Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2020, 12:13   #4861
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik herinner me dat niet. Misschien had ik wel te veel weed geblowd?

Voor de rest: ik sla eigenlijk al héél m'n leven zo'n beetje tilt. Dat is ook een beetje mijn kracht geweest. Een zéér merkwaardig levensverhaal is er het resultaat van. Voor schrijvers die zonder inspiratie zitten ben ik een quasi onuitputtelijke bron van inspiratie. Vraag dat maar eens aan de mensen die mij goed kennen. Of beter nog: we zouden eens een koffie kunnen gaan drinken. Dan kan ik het zelf vertellen. Desgewenst breng ik bewijsmateriaal mee.

Met de lock down is het echter serieus verkeerd beginnen te gaan. Nu, ik kreeg van een goede vriend een tip en nu donderdag ga ik voor de derde keer in drie maand tijd naar een psychologe die erin slaagt mij te kalmeren zonder pillen of zo. Zéér groot voordeel: ze spreekt vlekkeloos West-Vlaams zoals ik dat het liefste hoor. Daar zijn goede vrienden voor, hé!

Dat het nog maar het prille begin van een hele hoop miserie is, weet ik ook wel.

Dat onnozel virus houdt de klimaatverandering niet tegen, hé.
Noch één van de andere intussen zo goed als onvermijdelijk geworden milieu-rampen die 'de mensen' te wachten staan.
En dan hebben we nog 'overheden' en zo die daar bovenop kunnen & mogen foefelen, knoeien, liegen, prutsen, stelen, ... dat het geen naam heeft - wat ze dan ook met graagte en alle respect niet nalaten te doen - en zo voor nog (veel) meer ellende en kommer en kwel zorgen.

Ik weet echt niet of en zo ja hoelang ik de hele hoop miserie wel wil zien.

Hoe heet wordt de herfst volgens u, "fred vanhove"?
Laat je niet levensmoe worden door al die zever, ze hebben dat al eens gedaan met heel die kernwapen gezever en nu opnieuw met klimaat en covid. Ze gaan dat blijven doen, zorg gewoon voor jezelf en je naasten, meer wordt er niet van ons verwacht tussen geboorte en dood.

Zorg dat je plezier hebt in het leven, laat je frustratie eens los op het forum als dat nodig is en werk eventueel aan iets wat je dood zal overstijgen, hoe groot of klein ook, dat kan gaan van nageslacht tot een hobby.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 12:44   #4862
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Dat we hier in België te zware maatregelen hebben, daar ben ik het over eens. maar geen maatregelen, dat is onverantwoord. Daarom ook dat ze nergens ter wereld dat doen.
Geen maatregelen wil niet zeggen "niks doen". Het wil zeggen "niks dwingen". Dat mensen hun eigen maatregelen nemen. Ik ben het er helemaal mee eens dat oude mensen voorzichtig zijn, en dat de *omgeving* van oude mensen goed oplet. Ik ben het er zelfs mee eens dat mensen van middelbare leeftijd zoals ik, "wat opletten". Het is altijd een persoonlijk afwegen tussen risico en kost, dat is voor alles zo in het leven, en hier is dat niet anders. Informeren (juist informeren) is ook belangrijk, dat laat toe, voor zij die dat wensen, om geinformeerde keuzes te maken.

Ik vind echter niet dat men jongeren moet belemmeren in wat dan ook - tenzij dat zij moeten oppassen als ze bij ouderen komen en dat ze de keuze moeten respecteren van mensen van middelbare leeftijd om weg te blijven als ze denken een risico te kunnen zijn. Dat is trouwens niet anders met griep, ook al geef ik grif toe dat griep minder erg is PER SEIZOEN, maar wij trekken ons griep niet aan sinds decennia. Als je dus alle "griepdoden" optelt die je ooit al vanwege nonchalance bij griep hebt veroorzaakt, dan zal je ver over het aantal doden zitten ten gevolge van covid-19. Immers *elk seizoen* maken we een kleiner griep bloedbad als het ware.

