![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4681 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Mijn hoop is dat ik door mijn linnen masker de hoeveelheid virus verdun maar dat toch nog enkele virussen mijn slijmvliezen bereiken. Ik hoop dan ook mij oude T-lymfocyten nog voldoende energie opbrengen om antistoffen te maken en dit te onthouden moest er een grotere invasie komen. Mijn hoop - het is geen argument - steunt op de handelswijze van een oude huisarts die ik ken. Hij ging op pensioen en verteld dat hij zich nu zou laten vaccineren tegen de griep. Vroeger had hij dat nooit gedaan omdat hij doordat hij blijkbaar door de dagelijkse contacten met geringe hoeveelheden voldoende weerstand opbouwde. Buiten de maskers zijn onze opvattingen gelijkaardig. Ik vind de huidige paniekmakerij onbetamelijk. Het is toch goed wanneer er vele besmettingen zonder ernstig ziekteverloop zijn. Ik versta de virologen niet omdat ze hier niet op wijzen. De geïnfecteerde personen hoeven later geen geen of zijn beter gevaccineerd. Ik denk dat later niet alleen immunologisch studies nodig zijn maar ook sociale. Hoe heeft de groupthink toch dergelijke proporties kunnen aannemen?
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
|
|
|
|
|
#4682 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#4683 |
|
Europees Commissaris
|
Sommigen willen het leven zelf afschaffen:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...agen~a5434ba4/ “Kan je van lockdown naar lockdown gaan? Dat kan, als de samenleving dat wil dragen” “De regel van vijftien wisselende contacten was eigenlijk geen maatregel: dat was voedsel geven aan de epidemie.” |
|
|
|
|
|
#4684 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik weet niet of dat een biologische werkelijkheid is, eerlijk gezegd. Ja, je kan door lichte infectie een minder zware ziekte opdoen. Maar door geregeld sub-infecterende hoeveelheden virus binnen te doen zou ik niet weten of je daar enige immuniteit tegen bekomt.
|
|
|
|
|
|
#4685 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
|
|
|
|
|
#4686 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Door de lichte ontsteking is het immuunsysteem alert gemaakt, en het vindt daar ter plekke dan grote hoeveelheden van een nieuw antigen, waartegen dan een immunitaire reactie op gang gebracht wordt, met nadien vorming van geheugencellen en antilichamen. Herhaaldelijk aan kleine hoeveelheden blootstellen doet eerder denken aan allergieen. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 augustus 2020 om 10:46. |
|
|
|
|
|
|
#4687 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
levend vaccin. Het verhaal van de oude huisarts is niet zo onzinnig.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. Laatst gewijzigd door Valentinus : 5 augustus 2020 om 12:21. |
|
|
|
|
|
|
#4688 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Verzwakt wil zeggen *beschadigde* ziektekiemen, die zelf niet meer in staat zijn om zich voort te zetten (of dat veel minder kunnen) dan de "gezonde" ziektekiemen. Maar men geeft er U wel een paardendosis van - juist omdat het zich niet zal voortzetten en zich dus niet in grote getallen zal voorkomen, zoals de echte ziektekiem die U echt ziek maakt. Wat Jenner deed was iets helemaal anders. Die gaf U gewoon een echte, maar andere ziekte: koepokken. Koepokken is een ziekte die, zoals de naam het zegt, bij koeien woedt, maar ook inderdaad mensen kan ziek maken, net zoals wij coronavirussen opdoen van vleermuizen en kamelen. Het is wat men noemt een zoonotisch virus, het kan van een soort op een andere springen. En nu is het toevallig zo dat (in tegenstelling tot vele zoonotische besmettingen) ECHT ziek worden van koepokken een milde ziekte is voor mensen. En bovendien had men heel veel geluk, er is CROSS IMMUNITEIT tussen koepokken en de veel gevaarlijker mensenpokken. Wat jenner dus deed, was U gewoon ziek maken van koepokken. Dat liep MEESTAL goed af, omdat het meestal een milde ziekte was. Men gebruikte meestal kinderen als reservoirs Sappig detail op wiki: Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 5 augustus 2020 om 12:41. |
