Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2020, 06:20   #361
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Vergeet niet van masker te wisselen zodra je masker nat wordt. Natte maskers werken nóg minder dan droge.
Gisteren, eerste keer in maanden, in enkele plensbuien van een kwartier lang gezeten. Stel een masker.
Maar het is intussen al 6 maanden haha - de lol heeft nu een baard.
En dag 1 is nog steeds onovertroffen.
De donderdagavond dat Commie & Co aankondigde winkels te sluiten om virusverspreiding tegen te gaan.
De vrijdag en zaterdag en week erna dat tornado's van mensen doorheen supermarkten walsten en de spits hijgend de buit buiten droeg.
Met direct erop de besmettingstrend naar exponentieel tot de piek.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 4 augustus 2020 om 06:22.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2020, 13:04   #362
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Als ik met een masker fiets dan is dat na 5 minuten al nat. Ik ben geen toeristische fietser, ik rij door, heb een zware fiets (25-30kg naargelang al dan niet meehebben van een grote rugzak met extra materiaal), geen versnellingen en geen vrijwiel. Ik kan mijn benen dus niet stilhouden en ik rem door tegen te duwen. Ik heb dus geen moment uitblazen - het is blijven gaan. Ik koos dat om de mechaniek simpel te maken zodat ik me zelf uit de slag kan redden en ik me niet pleuris betaal aan onderhoud/vervanging.
Dat politiek tuig van nu schijnt uit als levende in een waanwereld. Als waanzinnig geworden. En ik geloof er geen snars van dat ze zelf geloven in hun kul. Het hele coronaverhaal heeft een berekenend en nuchter doel: nog eens een crisis wekken, om nog eens zoveel spaargeld "verdampt" te krijgen op gefrontrunde markten. That's it en that's all.
Ze willen OPZETTELIJK de economie saboteren. De economie is geen collateral damage van virusmaatregelen, de virusmaatregelen zijn collateral damage van opzettelijke economiesabotage.

Dus voor diegenen die de koopkracht van hun centjes willen behouden/redden, wees slimmer dan verkopen als de propaganda negativisme uitstraalt, en slimmer dan kopen als het positivisme is.
Een mondmasker is niet nodig als je alleen bent.

Citaat:
Marc Van Ranst
@vanranstmarc
Als antwoord op
@bebilic
Neen, indien er niemand in de buurt is, is een mondmasker zinloos.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2020, 22:04   #363
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Natuurlijk niet.
Maar Commies overrulen dat net als een dom verkeerslicht dat niet weet of en hoeveel verkeer er is.
Straten met borden mondmasker.
Voor zover ik kon beoordelen, is aanwezigheid anderen/afstand geen element.
Nu kan ik nog rondrijden omdat ik geen schedule heb wegens vakantie.
Dat is dra weer anders.
Dan moet ik plaatsen links laten liggen die ik vroeger aandeed.
En volgende week al, 's morgens terug in 't donker.
En terug koude morgens, mist. Bril mat en elke 5 sec moeten afvegen.
Het gebeurt soms dat ik even nat toekom als dat het regende, zonder dat het regende.
En dan de bazar voor mond en neus.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 07:04   #364
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hangt ervan af, natuurlijk. In een kleine ruimte, waar een kwartier eerder een zieke stond te puffen, is een mondmasker wel nuttig eventueel, en kan je best ziek worden.

Er moet geen fysische nabijheid zijn in ruimte EN tijd. Ik kan de lift nemen en niezen, uitstappen op het 6de verdiep, jij kan die lift roepen op het 2de verdiep om naar het 10de verdiep te gaan, en ik kan je besmet hebben, terwijl wij alletwee alleen waren.

Trouwens, Van Ranst zegt dat het veilig is, dus weten we dat er een risico is he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 augustus 2020 om 07:04.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 07:56   #365
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat hangt ervan af, natuurlijk. In een kleine ruimte, waar een kwartier eerder een zieke stond te puffen, is een mondmasker wel nuttig eventueel, en kan je best ziek worden.

