreta en in het Spaanse Lloret de Mar raakten betrokken bij massale vechtpartijen, terwijl een groep Nederlanders in Salou wegens wangedrag hun appartement werd uitgezet en een andere groep een hotel in brand stak. De autoriteiten in Salou gaan harder optreden tegen jongeren die zich misdragen. Deze strengere aanpak is vooral gericht op Nederlandse jongeren, die de meeste overlast veroozaken.



Ik stel dit gewoon vast. Belgen zullen ook wel eens een akkefietje hebben of dingen uitspoken in het buitenland , maar niet zo massaal. Ik denk dat Belgen anders zijn opgevoed. Dit heeft te maken met de katholieke ondertoon van de opvoeding die eeuwen hier de plak zwaaide. Maar blijkbaar niet slechter was dan de protestantse. Integendeel zou ik zo zeggen, eerder beter. In zekere zin zelfs 'beschaafder' en minder brutaal.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juli 2020 om 13:34.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 15:38   #590
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Denkt u dat of hoopt u dat. Het is trouwens niet alleen België dat niet content is over de Nederlandse jongeren en/of Nederlandse toeristen.


Portugal treedt op tegen feestende Nederlanders.
De Portugese politie treedt hard op tegen feestende Nederlandse jongeren in Albufeira. Ze geven overlast en drinken op straat. Ook houden ze geen afstand, waarmee de plaatselijke coronamaatregelen worden overtreden.

(RTL-nieuws, 10 juli 2020)

Werden die Nederlanders dan ook in Portugal 'geprovoceerd'? Nie swaanse a.u.b. .
Het probleem is dat Nederlanders gewoon zijn aan schotelwater te drinken i.p.v. bier.

Neem nu Bavaria.
Dat spul kan je blijven zuipen zonder zat te worden.

Logisch dat Nederlanders zich na enkele echte bieren onbehouwen gaan gedragen.


Laatst gewijzigd door Henri1 : 30 juli 2020 om 15:39.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 15:48   #591
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.986
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het probleem is dat Nederlanders gewoon zijn aan schotelwater te drinken i.p.v. bier.
Slechter dan die Inbev-rommel kan het nooit worden.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 19:22   #592
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het probleem is dat Nederlanders gewoon zijn aan schotelwater te drinken i.p.v. bier.

Neem nu Bavaria.
Dat spul kan je blijven zuipen zonder zat te worden.

Logisch dat Nederlanders zich na enkele echte bieren onbehouwen gaan gedragen.
Dronken ze in Portugal Bavaria ? Goh dat wist ik niet..
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 30 juli 2020 om 19:24.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 19:27   #593
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Indien u nu denkt dat de Nederlandse jongeren zich nu pas slecht gedragen in het buitenland, dan bent u abuis. Een weetje uit het jaar 2000.

Gedrag Nederlanders in buitenland schrijnend
Nederlandse toeristen hebben zich de afgelopen weken ernstig misdragen in bekende Europese badplaatsen. Vakantiegangers op het Griekse eiland Kreta en in het Spaanse Lloret de Mar raakten betrokken bij massale vechtpartijen, terwijl een groep Nederlanders in Salou wegens wangedrag hun appartement werd uitgezet en een andere groep een hotel in brand stak. De autoriteiten in Salou gaan harder optreden tegen jongeren die zich misdragen. Deze strengere aanpak is vooral gericht op Nederlandse jongeren, die de meeste overlast veroozaken.



Ik stel dit gewoon vast. Belgen zullen ook wel eens een akkefietje hebben of dingen uitspoken in het buitenland , maar niet zo massaal. Ik denk dat Belgen anders zijn opgevoed. Dit heeft te maken met de katholieke ondertoon van de opvoeding die eeuwen hier de plak zwaaide. Maar blijkbaar niet slechter was dan de protestantse. Integendeel zou ik zo zeggen, eerder beter. In zekere zin zelfs 'beschaafder' en minder brutaal.
Als katholieke Hollandse Nederlander kan ik alleen maar bevestigen. Bij katholieken moet je je plek in de hemel verdienen en bij protestanten heeft dit geen nut want de mens is slecht. Dus het gedrag van katholieken is beter.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2020, 22:43   #594
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.418
Standaard

Vandaag, en ik verzin dit niet, een Nederlander tegengekomen onderweg naar mijn werk. Die kerel maande me aan stil te staan met mijn wagen en stapte agressief op me af. Daarop reed ik gewoon door en stak hij zijn middelvinger naar me op. Dat was voor zijn huis terwijl hij zijn tuin aan het onderhouden was. Dat was in Heijningen.