Men dient goed te beseffen dat men de kans niet vermindert om ziek te worden, door spreiden in de tijd. PER DAG heeft men minder kans om ziek te worden, maar men moet veel meer dagen "gokken".

Bij een stevige piek is het gedurende korte tijd heel riskant ; en kan men bvb thuis blijven. Nadien is de kans dan veel lager. Bij een spreiden in de tijd is de kans klein maar niet verwaarloosbaar, en men zou dat jaren moeten aanhouden. Het is dus MOEILIJKER om risico mensen te beschermen bij een uitgerekte blootstelling, dan bij een piek blootstelling, want men kan mensen een korte tijd afzonderen, maar geen jaren he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 augustus 2020 om 12:46.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 12:49   #4863
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een constante druk op je ziekenhuizen met een groot aantal doden die niets met covid te maken hebben maar die niet konden behandeld worden doordat de ziekenhuizen vol lagen, dat is pas een economische en maatschappelijke kost die decennia gaat duren om op te halen.
Wel, ik dacht niet dat behandelingen wat dan ook veranderden aan "gevolgen achteraf". Behandelingen laten U overleven door zuurstof te geven. Dat is min of meer het enige dat men nu doet. De nasleep is onafhankelijk van de behandeling.

Citaat:
Psychologisch kan geen enkele maatschappij het aan om constant schrik te hebben om ook maar een klein beetje ziek te worden. Zeker niet in onze maatschappij waar we gewoon zijn om bij het minste verzorgd te worden.
Wel, dat is juist de oorzaak van deze waanzin: wij kunnen de werkelijkheid niet aan, en schieten in een kramp. Wij dachten dat lichtjes dodelijke ziekten niet meer konden. Ze kunnen wel. En nu denken wij dat we een pandemie zullen kunnen stoppen. Dat kunnen wij niet. Wij denken ook dat er een magisch vaccin gaat komen dat op enkele maanden een ziekte uit de wereld helpt. Dat gaat er ook niet komen.

Maw, onze waanzin komt voor uit de illusies die wij hadden, en die totaal ontkoppeld zijn van de werkelijkheid. Die waanzin veroorzaakt, zoals de meeste waanzin, veel schade en helpt nergens iets.

Ik zal het zo zeggen: oftewel verdwijnt covid-19 zoals het gekomen is, net zoals de Spaanse griep. Dat zal dan ten vroegste ergens volgend jaar zijn. Oftewel is het een blijvend terugkerende ziekte, die seizoensgebonden is.

En in beide gevallen gaan onze maatregelen daar niks aan veranderen. Ik zou zelfs dit zeggen: MOCHTEN we al invloed hebben op het verloop, dan zijn we er alles voor aan het doen dat het NIET zal verdwijnen, maar seizoensgebonden zal worden. Omdat we willen vermijden dat er ergens een overshoot is die nadien de ziekte laat stoppen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 11 augustus 2020 om 12:52.
Oud 11 augustus 2020, 12:51   #4864
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

2020 vertoont geen abnormale sterftecijfers in België (zeggen de cijfers van Sciensano) ...

Lockdown was reinste nonsens, Zweden bewijst het ook ...

Droevig voor alle bedrijven, zelfstandigen, ... die er soms hun levenswerk door verpest zien ????

De lessen geschiedenis worden binnen enkele jaren een echte farce
Oud 11 augustus 2020, 13:38   #4865
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ondertussen is het aantal wetenschappers die iets anders zeggen, serieus aan het dalen, tot nul in feite. enkel over de zwaarte van de maatregelen is er uiteraard discussie.