||
|
|
|
|
|
#4689 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Het lichaam kent evenwichten. Het verzet zich tegen ongerechtigheden die van buiten naar binnen willen. Niet tegen alle: darmbacillen worden in dank opgenomen. Om zich te verzetten heeft de evolutie gezorgd voor een ingenieus systeem, vreselijk ingewikkeld immuunsysteem. Een infectie bestaat uit een agens en receptor. Om het aantal van de verdedigingsmechanismen te laten toenemen, leert men het organismen met gelijkaardige stoffen die niet schadelijk (zouden) zijn. Dit kan met "dood" materiaal. Zover zeggen wij hetzelfde. Maar volgens mij moet het ook kunnen met zeer lage dosissen. Het verdedigingsstelsel zal niet "overmand" worden. Een enkele indringer kunnen ze de baas maar ontwikkelen dan toch het geheugen en de capaciteit grotere aantallen te neutraliseren. In de natuur is het zelden een alles of niets reactie. Wel belangrijk is de kwaliteit van uw afweersysteem. Weer jong worden zit er niet in, maar het versterken door licht (dat ook de aanvaller verzwakt) en frisse lucht (energie en geen bijkomende belasting) is zeker zinvol.
|
|
|
|
|
|
#4690 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Hier een ander verhaaltje dat over uitwendige dreiging gaat en ook in uw vakgebied past. Ik vind de juiste referentie niet meer, maar toen ik nog werkte was een verhaal dat mij trof. In Engeland was er angst voor kerncentrales. Men beweerde dat in de nabijheid van kerncentrales meer leukemieën voorkwamen. Over dosissen, afbakening van gebieden werd niet veel gezegd. Het was wetenschappelijk bewezen. Omdat er zoveel weerstand was begonnen onderzoekers de plaatsen waar mogelijks kerncentrales zouden gebouwd worden ook te onderzoeken. En ja, ook op die plaatsen was er een verhoogde incidentie van Leukemie en Hodgkin. Bij de hypothesen om het verschijnsel te verklaren ws er een die mij aannemelijk voorkwam. De plaatsen waar een kerncentrale zou gebouwd worden, waren plaatsen die veel energie nodig hadden omdat de industrie er op korte tijd was uitgebreid. Veel nieuwe industrie betekent ook veel inwijking van nieuwe groepen mensen die microfauna meebrengen. Bij het ontstaan van Leukemie kan virus als een trigger dienst doen.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. Laatst gewijzigd door Valentinus : 5 augustus 2020 om 15:17. |
|
|
|
|
|
|
#4691 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Normaal gezien is er een hele cascade van processen nodig voor het immuun systeem "de toelating aan zichzelf geeft" om in gang te schieten. Uit mijn beperkte kennis van dat systeem had ik min of meer afgeleid dat er toch wel een minimum aan "agressie" moet zijn alvorens men een immuunreactie kan bekomen, en het is precies wanneer die begrenzingen verkeerd gaan dat er auto-immuun ziektes optreden. Het is misschien wel mogelijk dat kleine, maar niet TE kleine, dosissen ergens een immuunreactie zouden kunnen op gang zetten zonder tevens een serieuze voortplanting van de ziektekiemen te hebben, en dus "drager" te zijn, maar het zal dansen op een slappe koord zijn. Ik zou niet goed weten of het mogelijk is om, bijvoorbeeld, voldoende griepvirusdeeltjes op te doen om een immuunreactie te starten, zonder tevens een lichte vorm van echte griep op te doen. Ik zou *denken* van niet. Zeker weet ik het niet. Als het het geval is, moet dat een bijzonder nauw interval aan dosissen zijn tussen "te weinig om iets te veroorzaken" en "een daadwerkelijke infectie". De reden waarom ik dat zeg is dat opdat die virusdeeltjes een immuunreactie zouden kunnen veroorzaken, er eerst al enkele door dendritische cellen dienen opgepeuzeld te worden. Maar opdat die dendritische cellen dat zouden doen, moeten die door cytokines gestimuleerd worden. Die zelf voortkomen uit processen van ontsteking. Vervolgens moeten die dendritische cellen naar de lympheknopen migreren, ook weer onder invloed van cytokines, om daar proberen die ene "juiste" T cel en B cel met de juiste antilichamen te ontmoeten, en te activeren. Ik zou verwachten dat dat dus enkel maar kan gebeuren als er al een begin van infectie is opgetreden (door die virusdeeltjes). Maar dat wil zeggen dat je eigenlijk al griep hebt, zij het misschien een bijzonder lichte vorm. Ik zou zeggen dat als iemand die dat beter weet hier kan corrigeren, wees vrij. Laatst gewijzigd door patrickve : 5 augustus 2020 om 16:01. |
|
|
|
|
|
|
#4692 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Juni ll werd in een verpleeghuis in Maassluis een uitbraak vastgesteld van covid-19. 17 van de 21 inwoners werd ziek en ook 18 mondkapjes dragende medewerkers testten positief. De verspreiding gebeurde via aerosolen in het nieuwe verluchtingssysteem.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/...it-is-het-mis/
|
|
|
#4693 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4694 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
De verspreiding via aerosol verklaart ook de uitbraken in de vlees industrie. Verdunning van de concentratie virus deeltjes door goede verluchting, of door activiteiten buiten te organiseren is de oplossing. De avondklok werkt contra productief, vanaf 23:30 worden we verplicht binnen te zitten. Een del van diegenen die willen feesten doen dat waarschijnlijk nog steeds, maar nu binnen in afgesloten ruimtes. Afgesloten om het geluid niet te laten opvallen,... Kortom weer geweldig goed bezig van onze politici, ambtenaren (gouverneur) en virologen. |
|
|
|
|
|
|
#4695 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4696 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
De verluchting in het getroffen gedeelte was nieuw maar betrof toch een recirculatie van de binnenlucht met filters, die het virus niet tegenhielden en dus verspreidden. Buitenlucht werd erbij gemengd als het CO2-niveau de 1.000 ppm overschreed. De kleine bezetting van vooral bejaarden zal er wel voor gezorgd hebben dat de CO2 productie binnen de grenzen bleef en er te weinig buitenlucht werd aangevoerd. Een zieke heeft 35 inwoners en gemondkapte personeelsleden aangestoken. Een typisch kleinschalig 'super spreading event'. Qua omvang niet te vergelijken met de recente uitbraak in een slachthuis in Staden (West-Vlaanderen). De oorzaak weerom dit aerogene covid-19 virus.
|
|
|
|
#4697 | |
|
Minister
|
In Nederland beslist de overheid de 'kennismakingstijd' op universiteiten te laten doorgaan, echter zonder alcohol.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4698 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4699 |
|
Minister
|
![]() We bakken het hier bruiner en bruiner, wat wil je ook met die zon. Laatst gewijzigd door discuz : 6 augustus 2020 om 20:14. |
|
|
|
|
|
#4700 |
|
Minister
|
“Neen, we zitten niet in een tweede coronagolf.” Dat zegt infectiologe Frederique Jacobs, de Franstalige interfederale woordvoerster in de strijd tegen corona.
De Vlaamse experts gaan niet akkoord. “Een tweede golf? Neen. Wat we nu zien, is een toename van het aantal mensen dat positief test. Maar dat is geen tweede coronagolf.” Waarom confederatie moet >>> zelfs in levens bedreigende toestand kan geen eensgezindheid verwezenlijkt worden in het sjoemel merk België! Verkiezing verdomme!
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
|
|