Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2020, 17:09   #4801
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Tijd is subjectief maar die mondmaskerplicht heeft echt wel langer dan 3 dagen bestaan. Mopperen dat een onzinnige maatregel pas na een dag of 10 gemilderd wordt. Goed bezig.
Nu is die maatregel dan weer onzinnig. Het vliegt hier nogal heen en weer van zinnig tot onzinnig.
Ik concludeer dat de maatregel gemilderd werd opdat het nu warmer is dan 10 dagen geleden en heeft het blijkbaar niks vandoen met het aantal besmettingen want die zijn nog niet veranderd. Het weer lijkt dus gevaarlijker te zijn dan het virus.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 17:14   #4802
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Hier een verslag van een Zweedse dokter over hoe erg de epidemie in Zweden is.

https://sebastianrushworth.com/2020/...s-perspective/
Wat ik ook dan weer wat eigenaardig vindt is dat we de laatste weken niks meer horen of zien van containers ingericht als opslagplaatsen voor lijken en doodskisten.....tentenkampen in New-York......massagraven.....Misschien heb ik iets gemist maar ik herinner me die eerste weken dat het ganse journaal één groot massagraf was.....Ook Björn Soenens hoor ik niet meer vanuit New York.
Waar blijven ze daar momenteel met al die doden vraag ik me af ?
Oud 9 augustus 2020, 17:26   #4803
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Hier een verslag van een Zweedse dokter over hoe erg de epidemie in Zweden is.

https://sebastianrushworth.com/2020/...s-perspective/
Die dokter schrijft daar exact wat mijn gedacht was toen ze een lockdown afkondigden.

Citaat:
Shutting down completely in order to decrease the total number of deaths only makes sense if you are willing to stay shut down until a vaccine is available. That could take years. No country is willing to wait that long.
Nu is de vraag maar hoe gek onze overheden zijn....
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 17:29   #4804
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat ik ook dan weer wat eigenaardig vindt is dat we de laatste weken niks meer horen of zien van containers ingericht als opslagplaatsen voor lijken en doodskisten.....tentenkampen in New-York......massagraven.....Misschien heb ik iets gemist maar ik herinner me die eerste weken dat het ganse journaal één groot massagraf was.....Ook Björn Soenens hoor ik niet meer vanuit New York.
Ze hebben wat oversterfte gehad en dat met grote drama op TV gesmeten, nu zitten ze met ondersterfte en smijten dat met grote drama op TV omdat het eventueel, heel misschien wel erger zou kunnen worden.

Ze hebben nu minder doden dan gemiddeld en worden natuurlijk bang dat uiteindelijk zal blijken dat het allemaal geen verschil is met andere jaren.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 17:30   #4805
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu is die maatregel dan weer onzinnig. Het vliegt hier nogal heen en weer van zinnig tot onzinnig.
Die is altijd onzinnig geweest. Maar men moest tonen dat men "iets" deed. Alleen was die maatregel niet alleen onzinnig, maar ook waanzinnig als het zo warm is. Men kan onzin beter aan als hij minder last veroorzaakt.

Om "iets" te doen heeft men een onzinnige maatregel uitgevaardigd. Dat is geen uitzondering maar eerder de regel in deze crisis. Dus goed, een onzinnige maatregel erbij om "iets" te doen.
Maar toen werd het ECHT onaangenaam om die maskers op te zetten, en werd het zelfs voor sommige mensen gevaarlijk. Dus wat het politieke nut van die onzinnige maatregel ook zoek. Dus kon men hem opschorten.
Oud 9 augustus 2020, 17:38   #4806
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt snel een "groot massagraf". De begrafenisondernemers konden enkele weken niet volgen. Maar in New York is het voorbij he.

23000 doden of zo. Op bijna 9 miljoen inwoners. Ze hebben daar "2.5 keer Belgie" gedaan.

Jaarlijks sterven er in New York 90 000 mensen ongeveer, dus een mogelijke oversterfte van een kwart dit jaar.

De begrafenisondernemers konden dat uiteraard niet aan, het werk van normaal 3 maanden op 1 maand.

Moest New York een land geweest zijn, dan zouden die Belgie met glans naar de kroon gestoken hebben.
Oud 9 augustus 2020, 17:44   #4807
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die dokter schrijft daar exact wat mijn gedacht was toen ze een lockdown afkondigden.

Nu is de vraag maar hoe gek onze overheden zijn....
Mij treft:
The media have been proclaiming that only a small percentage of the population have antibodies, and therefore it is impossible that herd immunity has developed. Well, if herd immunity hasn’t developed, where are all the sick people? Why has the rate of infection dropped so precipitously? Considering that most people in Sweden are leading their lives normally now, not socially distancing, not wearing masks, there should still be high rates of infection.

