![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#4861 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zorg dat je plezier hebt in het leven, laat je frustratie eens los op het forum als dat nodig is en werk eventueel aan iets wat je dood zal overstijgen, hoe groot of klein ook, dat kan gaan van nageslacht tot een hobby. |
|
|
|
|
|
|
#4862 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind echter niet dat men jongeren moet belemmeren in wat dan ook - tenzij dat zij moeten oppassen als ze bij ouderen komen en dat ze de keuze moeten respecteren van mensen van middelbare leeftijd om weg te blijven als ze denken een risico te kunnen zijn. Dat is trouwens niet anders met griep, ook al geef ik grif toe dat griep minder erg is PER SEIZOEN, maar wij trekken ons griep niet aan sinds decennia. Als je dus alle "griepdoden" optelt die je ooit al vanwege nonchalance bij griep hebt veroorzaakt, dan zal je ver over het aantal doden zitten ten gevolge van covid-19. Immers *elk seizoen* maken we een kleiner griep bloedbad als het ware. Men dient goed te beseffen dat men de kans niet vermindert om ziek te worden, door spreiden in de tijd. PER DAG heeft men minder kans om ziek te worden, maar men moet veel meer dagen "gokken". Bij een stevige piek is het gedurende korte tijd heel riskant ; en kan men bvb thuis blijven. Nadien is de kans dan veel lager. Bij een spreiden in de tijd is de kans klein maar niet verwaarloosbaar, en men zou dat jaren moeten aanhouden. Het is dus MOEILIJKER om risico mensen te beschermen bij een uitgerekte blootstelling, dan bij een piek blootstelling, want men kan mensen een korte tijd afzonderen, maar geen jaren he. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 augustus 2020 om 12:46. |
|
|
|
|
|
|
#4863 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Maw, onze waanzin komt voor uit de illusies die wij hadden, en die totaal ontkoppeld zijn van de werkelijkheid. Die waanzin veroorzaakt, zoals de meeste waanzin, veel schade en helpt nergens iets. Ik zal het zo zeggen: oftewel verdwijnt covid-19 zoals het gekomen is, net zoals de Spaanse griep. Dat zal dan ten vroegste ergens volgend jaar zijn. Oftewel is het een blijvend terugkerende ziekte, die seizoensgebonden is. En in beide gevallen gaan onze maatregelen daar niks aan veranderen. Ik zou zelfs dit zeggen: MOCHTEN we al invloed hebben op het verloop, dan zijn we er alles voor aan het doen dat het NIET zal verdwijnen, maar seizoensgebonden zal worden. Omdat we willen vermijden dat er ergens een overshoot is die nadien de ziekte laat stoppen. Laatst gewijzigd door patrickve : 11 augustus 2020 om 12:52. |
||
|
|
|
|
|
#4864 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
2020 vertoont geen abnormale sterftecijfers in België (zeggen de cijfers van Sciensano) ...
Lockdown was reinste nonsens, Zweden bewijst het ook ... Droevig voor alle bedrijven, zelfstandigen, ... die er soms hun levenswerk door verpest zien ???? De lessen geschiedenis worden binnen enkele jaren een echte farce
|
|
|
#4865 | |
|
|
Citaat:
80 jaar geleden warden de Joden de vijand. Nu is het "ziekte." Alleen al het feit dat er niet genoeg doden vielen, en dus nu het narratief is aangepast naar "we moeten ziek worden bestrijden" is tekenend. En des te langer het duurt, des te dommer worden de nuttige idioten. Goebbels krijgt dan toch nog gelijk...
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 11 augustus 2020 om 13:50. |
|
|
|
|
|
|
#4866 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4867 | |
|
|
Citaat:
Met andere woorden, ieder lichaam reageert anders op pathologie. En er zijn dus ENKELE mensen die "er iets aan overgehouden hebben" ja. En dan?
|
|
|
|
#4868 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar de mogelijkheid om het te stoppen bestaat gewoon niet, en de pogingen die we ondernemen om dat te doen zijn even nefast als futiel. MOCHT het mogelijk zijn met heel goed aanvaardbare gedragswijzigingen waarvan het niet storend zou zijn om ze permanent te maken (zoals bvb 50 km/u rijden in bebouwde kommen, ipv 60) covid-19 uit te roeien, dan zou dat zeker een goed idee zijn. Maar dat is het niet. Er is niet eens een gekende methode om dat te doen, ZELFS al zouden we extreme en permanente gedragswijzigingen aanvaarden. Dus al zeker niet als we daarnaast nog andere compromissen moeten sluiten, zoals niet omkomen van honger en niet totaal asociaal worden. Dus is het echt de moeite niet om het zelfs maar te proberen, en zeker niet van dat te proberen met schade-genererende dwingelandijen. |
|
|
|
|
|
|
#4869 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
https://jamanetwork.com/journals/jam...rticle/2768916 Verder geef ik je geen ongelijk, het gaat me gewoon om dit feit (tenzij die 1000 testpersonen totaal niet representatief zouden zijn om welke reden dan ook). |
|
|
|
|
|
|
#4870 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#4871 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4872 | |
|
|
Citaat:
Dus neen, dit moet NU stoppen.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 11 augustus 2020 om 14:02. |
|
|
|
|
|
|
#4873 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nee, je kan niet ontkennen dat, all else equal, geen covid-19 beter is dan wel covid-19. Alleen, dat is een onverwezenlijkbaar doel nu. ZELFS met extreme dictatoriale neigingen. |
|
|
|
|
|
|
#4874 | |
|
|
Citaat:
ook al heeft "de overheid" die crisis zelf gemaakt. onze "overlords" zijn wat dat betreft ZEER betrouwbaar. Ze zullen ELK feit verdraaien en "spinnen" zodat wij weer een beetje vrijheid inboeten. ALTIJD...
|
|
|
|
#4875 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Trouwens bij de griep zijn er ook patiënten die een langdurig letsel oplopen maar daar wordt ook niet veel onderzoek naar gedaan en vooral het staat niet elke dag in de media om de griepepidemie maar erger doen te lijken dan ze is zoals met de huidige corona 'crisis' mogelijke complicaties https://www.webmd.com/cold-and-flu/flu-complications#1 https://www.health.com/condition/col...g-term-effects longletsels na een griepinfectie https://www.nature.com/articles/s41598-017-17497-6 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5596521/ onderzoek op muizen toont langdurige neurologische problemen aan. https://www.jneurosci.org/content/38/12/3060 |
|
|
|
|
|
|
#4876 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#4877 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#4878 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#4879 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En mezelf verwonderen in de zaken die bepaalde ondernemers toch nog weten te organiseren met een heel grote dosis ondernemingszin en creativiteit. Dus hoewel het een zomer betreft zonder EK voetbal, zonder olympische spelen en zonder festivals heb ik mezelf goed geamuseerd.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
|
#4880 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|