Verder ook twee andere Nederlanders gezien die me richting België verwezen met een vermanend keer-om-gebaar. Dat was in Roosendaal.

Het waren idioten die dachten dat ik een dagjestoerist was ofzo die corona ging verspreiden.

Mijn theorie: Nederlanders klagen meer over Hollanderhaat dan vice versa. Omgekeerd bestaat het ook. Het ding is: Hollanderhaat is zichtbaarder omdat 1) Belgen het laten begaan en 2) Belgen het bestaan ervan erkennen en het veroordelen waarop Nederlanders dat lezen en het gaan oppikken.

Wat ik denk. Het waren er enkelen die zich als Nederlander superieur wanen aan Belgen en geen 'Belgische toestanden' in Nederland willen. En de mogelijkheid dat een Belg in Nederland voor werk kan solliciteren en er aangenomen worden komt niet in hun op. Verder tast corona de nuchterheid aan van de Tokkies onder de Nederlanders.

Laatst gewijzigd door Weyland : 30 juli 2020 om 23:09.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 08:36   #595
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Vandaag, en ik verzin dit niet, een Nederlander tegengekomen onderweg naar mijn werk. Die kerel maande me aan stil te staan met mijn wagen en stapte agressief op me af. Daarop reed ik gewoon door en stak hij zijn middelvinger naar me op. Dat was voor zijn huis terwijl hij zijn tuin aan het onderhouden was. Dat was in Heijningen.

Verder ook twee andere Nederlanders gezien die me richting België verwezen met een vermanend keer-om-gebaar. Dat was in Roosendaal.

Het waren idioten die dachten dat ik een dagjestoerist was ofzo die corona ging verspreiden.

Mijn theorie: Nederlanders klagen meer over Hollanderhaat dan vice versa. Omgekeerd bestaat het ook. Het ding is: Hollanderhaat is zichtbaarder omdat 1) Belgen het laten begaan en 2) Belgen het bestaan ervan erkennen en het veroordelen waarop Nederlanders dat lezen en het gaan oppikken.

Wat ik denk. Het waren er enkelen die zich als Nederlander superieur wanen aan Belgen en geen 'Belgische toestanden' in Nederland willen. En de mogelijkheid dat een Belg in Nederland voor werk kan solliciteren en er aangenomen worden komt niet in hun op. Verder tast corona de nuchterheid aan van de Tokkies onder de Nederlanders.
Slechts 'enkelen'?? Ik geloof er niets van.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 08:45   #596
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Vandaag, en ik verzin dit niet, een Nederlander tegengekomen onderweg naar mijn werk. Die kerel maande me aan stil te staan met mijn wagen en stapte agressief op me af. Daarop reed ik gewoon door en stak hij zijn middelvinger naar me op. Dat was voor zijn huis terwijl hij zijn tuin aan het onderhouden was. Dat was in Heijningen.

Verder ook twee andere Nederlanders gezien die me richting België verwezen met een vermanend keer-om-gebaar. Dat was in Roosendaal.

Het waren idioten die dachten dat ik een dagjestoerist was ofzo die corona ging verspreiden.

Mijn theorie: Nederlanders klagen meer over Hollanderhaat dan vice versa. Omgekeerd bestaat het ook. Het ding is: Hollanderhaat is zichtbaarder omdat 1) Belgen het laten begaan en 2) Belgen het bestaan ervan erkennen en het veroordelen waarop Nederlanders dat lezen en het gaan oppikken.

Wat ik denk. Het waren er enkelen die zich als Nederlander superieur wanen aan Belgen en geen 'Belgische toestanden' in Nederland willen. En de mogelijkheid dat een Belg in Nederland voor werk kan solliciteren en er aangenomen worden komt niet in hun op. Verder tast corona de nuchterheid aan van de Tokkies onder de Nederlanders.
Denk de beide bevolkingsgroepen steeds verder uitééndrijven onder invloed van haatberichten wederzijds. Sommige plagerijen over bier en friet zijn al lang geen plagerijen meer, maar ordinair pestgedrag.

En dit pestgedrag gaat ook steeds verder, Newton wist het al, een actie geeft een tegenactie, zo ook met de wederzijdse twisten en plagerijen. Misschien kennen we elkaar te goed. Een nadeel is ook dat we elkaars taal spreken, zelfs woordverdraaiingen hebben we van elkaar snel in de gaten. Ook de afstand is betrekkelijk klein, en dit versterkt het alleen nog meer.

Denk dat het beter zou zijn geweest met Frans of Duits sprekende buren, die spreken onze taal niet. Ook fijnzinnige plagerijen begrijpen we niet of het komt alleen indirect tot ons. Met Franstaligen zullen we dit effect heel sterk hebben dat we het niet snappen, Duitstaligen begrijpen we iets sneller.

Denk ook dat de Corona ons uit elkaar heeft gedreven en naar boven heeft gehaald wat niet echt prettig is. Hopelijk komt hier spoedig een einde aan.

Verder heb ik Belgische collega's en er zitten ook Belgen bij klanten van mij. Het is ook gemakkelijk om met mensen te werken die dezelfde taal spreken en die ook de nuances begrijpen van onze mooie gemeenschappelijke Nederlandse taal.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 31 juli 2020 om 08:56.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 08:49   #597
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.418
Standaard

1830-mentaliteit noem ik het.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 08:52   #598
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.680
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
1830-mentaliteit noem ik het.
Er is een hoop kapot gemaakt in 1830, twijfel er aan of dit ooit nog goed komt.
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 09:02   #599
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Er is een hoop kapot gemaakt in 1830, twijfel er aan of dit ooit nog goed komt.

Het is nooit echt 'goed' geweest tussen Noord en Zuid, dat vergat u effe.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2020, 10:51   #600
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Denk de beide bevolkingsgroepen steeds verder uitééndrijven onder invloed van haatberichten wederzijds. Sommige plagerijen over bier en friet zijn al lang geen plagerijen meer, maar ordinair pestgedrag.

En dit pestgedrag gaat ook steeds verder, Newton wist het al, een actie geeft een tegenactie, zo ook met de wederzijdse twisten en plagerijen. Misschien kennen we elkaar te goed. Een nadeel is ook dat we elkaars taal spreken, zelfs woordverdraaiingen hebben we van elkaar snel in de gaten. Ook de afstand is betrekkelijk klein, en dit versterkt het alleen nog meer.

Denk dat het beter zou zijn geweest met Frans of Duits sprekende buren, die spreken onze taal niet. Ook fijnzinnige plagerijen begrijpen we niet of het komt alleen indirect tot ons. Met Franstaligen zullen we dit effect heel sterk hebben dat we het niet snappen, Duitstaligen begrijpen we iets sneller.

Denk ook dat de Corona ons uit elkaar heeft gedreven en naar boven heeft gehaald wat niet echt prettig is. Hopelijk komt hier spoedig een einde aan.

Verder heb ik Belgische collega's en er zitten ook Belgen bij klanten van mij. Het is ook gemakkelijk om met mensen te werken die dezelfde taal spreken en die ook de nuances begrijpen van onze mooie gemeenschappelijke Nederlandse taal.
En de vrekkige vier landen met Mark Rutten op kop, heeft er ook geen goed aan gedaan. 'Déconfiture totale' tussen Noord en Zuid. Nu let wel , ooit komt het nog goed. Wanneer? Wel, misschien eens vragen aan meneer Godot.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be