Er moet geen fysische nabijheid zijn in ruimte EN tijd. Ik kan de lift nemen en niezen, uitstappen op het 6de verdiep, jij kan die lift roepen op het 2de verdiep om naar het 10de verdiep te gaan, en ik kan je besmet hebben, terwijl wij alletwee alleen waren.

Trouwens, Van Ranst zegt dat het veilig is, dus weten we dat er een risico is he.
Zelfs dan houdt of hield men tot voor kort vast aan de contacthypothese...:

https://www.businessinsider.com/coro...true&r=US&IR=T
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 08:24   #366
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Zelfs dan houdt of hield men tot voor kort vast aan de contacthypothese...:

https://www.businessinsider.com/coro...true&r=US&IR=T
Is niet uit te sluiten, maar aan de andere kant hebben we blijkbaar heel zelden contact besmettingen op die manier. Lift knoppen moeten dus bijzonder zijn.

Ik stel voor van op de volgende Veiligheidsraad alle gebruik van liftknoppen te verbieden.

Trouwens, dat koor had stiekem liftknoppen bij toen ze in die kerk gaan zingen zijn...

Erg he: ALLES wijst op een aerosol overdracht, en men blijft maar vasthouden aan die ballistische druppeltjes.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 augustus 2020 om 08:25.
Oud 5 augustus 2020, 08:29   #367
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:

Kleine correctie, de quote is onvolledig het ging over het gebruik van het masker buiten bij het fietsen, wandelen...
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 08:30   #368
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Is niet uit te sluiten, maar aan de andere kant hebben we blijkbaar heel zelden contact besmettingen op die manier. Lift knoppen moeten dus bijzonder zijn.
Ik stel voor van op de volgende Veiligheidsraad alle gebruik van liftknoppen te verbieden.

Trouwens, dat koor had stiekem liftknoppen bij toen ze in die kerk gaan zingen zijn...
Erg he: ALLES wijst op een aerosol overdracht, en men blijft maar vasthouden aan die ballistische druppeltjes.
Alle liftknoppen dienen voor en na elke liftvaart ontsmet te worden door elke gebruiker. De Veiligheidsraad kan dit gewoon opleggen. Zo niet moet men maar de trappen gebruiken. Eenvoudig en efficiënt.
Oud 5 augustus 2020, 08:30   #369
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kleine correctie, de quote is onvolledig het ging over het gebruik van het masker buiten bij het fietsen, wandelen...
Ah, ja, daar heeft het zelfs geen belang als je niet alleen bent he

Als je tenminste niet in een dichte massa opeengepakt staat.
Oud 5 augustus 2020, 14:31   #370
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Zo niet moet men maar de trappen gebruiken. Eenvoudig en efficiënt.
Wordt leuk voor de mensen die pakweg in de zuidertoren of financietoren werken... geen fitnesscentra meer nodig...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 17:21   #371
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Willem Engel van ’Viruswaarheid’ - de naam van de actiegroep tegen het coronabeleid werd recent aangepast - heeft zich tijdens een demonstratiemars door het centrum van Rotterdam kritisch uitgelaten over de mondkapjesplicht die lokaal is ingegaan. Volgens hem en zijn medestanders is die invoering helemaal niet
grondwettelijk.

„De vergelijkingen met de Jodenster zijn al gemaakt en ik denk dat we er niet meer ver vandaan zitten. En we hebben heel veel Joodse mensen in onze eigen organisatie. Dit zijn niet mijn woorden, maar hún woorden. Dat klinkt heel hard, maar het is echt wat er aan de hand is”, aldus de 43-jarige Engel. De stadswandeling in Rotterdam, waarvan Engel zegt er spontaan heen te zijn gegaan, werd „verstoord door de politie”, zegt hij voor de camera van RTV Rijnmond. Hij overweegt aangifte tegen een agent. De groep liep vanaf het Schouwburgplein naar het Stadhuis. Er zijn geen aanhoudingen verricht, laat de politie weten.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1873...n-jodenster-af
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 17:51   #372
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Willem Engel van ’Viruswaarheid’ - de naam van de actiegroep tegen het coronabeleid werd recent aangepast - heeft zich tijdens een demonstratiemars door het centrum van Rotterdam kritisch uitgelaten over de mondkapjesplicht die lokaal is ingegaan. Volgens hem en zijn medestanders is die invoering helemaal niet
grondwettelijk.