Ik vraag mij af of de test om antistoffen te meten voldoende is om zeer lage concentraties aan te tonen. Ondertussen kan het geheugen van het immuun systeem toch voldoende zijn om een aanval af te weren. Hoe dan ook besmettingen voorkomen bij jonge personen lijkt niet zinvol.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2020, 17:55   #4808
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valentinus Bekijk bericht
Mij treft:
The media have been proclaiming that only a small percentage of the population have antibodies, and therefore it is impossible that herd immunity has developed. Well, if herd immunity hasn’t developed, where are all the sick people? Why has the rate of infection dropped so precipitously? Considering that most people in Sweden are leading their lives normally now, not socially distancing, not wearing masks, there should still be high rates of infection.
Wel, dat is zelfs niet nodig. Het kan zelfs zijn dat corona niet in de algemene bevolking significant verspreidt, maar dat enkel doet in speciale condities. Als die condities grotendeels afwezig zijn, of als de mensen (superverspreiders) die in die condities komen, nu precies allemaal al immuniteit hebben, dan stopt het ook, ook al zijn de SIR groepsimmuniteiten bijlange niet bereikt.

Dat was mijn modelletje: dat je geen SIR groepsimmuniteit nodig hebt om groepsimmuniteit te hebben in een heterogene groep met superverspreiders.

Citaat:
Ik vraag mij af of de test om antistoffen te meten voldoende is om zeer lage concentraties aan te tonen. Ondertussen kan het geheugen van het immuun systeem toch voldoende zijn om een aanval af te weren. Hoe dan ook besmettingen voorkomen bij jonge personen lijkt niet zinvol.
Inderdaad. Men heeft natuurlijk schrik van een spil-over van jonge mensen op ouderen. Maar men kan dit TOCH niet stoppen, dus is het zinloos om schade te veroorzaken als je het probeert.
Oud 9 augustus 2020, 19:17   #4809
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Moest New York een land geweest zijn, dan zouden die Belgie met glans naar de kroon gestoken hebben.
In feite is het dat ook , mbt gezondheidszorg (wel nie helemaal);
maar het schijnt dat lokaal genie Cuomo daar een hoop covid patienten richting wzc heeft gestuurd, met het te verwachten resultaat.
Oud 10 augustus 2020, 06:46   #4810
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Raadseltje: van die paar Latijns-Amerikaanse landen, welk land had geen lockdown ?

(Belgie staat erbij als referentie)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  coronavirus-data-explorer(38).png‎
Bekeken: 1108
Grootte:  420,0 KB
ID: 112757  

Oud 10 augustus 2020, 08:39   #4811
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Raadseltje: van die paar Latijns-Amerikaanse landen, welk land had geen lockdown ?

(Belgie staat erbij als referentie)
Wat veel eigenaardiger is in die grafiek, is dat België een veel grotere stijging had de eerste weken tegenover Latijns-Amerika.
Dit feit zien je bij alle landen met een hoge gemiddelde leeftijd.

In al de landen met een hoge gemiddelde leeftijd, zie je dat na een tijdje het sterftecijfer even snel terug daalt.
Hetzelfde zie je bij de ziekenhuisopnames.

Volgens sommige gegevens zijn er landen met een besmettingsgraad van +33%, maar hebben zij ondanks het feit dat zij een veelvoud van het aantal Belgische inwoners hebben minder sterfte in cijfers tegenover België.

Nu België is een land waar heel veel zieke zwakke hoogbejaarden samen in een besloten ruimte verblijven.
En het is net daar dat de doden zijn gevallen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2020, 08:53   #4812
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht

Nu België is een land waar heel veel zieke zwakke hoogbejaarden samen in een besloten ruimte verblijven.
Die gaan binnen een paar dagen weer in alle categorieën vallen. Troost je ....voor het einde van de maand gaan we weer voor 2 maanden in totale Lockdown.

Onze ambassadeur in China had ons nochtans verwittigd.....zoals jullie bezig zijn gaan jullie er nooit komen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 augustus 2020 om 08:54.
Oud 10 augustus 2020, 08:53   #4813
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat alles is verdwenen, men kan er dus geen beelden meer van tonen.
Verder zijn de mensen corona-moe geworden.
Al de zever rond corona die de mensen niet direct aanbelangt, verkoopt niet meer.
Er zijn zelfs nog vrij weinig mensen die de cijfers in het nieuws opvolgen.

Heel de cocona-zever is heen voorpagina nieuws meer en zal verder afzwakken tot een berichtje ergens op de 10de pagina.
En de huidige hittegolf is het eerste middel dat men aan het gebruiken is om al de overbodige maatregelen op te ruimen.
Binnen kort gaan de regenbuien het volgende middel zijn om de maatregelen terug te schroeven.