Dat we hier in België te zware maatregelen hebben, daar ben ik het over eens. maar geen maatregelen, dat is onverantwoord. Daarom ook dat ze nergens ter wereld dat doen.
Neen, wetenschappers worden gewoon gecensureerd. Enkel propagandisten komen nog aan het woord. Sinds maart is er in de mainstream media géén kritiek geweest op deze patologisch-totalitaire oefening. dat zegt genoeg. En met een bang hartje loopt U netjes in de fascistische pas.
80 jaar geleden warden de Joden de vijand. Nu is het "ziekte."
Alleen al het feit dat er niet genoeg doden vielen, en dus nu het narratief is aangepast naar "we moeten ziek worden bestrijden" is tekenend.

En des te langer het duurt, des te dommer worden de nuttige idioten.

Goebbels krijgt dan toch nog gelijk...

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 11 augustus 2020 om 13:50.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 13:44   #4866
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Neen, wetenschappers worden gewoon gecensureerd. Enkel propagandisten komen nog aan het woord. Sinds maart is er in de mainstream media géén kritiek geweest op deze patologisch-totalitaire oefening. dat zegt genoeg. En met een bang hartje loopt U netjes in de fascistische pas.
80 jaar geleden warden de Joden de vijand. Nu is het "ziekte."
Alleen al het feit dat er niet genoeg doden vielen, en dus nu het narratief is aangepast naar "we moeten ziek worden bestrijden" zegt genoeg.

En des te langer het duurt, des te dommer worden de nuttige idioten.

Goebbels krijgt dan toch nog gelijk...
Terechte kritiek op het beleid wil niet zeggen dat je de feiten moet ontkennen he. Na maanden ziet men bij de meerderheid van alle COVID-lijders (ook lichte gevallen) ernstig te nemen hartletsel. Ik kan dat weten en tegelijk beseffen dat crushing the curve en per se besmettingen willen vermijden waanzin is.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 13:52   #4867
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Terechte kritiek op het beleid wil niet zeggen dat je de feiten moet ontkennen he. Na maanden ziet men bij de meerderheid van alle COVID-lijders (ook lichte gevallen) ernstig te nemen hartletsel. Ik kan dat weten en tegelijk beseffen dat crushing the curve en per se besmettingen willen vermijden waanzin is.
anekdotisch bewijs als propaganda-middel. Er zijn meer genetische combinaties in de mens mogelijk dan er sterren zijn in een miljard sterrenstelsels.
Met andere woorden, ieder lichaam reageert anders op pathologie. En er zijn dus ENKELE mensen die "er iets aan overgehouden hebben" ja.

En dan?
Oud 11 augustus 2020, 13:57   #4868
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, men verwart de wenselijkheid en de mogelijkheid. Natuurlijk is het WENSELIJK om covid-19 te stoppen. Dat zou beter zijn voor (bijna) iedereen. Het is niet dat dit een totaal te verwaarlozen ziekte is, waar men vrolijk besmet mee wordt.

Maar de mogelijkheid om het te stoppen bestaat gewoon niet, en de pogingen die we ondernemen om dat te doen zijn even nefast als futiel.

MOCHT het mogelijk zijn met heel goed aanvaardbare gedragswijzigingen waarvan het niet storend zou zijn om ze permanent te maken (zoals bvb 50 km/u rijden in bebouwde kommen, ipv 60) covid-19 uit te roeien, dan zou dat zeker een goed idee zijn. Maar dat is het niet.

Er is niet eens een gekende methode om dat te doen, ZELFS al zouden we extreme en permanente gedragswijzigingen aanvaarden. Dus al zeker niet als we daarnaast nog andere compromissen moeten sluiten, zoals niet omkomen van honger en niet totaal asociaal worden.

Dus is het echt de moeite niet om het zelfs maar te proberen, en zeker niet van dat te proberen met schade-genererende dwingelandijen.
Oud 11 augustus 2020, 14:00   #4869
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
anekdotisch bewijs als propaganda-middel. Er zijn meer genetische combinaties in de mens mogelijk dan er sterren zijn in een miljard sterrenstelsels.
Met andere woorden, ieder lichaam reageert anders op pathologie. En er zijn dus ENKELE mensen die "er iets aan overgehouden hebben" ja.

En dan?
Niet gewoon 'enkele'.

https://jamanetwork.com/journals/jam...rticle/2768916

Verder geef ik je geen ongelijk, het gaat me gewoon om dit feit (tenzij die 1000 testpersonen totaal niet representatief zouden zijn om welke reden dan ook).
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 14:00   #4870
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Laat je niet levensmoe worden door al die zever, ze hebben dat al eens gedaan met heel die kernwapen gezever en nu opnieuw met klimaat en covid. Ze gaan dat blijven doen, zorg gewoon voor jezelf en je naasten, meer wordt er niet van ons verwacht tussen geboorte en dood.

Zorg dat je plezier hebt in het leven, laat je frustratie eens los op het forum als dat nodig is en werk eventueel aan iets wat je dood zal overstijgen, hoe groot of klein ook, dat kan gaan van nageslacht tot een hobby.
En aan wat kan je zoal nog plezier beleven zoals het er nu aan toe gaat ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 14:01   #4871
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Fouten vinden in openbaar gemaakte redeneringen. Toch de ultieme bron van alle plezier
Oud 11 augustus 2020, 14:01   #4872
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad, men verwart de wenselijkheid en de mogelijkheid. Natuurlijk is het WENSELIJK om covid-19 te stoppen. Dat zou beter zijn voor (bijna) iedereen. Het is niet dat dit een totaal te verwaarlozen ziekte is, waar men vrolijk besmet mee wordt.

Maar de mogelijkheid om het te stoppen bestaat gewoon niet, en de pogingen die we ondernemen om dat te doen zijn even nefast als futiel.

MOCHT het mogelijk zijn met heel goed aanvaardbare gedragswijzigingen waarvan het niet storend zou zijn om ze permanent te maken (zoals bvb 50 km/u rijden in bebouwde kommen, ipv 60) covid-19 uit te roeien, dan zou dat zeker een goed idee zijn. Maar dat is het niet.

Er is niet eens een gekende methode om dat te doen, ZELFS al zouden we extreme en permanente gedragswijzigingen aanvaarden. Dus al zeker niet als we daarnaast nog andere compromissen moeten sluiten, zoals niet omkomen van honger en niet totaal asociaal worden.

Dus is het echt de moeite niet om het zelfs maar te proberen, en zeker niet van dat te proberen met schade-genererende dwingelandijen.
Het is helemaal niet "wenselijk" dat wij dit of welk virus dan ook een halt toeroepen, want die "wenselijkheid" wordt door de meer psychopathisch ingestelde mensen altijd aangegrepen vrijheden af te nemen.

Dus neen, dit moet NU stoppen.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 11 augustus 2020 om 14:02.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 14:06   #4873
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is helemaal niet "wenselijk" dat wij dit of welk virus dan ook een halt toeroepen, want die "wenselijkheid" wordt door de meer psychopathisch ingestelde mensen altijd aangegrepen vrijheden af te nemen.
Dat is wel een redenering die universeel kan toegepast worden op alles, dus uiteindelijk zouden we dan moeten besluiten dat niks nog wenselijk mag zijn, want psychopatische machtshebbers zullen uit gelijk welke wenselijkheid van gelijk welk doel wel een grond putten om de dwingeland gaan uit te halen.