„De vergelijkingen met de Jodenster zijn al gemaakt en ik denk dat we er niet meer ver vandaan zitten. En we hebben heel veel Joodse mensen in onze eigen organisatie. Dit zijn niet mijn woorden, maar hún woorden. Dat klinkt heel hard, maar het is echt wat er aan de hand is”, aldus de 43-jarige Engel. De stadswandeling in Rotterdam, waarvan Engel zegt er spontaan heen te zijn gegaan, werd „verstoord door de politie”, zegt hij voor de camera van RTV Rijnmond. Hij overweegt aangifte tegen een agent. De groep liep vanaf het Schouwburgplein naar het Stadhuis. Er zijn geen aanhoudingen verricht, laat de politie weten.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1873...n-jodenster-af
Daar gaan we naartoe, wacht maar tot het vaccin er is. "Enkel toegang voor gevaccineerden"
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 18:28   #373
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 18:48   #374
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Daar gaan we naartoe, wacht maar tot het vaccin er is. "Enkel toegang voor gevaccineerden"
Gaat wel grappig zijn tegen dat er plekken zijn, "enkel met toegang van gevaccineerden" waar het virus woedt

Als je logisch bent, enkel toegang voor mensen met een recente bloedproef die voldoende antilichamen aangaf.

De meeste mensen boven de 60 gaan nergens meer binnen mogen. Want geen immuunreactie.

De helft van de mensen boven de 30 jaar gaan nergens meer binnen mogen. Want geen immuunreactie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 augustus 2020 om 18:51.
Oud 5 augustus 2020, 19:19   #375
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet geheel van overtuigd. Je gaat alleen een lift binnen waar net voor jou iemand instond die besmet is en je hebt prijs.
Ook alleen is een masker nuttig.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 augustus 2020 om 19:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 19:23   #376
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Wordt leuk voor de mensen die pakweg in de zuidertoren of financietoren werken... geen fitnesscentra meer nodig...
Mensen hebben eeuwen geleefd zonder fitnesscentra. Ga wat meer te voet en neem de trap en je hebt nog een betere lichaamsbeweging dan dat gekkenwerk in die centra. Een mens is daar niet voor gemaakt.
Allemaal geldklopperij.
Oud 5 augustus 2020, 19:32   #377
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mensen hebben eeuwen geleefd zonder fitnesscentra. Ga wat meer te voet en neem de trap en je hebt nog een betere lichaamsbeweging dan dat gekkenwerk in die centra. Een mens is daar niet voor gemaakt.
Allemaal geldklopperij.
100 % akkoord.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 19:33   #378
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ga wat meer te voet en neem de trap
Bijzonder gevaarlijk, zo een gesloten trapruimte
Plus, inspanning doen is niet te combineren met masker opzetten. Dus iedereen goed hijgen in een gesloten ruimte en in elkaars' spoor

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 augustus 2020 om 19:34.
Oud 5 augustus 2020, 19:59   #379
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijzonder gevaarlijk, zo een gesloten trapruimte
Plus, inspanning doen is niet te combineren met masker opzetten. Dus iedereen goed hijgen in een gesloten ruimte en in elkaars' spoor
Ik woon in een appartementsgebouw. Zelfs mensen die op de eerste verdieping wonen nemen de lift. Niemand maar dan ook niemand neemt de trap. Dus heel veilig want ik ben daar altijd alleen. Ze staan met hun fitness zak te wachten op de lift.
In mijn gebouw woont zelfs een prof voetballer. Die neemt nooit de trap. Denk zelfs dat hij geen vier hoog zou geraken lui als die venten zijn.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 augustus 2020 om 20:01.
Oud 5 augustus 2020, 20:23   #380
Tavek
Banneling

Standaard

Ok.

Fokking kutmaskers met deze hitte. Ik blijf thuis.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be