De media zal binnen enkele maanden zelfs niet meer spreken over Corona, want het is gemeengoed aan het worden.
Oud 10 augustus 2020, 08:56   #4814
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat alles is verdwenen, men kan er dus geen beelden meer van tonen.
Verder zijn de mensen corona-moe geworden.
Al de zever rond corona die de mensen niet direct aanbelangt, verkoopt niet meer.
Er zijn zelfs nog vrij weinig mensen die de cijfers in het nieuws opvolgen.

Heel de cocona-zever is heen voorpagina nieuws meer en zal verder afzwakken tot een berichtje ergens op de 10de pagina.
En de huidige hittegolf is het eerste middel dat men aan het gebruiken is om al de overbodige maatregelen op te ruimen.
Binnen kort gaan de regenbuien het volgende middel zijn om de maatregelen terug te schroeven.

De media zal binnen enkele maanden zelfs niet meer spreken over Corona, want het is gemeengoed aan het worden.
Ja dat wil ik graag geloven.

Maar ik ben zeker dat jij en ik binnen 2 weken terug in totale Lockdown zitten en deze keer zal het voor vele maanden zijn.
We willen het maar niet aanvaarden hier in het Westen lompe boeren als we zijn.

De mensen interesseren zich niet meer aan het virus maar het virus weer aan de mensen

Het voorpagina nieuws van vandaag

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...down~ab8abb82/

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 augustus 2020 om 08:58.
Oud 10 augustus 2020, 08:58   #4815
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat veel eigenaardiger is in die grafiek, is dat België een veel grotere stijging had de eerste weken tegenover Latijns-Amerika.
Dit feit zien je bij alle landen met een hoge gemiddelde leeftijd.
Wel, niet vergeten dat het ginder het einde van de zomer was, en wij uit de winter kwamen he. Als er ergens een seizoensgebondenheid zit, komt het misschien ook daardoor. Zij leven ginder meer "buiten" dan wij in februari-maart he, toen bleven wij allemaal binnen.

Citaat:
Inderdaad. Er moet ook een ander ding bekeken worden: in een groot land verspreidt de ziekte zich van plek tot plek, en bekomen we kleine pieken die in de tijd opgeschoven zijn. De landelijke curve gaat dan zachter.
Oud 10 augustus 2020, 09:00   #4816
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ik ben zeker dat jij en ik binnen 2 weken terug in totale Lockdown zitten en deze keer zal het voor vele maanden zijn.
Dat is goed mogelijk, maar dat zal niet veel met het virus te maken hebben, wel met onze dolgedraaide politici. Zo een lockdown doet niet veel aan die ziekte, en als het al iets doet, dan is het om de miserie vooruit te schuiven. Maw, totaal nutteloos.

Het beste wat men kan doen nu, is het beste wat men in maart kon doen: het U niet aantrekken en laten waaien.
Oud 10 augustus 2020, 09:06   #4817
edwinp
Banneling

Standaard

bij een nieuwe totale lockdown zal ik burgerlijke ongehoorzaamheid en betogingen steunen
de huidige maatregelingen voldoen of voldoen niet maar dan moeten we het maar uitzieken, ik wil volgend jaar niet ontwaken in een derdewereldland omwille van een duizend hoogbejaarde overlijdens
Het is welletjes geweest met hun hak op de tak maatregelingen

Laatst gewijzigd door edwinp : 10 augustus 2020 om 09:07.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2020, 09:16   #4818
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die gaan binnen een paar dagen weer in alle categorieën vallen. Troost je ....voor het einde van de maand gaan we weer voor 2 maanden in totale Lockdown.
Met nog geen 400 mensen in het ziekehuis en met nog geen 5 doden per dag.
Hoe gaan ze het gerechtvaardig krijgen en kunnen verkopen bij de groot-industrie om nog eens alles plat te leggen.
De huidige economische schade loopt al in de honderde miljarden, de overheidsinkomsten verliezen in de tientalle miljarden.
Een nieuwe lockdown zou een economische achteruigang van 50% tegenover 2019 kunnen veroorzaken.
Geen enkele politicus die dat wil gaan verantwoorden tegenover de kiezer.

Vergeet een 2de lockdown maar snel, ze durven zelfs de horica niet meer sluiten, ondanks het stijgend aantal besmettingen.
Nieuw maatregelen moet bekend gemaakt worden door provinciegouverneurs, want die moeten zich niet verantwoorden tegenover de kiezer, die zijn benoemd tot aan hun pensioen.
Oud 10 augustus 2020, 09:30   #4819
edwinp
Banneling

Standaard

trouwens, een vaccin komt er in Q4, daar kan u op rekenen met nog steeds 100 kandidaten in de race..
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2020, 09:33   #4820
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
trouwens, een vaccin komt er in Q4, daar kan u op rekenen met nog steeds 100 kandidaten in de race..
Misschien gaan we er dan 100.000 hebben, met voldoende productie om groepsimmuniteit te behalen zijn we nog jaren af.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be