Nee, je kan niet ontkennen dat, all else equal, geen covid-19 beter is dan wel covid-19. Alleen, dat is een onverwezenlijkbaar doel nu. ZELFS met extreme dictatoriale neigingen.
Oud 11 augustus 2020, 14:28   #4874
gunter5148

Standaard

Citaat:
Dat is wel een redenering die universeel kan toegepast worden op alles, dus uiteindelijk zouden we dan moeten besluiten dat niks nog wenselijk mag zijn, want psychopatische machtshebbers zullen uit gelijk welke wenselijkheid van gelijk welk doel wel een grond putten om de dwingeland gaan uit te halen.
.
Inderdaad, never let a good crisis go to waste....
ook al heeft "de overheid" die crisis zelf gemaakt.
onze "overlords" zijn wat dat betreft ZEER betrouwbaar. Ze zullen ELK feit verdraaien en "spinnen" zodat wij weer een beetje vrijheid inboeten.
ALTIJD...
Oud 11 augustus 2020, 14:29   #4875
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
De Nederlandse hartstichting heeft cijfers van 6000 corona patiënten en slechts 0,2% had myocarditis.

Trouwens bij de griep zijn er ook patiënten die een langdurig letsel oplopen maar daar wordt ook niet veel onderzoek naar gedaan en vooral het staat niet elke dag in de media om de griepepidemie maar erger doen te lijken dan ze is zoals met de huidige corona 'crisis'

mogelijke complicaties

https://www.webmd.com/cold-and-flu/flu-complications#1

https://www.health.com/condition/col...g-term-effects

longletsels na een griepinfectie

https://www.nature.com/articles/s41598-017-17497-6

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5596521/

onderzoek op muizen toont langdurige neurologische problemen aan.
https://www.jneurosci.org/content/38/12/3060
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 14:40   #4876
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
De Nederlandse hartstichting heeft cijfers van 6000 corona patiënten en slechts 0,2% had myocarditis.

Trouwens bij de griep zijn er ook patiënten die een langdurig letsel oplopen maar daar wordt ook niet veel onderzoek naar gedaan en vooral het staat niet elke dag in de media om de griepepidemie maar erger doen te lijken dan ze is zoals met de huidige corona 'crisis'

mogelijke complicaties

https://www.webmd.com/cold-and-flu/flu-complications#1

https://www.health.com/condition/col...g-term-effects

longletsels na een griepinfectie

https://www.nature.com/articles/s41598-017-17497-6

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5596521/

onderzoek op muizen toont langdurige neurologische problemen aan.
https://www.jneurosci.org/content/38/12/3060
ik schreef het al zo vaak; het heeft NIETS met onze gezondheid te maken, maar alles met controle.
Oud 11 augustus 2020, 14:42   #4877
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik schreef het al zo vaak; het heeft NIETS met onze gezondheid te maken, maar alles met controle.
2
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 14:44   #4878
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Fouten vinden in openbaar gemaakte redeneringen. Toch de ultieme bron van alle plezier
Inderdaad, persoonlijk plezier zit in veel zaken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 15:29   #4879
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan veel dingen. Mijn kinderen, mijn vrouw, familie, vrienden. Daarnaast redelijk wat actieve zaken zoals fietsen en binnenkort een trektocht in de Alpen.

En mezelf verwonderen in de zaken die bepaalde ondernemers toch nog weten te organiseren met een heel grote dosis ondernemingszin en creativiteit.

Dus hoewel het een zomer betreft zonder EK voetbal, zonder olympische spelen en zonder festivals heb ik mezelf goed geamuseerd.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 18:22   #4880
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Aan veel dingen. Mijn kinderen, mijn vrouw, familie, vrienden. Daarnaast redelijk wat actieve zaken zoals fietsen en binnenkort een trektocht in de Alpen.

En mezelf verwonderen in de zaken die bepaalde ondernemers toch nog weten te organiseren met een heel grote dosis ondernemingszin en creativiteit.

Dus hoewel het een zomer betreft zonder EK voetbal, zonder olympische spelen en zonder festivals heb ik mezelf goed geamuseerd.
Onlangs zei iemand me ; wie nu nog in slaagt om plezier te maken in het leven is niet goed wijs .....T'ja alles is natuurlijk hoe je het interpreteert.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be