![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4801 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik concludeer dat de maatregel gemilderd werd opdat het nu warmer is dan 10 dagen geleden en heeft het blijkbaar niks vandoen met het aantal besmettingen want die zijn nog niet veranderd. Het weer lijkt dus gevaarlijker te zijn dan het virus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4802 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar blijven ze daar momenteel met al die doden vraag ik me af ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4803 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4804 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben nu minder doden dan gemiddeld en worden natuurlijk bang dat uiteindelijk zal blijken dat het allemaal geen verschil is met andere jaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4805 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om "iets" te doen heeft men een onzinnige maatregel uitgevaardigd. Dat is geen uitzondering maar eerder de regel in deze crisis. Dus goed, een onzinnige maatregel erbij om "iets" te doen. Maar toen werd het ECHT onaangenaam om die maskers op te zetten, en werd het zelfs voor sommige mensen gevaarlijk. Dus wat het politieke nut van die onzinnige maatregel ook zoek. Dus kon men hem opschorten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4806 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
23000 doden of zo. Op bijna 9 miljoen inwoners. Ze hebben daar "2.5 keer Belgie" gedaan. Jaarlijks sterven er in New York 90 000 mensen ongeveer, dus een mogelijke oversterfte van een kwart dit jaar. De begrafenisondernemers konden dat uiteraard niet aan, het werk van normaal 3 maanden op 1 maand. Moest New York een land geweest zijn, dan zouden die Belgie met glans naar de kroon gestoken hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4807 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
The media have been proclaiming that only a small percentage of the population have antibodies, and therefore it is impossible that herd immunity has developed. Well, if herd immunity hasn’t developed, where are all the sick people? Why has the rate of infection dropped so precipitously? Considering that most people in Sweden are leading their lives normally now, not socially distancing, not wearing masks, there should still be high rates of infection. Ik vraag mij af of de test om antistoffen te meten voldoende is om zeer lage concentraties aan te tonen. Ondertussen kan het geheugen van het immuun systeem toch voldoende zijn om een aanval af te weren. Hoe dan ook besmettingen voorkomen bij jonge personen lijkt niet zinvol.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4808 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was mijn modelletje: dat je geen SIR groepsimmuniteit nodig hebt om groepsimmuniteit te hebben in een heterogene groep met superverspreiders. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4809 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
maar het schijnt dat lokaal genie Cuomo daar een hoop covid patienten richting wzc heeft gestuurd, met het te verwachten resultaat.
![]() |
![]() |
#4810 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raadseltje: van die paar Latijns-Amerikaanse landen, welk land had geen lockdown ?
(Belgie staat erbij als referentie) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4811 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit feit zien je bij alle landen met een hoge gemiddelde leeftijd. In al de landen met een hoge gemiddelde leeftijd, zie je dat na een tijdje het sterftecijfer even snel terug daalt. Hetzelfde zie je bij de ziekenhuisopnames. Volgens sommige gegevens zijn er landen met een besmettingsgraad van +33%, maar hebben zij ondanks het feit dat zij een veelvoud van het aantal Belgische inwoners hebben minder sterfte in cijfers tegenover België. Nu België is een land waar heel veel zieke zwakke hoogbejaarden samen in een besloten ruimte verblijven. En het is net daar dat de doden zijn gevallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4812 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze ambassadeur in China had ons nochtans verwittigd.....zoals jullie bezig zijn gaan jullie er nooit komen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 augustus 2020 om 08:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4813 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder zijn de mensen corona-moe geworden. Al de zever rond corona die de mensen niet direct aanbelangt, verkoopt niet meer. Er zijn zelfs nog vrij weinig mensen die de cijfers in het nieuws opvolgen. Heel de cocona-zever is heen voorpagina nieuws meer en zal verder afzwakken tot een berichtje ergens op de 10de pagina. En de huidige hittegolf is het eerste middel dat men aan het gebruiken is om al de overbodige maatregelen op te ruimen. Binnen kort gaan de regenbuien het volgende middel zijn om de maatregelen terug te schroeven. De media zal binnen enkele maanden zelfs niet meer spreken over Corona, want het is gemeengoed aan het worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4814 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben zeker dat jij en ik binnen 2 weken terug in totale Lockdown zitten en deze keer zal het voor vele maanden zijn. We willen het maar niet aanvaarden hier in het Westen lompe boeren als we zijn. De mensen interesseren zich niet meer aan het virus maar het virus weer aan de mensen Het voorpagina nieuws van vandaag ![]() https://www.hln.be/nieuws/binnenland...down~ab8abb82/ Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 augustus 2020 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4815 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4816 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het beste wat men kan doen nu, is het beste wat men in maart kon doen: het U niet aantrekken en laten waaien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4817 |
Banneling
|
![]() bij een nieuwe totale lockdown zal ik burgerlijke ongehoorzaamheid en betogingen steunen
de huidige maatregelingen voldoen of voldoen niet maar dan moeten we het maar uitzieken, ik wil volgend jaar niet ontwaken in een derdewereldland omwille van een duizend hoogbejaarde overlijdens Het is welletjes geweest met hun hak op de tak maatregelingen Laatst gewijzigd door edwinp : 10 augustus 2020 om 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4818 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe gaan ze het gerechtvaardig krijgen en kunnen verkopen bij de groot-industrie om nog eens alles plat te leggen. De huidige economische schade loopt al in de honderde miljarden, de overheidsinkomsten verliezen in de tientalle miljarden. Een nieuwe lockdown zou een economische achteruigang van 50% tegenover 2019 kunnen veroorzaken. Geen enkele politicus die dat wil gaan verantwoorden tegenover de kiezer. Vergeet een 2de lockdown maar snel, ze durven zelfs de horica niet meer sluiten, ondanks het stijgend aantal besmettingen. Nieuw maatregelen moet bekend gemaakt worden door provinciegouverneurs, want die moeten zich niet verantwoorden tegenover de kiezer, die zijn benoemd tot aan hun pensioen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4819 |
Banneling
|
![]() trouwens, een vaccin komt er in Q4, daar kan u op rekenen met nog steeds 100 kandidaten in de race..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4820 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |